Bu Blogda Ara

10 Ekim 2012 Çarşamba

FIRINDA KARNIYARIK


Herkese merhabalar.
  Bugün nefis mi ? nefis bir patlıcan yemeğimiz var.Bizim evin en sevilen patlıcan yemeğidir.Her gün yapsam kimse itiraz etmez.Kimse itiraz etmez deyince sanki çok kalabalık bir topluluktan bahsediyormuş gibi oldum,halbuki hepi topu 2 kişiyiz :) Tabi Yağız'ı saymıyorum o şimdilik patlıcandan uzak duruyor.Aslında bu da benim suçum,içinde nikotin var diye çocuğa hiç yedirmedim.Şimdi de o yemiyor ama her Türk gibi o da eninde sonunda doğru yolu bulup,patlıcanın en lezzetli sebzelerden biri olduğunu anlayacaktır :)
  Eminim hepinizin evinde pişmiştir,pişmektedir ama birde benden okuyun bakalım nasıl yapıyorum ?


MALZEMELER

5 adet patlıcan
kızartmak için sıvı yağ
iç harcı için:
3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
2 büyük boy kuru soğan
1 diş sarımsak
400-450 gr kıyma
1 yemek kaşığı domates salçası
tuz
tuzot
pul biber
değirmende çekilmiş karabiber
1/4 demet maydanoz
sos için:
1 yemek kaşığı salça
1 küçük kase su
tuz
üzerine:
çeri domates
çarliston biber


HAZIRLANIŞI

 Öncelikle patlıcanlarımızı pijama şeklinde soyup,bıçakla birkaç delik açıp tuzlu suda 30 dakika kadar bekletelim.Suyunu süzüp,sıktığımız patlıcanları kızgın yağda kızartalım.Kızaran patlıcanları hemen soğuk su dolu bir kaba atalım.Bu şekilde fazla yağını suya kusacaktır. Su ısınınca değiştirmeyi unutmayalım.Ardından kağıt havlu üzerinde fazla suyunu alıp,kurulayalım.
   Diğer taraftan iç harcı için yağımızı tencereye alıp ısıtalım, kıymaları ekleyip kavuralım,yemeklik doğranmış soğan ve sarımsakları da ekleyip kavurmaya devam edelim.Onlarda kavrulunca salçasını ilave edip biraz daha çevirdikten sonra ,en son tuz ve baharatlarını da ekleyip altını kapatalım.
  Ocaktan aldığımız harca ince kıyılmış maydanozları ekleyip iyice harmanlayalım.Kızaran patlıcanları fırın tepsisine alalım ve tam ortasından altını delmeden keselim.İç harcını patlıcanlara eşit bir şekilde paylaştırıp,üzerini çeri domates ve biberle süsleyelim.
  Sosu için tuz salça ve suyu iyice çırpıp tepsiye dökelim.su miktarı patlıcanların 2 parmak altında olsun en fazla.Çokta az olmasın çünkü fırında pişerken suyunu çekip kurur.Sosunu da döktükten sonra 200 dereceli fırında patlıcanlar iyice yumuşayana kadar pişirelim.
  Sıcak olarak servis edelim.


AFİYET OLSUN...
                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

38 yorum:

  1. Günaydın canım,
    aslında bende yıllarca patlıcan ve bezelye yemeyenlerdenim,geçte olsa tadını keşfetmiş bulunmaktayım:) yağızda ileride keşfedecektir:))
    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi geceler canım:)
      demek ki bu tür örnekler çokmuş,ben hala bezelyeden çok hoşlanmam,sadece garnitür olarak kullanıyorum o da yağızın hatırına,sağol canım benim...

      Sil
  2. Biz de patlıcanı her gün yiyebilenlerdeniz :) Ne güzel bir sebzedir..
    Karnıyarık nefis görünüyor, küçüklüğümden beri çok severim karnıyarığı hatta annemden hep isterdim :) eminim çocuğunuzda bir müddet sonra sevecektir :)
    Ellerinize sağlık..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım bz Türk'lerin en sevdiği sebzelerden biridir patlıcan,sevmeyene çok az rastladım:)teşekkür ederim...

      Sil
  3. Reyhan'cım ellerine sağlık bayılırım karnıyarığa
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ben karnıyarığı hep fırında yaparım ve bayılırım. Eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık,harika görünüyor.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor bizde de çok sevilir,ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ohhh yaz kış ye insan asla bıkmaz. Ellerine sağlık kuzucuğum.. Yağız delikanlımı öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bıkmaz valla,her gün yapsak her gün yenir:)sağol şekercim..

      Sil
  8. Ellerine sağlık canım..Bizim evdede hergün yapsam yenen bir yemektir karnıyarık :) Kızıma birbuçuk yaşından sonra yedirmeye başladım bende şimdi çok isteklide olmasa yiyor..Yağız'da zamanla özüne dönecektir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben biraz barttım sanırım 5 yaşına kadar yedirmedim,şimdide uzak duruyor ama birkaç ay önceye kadar turşu yemeyen çocuk şimdid versem kavanoz kavanoz yiyecek:)patlıcanı da sevecek mecbur,teşekkür ederim ayşegül...

      Sil
  9. Merhaba, bloğunuzda ilk okuduğum tarif oldu ve çok beğendim. Biz ocak üstünde tıngırdatanlardanız :)) Belki de kalabalık olmadığımız içindir. Ellerinize sağlık, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz,
      bende arada tencerede yapıyorum ama eşim az yaptığım için şikayet edip dururdu bende fırın tepsisinde geniş geniş yapıyrum :)teşekkür ederim..

      Sil
  10. Ellerine sağlık canım.Bizde de patlıcan çok sevilir...

    YanıtlaSil
  11. Off off canım öyle çok severim ki o güzel ellerine emeklerine sağlık olsun..

    YanıtlaSil
  12. Benimde hiç bıkmadan yiyebileceğim bir yemektir,ellerine sağlık nefis gözüküyor.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. Offf off suan nasil canim istedi anlatamam cok severim ama senede 1 kere ancak yaparim..cok tenbelmiyim neyim:)) Bizede gondersene :))Ellerine saglik canim..super

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen tembellik yapmazsın gibi geliyor bana ama :)hemen gönderiyorum şekerim:)sağolasın...

      Sil
  14. Canim eline saglik olsun. Banada verseler her gun istisnasiz yerim. Harika yemek. Benim kizim da bu guzel tadi tatsa keske diyorum ama :( ins buyuyunce o da sever..
    Afiyet olsun.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Çok severim bu yemeği,elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  16. Reyhancım iyiki şu patates çorbasını yayınlamışsın şimdi onu yapıp içtim nasıl güzel bişeymiş o diş ameliyatımı oldum dün akşam çok kötü ağzım ama çorban ilaç oldu...hemen gelip yazayım dedim....sende görmüştüm sonra ilhan beyde senden görünce yapmış ameliyatıma sakladım hem denenmemiş olsun tarafımdan hemde taze bir çorba olsun istedim...akşam foto.çekip yayınlıyacağım....Buara bizlere neler oluyor anlamadım çok tarifimi pişti olacağız diye yayınlıyamıyorum bende bugün karnıyarık yayınlıyacaktım:)))geçende seval abla ile öyle oldu napalım beklesin bende başka bi tarif verirrim....sevgiler canım...o Yağızı varya ben yerim...Buarada bende kıza patlıcan yedirmedim şimdi ağzına koymuyo ama yazın kızartmadan azıcık tattı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok geçmiş olsun,beğenmene çok sevindim,afiyet şeker olmuş.olsun canım sende yayınla hem zamanı geçmeden yayınlamakta fayda var, o kadar çok blog var ki pişti olmamak mümkün değil:)sağol canım...

      Sil
  17. Ellerine sağlık Reyhancım patlıcanın hertürlüsüne bayılırım. Harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  18. sen yedirme yedirme çocuğa sonra yemiyor deee olucak iş değil :)))
    ayy kıyamam ben ona annesi yaparda o hiç yemez mi :)ellerine sağlık canım misler gibi misler..öpüyorum ikinizide :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahhaa öyle valla yedirmedim şimdide o yemiyor ama dediğim gibi doğru yolu bulacak o'da :)sağol tatlım...

      Sil
  19. merhaba patlıcanın soğuk suya atma işlemini ilk defa duyuyorum birazdan yapıcam bir deneyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim daha hafif olduğundan emin olabilirsiniz.şimdiden afiyet olsun :)

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..