12 Eylül 2012 Çarşamba

BÜYÜK ADA'DA SAKİN, GÜZEL BİR GÜN

Herkese merhabalar.
  Bugün bir yemek değil gezi postuyla sizlerleyim.Bundan sonra bir aksilik olmazsa haftanın bir gününü gezi postlarına ayırma kararı aldım,en azından taslaktaki geziler ve fotoğraflar bitene kadar.
  İlk olarak da havalar hala güzelken belki gitmek isteyen olur diye de Büyük ada'yla başlamak istedim.Küçük bir rehber olarak düşünebilirsiniz.Oldukça uzun zaman olmuş ada'ya gitmeyeli,tam 11 yıl en son bekarken gitmiştim ve eşimle ilk gidişimiz,nedendir bilmiyorum bir türlü götüremedim bizim beyi adaya,ama yine ben galip geldim sonunda birlikte ayak basabildik :)

Sabahın ilk saatlerinde bostancı'dan vapurla çıktık yola.Yağız beyin biraz gülümsemeleriyle birazda somurtkan suratıyla yola devam ettik,Bkz. üstteki fotoğraf :)
  Hala gelmedik mi anne/baba nidalarıyla sonunda adaya ayak bastık.

Merkezde biraz oyalandıktan sonra artık Yağız bey'in ısrarıyla geze geze plaja doğru gitme vakti gelmişti  bunun için bir faytona ihtiyaç vardı,fakat fayton sırası o kadar uzundu ki ,beklemek hiç işimize gelmedi doğrusu ama bu o an ki fikrimizdi,sonradan pişman olacağımızı bilmiyorduk malesef.Yol o kadar uzundu ki keşke bekleseydik dedirtti bize.
 Bu arada küçük bir not,bundan sonra adada bu kadar çok fayton olmayacakmış,çok koku yapıyormuş bu nedenle birkaç tane dışında hepsini kaldıracaklarmış,anlaşılan bundan sonra sıra daha da uzayacak.

Yol boyu çok güzel evler,bahçeler,mis gibi kokan çiçekler,faytonlar,bisikletler eşliğinde ve yağız'ın gelmedik mi hala,ne biçim bir dünya burası Payton (fayton) bisiklet,payton bisiklet  başka birşey yok sevmedim ben burayı nidaları eşliğinde yolumuza devam ettik :)

Sahiden çok güzel evler ve bahçeler vardı çekebildiğim kadar fotoğraf çektim hem kendim hem de sizler için.Üstteki fotoğrafta ki ''surp astvazazın verapohum kilisesi.eski bir rum kilisesiymiş.

Güzelliğe bakar mısınız ?

Hele her bahçede rengarenk ağaçlar,çiçekler yok mu bayıldım..

İşte üstteki fotoğraftaki de gitmeye çalıştığımız plaj,gerçi biz adaya deniz için gitmedik ama paşa tutturunca hadi onu da aradan çıkaralım dedik dedik de,demez olaydık.Küçük bir plajı var ücret kişi başı 30 tl ve leş gibi bir deniz,yosunlar,pislikler ne ararsanız var malesef.İşin ilginç yanı hınca hınç dolu bir plaj.Ben zaten girmedim yağız'ıda ikna edip girmesine engel olmaya çalıştık,neyse ki ikna oldu ama madem buradayız, bari deniz bisikletine binelim de boş dönmeyelim dedik.Bisiklet ve akşam üzeri manzarası keyifliydi,onun dışında aklınızda olsun plajına asla uğramayın derim.

Dönüşte saat başı tekneyle plajdan alıp iskeleye bırakıyorlar bizde bir daha o yolları tekrar yürüyemeyeceğimiz için bu işe çok sevindik doğrusu,martılarla birlikte iskeleye döndük.

Eee o kadar yürüdük ,gezdik tabi acıktık,ne yeriz ?Ben tabi ki balık yerim.Merkezde deniz kenarında restoranlar var hem deniz hem de martıların tacizi eşliğinde yemeğinizi afiyetle yiyebilirsiniz.Restoranlar her açıdan (yemek,ortam ve fiyat)ortalama diye tabir ettiğimiz türden.Ben çipura yedim ortaya da nefis yeşil bir salata ve birkaç meze ,eşimle oğlum yanlış hatırlamıyorsam köfte yediler,toplam da 90 tl gibi bir ücret ödedik,çok pahalı olduğu söylenemez.

Son olarak da çayımızı gün batımına karşı yudumladık ve vapurun yolunu tuttuk.İşte böyleee, dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım umarım keyifle okumuşsunuzdur.

Sağlıcakla kalın...

1. Ahhh Reyhan'cım nasıl özledim faytonla tepeye çıkıp çay bahçesinde saatlerce oturup ruhumu dinlendirmeyi anlatamam.Harika bir gezi olmuş sevgiler...

1. inan deryacım bende çok özlemişim yıllar sonra çok iyi gelmişti bana,sevgiler..

2. güzel yerlermiş inşallah bir gün görmek nasip olur

1. çok güzel yerler gerçekten hele de istanbulda yaşayan bizler için,inşallah görmek sizede nasip olsun...

3. büyük ada gerçekten çok güzel bir yer...
    daha önce bende eşimle gitmiştim...
    adada yapacak fazla birşey yok...
    ben sabahın erken saatlerinde gitmiştik...
    deniz kenarında kahvaltımızı ettik...
    sonra dolaştık bisiklet kiraladık, bisikletle gezdik, sonra dedik faytona da binelim ama dediğim gibi acayip sıra oluyor...
    neyse sıraya girmedik az ilerde baka bir faytoncu yoldan alıyor, hemen tuttuk, ve bindirk...
    biraz da fayton sefası yaptık...
    çok yorulduk...
    eee hadi dönmeden yemek yiyelim dedik ama ne mümkün restoranlar acayip kalabalık...
    bide deniz çok kokuyordu resmen midemi kaldırdı...
    sabah zaten kahvaltıyıda zar zor yapmıştım...
    yani akşam yemeğini orda yemedik..
    döndüğümüzde başka bir yerde yedik...
    yani kısacası ada güzel bir yer ama tek sefer gidilebilecek bir yer :))
    2. ye asla gitmek istemezsin...
    paylaşım için teşekkürler canım...

1. canım zaten oraya birşey yapmaktan ziyade biz istanbul'da yaşayanlar,egzozdan araba gürültüsünden bir günde olsa kurtulmak için gidiyorum,bende sadece birkaç kez gittim zaten ama arada tekrarlamalı:)

4. Çok güzel gezmişsiniz sefanız bol olsun..Büyük ada çok güzel ama biz gittiğimizde hava çok sıcaktı,ada çok kalabalıktı..hiç zevk almadık.Sayenizde resimlerden bile keyif aldım..ellerinize sağlık.sevgiler..

1. hafta sonu gittiyseniz çok kalabalık olur,biz hafta içi gittik çok sakin ve güzeldi,aklınızda olsun bir daha kine hafta içi gidin..

5. Canim harika yazi olmus. Bu adalari bende cok merak ediyorum. Tr ye bir daha gelecek olursam gezmek isterim.
    Plaj konusu cok kotu oralar neden bakimsiz ki insan sagligi sonucta.
    Yemek bana pahali geldi. Gerci uzun zaman oldu tr de yemek yemedim fiyat nasil bilmiyorum. 90 tl cok gibi:((
    Gunun keyfi guzel cikmis. biraz sizin oglan da bizimkiler gibi miz miz.. Bizim de burnumuzdan getiriyorlar bir yere giderken.
    Daha guzel tatillere canim benim. Benim de var uzzun tatil yazim insbir gun yayinlarim.
    Sevgiler canim benim.

1. canım yemek aslında pahalı değil,en azından artık değil,3 kişi için buralarda normal seviyede malesef,daha fazlası var ama azı ancak fastfod.plaj berbattı malesef özellikle yazdım kimse gidip boşuna para vermesin,biz verdik parayı çöpe gitti,bilsem gitmezdim.hadi seninkileri de bekliyoruz artık :)

6. Resimler çok güzel..Evler,bahçeler harika..Gitmek istediğim yerlerden biri..Paylaşım için çok teşekkürler:)

1. ah o evlere,hele hele bahçelere bayıldım,ben teşekkür ederim..

7. ne iyi yapmissiniz... buyukada gercekten harika bir yer... benimde birara kacma. lazim...oZledim orasini...

1. o halde havalar iyice soğumadan kaçmanız lazım,malum adadaha soğuk oluyor :)

8. Ozlmeisim Istanbulu Buyukadayi tesekkurler guzel paylasim icin.Sefaniz olmus ne iyi etmisiniz..Yagizda pek yakisikli masallah :)) sevgiler

1. istanbul özlenmez mi?ne kadar şikayet etsemde onsuz fazla yapamıyorum,teşekkür ederiz :)

9. Çok güzel bir gün geçirmişsiniz, iyi yapmışsın dinlen, eğlen hep yemek yap yoruluyorsundur...
    Faytonları kaldırınca o atlara ne olacak?:((((aslında yük çekmekten bitap düşüyorlar ama umarım başlarına daha kötü şeyler gelmez...
    Ve faytonlar kalkınca yerini ne alacak? Arabalar mı? Egzos koku yapmayacak mı? At gübresi en azından zehirli değildir doğaldır:)
    Bu arada Türkçe'miz İngilizce sözcüklerle bozulmasın diye arkadaşlarım yazı/ileti/gönderi/ paylaşım yerine 'post' deyince onlara hep Türkçe kullanalım diye rica ediyorum, post deyince gözümün önüne ayı postu geliyor:))))
    sevgilerimle..:)

1. ahhahha alemsin valla abla,demek aklına ayı postu geliyor :)olsun sen tam bir hayvan seversin ayıyı da seversin:)
      valla abacım başlarına ne gelir bilmiyorum ama hayvanlar seninde dediğin gibi helak oluyorlardı,belki başka bir yere naklederler,umarım başlarına kötü birşey gelmez..

10. Ne güzelmiş. Görmek kısmet olmadı henüz ama merek ederdim. Arabasız,gürültüsüz,egsoz gazı olmadan çiçek kokuları ile hayal etmeye çalışıyorum. Ada yaşantısı bana göre değil hiç. Her tarafımın sularla çevrili olması fikri rahatsız eder beni. İstanbul a yakınlığı ile şehir hayatından uzaklaşmaya birebir gibi.

1. bak işte o fikir benide rahatsız eder,sürekli yaşayamam orada,ama arda güzel oluyor :)

11. Bayılırım adaya fotoğraflarla da ne guzel anlatmışsin bu tür postlara devam:))

12. Bu arada sadece 36 tanesi kalkacakmış faytonların bizim fayton sürücüsü adaya çok fazla geldigi için kura ile kaldırılacak dedi tamamen kalkmıyor:)) adada resmen fayton trafiği vardı bizim orada olduğumuz zaman resmen sollamaya çıkıyorlar birde kaza oldu Allah'tan kimseye birşey olmadı
    Ama genede kötü ağaçlara düştü atlar tabi icinde yolcuları ile:(((

1. aman Allah korumuş :(bende zaten az sayıda kalacak diye duymuştum,bence isabetli bir karar çok da kötü kokuyor,orada yaşayanlar içinde zor,sende biraç kez gittin bu sene adaya senden de bekliyoruz:)

13. Nerdeyse 35-40 yıldır gitmemiştim adaya...1 kez gittim ve kalbim kalmıştı adada.. Hemde Ediz Hun'un evinin yanındaki köşke gitmiştik benim çocukluğumda. Sayende gezdim adayı.Çok teşekkür ederim. O tatlı delikanlıyı öperim...

1. o zamanlar eminin daha güzeldir,daha az keşfedilmiş olduğu için ne kalabalık ne de gürültü ve kirlilik yoktur,şimdiki hali de fena değil ama eskisi gibi değil malesef..

14. Adayı ben de çok seviyorum. Postun ve fotoğrafların çok güzel olmuş.Sevgiler.

1. bu yorumlardan anladığım kadarıyla adayı sevmeyen yokmuş,ne güzel beğendiyseniz,teşekkürler...

15. Adalara gitmeye bayılıyorum orası İstanbul değilde bambaşka bir şehrin ruh hali içinde sanki..Çok güzel bir paylaşım olmuş..

1. kesinlikle öyle,gerçi eskisi kadar değil ama yine de istanbul'dan çok ayrı bir yer..

16. bu gelişimde gidemedim adaya, hasret kaldım.
    sayende turladık resmen, içim açıldı ferahladım :)

17. yeni keşfettim sizi, fotoğraflar harika, balık da ayrı güzel göründü gözüme, benim bloguma da beklerim, sevgiler..

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!