15 Aralık 2011 Perşembe

LİMONLU YOĞURT TATLISI

LİMONLU YOĞURT TATLISI

Herkese merhabalar.
   Nasıl bir salgın varsa bu aralar birçok insan grip ve boğaz enfeksiyonlarından muzdarip,tıpkı ben gibi..
bu kadar yoğun bir  şekilde koşturunca insan ne nasıl hasta olduğunu nede nasıl iyileştiğini bilmiyor.
 ben genelde ayakta geçiririm hastalıklarımı ,doktora gitmem,mümkün olduğunca ilaçta kullanmam,fakat bunların hepsini uygulayanlardan da fazla sürmez hastalığım.
eşim bu konuda bana çok kızsa da,ben en ufak hastalıkta doktora gidip avuç avuç ilaç kullanmaya karşıyım,gereksiz görürüm ,belkide eşimin ve annemin tabiriyle ihmalkar da olabilirim orası biraz meçhul:)
neyse efendim gelelim konumuza;
yoğurt tatlısını yapmayanınız var mıdır bilmiyorum,limon aromalısını denediniz mi hiç bilmiyorum:)
 mutlaka denemelisiniz.gerçekten enfes bir lezzet oldu.limon çok ayrı bir aroma verdi bu güzel tatlıya,denemeniz ve denerseniz beğenmeniz dileğiyle geçelim tarifimize...

MALZEMELER

5 kahve fincanı un
5 kahve fincanı toz şeker
5 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 çorba kaşığı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
2 limonun kabuğunun rendesi
şerbet için:
4.5 su bardağı su
3 su bardağından biraz eksik toz şeker
1/2 limonun suyu

HAZIRLANIŞI

   Öncelikle şerbetini hazırlamak için tencereye suyu ve şekeri alıp kaynatalım.kaynadıktan sonra bir süre daha ocakta tutalım ve ocaktan almaya yakın içine limon suyunu da ekleyip birkaç dakika sonra altını kapatalım ve ılımaya bırakalım.
un,yumurta,toz şeker,kabartma tozu,yoğurt ve sıvı yağı derin bir kapta iyice çırpalım.iyice çırptıktan sonra limon kabuğu rendesini de ekleyip karıştıralım.hafifçe yağladığımız tepsiye dökelim.150-160 derecede üstü kızarana kadar pişirelim.yalnız içini de kürdan testiyle kontrol edelim çiğ kalmasın.
fırından alır almaz ılık şerbeti üzerine dökelim.üzerini başka tepsiyle kapatıp şerbetini çekmeye bırakalım.şerbetini çektikten sonra hindistan ceviziyle süsleyip servis edelim.

AFİYET OLSUN....

40 yorum:

  1. CANIM AFIYETLER OLSUN ELLERINE SAGLIK:

    YanıtlaSil
  2. Şu ilaç kullanma konusunda seninle hemfikirim canım,mümkün olduğunca doğal olan şeylerle iyileşmeye bakmalı insan.
    Yok olmuyorsa o zaman ilaç alınmalı,inşallah kısa sürer rahatsızlığın acil şifalar dilerim.
    Bu arada tatlı enfes görünüyor ellerine sağlık canım.
    öperim seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TABİKİ MECBURİYETLERDE BENDE İLAÇ ALIYORUM AMA SONUNA KADARDA DİRENİYORUM,SAĞOL ABLACIM,BENDE ÖPERİM..

      Sil
  3. Ben de ayni fikirdeyim,fazla ilaç kullanımına karşıyım.
    Ama bazı durumlarda maalesef kullanmak zorunda kalıyoruz.
    Yoğurt tatlısını arkadaşımda yemiştim,nefisti.
    Limonun aromasıyla daha da nefis olduğuna eminim.Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MALESEF CANIM MECBUR KALDIKÇA BENDE KULLANIYORUM,ÇOK SAĞOL..

      Sil
  4. Çook geçmiş olsun canım..
    Tez şifalar diliyorum.
    Tatlı da nefis olmuş,ellerine,emeğine sağlık..
    Sağlık ve muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN CANIM,ÇOK SAĞOL..,
      MUHABBETLE..

      Sil
  5. ben daha önce hiç yemedim.merak ettim.ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MUTLAKA DENEMELİSİN OYA,İNAN PİŞMAN OLMAYACAKSIN,SAĞOL..

      Sil
  6. Aynen canım ilaç kullanmamak için herşeyi yapıyorum.
    Çocuklardada sadece ateşlerini kontrol altına alamadığımda kullanıyorum.
    İlaç kullanıldığı sürece aynı mikrop defalarca hasta edebilir onları..Kendileri mikrobu yenip bağışıklık kazanmalılar..

    Tatlın nefiss görünüyor.
    Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım malesef bağışıklık sistemini zayıflatıyor,sağol tatlım..

      Sil
  7. nefisss canim tabaga alip kaçiyorum haberin olsun :)Ellerin dert gôrmezsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. al canım ama kaçma:)
      sağol canım..

      Sil
  8. Şurup tatlı kilo almamak için yememeye çalışıyorum ama galiba biraz tatsam bişey olmaz gibi. Yapayım ve tadayım diyorum.Ellerinize sağlk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap tat dilek'cim nefis bir lezzet,sağol canım..

      Sil
  9. favori tatlım:))) çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. Eline sağlık canım çok güzel görünüyor..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Öncelikle geçmiş olsun aynı olay bende de var :((
    ada çayı içiyorum iyi geliyor birde ada çayı ile gargarada çok faydalı mutlaka dene derim.
    Yoğurt tatlısıda şifa olsun ellerin dert görmesin arkadaşım iyi akşamlar.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol yıldız'cım önerilerini mutlaka deneyeceğim,sanada iyi akşamlar canım..

      Sil
  12. Geçmiş olsun.Limonun girdiği her yiyeceği çok severim.Tatlın da eminim nefis olmuştur.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım,emin olki nefis oluyor,sevgiler..

      Sil
  13. Blogumda ödülünüz var alırsanız memnun olurum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim emine hemen alıyorum..

      Sil
  14. Çok geçmiş olsun. Zorda kalmadıkça ben de ilaç yanlısı değilim. Elmalı tarçınlı ıhlamur yapın, boğazınıza iyi gelecektir.
    Limonlu tatlınız da pek tatlı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sevgili nesli önerini deneyeceğim,sağol..

      Sil
  15. Çok hafif ve leziz bir tatlı, ellerinize sağlık. Acil şifalar...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Öncelikle geçmişler olsun. Tatlı harika olmuş nefis görünüyor ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim handan'cım,sevgiler..

      Sil
  17. gecmisler olsun ,bende cok hasta olmadigim müddetce dr gitmeyi sevmem
    Limomlusunu denemedim piserken mis gibi limon aromasi kokmustur ellerine saglik nefis olmus

    YanıtlaSil
  18. ıhlamur zencefil ayva adaçayı bal limon tarçın.. iyiki varlar:))


    limon aromasını pek severim. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede iyiki varlar:)
      sağol canım..

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..