Bu Blogda Ara

19 Eylül 2019 Perşembe

Derin dondurucu İçin Barbunya Nasıl Hazırlanır ?


Herkese mutlu sabahlar.
Bugün sizlere derin dondurucuda barbunya nasıl saklanır onu anlatacağım.Aslında tarifim çoktan hazırdı ama bir türlü paylaşamadım,artık zamanı geçti seneye kaldı derken pazarda hala olduğunu görünce yazmak istedim.Eskiden  barbunyayı,
derin dondurucuya haşlamadan direkt yıkayıp atardım ,sonra da yemeği yapmadan önce haşlamak zorunda kalırdım.Bu da pratikliğini azaltan bir yöntemdi benim için,madem pratik olsun istiyorum,hemen derin dondurucudan alıp pişirmek istiyorum o zaman bu haşlama işini derin dondurucuya atmadan yapmalıyım dedim.Zaten doğru olanda buydu sanırım :)
O nedenle artık derin dondurucuya haşlayıp atıyorum,hatta evde havuç olsaydı onuda haşlayıp karıştırıp atacaktım ama maalesef zamanı değildi.Pipetle fazla havasını almak da derin dondurucuda bayağı bir yer tasarrufu yapmanızı sağlayacak.Ama mutlaka nefesi kuvvetli birilerine yaptırın :)
Ben fotoğraf çekiminden sonra tekrar havasını aldırdım,benim nefesim pek yetmemiş gibi geldi çünkü :)
Eğer hala barbunyanızı hazırlamadı iseniz bu teknikle yapmanızı tavsiye ederim,eminim çok işinize yarayacak.


Diğer Kışlık Tariflerime göz atmayı unutmayın.

Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.


Malzemeler

5 kg barbunya
Haşlamak için kaynar su
Buzdolabı poşeti
Pipet


Hazırlanışı

Öncelikle Barbunyayı kabuklarından ayıklayın.Yıkayıp fazla suyunu süzün.Derin bir tencerede kaynattığınız suya barbunyayı atın ve 7-8 dakika kadar kısık ateşte haşlayın.Bir süzgeç yardımı ile süzün.Suyu tamamen süzülen ve soğuyan barbunyayı dilerseniz kilitli,dilerseniz de normal buzdolabı poşetlerine tek pişimlik paylaştırın.Bir pipeti poşetin içine yerleştirin kilitli poşet kullanıyorsanız pipete kadar kilitleyin,normal poşet ise pipetin etrafından kıvırıp hava alacak yer bırakmayın.Pipetle poşetin fazla havasını alın,dışarıdan tekrar hava girmesine müsaade etmeden pipeti çıkarıp hemen bağlayın ya da kilidini kapatın.
Hazırladığınız poşetleri derin dondurucuya yerleştirip,kışın afiyetle tüketebilirsiniz.
Afiyet  olsun.


Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.


1 yorum:

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..