10 Aralık 2012 Pazartesi

YAZDAN KALMA BİRKAÇ GÜN ve DİŞ PERİSİ




Herkese merhabalar,mutlu haftalar.
  Başlıktan da anlaşılacağı üzere bugün sizlere yazdan kalma birkaç günden ve bu sabah evimize uğrayan diş peri'sinden bahsetmek istiyorum.Önce kısaca bu yayına son anda eklenen, diş peri'mizden bahsedeyim,kısaca diyorum çünkü asıl yazı Burada,ayrıntılı olarak oradan okuyabilirsiniz.
  Yağız'ın son 10 gündür sallanan dişiyle bu sabah itibariyle vedalaştık :) küçük çapta bir kriz yaşamış olsak da sonu mutlu bitti.Aynı sorunu yaşayan yada yaşaması muhtemel olan anneler için kendimce burada yazdım,buraya da küçük bir not düşmek istedim.
  Konuyla ilgili yazıma BURADAN ulaşabilirsiniz diyorum ve diğer konuya geçiyorum.


AYVALIK (BALIKESİR) GEZİ NOTLARI


  Biliyorum bu yayın için biraz geç kaldım ama hazır havalar bu kadar kapalı ve soğukken,belki içimiz biraz ısınır.Geçtiğimiz bayram nereye gittiğimizi bilmeden düşmüştük yollara,tabi aklımızda birkaç yer vardı,onlardan biri de Balıkesir ayvalık'tı, o ayrı :)
  Bu tatil bizim çekirdek aile olarak çıktığımız ilk tatildi.Avare avare yolumuz üzerindeki birçok şehri,beldeyi gezdik.Ama bir türlü yayınlamak kısmet olmadı,kısmet bugüneymiş diyelim ,)


MERKEZ

  Marmara bölgesinin İstanbul'dan sonra (doğduğum,yaşadığım yer başka tabi ki;) en sevdiğim illerinden biridir Balıkesir,Ayvalık ise balıkesir'in ege bölgesinde kalan ilçelerinden biridir ve en güzelidir.Daha evvel gitme imkanınız oldu mu bilmiyorum ama yolunuz mutlaka düşmeli bu güzel ilçeye.Gezilmeye değer harika bir yer.


Yaz mevsiminde ya da bayramda gidecekseniz mutlaka rezervasyon yaptırın derim.Yoksa bizim gibi açıkta kalma korkusu yaşarsınız.Son anda bir otel bulamasaydık ilk geceyi araba da geçirmek zorunda kalacaktık :)Neyse ki son anda bir otel bulduk da sokak da kalmaktan kurtulduk.



Tabi aynı şey plajlar içinde geçerli,sabah erken kalkamazsanız,melesef o koskoca plajda yer bulamamak işten bile değil ki biz bunu da yaşadık.Sarımsaklı plajı hınca hınç dolu olunca ,bizde birkaç kişinin önerisiyle badavut sahiline gititik.İyiki de öyle yapmışız çünkü çok sakin tam bir aile plajıydı.Tek kusuru su buz gibi,o havada bu kadar soğuk bir deniz hiç görmemiştim.Dışarıda terden,sıcaktan helak olurken,denize girdiğinizde resmen titriyorsunuz.İtiraf ediyorum ben bu nedenle denize pek girmedim,dondum yahu :)
  Ama fotoğrafta da görüldüğü üzere yağız denizden hiç ayrılmadı,demek suyun soğukluğu onu hiç etkilemedi.


Her yer zeytin ağaçlarıyla kaplı,zaten en büyük gelir kaynaklarından biri de zeytinmiş,bir diğeri ise tabi ki turizm.


Çarşısında gezip hediyelik ve çeyizlik eşyalarda alabilirsiniz ki,almadan olmaz.İllaki her gittiğim yerden bir şeyler almalıyım,yoksa oradan ayrılamam ,eminim siz de benden çok farklı değilsiniz.

h

Çok da güzel bir lunaparkı vardı,uğramadan,eğlenmeden olmazdı,biz de öyle yaptık.

NE YENİR NE İÇİLİR ?



Fotoğrafta göründüğü üzere dondurma külahlarını kendileri yapıyorlar,waffle makinesi gibi bir makineleri var,hamuru döküp pişiriyorlar ve külah şeklindeki aletle şekil veriyorlar.


  Mesela damla sakızlı dondurma yiyebilirsiniz,üstteki külahlarla daha bir güzel oluyor aklınızda bulunsun.Dondurmayla arası pek iyi olmayan ben bile çok beğendim.


  Tabi ki ayvalık tostu yemeden dönmeyin.Gerçi artık her yerde ayvalık tostu bulmak mümkün ama yerinde yemeden olmaz.Ancak ayvalık'ta bile,her yerde güzel bir tost yemek mümkün değil,malesef onu'da değiştirip,bozmuşlar.Yine de iyi yapan yerler var.


  Vee nefis bir lokma yemeden dönmeyin derim.Sokaklarda seyyar olarak bile satılıyor ve çok güzel yapıyorlar.

Bugünlük de benden bu kadar tekrar hepimize mutlu haftalar,Sağlıcakla kalın...

39 yorum:

  1. ayvalığı bende çok seviyorum..2 kere gittim vede ömrümün sonuna kadarda yaşayabilirim orada..damla sakızlı dondurmasını hiç sevmemiştim zaten damla sakızını hiç sevmem ama ayvalık tostu çoooook ama çok güzeldir..cennet gibi bir yer ayvalık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oraya bir kere giden aynı şeyleri söylüyor,gerçi ben istanbul'dan ömür boyu ayrı kalamam ama her sene gitsem bıkmam ayvalık'tan..

      Sil
  2. Canım,
    en sevdiğim yerlerden biridir Ayvalık. Görüntüler süper. Özellikle dondurma ve ayvalık tostu beni benden aldı. Teşekkürler.
    Kuzucuğun dişide hayırlı olsun. Ergenlik hoşgeldi diyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana kesinlikle katılıyorum,her şeyiyle çok güzel bir yer.teşekkür ederiz..

      Sil
  3. yazdan kalma fotolara bayıldım :))
    çok güzeller..........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim canım,teşekkür ederim..

      Sil
  4. Ne kadar güzel bir tatil olmuş ve iyiki bu soğuk günlerde paylaştın bizimle. İçim ısındı bu fotoğraflara bakarken.
    Ayvalık çok görmek istediğim bir yer, bir türlü kısmet olmadı. Fotoğraflarla olsada görmek-gezmek iyi geldi.
    Ah Yağızım dişimi çıktı yerim ben onu :) ne kadar güzel gülüyor öyle maşallah.
    Dondurmaya, ayvalık tostuna bayıldım ya :) afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel ne güzel,demek ki amacıma ulaştım:)kesinlikle mutlaka gitmelisin,çok güzel bir yer.sağol ablası :)

      Sil
  5. önce hayırlı dişler olsun sağlamları gelsin,Ayvalı ğı çok görmek isterim ablam çok met ediyor bende gitmek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle görmelisin,ablanın söylediği kadar var inan.çok teşekkür ederim,amin inşallah.

      Sil
  6. Yagizcik cok seker, masallah..ilk dis gitti huh:)) Dis perisi demissiniz ya burada da vardir o olay ama gece yastik altina koyulur dis cocuk tarafindan ve anne babalar ufak miktar para koyarlar yastigin altina disi alip, cocuk uyuyunca:)) Yani disine karsilik harclik birakti gibilerden.. Bu arada yaz resimleri cok guzel iyiki paylastinda bu karanlik soguk gunde ic acildi..sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende öyle yaptım ama bizim akıllı inanmadı,diş perisi diye bir şey yokmu,yalanmış :)sağol canım..

      Sil
  7. Benim bölgeme gitmişsiniz benimde Ayvalığa yakın sayılabilecek bir yerde yazlığım var.Çok güzeldir beğenmenize sevindim.Bizde cenazelerde helva kavrulur o bölgede lokma dökülür camiye yakın bir yerde seyyar bir tezgah kurulur gelen, geçen herkese ikram edilir,bu geleneklerini çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten güzel bir gelenekmiş.çok iyi bir yerde yazlığınız,kıymatini bil valla,bende isterdim :)

      Sil
  8. Çok uzun yıllar önce bir yaz tatilini Ali Bey (Cunda) adasında geçirmiştik. Lokma tatlısı, Şeytan Sofra'sından güneşin batışı, papalina balığı ve faytonları dün gibi hatırlıyorum ama nedense Ayvalık tostunu hatırlamıyorum. O tarihlerde yoktu herhalde.
    Yeni yazlarda, yeni seyahatler dileğiyle....
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cunda'da çok güzeldir,oraya gitmiştim hatta yayınlamıştım.özellikle şeytan sofrasında gün batımı harikaydı.çok teşekkür ederim..

      Sil
  9. bu soğuk kış gününde resimlere baktıkca içim ısındı Reyhan'cığım :) Yağız'a da çok geçmiş olsun diyorum.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inan benim de ısındı,sanırım bu aralar hepimizin buna ihtiyacımız vardı:)sağol canım...

      Sil
  10. Ah yaz anıları! bak ağlayacağım şimdi:((

    YanıtlaSil
  11. bizdede günlerdir düşmeye yüz tutmuş düşemeyen diş krizi var ortanca kızım tutup tutup çekiyordu sallanan dişini, bu pek mız mız bide düşmesin istiyor,çirkin görünecekmiş kız işte:)Ayvalık hep görmek istediğim bir yer buralarda ayvalık tostu satılıyor ama ben yerinde yemek isterim,sefanız olsun darısı önümüzdeki senelere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok kız olmasıyla bir ilgisi yok aynı şeyleri yağız da söylüyordu,ama alıştı hemen,o da alışacaktır :)teşekkür ederim..

      Sil
  12. Sefanız olsun,Ayvalık resimleri içimizi ısıttı sahiden..Tost nefis görünüyor,dondurmadan çok bence külahlar lezzetli:)Yağıza geçmiş olsun,sağlıklı uzun ömürlü diş çıkarsın.Selam ve sevgiler:))

    YanıtlaSil
  13. Iyiki bu fotograflari paylastin.Almanyanin sogugunu bir an unutturup icimizi isittin .Tesekkürler...

    YanıtlaSil
  14. Ohh ne güzel olmuş.
    Ayvalık tostu ve lokma beni benden alıyor.
    Diş perisine selam yola devam.

    Neşeli anne

    YanıtlaSil
  15. Memleketime gitmişsiniz,ne güzel bir yazı olmuş.Gerçekten içimiz ısındı.Teşekkürler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. memleketiniz sahiden çok güzel bir yer,ben teşekkür ederim..

      Sil
  16. canım şimdi ne heyecan vardır sizde dişler çıkınca .
    Gezide güzel tostumu dondurmamı aldım teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de nasıll:)afiyet olsun canım :)

      Sil
  17. Yazı özledik:) sevgiler canım

    YanıtlaSil
  18. Canım reyhancım severim ben o dişsizi:)) çok şeker olmuş..
    Balıkesir'in hemen hemen her yerini, köyünü kasabasını bilirim.. Özellikle kırsal kesimlerini, Sındırgı, Bigadiç, İvrindi, Kepsut, Dursunbey..
    Ve deniz kenarlarını.. Güzel il Balıkesir..Sayende Ayvalık'ta kış aylarında yaz keyfi yaptık. Teşekkürler canım benim..

    Sahi sen Ayvalık'ın neresindensin?...
    Kocaman öptüm tatlı oğluşunu ve seni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ayvalık'ın neresindenim vallahi bilmiyorum,her yerinden olabilirim,hiç fark etmez,o kadar güzel yerleri var ki ayıramıyorum :)sağol canım...

      Sil
  19. ah gitmeden önce yazasydın da sana bazı tüyolar verseydik dedim şimdi :) karşıda yani altınoluk akçayda bizim yazlığımız,oksijen çadırı :) bir dahakine bize bekleriz sizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tüh keşke ama bilmiyordum ki,inşallah ablacım sağol davetin için..

      Sil
  20. yakışıklı Yağız yerim ben seni sen çok tatlısın ama :) ne şeker poz vermişssin öyle diş perisi demek hımmmmmm :)
    ne güzel oldu saynede gezilip görülen yerler tekrar canlandı gözümde ve ne iyi geldi :) kalabalık malabalık ama sarımsaklıyı ben çok severim bak :)

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..