28 Ekim 2011 Cuma

FIRIN POŞETİNDE LİMONLU TAVUK

FIRIN POŞETİNDE LİMONLU TAVUK

Herkese merhabalar.
Bugün sizlere nefis bir tavuk yemeğim var,Piştiğinde tel tel dağılan nefis bir tavuk yemeği,şiddetle öneriyorum.

20 Ekim 2011 Perşembe

BLOGERLER OLARAK YASTAYIZ



''BİR ŞEHİT ANASI ŞÖYLE DEMİŞ;BEN ONUN BİR YERİNE BİRŞEY OLMASIN DİYE BİSİKLETE BİLE BİNDİRMEDİM''
bugün o kadar yayın,yazı okudum,bir sürü iç burkan fotoğraf gördüm,ama nedense hiçbiri beni bu denli mahvetmedi,en çok bu cümleye ağladım.
bizde böyle değilmiyiz,çocuğumuza zarar gelir diye aklımız çıkarak büyütürüz,bir gün olur,hiç uğruna çocuğumuzu elimizden alırlar ve biz yanında olmadığımız için onu artık koruyamıyoruzdur,allah bir daha kimselere yaşatmasın,şehitlerimize ALLAH'tan rahmet,yakınlarınada sabırlar diliyorum,mekanları cennet olsun...



İNCİ YEMEK'te gördüm destekliyorum,zaten yayında yapmayacaktım ama bu akımada katılmak istedim,lütfen sizlerde destek verin..
tüm TÜRK milletinin başı sağolsun...

19 Ekim 2011 Çarşamba

PORTAKALLI ,KAKAOLU KEK

PORTAKALLI ,KAKAOLU KEK

Herkese merhabalar.
  yazılacak bir dünya tarif beni beklerken,ben neyi bekliyorum bilmiyorum,bu aralar ne oldu bana acaba diye düşünüyorum,yazamıyorum yahu,azıcık silkelenmem lazım sanırım..
az önce şöyle bir silkelendim ve yazmaya başladım,aslında yazmayı,paylaşmayıda seviyorum ama nedensiz bir atalet var üzerimde..
neyse can sıkıcı reyhan'ı bırakalım:)
sıradaki tarifimi sevgili hünerli ellere ''porselen demlik çay saati'' için gönderiyorum..


 MALZEMELER

4 adet yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
125 gr yumuşak tuzsuz tereyağı yada margarin
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 adet vanilin
1 adet kabartma tozu
aldığı kadar un
3 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı süt
1 portakalın kabuğu rendesi

süslemek için:
file antep fıstığı

HAZIRLANIŞI

öncelikle şekeri ve yumurtayı beyazlaşıp krema kıvamı alana kadar çırpalım.süt,margarin,sıvıyağ ve vanilinide ekleyip 3-4 dakika daha çırpalım.portakal kabuğu rendesi,elenmiş un ve kabartma tozunuda ekleyip biraz daha çırpalım.ben hamuru ikiye böldüm birine kakao ve 3 kaşık süt koydum,düzensiz bir şekilde zebra kek yapar gibi bir ondan bir ondan koydum,ama zebra olsun istemedim ,zaten isteseydimde olmazdı çünkü kek hamuru fazlaydı ve çizgiler çok ince olacağından o görüntüyü alamazdım ,sizde dilerseniz benim gibi ikiye bölüp yapın yada dilerseniz kakaoyu tamamına yedirip tek renk kakaolu bir kek elde edin.tercih size kalmış.yağladığınız kek kalıbına dilediğiniz gibi hamuru boşaltın ve önceden ısıtılmış fırının orta katında 160-170 derecede pişirin.

bu arada hamurun un ölçüsünü aldığıkadar dedim çünkü göz kararı yapınca ölçsemde,kıvamına bulana kadar 1 kaşık daha 1 kaşık daha derken hatlar karıştı,zaten herkes az çok keke hamurunun kıvamını bilir akışkan bir hamur olacak.bozadan daha koyu olsun..

AFİYET,ŞEKER OLSUN...

15 Ekim 2011 Cumartesi

CEVİZLİ, LORLU ERİŞTE

CEVİZLİ, LORLU ERİŞTE
      Herkese merhabalar.
yine anneanneciğimin elleriyle yapıp verdiği malzemelerle yaptığım tarifle devam ediyorum.bu defa ev yapımı erişte yaptım,onuda anneannem verdi, ben hala açacağım,havalarda bozdu bakalım nasıl kuruyacak:((
  havalardan mıdır nedir bir miskinlik var bu aralar bende neler neler yapmak istiyorum ama nafile hiçbirini yapmak gelmiyor içimden..
oğlumun kreşe başlamasıyla yapmak istediğim her şeyi malesef yine oğluşumun kreşte yaşadığı sorunlar yüzünden her gün erteleyip duruyorum.pazartesi günüde tüm gün okula misafir anne olarak katılacağım,oğlumu adapte etmek sonunda döndü dolaştı yine bana kaldı.ama önemli olan onun mutlu olması,gerisi bana boş geliyor..
  Yanında da yine bahçe lahanasından kara lahana çorbası yaptım,daha evvel tarifini verdiğim için onu es geçiyorum,göz atmak isterseniz TIKLAYIN..

neyse efendim,geçelim tarife,ben normalde erişteyi sade ,tereyağında kavrulmuş olarak çok severim ama arada değişiklik fena olmuyor yani:)
lorlu ve cevizli eriştede bizim damak tadımıza göre çok leziz oldu,denedikten sonra,tabi denemediyseniz bakalım sizde aynı şeyleri düşünecek misiniz?
dip not aslında ben bunu her zamanki gibi göz kararı yaptım ama gözümün kararını ölçüye de dökerim ben şimdi:))
buyrun tarifime

MALZEMELER

2-3 su bardağı kadar ev yapımı erişte
haşlamak için su
haşlama suyuna katmak için;
1 tatlı kaşığı yağ,tuz,
2 yemek kaşığı tereyağ
tuzot
tuz
3 avuç lor peyniri
dilediğiniz kadar ceviz kırığı

HAZIRLANIŞI

   Ben makarnaları haşlayıp süzmüyorum,pilav gibi yeteri kadar su koyup suyunu çektiriyorum,ama suyunu ayarlamak çok önemli fazla olursa makarnalar hamur olabilir,az olursa da aldante olur ama onun çaresi var biraz daha kaynar su işi halledecektir.ben suyu göz kararı kattığım için ölçü veremiyorum ama makarnaların üzerinde olsa kafidir.Siz dilerseniz yine kendi usülünüz haşlayıp süzgeçten geçirip de yapabilirsiniz,ama unutmayın ki bu şekilde hem daha leziz hemde daha sağlıklı oluyor,suyunu süzdüğünüzde sadece kilo yapan posasını yemiş oluyorsunuz dedikten sonra başlıyorum anlatmaya.
  suyumuzu tencereye alalım içine tuz,zetinyağı  katıp kaynamaya bırakalım,kaynayınca erişteleri içine atıp kısık ateşte pişmeye bırakalım,aldante isterseniz,yani daha diri suyunu azaltın.suyunu çekinceye kadar pişirelim,arada kontrol edelimki eğer suyu fazla geldiyse ve piştiyse ateşten alıp mecbur kalan suyu süzeceğiz.
pişen erişteleri tencereden ayrı bir kaba alalım,tencereye tereyağını atıp eritelim ve erişteleri ekleyip kavuralım.tuzunu ve tuzotunu ekleyip altına kapatalım.
altını kapattıktan sonra lor peynirini ve ceviz kırıklarını ekleyip biraz karıştıralım,çok karıştırırsak çamur gibi olabilir bu nedenle az karıştıralım,hatta yalnızca peynirle cevizi üzerine de serpiştirebilirsiniz,daha şık olur,ben biraz karıştırıp birazda üzerinde kullandım.
sıcak olarak servis edelim..

CEVİZLİ, LORLU ERİŞTE
AFİYET OLSUN...

14 Ekim 2011 Cuma

Taze Fasulye Diblesi

TAZE FASULYE DİBLESİ
Herkese merhabalar.
Sıradaki tarifim,bu hafta sonu anneannemin köyden getirdiği ve kendi bahçesinde kendi elleriyle yetiştirdiği fasulyelerden yapılmış enfes dible tarifi.

12 Ekim 2011 Çarşamba

ISPANAKLI DOLAMA BÖREK




Herkese merhabalar,saat sabahın 03.00'ü ve zombi reyhan ancak bu saatte tarif yazabiliyor:)))
  Sonra gündüz iki arada bir derede yazmak zor geliyor en azından yazabildiğimi taslağa atayım bari dedim:))
Sıradaki tarifim hazır yufkayla tembel işi yapılmış ama ,damakta bıraktığı tatla el açmasını asla aratmayacak enfes bir börek.
Bu böreği eks mutfak buluşmasına giderken yaptığım sodalı böreğim yenmesin diye evdekilere sus payı olarak yapmıştım,üstelik birde yatılı misafirlerim vardı eğer bunu yapmasaydım,eks mutfağa eli boş gideceğim kesindi:)
  İyiki de yapmışım eşim daha içeri girer girmez sodalı böreği görünce bize yok mu? demişti bile,üstelik oğlumla eşimi evde yalnız bırakıp gitmenin vicdan azabını en güzel bu börek ve yanındaki kek giderebilirdi:)
Neyse bu saatte lafı daha faza uzatmadan tarifime geçeyim,buyrun efendim:)

MALZEMELER
5 adet hazır yufka

iç harcı için:
1 kg ıspanak
1 adet iri kuru soğan
5 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı dolusu domates salçası
tuz
tuzot
değirmende çekilmiş karabiber
pul biber

sosu için:
2,5 çay bardağı süt
1 adet yumurta akı
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ

üzerine:
1 adet yumurta sarısı

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle sıvıyağı tencereye alıp ısıtalım ve yemeklik doğranmış soğanlarımızı soteleyelim.Salçayı da ekleyip kokusu çıkana kadar biraz daha kavurup,ayıklanmış,yıkanmış ve doğranmış ıspanakları ilave edip hararetli ısıda suyunu salmasına izin vermeden pişirelim.En son tuz ve baharatlarını da ekleyip altını kapatalım.
fırın tepsisini yağlayıp, böreği yapmaya başlayalım.Her bir yufkayı ikiye bölüp ve her birinin içine 1-2 kaşık sıvıyağ,süt ve yumurta akından oluşan sosdan dökelim,iç harcını uç kısmına şerit şeklinde yerleştirip,rulo şeklinde saralım ve tepsiye dizelim.Tüm yufkalar bitene kadar aynı işleme devam edelim.Ardından kalan sosu eşit bir şekilde böreğin üzerine sürelim ve son olarak yumurta sarısını bir fırça yardımıyla böreğin üzerine sürüp önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında altı üstü nar gibi kızarana kadar pişirelim.
   Ilık olarak servis edelim ki yanmayalım:)



AFİYET,ŞEKER OLSUN....

10 Ekim 2011 Pazartesi

PORTAKALLI, KAYMAKLI REVANİ

PORTAKALLI, KAYMAKLI  REVANİ

 Yağmurlu ve iç sıkıcı bir günden herkese merhabalar.
Aslında kış mevsimini evde olduğum sürece severim ama yinede insanın içi sıkılmıyor değil...
  sıradaki tarifim artık gelenekselleşmiş bir lezzet gerçi henüz portakal mevsimi gelmedi ama ben portakal aromalı irmikle yapınca portakala çokta ihtiyacım kalmadı.
geçen pazar
6. blog buluşmasında selva portakallı irmik hediye edilince bende portakal mevsimini beklemeden değerlendirmek istedim irmiği ve revani yapmaya karar verdim.
ilerleyen günlerde normal portakallı revani tarifimi de vereceğim ama siz eğer normal portakalla yapacaksanız,şerbetine 1  bardak portakal suyu,hamuruna da  portakalın kabuk rendesini katabilirsiniz.

MALZEMELER

hamur için:
2 adet iri yumurta(küçükse  3 tane kullanın)
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yoğurt
2 çay bardağı ay çiçek yağı
1 su bardağı selva portakal aromalı irmik
1,5 su bardağına yakın elenmiş un
1 paket kabartma tozu
şerbet için:
3,5 su bardağı toz şeker
4 su bardağı su
1/2 limon suyu
süslemek için:
hindistan cevizi
kaymak
PORTAKALLI, KAYMAKLI  REVANİ
HAZIRLANIŞI

  Derin bir kapta şekeri ve yumurtaları köpürene kadar iyice çırpalım.yoğurdu ve sıvı yağı da ilave edip biraz daha karıştıralım.irmiği,elenmiş unu ve kabartma tozunu da ilave edip akışkan bir hamur elde edelim,kek hamuru kıvamında olacak.eğer portakal kabuğu katacaksanız bu aşamada katıp tekrar karıştıralım.
yağlanmış fırın tepsisine hamuru yayıp önceden ısıtılmış,160-170 dereceli fırında kapağını açmadan altı ve üstü kızarana kadar pişirelim.
şerbeti için; suyu ve şekeri bir tencereye alıp kaynatalım,biraz kaynadıktan sonra limon suyunu da ilave edip ocaktan alalım.
pişen revaniyi fırından aldıktan sonra birkaç dakika ilk sıcağının çıkması bekleyip ılık şerbeti üzerine dökelim.
üzerini başka bir tepsiyle kapatıp dinlenmeye ve şerbetini çekmeye bırakalım.
şerbetini çekince hindistan cevizi ve kaymakla servis edelim..

AFİYET OLSUN...

                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

6 Ekim 2011 Perşembe

6. BLOG YAZARLARI BULUŞMASI


herkese sevgiler..
geçtiğimiz pazar ki blog yazarları buluşmasını çoğunuz biliyorsunuzdur sanırım,birçok arkadaşım yazdı ben daha yeni yazma fırsatı buluyorum.
kadıköy türk balon cafe'de ,harika bir brunch ve harika bir muhabbet oldu bizler için,daha evvel tanıştığımız arkadaşlarımızla tekrar görüşmek,yüzyüze görüşmek ancak yeni mümkün olan birçok arkadaşımızla tanışmak herşeyden daha güzeldi sanırım..
sevgili zeynep özcan,meltem ertunç,melike ertunç ve esra altın kars 'a bize bu güzel organizasyonu eksiksiz düzenledikleri için çok teşekkür ediyorum,herşey kusursuzdu..
bir dahaki buluşmayı iple çekiyor ve sizi fotoğraflarlar başbaşa bırakıyorum:)))
















ayrıca bizi hediyeler boğan sinangil selvasensodyne, feastgürallar, maggi yede taşekkür ediyorum..

ŞEFTALİLİ PARFE (ÇİKOLATA SOSLU)


   Herkese mutlu bir akşam diliyorum...
Sırada yine enfes bir parfe tarifim var sizlere,mevsimi geçmeden tarifini yayınlamak istedim.
sonra şeftali mevsimi bitmiş reyhan bize şeftalili parfe tarifi veriyor demeyin ^:^
  Üzerine döktüğüm çikolata sosuyla çok güzel bir lezzet çıktı ortaya,işin en güzel yanı ise tadını kendi damak zevkinize göre ayarlayabiliyor olmanız.
çok tatlı seviyorsanız fazla çikolata sosu,yok benim gibi fazla tatlı sevmiyorsanız daha az çikolata sosu kullanabilirsiniz,denemenizi tavsiye ediyorum ve tarifime geçiyorum...

MALZEMELER

1/2 su bardağı süt
1 poşet kremşanti
2 adet yumurta akı
bir çimtik tuz
2 paket vanilin
1 -2 yemek kaşığı pudra şekeri
(tadına bakıp ayarlayabilirsiniz,ben çikolata sosuyla servis ettiğim için az şekerli yaptım,tabi şeftalinizin ne kadar tatlı oluşuna görede şeker miktarı değişir)
3 adet iri şeftali
üzerine:
çikolata sosu
toz Antep fıstığı

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle kremşantiyi yarım bardak sütle katılaşana kadar
mikserle çırpalım ve buzdolabına kaldıralım.ardından yumurta aklarını pudra şekeri ve bir tutam tuzla kar haline gelip katılaşana kadar yine mikserle çırpalım,kabı ters çevirdiğimizde eğer akmıyorsa olmuş demektir.
sonra yumurtalarımıza kremşantiyi ilave edip tahta kaşıkla karıştıralım. üzerine vanilyayı da ekleyip son kez karıştıralım .
  Şeftalilerin kabuklarını soyup doğrayalım ve blendırla ezelim.onuda karışıma ekleyip karıştırdıktan sonra buzdolabı poşeti yerleştirdiğimiz kalıba parfemizi dökelim ve buzluğa kaldıralım.

 En az bir gece beklemeli.kontrol ettiğinizde iyice katılaşmışsa parfeniz servise hazırdır.kalıbı ters çevirip,poşeti çıkaralım dilimleyip üzerine dilediğimiz kadar çikolata sosu ve toz antep fıstığı döküp servis edelim.,
çok çabuk eriyecektir,tıpkı dondurma gibi,bu nedenle yiyeceğiniz kadarını alıp buzluğa geri bırakırsanız şekli bozulmaz.işte bu kadar parfemiz hazır...
AFİYET OLSUN...

4 Ekim 2011 Salı

DENİZ BÖRÜLCESİ SALATASI

DENİZ BÖRÜLCESİ SALATASI

Herkese merhabalar.

Sıradaki tarifimiz hem basit hemde çok leziz bir salata,ben çok beğendim ama çok az yapmıştım ,tadına doyamadım o ayrı.
  Mutlaka denemenizi tavsiye eder ve tarifime geçerim..

MALZEMELER

1 küçük bağ deniz börülcesi
1 diş rendelenmiş sarımsak
zeytinyağ
limon
DENİZ BÖRÜLCESİ SALATASI
HAZIRLANIŞI

Öncelikle deniz börülcesini köklerini kesip kaynattığımız suya atıp haşlayalım.börülceler orta derecede yumuşayınca suyunu süzüp ılımaya bırakalım.
sonra kök tarafındaki sert yerlerden tutarak yeşil yerlerini dallarından ayıralım.en sıkıcı tarafı da bu sanırım:)
   Gerçi çok da zor değil ama pratikliğini biraz azaltmış oluyoruz:)
sonra küçük bir kasede limon,yağ ve sarımsağı karıştırıp servis tabağına aldığımız börülcelerin üzerine döküp karıştıralım.
AFİYET OLSUN...
                                                 Twitter :    Reyhan Ksc
                                                 instagram :  reyhanksc
                                                 facebook:   anne eli gibi