2 Temmuz 2012 Pazartesi

KAVALA KURABİYESİ (orjinal tarif) ve BİR TEŞEKKÜR

KAVALA KURABİYESİ

Herkese merhabalar.
  Benim bu haftadan en büyük dileğim biraz dinlenmek sanırım,(tabi önce sağlık ) bu aralar ne çok koşturdum,çok yoruldum çok !
   Ama değdi, Yağız'ımın evdeki doğum günü telaşını da atlattım ya artık bana karada ölüm yok,tabi bu rahatlık çok sürmez ama ben o gerçeği göz ardı ediyorum şimdilik,polyanacılık oynamak istiyorum.
  Neyse efendim bu hafta da kurabiye tarifleriyle devam edelim diye düşündüm ve beklenen tarifimle başlatıyorum haftayı.Geçen yazımda bahsetmiştim taslakta beklemekten çürüdü diye,sonunda ölçülerini gr'dan bardak ve kaşık olarak düzenledim ve yazdım.Oh bee :)
  Tarif orjinal tariftir, Işıl Sözer ve Berna Gürşen'in butik pastacılık kitabından uyguladım ve sonuç harika oldu.Kara fırınla yarışır o kadar yani :)
  Neyse efendim artık tarife geçme vakti geldi,mutlaka deneyiniz,memnun kalınız.

Diğer kurabiye tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

1,5 su bardağı  toz badem (165 gr.)
3 su bardağından 2 parmak eksik elenmiş un (330gr)
1 su bardağı +3 yemek kaşığı pudra şekeri (180 gr)
130 gr oda sıcaklığında tuzsuz tereyağı
1 tatlı kaşığı vanilya özütü yada 7-8 damla vanilya esansı
1 adet büyük boy yumurta (yumurtanız çok küçükse 2 adet kullanabilirsiniz)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 çay bardağı bütün badem (tuzsuz)

KAVALA KURABİYESİ
HAZIRLANIŞI

Öncelikle un ve toz bademi teflon bir tavaya alıp kokusu çıkıp hafif rengi dönene kadar sürekli karıştırarak kavuralım.Aman dikkat yanmasın !
  Ardından  ayrı bir kapta pudra şekerinin 3/1 'ini yani 60 gr'ını ,tereyağı,vanilya esansı,yumurta ve kabartma tozunu birlikte çırpalım.Oda sıcaklığına gelen un ve badem karışımı ile çırptığımız diğer malzemeleri birlikte yoğurarak hamuru toplayalım,Eğer çok cıvık bir hamur olursa biraz daha un ekleyebiliriz.Son olarak bütün bademleri de ekleyip,hamur karışana kadar tekrar yoğuralım.
  Merdane yardımıyla 1 cm eninde açtığımız hamuru ay şeklindeki kurabiye kalıbıyla keselim ve yağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirip,önceden ısıtılmış 165-175 dereceli fırında yaklaşık 20-25 dakika hafif pembeleşene kadar pişirelim.
Süre fırından fırına göre değişir,arada kontrol etmeyi unutmayalım.
   Fırından çıktıktan 5 dakika kadar sonra kalan pudra şekerine (120 gr) bolca bulayıp afiyetle yiyelim.




   Sıra geldi gecikmiş teşekkürümüze;geçtiğimiz haftalar da karafırın'dan nefis bir hediye aldım,muhteşem kavala kurabiyesi,tahinli ruloları ve horon tepen çaylarıyla damak tadımızı şenlendirdi.Aslında teşekkürümün gecikme sebebi de benim bu kavala kurabiyelerimi yayına alamayışımdır,pişti olsunlar istedim,ama benim kavala kurabiyem de onlarınkiyle yarışır hani :)
  En kısa zamanda onlarınkine benzer bir tahinli rulo yapmak niyetindeyim ,bakalım kaçıncı deneme de yaklaşacağım :)
  Lafın özü, Karafırın'a bu sevimli ve leziz hediyeleri için çok  teşekkür ediyorum.

AFİYET OLSUN...

                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

92 yorum:

  1. Reyhancım ellerine sağlık. Görüntü muhteşem.
    Kurabiye seven biri olarak bir tane aldım ve çayımın yanında yiyorum.
    Badem kavrulunca da ayrı bir lezzet vermiştir.
    Sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun canım :)teşekkürler...

      Sil
  2. henüz denemedim ama istiyorum denemeyi insallah canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şiddetle tavsiye ederim,sağol canım...

      Sil
  3. Önce Yağız a mutlu ,sağlıklı,başarılı bir ömür diliyorum. Doğum günü kutlu olsun.
    Kavala kurabiyelerini duydum ama hiç denememiştim. Senin yaptıkların harika görünüyor. İlk fırsatta denemek istiyorum. Tarifi yazdım canım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Kavala kurabiyesi evde hep bulundurduğum bir kurabiyedir,hazır satın alıyordum artık kendim yapabileceğim çok teşekkürler.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emin ol hazırdan çok daha güzel ,sağol canım...

      Sil
  5. Nefis görünüyorlar lezzeti görüntüsünden belli ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Kurabiyeler çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. bu tarifi de denemeli...

    YanıtlaSil
  8. bu kurabiye sevilmez mi yaaa... :)

    YanıtlaSil
  9. Ben orijinalini tatmış ve inanılmaz beğenmiştim. Sizin kurabiyelerde neredeyse birebir görünüyor ve mutlaka deneyeceğim! Ellerinize sağlık,kocaman sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim canım,teşekkürler...

      Sil
  10. harika görünüyor...
    ellerine sağlık tatlım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Cahilliğime verin bu badem unu nereden bulunur acaba? Ben büyük birkaç markete baktım bulamadım. Bence sizin kurabiyeniz hediye gelenden daha leziz görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ESTAĞFURULLAH NE CAHİLLİĞİ,ASLINDA BENDE ARIYORUM MAKARON YAPMAK İÇİN AMA MALESEF BULAMIYORUM,MISIR ÇARŞISINDA VARDIR DEDİLER AMA HENÜZ BULAMADIM.EĞER KAVALA İÇİN SORDUYSANIZ ONDA BADEM UNU DEĞİL BADEM TOZU VAR ONU BEN EVDE KANDİM YAPTIM,BADEMLERİ SUDA BEKLETİP KABUKLARINI SOYDUM,SONRA TAVADA KURUTUP RONDODAN GEÇİRDİM.PASTA MALZEMESİ SATAN DÜKKANLARDA VE BAZI AKTARLARDADA VARMIŞ BADEM UNU AKLINIZDA OLSUN..

      Sil
  12. Merhaba canım !
    Kavala kurabiyesini çok severim . Kara Fırın ve Komşu Fırından alırım .
    Seninkiler nefis görünüyor , ben de deneyeceğim .
    Paylaştıklarını özlemişim , mutlu bir hafta diliyorum , sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel görünüyor inş bende yapacağım ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  14. karafırının ki sönük kalmış şekerim seninkinin yanında :)) nefisssss... ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  15. Ben böyle ölçüler tam oldumu bayılıyorum, toz bademim var.Daha ne isterim, üşenmeyip hemen yapacağım.Ellerine sağlık,Reyhancım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay gelsin sana dilek'cim :) sağol canım...

      Sil
  16. Reyhancım ellerine sağlık,nefis olmuş....Görüntü süper,tadını hayal ediyorum...Bir badem sever olaraktan,tüm tabağı yiyebilirim..

    YanıtlaSil
  17. Canım ellerine sağlık kurabiye ve sunum süper sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Kavala kurabiyesini ben de çok sevyorum, inanılmaz lezzetli. ellerine sağlık nefis görünüyor senin kurabiyelerin de. hediyen de tabi :)

    YanıtlaSil
  19. ben bu kurabiyelere bayılırım kaç tane yerim tahmin edemezsin:)))
    harika görünüyor bayıldımmmm fotoğraflara ellerine sağlık en kısa zamanda deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  20. ıyı geceler elıne sağlık nefıs görunuyor

    YanıtlaSil
  21. harika göriniyor hemen yapmak lazım...

    YanıtlaSil
  22. harika göriniyor elinize saglık denemek lazım bademe bayılırım

    YanıtlaSil
  23. ellerine sağlık tatlım çok güzel görünüyor mutlaka deneyeceğim ...

    YanıtlaSil
  24. ellerine sağlık kavala kurabiyeler harika görünüyor.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Yağız beye,ailesiyle bir arada nice mutlu yaşamlar diliyorum:)
    Kavala kurabiyesi nefis görünüyor,ellerine sağlık canım.
    Benim de denemek istediğim bir tarif.Bakalım ne zamana nasip olacak:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısmet diyelim o zaman :) sağol canım...

      Sil
  26. en sevdiğim kurabiye kendisi ama hiç kendim denemedim biliyor musun :)
    senin bu gazınla hemen bu akşam deneyeceğim inşallah sonucu merak ediyorum..
    ellerine sağlık,hediyen de afiyet bal şeker olsun çok cici görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi bakalım hayırlısı :) sağol tatlım...

      Sil
  27. Kurabiyeler bir harika görünüyor canım. Ellerine emeklerine sağlık. Aldım tarifi deneyeceğim inşallah. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. Bu kurabiyeyi uzun zamandan beri yapmak istiyorum.Ama bir türlü fırsat bulamıyorum..Birgün yapacağım işallah

    YanıtlaSil
  29. En kisa zamanda bu guzel tarifi deniyecegim. Ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  30. denedim süper bi lezzet oldu .Herkes denesin.ELLERİNE SAĞLIK CANIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim,ellerinize sağlık,teşekkürler..

      Sil
  31. Bu gün sizin tarifinizi pudra şekeri ölçüsünü yarım ölçüye indirerek uyguladım.Sonuç başarılı ,teşekkür ederim.Kara fırının tahinli rulosunun lezzetini biliyorum.Sizden en kısa sürede tarifini paylaşmanızı diliyorum.Sevgiler.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ellerinize sağlık,afiyet olmuş.en kısa zamanda denemelre başlayacağım,çünkü elimde herhangi bir tarif yok,ama kafamda kurdum bakalım nasıl olacak:)çok teşekkür ederim..

      Sil
  32. Reyhan Hanım bende tarifi denedim çok güzel oldu, fakat hamur haline bir türlü gelemedi, tereyağ eklemek zorunda kaldım ve toplamda 250 gr tereyağ kullandıktan sonra hamur haline getirebildim, daha öncede başka tarifler denemiştim ama hep çok zor toplandı, hatayı nerde yapıyorum anlamadım ama sonuç olarak lezzeti süperdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      anladığım kadarıyla 2 katı tereyağ kullanmışsınız,ben unu fazla katmış olabileceğinizi düşünüyorum,acaba bardağınız çok mu büyüktü,ben reçeteye gram miktarını da bu nedenle yazmıştım,çünkü bu tip tarifler ufacık bir malzeme hatasında bile sorun çıkarıyor.toplamda 330 gr un olması gerekiyor,yani üç aşağı üç yukarı.ama yine de beğenmenize sevindim.teşekkür ederim...

      Sil
  33. Hamur tam özleşmiyor değilmi? Yani kum gibi dağınık bir hamur oluyor sanırım öylemi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok özdeşleşen bir hamur olmuyor,dağılan bir hamur tıpkı un kurabiyesinde olduğu gibi,ama tamamen de kum gibi değil sıktığımız zaman birleşmeli. bu nedenle şekil verirken çok dikkatli olmalısınız..

      Sil
  34. Tarifinizi denedim ve sonuc muhtesemmm .
    Ellerinize saglik diger tariflerde gorusmek uzere:))

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim,sizinde elinize sağlık.afiyet olsun,görüşmek üzere :)

      Sil
  35. öznur özmısır23 Kas 2012 17:41:00

    mrb elinize sağlık tarifi denedimm çok güzel oldu acaba tereyağ yerine margarin kullansak olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba öznur hanım;
      öncelikle beğenmenize çok sevindim ve teşekkür ederim.margarin sorunuza gelince ,ben tavsiye etmiyorum,diğer kurabiyelerimde ve hamur işlerimde de pek kullanmam margarini,tereyağ her zaman daha iyi sonuç verir,margarin koku yapabiliyor.Özellikle böyle zor tariflere riske girmeyin derim.

      Sil
  36. Nefis bir kurabiye olmuş. Tadını merak ediyorum ve deneyeceğim.
    Sizi ilgiyle takipteyim.
    Sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şiddetle tavsiye ederim gerçekten nefis oluyor.teşekkür ederim..

      Sil
  37. VANİLYA ESANSI NEREDEN BULUNABİLİR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. marketlerden edinebilirsiniz,yanlış hatırlamıyorsam dr.outker'in di, minik şişelerde satılıyor.Bulamazsanız onun yerine toz vanilinde kullanabilirsiniz.

      Sil
  38. ben 2 kez yaptım iksindede hamur şekil vermekte zorlandım kum gibi dökülüyordu su bardağına gelince standart su bardağı kullandım yağ ölçüsü fazla olmalı sanırım ya da sizin bardağınız küçük tat olarak güzeldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      zaten hamuru diğer kurabiye hamurları gibi kulak memesi kıvamında olmuyor,biraz dağılan zor şekil verilen bir hamur ama dikkatli bir şekilde yapıldığında şekil verilebiliyor.
      böyle bir sorunla karşılaşmamak için,bardak ölçüsünün yanına orjinal gramajlarını yazmıştım,çünkü bardaktan bardağa fark vardır.Keşke ikincisinde gram ölçüleriyle deneseydiniz.Birde özellikle büyük yumurta kullanılması gerekiyor yumurtanız küçükse yetmemiş olabilir,bu gibi durumlarda yani yumurtanız çok küçükse 2 adette kullanabilirsiniz.
      sevgiler...

      Sil
  39. Merhaba,

    ben ilk kavala kurabiyesini Yunanistan'dan gelen bir arkadasin ikram etmesiyle tadina bakma imkanini buldum ve cok hosuma gitmisti. Sizin tarifinizi görünce bende bir yapayim dedim ve ölcüleri sizin dediginiz gibi kullandim fakat benim yedigim Kavala kurabiyesi agizda dagilan yani Un kurabiyesi kivanimda idi sizin tarifin Kurabiyesi kitirimsi oldu. Acaba neyi eksik olmus olabilir yada bu kurabiyenin kivami böylemi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      evet dediğiniz gibi kavala kurabiyesi ağızda dağılan bir kurabiyedir,ve benim tarifimle yaptıklarımda aynen öyle oluyor.Bu nedenle orjinal diye ekledim ismine .acaba siz ununu ya da bademini az katmış olabilir misiniz? çünkü üstteki yorumlaı okursanız deneyen çok oldu hiç öyle bir şikayet almadım aksine çok dağıldı diyen bir iki kişi oldu.Keşke buradan sorunun ne olduğunu anlayıp size yardımcı olabilsem ama uzaktan ancak bu kadar fikir yürütebiliyorum ne yazık ki ...

      Sil
  40. Merhaba,

    ilk önce vermis oldugunuz cevap icin tesekkür ederim. Sizin belirtmis oldugunuz gibi tarifi tekrar denedim, ben yag orantisindan süpheleniyordum o yüzden yag oranini biraz daha arttirdim ve tekrar denedim. Isin sirrinin nerede oldugunu cözdüm o da sivilari karistiriken ilk yaptigimda pötür pötür kalmisti en son denememde pötür pötür kalan yagi daha uzun cirparak krem haline getirdim hamura karistirdim bambaska bir sonuc elde ettim. Fazla kullandigim yag oranini azaltayimmi bilmiyorum ama isin sirri sivilari krem gibi olana kadar cirpmakta yatiyormus. Tekrar tesekkürler....

    YanıtlaSil
  41. tarif için teşekkürler.
    bgun denedim suan fırında pişmesni sabırsızlıkla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  42. Ben kirdjalide yasayan bir turkum bunun ismini bizde MASLENKA diye gecerdi nasil olduda KAVALA tatlisi dediler bu yunanlilar hep kendilerine agit yapiyorlar her seyi yuhh
    komunist dönemde cok yiyorduk ve ismide MASLENK yagili kurabiye turkce

    YanıtlaSil
  43. Merhabalar tarifinizi denemek için heyecanlanıyorum. Bütün bademler tuzsuz yazmışsınız. Tuzsuz kavrulmuş mu yoksa Çiğ badem mi? Bir de bütün bademler kabuklu mu konuyor yoksa kabuksuz mu? Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  44. Merhabalar tarifinizi denemek için heyecanlanıyorum. Iki sorum var.
    1-bütün bademler tuzsuz kavrulmuş mu olacak yoksa Çiğ badem mi olacak.
    2-bütün bademleri kabukları soyulmuş mu ekleyeceğiz.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,
      evet bademler tuzsuz olacak ama kavrulmuş da olabilir kavrulmamış da o sorun değil ve ayrıca kabuklu ya da kabuksuz da olabilir sorun değil ama mutlaka tuzsuz olsun.
      umarım beğenirsiniz,şimdiden elinize sağlık.
      sevgiler...

      Sil
  45. merhaba ,öncelikle ellerinize sağlık.badem tozunu kavrulmuş tuzlu bademden elde edebilir miyim yoksa onu da mı tuzsuz bademden elde etmeliyim acaba.tşkler.

    YanıtlaSil
  46. Merhaba,öncelikle ellerinize sağlık.benim sorum badem tozu ile ilgili.onu da mı tuzsuz bademden elde edeceğiz yoksa,onu tuzlu kavrulmuş bademden elde edebilir miyiz?şimdiden tşk ederim.

    YanıtlaSil
  47. Merhaba,öncelikle ellerinize sağlık.benim sorum badem tozu ile ilgili.onu da mı tuzsuz bademden elde edeceğiz yoksa,onu tuzlu kavrulmuş bademden elde edebilir miyiz?şimdiden tşk ederim.

    YanıtlaSil
  48. merhaba, badem tozunu tuzsuz bademden mı yoksa tuzlu bademden mi elde edeceğiz acaba?tşkler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,
      badem tozunu da tuzsuz bademden elde edeceksiniz.Eğer bademiniz tuzlu ise ılık suyun içinde bir süre bekletip yıkayın,sonra iç kabuklarını soyup kurutun.Kurutma işini düşük ısıda çok kavurmadan yapabilirsiniz.Ardından da rondodan geçirip (iyice ezildiğinden emin olun) kurabiyenizde kullanabilirsiniz.
      Sevgiler...

      Sil
  49. Unla toz bademi kavururken yağ koymuyor muyuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır yağsız kavuruyoruz,yağı diğer malzemeler çırpıyoruz.

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..