Bu Blogda Ara

3 Ağustos 2019 Cumartesi

Kiraz Şerbeti


Herkese mutlu hafta sonları.
Yazın son ayı olan Ağustosa girdik,malum havalar çok sıcak.
Havalar bu denli sıcak olunca da buzdolabından soğuk içecekleri hiç eksik etmiyorum.Yaptıkça sizlerle paylaşıyorum ki sizlerde yapın,serin serin için diye :)
Bu defa kirazın şerbetini yaptım,her şeyin şerbeti oluyorsa kirazın da olur,hem de çok güzel olur dedim sıvadım kolları.

Tahmin ettiğim gibi çok güzel oldu,tarçın ve karanfilin aroması kirazla birlkeşince ortaya yine harika bir lezzet çıktı.Şeker miktarını ben kendi damak tadımıza göre ayarladım,siz damak tadınıza göre azaltabilir ya da çoğaltabilirsiniz.
Kiraz mevsimi bitmeden mutlaka deneyin be nefis şerbeti.
Diğer içecek tariflerime  göz atmayı unutmayın.

Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.


Malzemeler

600 gr. kiraz
1 çubuk tarçın
4 adet karanfil
1/2 su bardağı toz şeker (200 ml'lik su bardağı)
1/2 adet limonun suyu (limon küçükse 1 adet )
1,5 lt. su


Hazırlanışı

Öncelikle kirazları sapları ile yıkayıp,süzdürün.Bir tencereye sapları ile birlikte kiraları alın,üzerine toz şeker ve limon suyunu ekleyip,15 dakika kadar dinlendirin.Dinlenen karışıma,çubuk tarçın,karanfil ve suyu da ekleyip ocağa alın,orta ateşte kaynamaya bırakın.Kaynadıktan sonra altını kısıp,yaklaşık 40 dakika kadar daha kaynatın.Kirazlar patlayıp rengini verince şeker miktarını kontrol edip ocaktan alın ve ılımaya bırakın.Oda sıcaklığına gelince bir sürahiye süzüp soğuması için buzdolabına kaldırın.Soğuk olarak servis edin.
Afiyet olsun.


Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..