Bu Blogda Ara

7 Ocak 2019 Pazartesi

Şambali

Herkese mutlu haftalar.Bugün İzmir'in meşhur tatlısı Şambali ile geldim.Hem çok leziz hem de oldukça pratik ve az malzeme ile yapıldığı için sık sık yapacağınız harika bir lezzet.Bu tatlıyı geçtiğimiz hafta ağırladığım misafirlerim için yapmıştım.
Aslında daha evvelde bir çok kez yapmıştım ancak fotoğrafını çekemediğim için bir türlü yayına alamamıştım.Ve tabi ki yine çekemedim bende şimdilik sofra da çektiklerimizden seçtim,ilerleyen zamanlarda dilimlenmiş halini de çekip güncelleyeceğim. Tarif sevgili Ayşenur'a ait,malzeme listesini ilk gördüğümde acaba nasıl olur diye düşündüysem de sezgilerim bana mutlaka denemem gerektiğini söyledi. İyi ki de denemişim  çok leziz bir tatlı oldu.
Önemli tek püf noktası, mutlaka 250 ml'lik bardak ölçüsü ile yapmanızı tavsiye ederim,normalde tüm tarifte aynı bardağı kullandığınız müddetçe ölçüsü önemli değil derim ama bu defa tepsi ölçüsünü tutmayabilir.o nedenle 250 ml'lik bardakla yapmanızı öneriyorum.En azından kullandığınız bardağın ölçüsüne göre bir tepside pişirmelisiniz,daha büyük yada daha küçük.Ben yuvarlak büyük borcam kullandım bu ölçülerle tam oldu.
Küçük ön bilgilerden sonra,bu enfes şambaliyi mutlaka denemelisiniz derim,eminim sizlerde çok beğeneceksiniz.

Diğer şerbetli tatlı tariflerime Buradan,Sütlü tatlı tariflerime de Buradan ulaşabilirsiniz.


Malzemeler (250 ml'lik su bardağı ile)

2 su bardağı irmik
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 çay kaşığı karbonat
Şerbeti için:
2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
Yarım limon
üzerine: 
kavrulmamış yer fıstığı

Hazırlanışı

Öncelikle irmiği,toz şekeri,sütü ve karbonatı derin bir kaba alıp bir spatula yardımı ile iyice karıştırın.yuvarlak borcamı hafif yağlayın, karışımı eşit bir şekilde tepsiye dökün.
Üstünü kapatın iki saat şişmesi için bekletin.
Tatlıyı fırına atmaya yakın şerbet için tencereye suyu ve şekeri alıp kaynamaya bırakın,kaynadıktan sonra kısık ateşte beş dakika daha kaynatıp limon suyunu ilave edip ocaktan alın ve ılınmaya bırakın.
İki saatin sonunda tatlıyı,uzun dikdörtgen şeklinde dilimleyin her bir dilimin ortasına kabuğu soyulmuş yer fıstığı koyun. Önceden ısıtılmış 170 dereceli fırında altı,üstü nar gibi kızarana kadar pişirin.
Pişen tatlıya,bir dakika kadar bekledikten sonra ilk sıcağı çıkınca ılık şerbeti eşit bir şekilde dökün.Üstünü başka bir tepsiyle kapatıp şerbetini çekmeye bırakın.
Şerbetini çektikten sonra dilerseniz kaymakla,dilerseniz sade olarak servis edin.
Afiyet olsun...

Twitter :    Reyhan Ksc
instagram :  reyhanksc
      
facebook:   anne eli gibi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..