Bu Blogda Ara

20 Nisan 2012 Cuma

Mıhlama (Kuymak) Yapımı ve Püf Noktaları



Herkese merhabalar.

Sırada nefis herkesin farklı yaptığı isminin yöreye göre değiştiği ama aslen Karadeniz yemeği olan mıhlama var.Mıhlama yapmak çok kolay gibi görünse de aslında o kadar da kolay değildir,en azından iyi mıhlama yapmak,tutturmak biraz tecrübe işi sanırım.ilk mıhlama yapmak istediğimde netten biraz araştırmıştım,çünkü annemin yada bir başkasının elinden hiç yememiştim,o dönemde ilk denemem olacağı için ölçüler çok abuk gelmemişti çünkü ne yemiştim ne de yapmıştım.Ama yinede Allah Allah dedirtmişti,şimdi zamanla olması gerektiği gibi bir tarifi kendime kendime oluşturunca o tarifleri verenlere çok kızıyorum.1 su bardağı suya 1 su bardağı mısır unu olur mu hiç?
Kopyala yapıştır yada oradan buradan duyup yazarsan oluyor işte.Neyse o günler çok ziyan verdim sonrada bir daha mıhlama tarifi bakmadım.
Beni bu yazıyı yazmaya iten de bu oldu sanırım.


Yalnız şunu da unutmamak lazım ki birçok yörenin kendine has aynı yada farklı adla mıhlama tarifi var,kimisi, bizim gibi peynirini bol koyar,kimisi mısır ununu daha çok koyup çok az peynir koyuyor.Kimisi sütle kimisi de suyla yapıyor,biz en çok bu halini seviyoruz, yani bol peynirli .
Şimdi sizlere dilim döndüğünce deneyerek bulduğum püf noktalarını yazacağım,eğer sizlerinde önerileri varsa açığım, hemen o şekilde de dener yazıma eklerim zaten denedikçe yeni bir püf noktası bulursam yazıma ekleyeceğim.

Bu arada,Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.


MIHLAMA YAPMANIN PÜF NOKTALARI

#En önemlisi malzemenizin kalitesi,tereyağı,peynir ve mısır ununun kalitesi oranında başarı sağlarsınız.
#Tereyağının piştikten sonra üzerine çıkmasını istiyorsanız (ki benim en büyük sorunum buydu ve kimse bununla ilgili yazmamıştı) tereyağı tavada eritip hemen mısır ununu eklemeyin,yağı yakmadan fokur fokur kaynatın ondan sonra ekleyin mısır ununu.
#peyniriniz mutlaka eriyen,kaliteli bir peynir olsun,Trabzon kolot peyniri ya da dil peyniri en iyi sonucu veriyor ama ben bazen kaşar peyniriyle bile yapıyorum yinede güzel oluyor.
#peynirini kattıktan sonra biraz eritip mutlaka kısık ateşte kendi haline bırakın,arada karıştırın dibi tutmasın ama çokta müdahale etmeyin.Eğer çok karıştırırsanız peynir içinde kaybolacaktır,dolayısı ile yerken uzayan o meşhur görüntü kaybolacaktır.
#En son mutlaka tereyağı üzerine çıkmış olmalı,yoksa pişmiş sayılmıyor maalesef ,buna dikkat edip ocaktan öyle alın.Ve daha bol tereyağlı olsun isterseniz,pişmeye yakın üzerine biraz daha tereyağı ilave edebilirsiniz.
#mutlaka sıcak tüketin yoksa ilk lezzeti bulamazsınız.
#içine katacağınız yarı yarıya süt daha lezzeti olmasını sağlayacaktır.
#Lezzetli olsun istiyorsanız tereyağından kaçmayın derim,ben biraz kaçtığım haliyle verdim ölçüyü ,sağlık açısından bir probleminiz yoksa biraz daha katabilirsiniz ama mutlaka köy tereyağı olsun derim.
#İlk yaptığınızda başarılı olamayabilirsiniz bunu da aklınızdan çıkarmayın,yukarıda da dediğim gibi kolay görünen ama biraz tecrübe el alışkanlığı isteyen bir yemektir.
#mısır ununu rengi dönene kadar  ama yakmadan iyice kavurun,hazır kavrulmuş mısır unlarından da kullanabilirsiniz o zaman daha çabuk kavruluyor.
#Tuz miktarını peynirin türüne göre ayarlamanızı tavsiye ederim,dil peyniri gibi tuzsuz bir peynir kullanırsanız bu ölçüye 1 çay kaşığı yeterli olacaktır,tuzlu peynir kullanırsanız tuz miktarını azaltmalısınız hatta hiç katmaya da bilirsiniz,tercih sizin.

Şimdilik benden bu kadar ,eklemem gereken bir madde olursa yazımı tekrar güncelleyeceğim,sizden de öneriler bekliyorum.
MIHLAMA (KUYMAK)

MALZEMELER
2 dolu dolu yemek kaşığı  tereyağı
(eğer sağlık sorununuz yoksa ,tereyağı seviyorsanız 1 kaşık daha katabilirsiniz daha lezzetli oluyor)
2 yemek kaşığı mısır unu
(ben kavrulmuş kullandım)
1 su bardağı su ve süt karışımı (200 ml)
1,5 -2 su bardağı kadar ince dilimlenmiş eriyen peynir  
(Trabzon kolot peyniri,çeçil peyniri,dil peyniri yada kaşar peyniri olabilir)
yarım çay kaşığı tuz
(dil peyniri gibi tuzsuz peynir kullanırsanız tuz miktarını biraz daha artırabilirsiniz)



HAZIRLANIŞI
Öncelikle tereyağı tavaya alıp kızdırın,yakmadan fokur fokur kaynamasını sağlayın.Yağ kızınca mısır ununu ekleyip rengi hafif dönene kadar kavurun.Ben kavrulmuş mısır unu kullandığım için çok fazla kavurmadım.
Ardından su ve süt karışımını,tuzunu ekleyip,karıştırıp kaynamaya bırakın.Kaynayınca içine peynirini atıp ocağın altını iyice kısın,bir iki karıştırıp, peynirin erimesini sağlayın.Tereyağı üzerine çıkana kadar kısık ateşte çok müdahale etmeden pişirin.
Tereyağı üzerine çıktıysa mıhlamanız hazır demektir.Bu aşamadan sonra dilerseniz üzerine 1 tatlı kaşığı tereyağını bir cezvede eritip üzerine dökebilirsiniz.
Sıcak olarak servis edin.
Afiyet olsun...

Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.


Twitter :    Reyhan Ksc
instagram :  reyhanksc
      
facebook:   anne eli gibi
   

227 yorum:

  1. offf.bayıldım canım görüntüye.olsada yesem dedim şimdi.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜRLER

      Sil
    2. Bu tarifi ilk buldum internette bi kac tarif bulup deneyip pes etmistim yine bi mucadele edip tarif ararken bu tarifi buldum ve bugun denedim gercekten tbrk ediyorum arkadasim helal olsun tarif mukemmel tutuyoz daha once yaptiklarimla alakasi yok evdekiler ve ben bayildik cok tsekkurler Allah razi olsun bilginizi paylasimiz icin

      Sil
    3. beğenmenize çok sevindim,Allah sizden de razı olsun.
      çok teşekkürler,sevgiler...

      Sil
  2. aslen trabzonlu olup kuymağı çok sevenlerdenim :)
    acayip güzel oluyor yahu yok böyle bir tat :))
    ekmeği bana bana yerdim şimdi :))
    ellerine sağlık arkadaşım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Canım bir Karadeniz kızı olarak sıcak sıcak yemeye bayılırım.O peynirler uzayınca aklım gider:)))Elle
    rine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle belliki çok sevmişsiniz kuymağı bukadar uğraştığınıza göre :))

    Tereyağının üzerine çıkması konusunda sıkıntı yaşadığınızı yazmışsınız ..Bol tereyağı kullanırsanız ve kvamıda sulu değilse üzerine yağ kolay çıkar..Ama fazla tereyağı kullanmak istemeyenler için sıvıyağ karışık kullanılabilir..kesinlikle yağda sorun yoksa koku olmaz kuymakta..Ve üzerine yağ çıkma sorunu yaşamazsınız...

    Orjinal peyniri (aho) peyniri dediğimiz peynirdir..Pişmek üzerede tel peyniri dediğimiz kaşar peyniri benzeri bir peynir kullanırız uzaması için :))

    Mıhlama daha sulu değişik olduğu için kuymaktan farklıdır aslında biraz...Kuymak suyu ve peynir kıvamından emin olunca kısık ateşe alınır ve pişene kadar bidaha asla karıştırılmaz ..

    Sıcak tüketilmesi ve süt kullanılması konusunda katılıyorum..Hatta bizde bu kuymak sade kaymaktan yapılır ve döndürüle döndürüle pişirildiği için buna dönme kuymak deriz..İnanın bana onun tadına bakınca normal kuymaktan çok çok lezzetli olduğuna emin olabilirsiniz...

    Ben tereyağı mısır unu ve peynirimi trabzondan getirtiyorum...Hatta çevremdeki arakadaşlarımada getirtiyorum..Normal marketlerden daha uyguna mis gibi hakiki tereyağı ve mısır unu yiyorum...Türkiyenin heryerine kargoyla gönderebiliyorlar..Bozuk çıkması durumunda İade garantiside var..İsteyenlere adres verebilirim bana bulogumdan ulaşabilirsiniz...

    Kuymak yemeyen kalmasın bence..Ama iyi yapan birinin elinden :))

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bahsettiginiz yerin adresini verebilir mısınız? Bloğunuzdan paylaşabileceğinizi söylemissiniz ama bloğunuzu bulamadım.

      Sil
    2. evet sevili beşpaarsız,ilk başlarda o sorunu yaşadım ama deneyerek öğrendim,suluda denedim yine olmadı,en önemli püf noktası tereyağını kızdırmak.bende genelde köy ürünleri kullanmaya çalışıyorum zaten kullanılan malzemenin kalitesi çok önemli ,önerilerin için teşekkür ederim..

      Sil
    3. Merhaba bana tereyagi peynir ve misir unu konusunda yardimci olirmusunuz

      Sil
    4. Merhaba bana tereyagi peynir ve misir unu konusunda yardimci olirmusunuz

      Sil
    5. merhaba dilek hanım,arkadaşın adının üstüne tıklayıp bloguna giderseniz size yardımcı olacaktır..

      Sil
    6. ben tereyağını yakmak istemediğim için,piştikten sonra eritip üzerine gezdiriyorum....önce unu kavurup suyunu(sütünü) ilave ediyor,kaynayınca peyniri koyup erimesini bekliyorum.sadece burada karıştırıyorum(peyniri alt üst edecek şekilde)..erittiğim tereyağını üzerine döküp,bir taşım kaynayınca altını kapatıyorum...deneyin,pişman olmazssınız..afiyet olsun

      Sil
    7. Adres isteyenlerlistesinde bende varım...yöresel tatlar korunmalı sevgiler...

      Sil
  5. canım ellerine sağlık bizim evin favorisi bu harika yapmışsın sende,bende kaşar peyniri ile yapıyorum ama süt ilk defa duydum mutlaka denerim ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süt ve su karışımı olursa çok daha güzel oluyor bahar'cım,tavsiye ederim.sağolasın..

      Sil
  6. çok güzel gözüküyor ellerine sağlık, tarif için teşekkürler deneyeceğim
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim,sağol canım..

      Sil
    2. kaşarı kesip mi yoksa rendeleyerek mi yapacaz

      Sil
  7. Ellerinize sağlık nefis gözüküyor ben bir trabzonlu ve devamlı kuymak yapan biri olarak tarifinizi doğru buldum, biz o kadar yaparız ki ölçü bile kullanmayız ama dediğiniz gibi internette öyle tarifler varki onları yapınca neye benzer merak ediyorum doğrusu :)sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bende göz kararı yapıyorum ancak tarif vereceğim için bu defa ölçtüm,malum bilmeyen tutturamaz.teşekkür ederim..

      Sil
  8. OF of ki ne offfff,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Of çok nefis görünüyor.Bende adını çok duymuş, fakat hiç tatmamıştım.Güzel tarifinizi görünce çok sevindim.Hemen denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  10. harika olsada yesem dedim :) ben ilk ve son kez üniversitede bolulu bir arkadaşımın elinden yemiştim o mıhlama olarak tanıtmıştı çok ilginç gelmişti özellikle mısır ununa ekmek batırmak acaip bir deneyim olmuştu :)) her yorenın kendine has tarifleri var... tarifin için çok tesekkurler bir ara denemek lazım ...sevgilerr.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk başta bana da tuhaf gelmişti ama deneyince bayılmıştım :) sağol canım..

      Sil
  11. Ellerine sağlık.Bazen insan deneyerek en doğru yöntemi buluyor.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. Hiç yemedimm:)) ellerine sağlık canım size afiyetler olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka yemelisin canım,nefis bir şey :)teşekkürler..

      Sil
  13. Of of of çok güzel ama kalori bombası,ellerine sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kaloriler onu nefis kılan sanırım :)teşekkürlr..

      Sil
  14. Bu ne muhteşem.
    Karadeniz gezimiz geldi aklıma
    Nefis nefis ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. güzel görünüyor püf noktaların vermen de iyi oldu inşallah denemeye cesaret edebilirim. güzel eriyen bir peynir bulduğumda. ayrıca kavrulmuş mısır unu da ilk kez duyuyorum bunu da dikkate alacağım sevgiler iyi haftasonları...

    YanıtlaSil
  16. Ben bu mıhlamayı bir türlü sevemedim.Fırsat bulduğumda orjinalini,yerinde yemek istiyorum.Herhalde iyi yapan birine denk gelmedim. Püf nokataları çok güzel olmuş keşke,canlı tadma imkanı da olsa,elelrine yüreğine sağlık canım mutlu haftasonları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eminim dediğin gibi iyi yapan birinden yememişsindir,yoksa sevilmeyecek bir şey değil.teşekkür ederim..

      Sil
  17. waooww... muhteşem. eline koluna sağlık arkadaşım afiyetler olsun:))

    YanıtlaSil
  18. ilk kez Trabzonlu bir teyzeden yemiştim,tereyağ böyle güzelce üste çıkmıştı.Bandıra bandıra yemek için kesin öyle olması lazım bence.Peyniride uzayacak şöyle.Off.Senin yaptığında harika olmuş,yemiş kadar oldum valla,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Karadeniz'de yaşayan biri olarak benden de bir püf noktası...Mıhlama ve kuymak asla teflon tavada yapılmaz,aluminyum tava yada bakır tava olması gerekiyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende yukarıda belirtmiştim zaten,ben muhakkak bakırda yaparım,teşekkürler..

      Sil
  20. Karadeniz'de yaşayan biri olarak benden de bir püf noktası:) Mıhlama asla teflon tavada yapılmaz,aluminyum yada bakır tavada yapılır:)

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel anlatmışsınız,denemek isterim.Hatta hemen, çünkü hiç tatmadığım bir tat.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Bi karadeniz gelini olarak puf noktalar icin gercekten cok tesekkurler :) Bu arada resimden mihlamanin tam kivaminda oldugu cok bariz :) Ellerinize saglik sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,bilir kişilerden onay almak daha bir güzel oluyor :)

      Sil
  23. severim mıhlamayı.
    ama evet kuymak hiç duymadım.
    :)
    hayatının ışığı şeflik de yapıyo galiba.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ikisi zaten hemen hemen aynıdır,yöreye göre adı değişiyor.aynen öyle küçük şefim o benim :)

      Sil
  24. Amanıııın ne yaptın sen böyle..:)))
    Ekmeği bandıra bandıra,doya doya en tereyağlısından yemek vardı şimdi..:)))
    Çok severim çok..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  25. ellerine saglik hayatim.cok yedim ama hic yapmadim.rizeliler de sogan da katarlar bu karisima.ama sen de gordumya denerim ben simdi bunu.sevgilerle hayatiù.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben soğanlı hiç denemedim,soğanla yapan rize'liye pek denk gelmedim ama demek farklı yapanlar da var,sağol canım..

      Sil
  26. hiim degisik bir yemek, fotolarda harika, hic yemedim bizim yörede yapilmaz ondan dir,
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka denemelisin,aminim çok seveceksin.sağol canım..

      Sil
  27. Yanında da bazlama ya da lavaş..karadenizli değilim ama çok seviyorum özellikle de kahvaltıda yemesi çok güzel oluyor:)

    ellerine sağlık,var ol:)mutlu akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım sevmeyen pek yok,bazlama dedin beni benden aldın :)sağol canım..

      Sil
  28. çok güzel gözüküyor..bendenizde Trabzon'luyum bizde genelde kahvaltılarımızda yaparız.Sıcak sıcak taze ekmeği banıp banıp yiğeceksin ahhh ahh.bide fazla kalorili olmasa hergün yapıcamda malum kalorisi bol bir yemek.selamlar sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh oh mis gibi,canım çekti bak şimdi :)sağol canım..

      Sil
  29. ben de fotolu tarif yazdım ama.
    :)

    YanıtlaSil
  30. WWW.TÜMAYINMUTFAGİ.COM25 Nis 2012 13:06:00

    Ewet oldukça ağır bir yemektir yağından dolayı ama bir Rizeli olarak ben yemiyim de kim yesin:) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim tümay arkadaşım.valla ağır olsa yediriyor kendini:)

      Sil
  31. DERİNSU BUTİK PASTA25 Nis 2012 13:06:00

    ah insanın canı şu saatte bu sıcakta kuymak istermi yaaaaaaa ellerine sağlık reyhancım harika görünüyor:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,inanki istiyor ben kuymağı ilk yaptığımda gecenin bir körüydü eşimle nasılda yemiştik:)eksik olma...

      Sil
  32. DERİNSU BUTİK PASTA25 Nis 2012 13:06:00

    ama benim canıııııııııııım yinee istedi yapsanda yeseeeeeeeeeek:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam ben sana geçen seferse yapmamıştım ama bu sefer yapacğım ,istanbul yolcusu kalmasın:))))

      Sil
  33. DERİNSU BUTİK PASTA25 Nis 2012 13:07:00

    ben yarın öğlen yapıcam mısır unu aldım bence bursa yolcusu kalmasıın:)))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonunda aldınmı,tamam yarın bursadayım,geleyom:)
      hele bir yapta görelim ,aylar oldu yapcağım ,canım çekiyor:)

      Sil
  34. DERİNSU BUTİK PASTA25 Nis 2012 13:07:00

    valla bugün geç olmasaydı yapcaktım benimde çok canım çekti aşmı eriyorum ne:)))) zaten benden başka kimse yemez evde sen gelde beraber yiyeeeeeeeeek:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu saatte sakın yapma ağır gelir yarın yaparsın canım,tamam geliyorum varmıdır bu saate bir feribot seferi:))

      Sil
  35. Ben çok severim ama koleterol tavan yapıyo..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru söylüyorsun begonya arkadaşım,kolestrolü olanlara biraz sakıncalı,beni bile bazen kötü etkiliyor.ama arada yiyoruz işte.yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  36. ohh yaa icime sinen bir tarif buldum sonunda.ariflere uyarak yapiyordum husran ama sizinki icime sindi simdi yapacagim. ellerinize saglik cok tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım başarılı olursunuz,sonucu bekliyorum..

      Sil
  37. simdi denedim ve sonuc muhtesem yapacakcalara sesleniyorum gercek mihlama burda lokanta usulu. tekrar tesekkurler rehyan hanim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim beğenmene,afiyet şeker olsun demekki püf noktalarına uymuşsun.
      buraya sonucu yazdığın içinde ayrıca teşekkür ederim.

      Sil
  38. geçen yıldan bu yana hiç yememiştim yine gecenin bir körü yine canım çok fena çekti hele birde diyette olunca gözüm döndü resmen:):):):) ellerine sağlık reyhan harika görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zamanda benim yüzümden yemişti galiba,yine sebebin ben olmasam bari:)aman yapta ye boşver diyeti falan:)sağol canım..

      Sil
  39. yüzünnden değil sayende diyelim ödül amaçlı yapabilirim ama :):):) tekrar ellerine sağlık reyhan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüzümden değilde sayemdeyse sevindim,hadi ödülünde benden olsun:)

      Sil
  40. Size cOk teşekkür ederim ne zamandır kuymak tarifi arıyordum. Bulduklarımda hiç güzel olmamıştı. Bu tarif harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEĞENMENİZE ÇOK SEVİNDİM,BEN TEŞEKKÜR EDERİM...

      Sil
  41. Bu sabah bu tarifi birebir denedim. Firin misiri unu ve dil peyniri kullandim. Bir de memleketten gelen tereyagim vardi. Sonuc muhtesem oldu. Esim sevmez benim gibi karadenizli degil, ama o bile yedi, begendi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim,birçok yemek te ve özellikle bu tarifte malzemelerin kalitesi çok önemli ve birebir etki eder lezzete.Ellerinize sağlık afiyet olmuş,teşekkür ederim..

      Sil
  42. bu.mıhlama.mıhlama.deyildir.izmir.mıhlaması.en.güzelidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu karadeniz mıhlamasıdır,izmir'e özel bir mıhlama olduğunu bilmiyordum, bu nedenle en güzeli hangisi yorum yapamayacağım ne yazık ki...

      Sil
  43. 2gün önce tarifinizi denedim gerçekten çok güzel anlatmışsınız ilk kez yapmama rağmen gayet lezzetli oldu eşimde bende tavanın dibini en ufak noktasına kadar sıyırdık :))
    Deneyiminizi aktardığınız için teşeküür ederiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel,ne mutlu bana, beğenmenize çok sevindim.elinize sağlık
      ,afiyet olmuş.çok teşekkür ederim.

      Sil
  44. tuz katilmiyo mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      peynirin tuzu yeterli olduğu için genelde katılmaz,bende katmıyorum ama siz peynirin tuzu bana yetmez derseniz çok az miktarda katabilirsiniz.

      Sil
  45. merhabalar, tarifiniz için teşekkür etmek istedim, bir Trabzonlu olmama rağmen bu kadar iyi bir tarifi başka hiç bir yerde bulamadım, ölçüler kesinlikle mükemmel ,kuymakta aşmış bir tarif kesinlikle ! :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmeniz beni çok mutlu etti,çok çok teşekkür ederim.bende bu ölçüleri deneye yanıla bulmuştum,çok kolay olmamıştı :).afiyet şeker olmuş sizlere..

      Sil
  46. Daha önce kafadan sallayanların yazıları ile deneme yapmış, sonra mıhlamam rezil hale dönmüştü.Az önce verdiğiniz tarifin aynısı ile yaptık hepimiz neredeyse parmaklarımızı yiyecektik :) çok teşekkür ederim size.Yıllar önce tattığım bu lezzeti sayenizde yine tatmış oldum iyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel,ne mutlu bana,beğenmenize çok sevindim,afiyet olmuş hepinize.güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim..

      Sil
  47. off off mükemmel :) bu hafta sonu bu tarifini deneyecegim reyhancım :) ben "efser serra" bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denedin mi canım merak ettim ?sonucu beklerim,afiyet bal olsun :)

      Sil
  48. off çok güzel görünüyor.gaziantep li olarak hiç tatmadm ama tatöak isterim.
    tarifleriniz için çok teşekkür ederim...
    kesinlikle bu akşam deniyecem.
    ellenize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tereyağını ve mısır ununu seviyorsanız eminim bayılacaksınız.şimdiden afiyet ,şeker olsun size.teşekkür ederim..

      Sil
  49. mrb dedğim gibi akşam denedim,sanırım güzel yapamadm.bilenin elinden yemem lazım
    bu arada gaziantep de kuymak bizde farklı yapılır
    siz tuz koymssunuz bız ise şeker koyuyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      bence siz güzel yapamadığınızdan değil damak tadınız alışık olmadığı için beğenmediniz.Çünkü bizim oralarda tatlı yapılır diyorsunuz bu kadar zıt bir lezzeti hemen damağınız kabullenmeyecektir.ama sizin de dediğiniz gibi bilen birinin elinden yerseniz fikriniz değişecektir.
      sevgiler...

      Sil
  50. merhaba
    ben bunu 6-7 kisilik yapmak istiyorum. ne kadar malzeme koymam gerekir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, aslında ölçü o 6-7 kişinin ne kadar yediğiyle ilgili bir durumdur,ama ortalama bir ölçü verecek olursak,iki katı ya da üç katı malzeme ile yapmalısınız.Çünkü üstteki ölçü 2 kişilik,en azından bizde ancak iki kişiye yetiyor :)en makul olanı siz üstteki malzemenin 3 mislini kullanın derim ben. malzeme listesi üstte ona göre ayarlayabilirsiniz. sevgiler..

      Sil
  51. bayıldım görüntüsüne vallahi :) çok uzun süredir yapmak istiyordum ama cesaret edemedim şimdi sizin tarifinizle kahvaltıya yapıcam inş. becereebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım beğenmişsinizdir,çok teşekkür ederim :)

      Sil
  52. Lor peyniri kullanılabilirmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      lor peynirini tavsiye etmem,mutlaka eriyen peynirle yapılmalı.trabzon peyniri,çeçil olmadı taze kaşarla bile yapabilirsiniz ama lor olmaz.

      Sil
  53. bu harika kahvaltılığı bir iki kez yaptı annem ama bilmeyince olmuyor ellerinize sağlık harika görünüyor birde yaparken video olsa daha iyi anlardım o zaman malzemeyi karadenizden tedarik edip yeniden deneyeceğim tarifinizle tabii, mersinde kaliteli malzeme bulunmuyor kargo ile getirtebileceğim bir tavsiyeniz varsa alabilirim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef henüz videolu yayını yapamıyorum,inşallah bir gün o da olur.ben internetten alışveriş yapmadığım için size bir site öneremem ama google'a bakarsanız muhakkak bulursunuz.Teşekkür ederim,sevgiler...

      Sil
  54. Icine tuz ekleniyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. normalde peynirin tuzu yeterli geliyor ama size peynirin tuzu az gelirse çok az daha ekleyebilirsiniz.

      Sil
    2. tesekkurler bugun iftarda denicem insallah guzel yapabilirim

      Sil
  55. Oruç Oruç da bakılmıyorki enfes bir görüntüsü var bu akşam iftardan sonra hemen deneyecem nefis işte çekiyor :)

    YanıtlaSil
  56. bende yaptım fakat bu kıvamda olmadı çok koyu oldu neden acaba ölçüleri tam yapmıştım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,
      ölçüleri bire bir uygulandığında kıvamı tam ideal mıhlama kıvamıdır,belki siz mısır ununu silme yemek kaşığı yerine tepeleme kullandıysanız ondan olmuş olabilir.Çünkü mısır unu azıcık bile fazla katsanız kıvamda büyük fark olur.Aklıma başka bir neden gelmiyor ya da su bardağınız küçük olabilir,benim su bardağım klasik eski bardaklardan,onunda etkisi olabilir.tutmamış olmasına üzüldüm ama siz birde bu yazdıklarımı dikkate alıp tekrar deneyin derim,çünkü yapıp da memnun kalmayan hiç olmadı.
      sevgiler...

      Sil
  57. merhaba,bu ölçülerden kaç kişilik servis çıkıyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,
      kişilerin ne kadar yediğine göre değişir ama bu ölçülerle ortalama 2-3 kişilik servis çıkar.mesela biz üç kişiyiz bize bu ölçüler yeterli oluyor.

      Sil
  58. merhabalar,bu tarif ölçülerinden kaç kişilik servis çıkıyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kişinin yeme oranına göre değişir ama biz 3 kişiyiz ve bizim için yeterli oluyor.Ama çok seven biri tek başına da yiyebilir :)
      sevgiler...

      Sil
  59. Merhaba bn ayni bu yazilanlari yaptim ama ne tereyag ustune ckti ne de boyle peynirler uzadi tadi fena degil ama topaklasti biraz :(( bn nerdeee yanlis yaptimm Allahimmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,
      blogumdaki sorundan dolayı yanıtım biraz gecikti lütfen kusura bakmayın.
      Yukarı da yazdım ama sizin için buradan bir kez daha yazayım.Yağın üzerine çıkması için.1.Tereyağını yakmadan iyice fokurdatıp mısır ununu öyle eklelemelisiniz.2.Tereyağınız ve diğer malzemeleriniz kaliteli olmalı,mesela pastörize tereyağında her zaman başarılı olamaya bilirsiniz.3.Mıhlamaya peyniri kattıktan sonra mümkün olduğunca karıştırmayıp kendi haline bırakmalısınız.Sadece arada dibini kontrol etmelisiniz.Umarım bir daha ki sefere daha başarılı bir sonuç elde edeceksiniz.
      sevgiler...

      Sil
  60. Bende tarifinizi okudum denemeye karar verdim ama kullanılan su sıcak mı ?soğuk mu ?cavap verirseniz mutlaka deneyeceğim:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,
      kusura bakmayın blogumdaki sorundan dolayı yorumunuza ancak yanıt verebiliyorum.soğuk ya da ılık su kullanabilirsiniz,her ikisi de olur.
      sevgiler...

      Sil
  61. Selam ellerinize sağlık :) Bizim buralarda yani azerbaycanda da quymaq (mıhlama) yapılıyor ama biraz başka türlü un, yağ ve su kullanılarak yapılıyor. Ben çok severim.Bu tarifde güzel resimlere bakınca canım çekti valla :) bu tarifi kopyaladım anneme söyleyeceğim yapsın tadını çok merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. selam,
      Buralarda da aynı şekilde yapanlar var ama sanırım o mıhlama dan farklı bir yemek.Bu şekilde de mutlaka denemelisiniz.Eminim çok seveceksiniz.
      Annenize de selamlar,sevgiler...

      Sil
  62. Şunun adın bi doğru yazın, karadeniz yemeği ve karadenizde bunun adı "muhlama" saçma sapan türkçeleştirme hareketleri yapmayın, her yerde aynı hata !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size de merhaba,
      bende karadenizliyim ve çocukluğumdan beri mıhlama olarak duyduğum ve bildiğim için mıhlama yazdım.Ama bende muhlama diyor olsaydım eğer mıhlama diyenlere de hiç kızmazdım.Önemli olan geleneksel lezzetlerimizi unutmamak,unutturmamak diye düşünüyorum.Zira mıhlama ile muhlamanın aynı şey olduğunu herkes biliyor.Bunun bir sorun olduğunu sanmıyorum.

      Sil
  63. Ben aslen bingöllüm yapipta yedigimde yeniden dünyaya geliyorum bilgileriniz icin tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel ifade etmişsiniz hislerinizi.Beğenmenize çok sevindim,faydam oldu ise ne mutlu bana.Çok teşekkür ederim.
      sevgiler...

      Sil
  64. Merhaba Bende daha demin arastirdim ve sizin tarifi buldum yaptik yedik cok begendik esimle tesekkur ederiz :) Yalniz birseyi merak ettim disarida karsdeniz yemekleri yapan yerde yemistik birjac defa onlarin rengi daha sari acik bir renk nedebn oyle oluyor acaba Birde daha koyu bizimki tat olarak iyidi fakat o peynirin uzamasi olayini yakalayamadik :)(kasarpeyniri kullandim)velhasili iyiydi ya bir Malatyali olarak karadenizin sevdigim tatlarindan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,
      Anladığım kadarı ile sizin mıhlamanın rengi koyu olmuş bu genellikle mısır ununun fazla kavrulmasından kaynaklanır.Peynirin uzamaması da peynirle ilgili,trabzon peyniri ile daha iyi sonuç alabilirsiniz.Bir daha ki sefere bir de çeçil peyniri ile deneyin derim.Beğenmenize çok sevindim,afiyet olmuş.
      Sevgiler...

      Sil
  65. Daha önce yaptığımda hiç güzel olmadıgı icin çekinecek denedim fakat sonuc harikaydi:-))tüm ayrıntılarına kadar yazmışsınız emeginiz icin cok teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim, fikriniz yazdığınız için asıl ben teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  66. bi baksana bilokumaaaa lütfeen.
    :)

    YanıtlaSil
  67. 2 yemek kaşığı az değil mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ölçüler için 2 yemek kaşığı idealdir.

      Sil
  68. eklenen su sıcak mı soğuk mu?

    YanıtlaSil
  69. merhaba tarifinize adım adım uyarak yaptım mıhlamayı, çok güzel oldu. Ölçüleri çok güzel ayarlamışsınız. Diğer tariflerde buluşmak üzere, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Ahu hanım,
      beğeninize çok sevindim,afiyetler olmuş.
      sevgiler...

      Sil
  70. Çok güzel babamla pazar günü yapacağız saolun

    YanıtlaSil
  71. Ya ben yaptim faat su ve süt karisimini koymayi unuttuk acaip bir sey oldu su ve sutkarisimli da yapacaiz :-) bu arada ellerine saglik :-)

    YanıtlaSil
  72. Merhaba bu tarifiniz çok guzel yaptik fakat su ve sut karisimini koymayi unuttuk yeniden yapacağiz yedik sutsuzde guzel oldu :-)

    YanıtlaSil
  73. merhaba bu ölçüler kaç kişilik acaba :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      yeme kapasitesine göre değişir ama :) 2 kişilik bir ölüçüdür...

      Sil
  74. Çok severim kuymağı, nedendir kıvamını hiç tutturamadım evde yaparken. Pazar sabahı kahvaltısı..... umarım başaracağım bu sabah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ölçülere ve püf noktalarına uyarsanız eminim nefis olacaktır.Teşekkür ederim,sevgiler...

      Sil
  75. bir laz gelini olarak kahvaltıda en sevdiğim şeydir:) sen de çok güzel yapmışsın ya mis gibi görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de en güzel laz gelinisin sen,öperim seni :)

      Sil
  76. 2 silme yemek kaşığı derken dolu dolu demek istediniz

    YanıtlaSil
  77. 2 silme yemek kaşığı derken dolu dolu demek istediniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır silme olacak yani kaşığın hizasında ,dolu dolu olunca mutlaka tepeleme diye belirtiyorum.
      Sevgiler...

      Sil
  78. İlk defa yaptım, nefffiiisss oldu! Tarif için çok teşekkürler, özellikle püf noktaları çok iyi tespit edilmiş, tereyağının üste çıkması için verilen tavsiye çok isabetli. Soğutmadan yemek için bu kadar yorum yeter. Süt ürünlerinden hoşlananlar mutlaka denemeli. Teşekkürler Reyhan Ksc :)

    YanıtlaSil
  79. İyi Akşamlar muhteşem görünüyor yarın anneme yapmak istiyorum acaba peynirleri ne kadar ufak dilimlemeliyim? Bir de ölçüleri iki katına çıkarmamin bir sakıncası var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi geceler,
      ince ince dilimlerseniz erimesi daha kolay olur.tabi ki iki katına çıkarabilirsiniz sorun olmaz,yalnız peynir ölçüsünü iki katından biraz daha fazla katmanızı öneririm.
      teşekkür ederim,sevgiler...

      Sil
    2. Bu sabah denedim ve mükemmel oldu. Annem çok sevindi. Ölçüleri iki katına çıkardım ve ne yazık ki süt olmadığı için tamamen su ile yaptım buna rağmen gerçekten lezzetli oldu. En kısa zamanda süt ile de deneyeceğim. Çok çok teşekkür ederim elinize sağlık şimdi yine sizin sitenizden bulduğum bir pastayı deneyeceğim. Kolay gelsin iyi çalışmalar dilerim anneler gününüzü de kutlarim :)

      Sil
    3. beğenmenize çok sevindim,afiyet olmuş sizlere.
      Teşekkürler çok incesiniz,bende sizin annenizin gününü kutlarım ne mutlu ona ki sizin gibi düşünceli bir evladı var.
      Sevgiler...

      Sil
  80. Merhaba peynirini koymadan onceki kvami besamel sos gibi mi olacak yoksa daha kati mi su konusunda karasiz kaldim tesekkurler

    YanıtlaSil
  81. Peynir koymadan onceski kivami besamel sos gibi mi olacak acaba suyu ona gore koyacagim yoksa daha mi kati olacak tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba melek hanim,
      Peyniri koymadan önceki kıvamı besamel Sos tan biraz daha akışkan olmalı, peynir ilavesi ile kıvamını alacak.
      Sevgiler...

      Sil
  82. Bu lezzeti cok merak eden biri olarak internetten defalarca tarif bulup yapip sonu husranla biterdi benim icin ve pes etmistim artik taaki dune kadar dun tekrar nette tarif kurcalarken bu tarifinizi gordum ve mantikli geldi tarif tekrar denemeye karar verdim ve bu sabah yaptim sonuc mukemmel evdekiler bayildi gercekten tbrk ediyorum helal olsun arkadasim bu guzel tarifi deneyimlerin sonucu bizlerle paylastigin icin Allah sensen razi olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim,ne mutlu bana,çok teşekkür ederim.
      sevgiler...

      Sil
  83. Tarifinizin başındaki eleştirileri okuyunca tamam dedim buldum sonunda aradığım tarifi..çünkü gerçekten ilk iki denememde ben de iç güdülerime ters gelsede o tariflerle yürüdüm ve malzemeye de yazık olmuştu. Çok çok teşekkürler. Artık bir evde daha gerçek bir kuymak yenilebilecek :) bir iki notum olacak yalnız nacizane; kullandığınimiz mısır unu tuzsuzsa eğer,su-sut karışımımıza biraz tuz baştan eklemek iyi olur. Çünkü sonradan içine işlemiyor ne kadar eksek de üstüne. Bir de mısır unu iki silme yemek kaşığı değil de tepeleme olursa daha güzel bir yoğun kıvam oluyor. Tekrar çok teşekkürler. Elinize sağlık.
    Ezgi Eraslan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim,evet kullanılan peynire göre tuz ilavesi gerekebiliyor, ben her ihtimale karşı tuz yazmadım tarife kullanılan peynirden dolayı çok tuzlu olursa diye.Güzel yorumunuz ve önerileriniz için teşekkür ederim.
      sevgiler...

      Sil
  84. cookk sağolun gercekten suan asırı canım çekti ve suan sadece sizin tarifinize güveniyorum ve yapıyorum bi kastamonulu olarak bende cok seviyorum Allah ım cok lezzetli görünüyor yaaaaaa ağlıcam resmen harikaaaa sizede cok tesekkür ediyorum harika tarifiniz için :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim bu güzel yorum için :)
      sevgiler...

      Sil
  85. Çok önceden denemiş ve başarılı olamamıştım, bugün sizin tarifinizle tekrat denedim ve muhteşem oldu , elinize sağlık teşekkür ederim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ellerinize sağlık,ben teşekkür ederim.
      sevgiler...

      Sil
  86. Daha önce başka tarifler deniyip ziyan edenlerdenim...ama sizin tarif tam kıvamında oldu gerçi bunun tereyağı peynir ve mısır unu faktörüde var bu sefer hepsi trabzon mahsülüydü☺Teşekkürler tarif için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim,güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim.
      sevgiler...

      Sil
  87. Merhaba;
    Nasipse ben de bu akşam Antakya Künefelik peynir ile yapacağım ölçünüzü kullanarak. Hadi baaaalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O akşam Künefelik peynirle yaptım gerçekten çok güzel oldu, tarife bayıldım.Künefe peyniri tuzsuz olduğu için biraz tuz katmayı da unutmadım. geçen hafta marketten aldığım tereyağı ile tekrar yaptım fakat bir önceki sefer köy tereyağı ile yapmışken kaynamasına şahit olduğum için tereyağının kaynamasını beklerken maalesef yağ yandı ve mıhlama kahverengiye yakın bir hale geldi. Yine de yedik. Köy tereyağı ile yapılması hakkındaki uyarıyı dikkate almanızı tavsiye ederim, teşekkürler.(Hakan)

      Sil
  88. Bloğunuzu çok begendim emeginize saglık allah razı olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,Allah sizden de razı olsun.
      sevgiler...

      Sil
  89. Karadeniz’in Renklerini Keşfetmeye Hazır Mısınız?
    Şiirlere, şarkılara konu olan, yemyeşil coğrafyası ile dünyaca ünlü Karadeniz’de, Karadeniz turları ile muhteşem deniz manzaraları arasında yol alacak, yeşilin her tonuna hayran kalacaksınız. Uçsuz bucaksız yaylaları, nefes kesen vadileri, hırçın Karadeniz suları, tarihi köyleri sizleri tam anlamıyla büyüleyecek! 4, 6, 7, 8 ve 10 günlük Karadeniz turları ile unutulmaz bir tatil geçireceksiniz!

    YanıtlaSil
  90. Mükemmelsiniz ilk defa denedim ölçüleriniz tam yedik bitirdik hemen yazmalıyım dedim teşekkür ederim böyle güzel anlatımınıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim,afiyet olmuş :)
      sevgiler...

      Sil
  91. Mıhlama için en iyi peynir trabzonun golot peyniridir . ben buradan aldım çok güzel oldu https://www.dogadanaldim.com/sut-urunleri/132-100-dogal-golot-peyniri.html

    YanıtlaSil
  92. gerçekten mükemmel olmuş teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  93. Birkaç defa yaptığım bir tarifti ama hiç istediğim gibi olmamıştı.Bu tarif gerçekten mükemmel ölçülerde bayıla bayıla yedik ben peynir olarak dil peyniri kullandım teşekkürler tarifiniz için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim,ellerinize sağlık.ben de güzel yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  94. Herhangi eriyen bir peynir olur mu künefe peyniri ile kasar peynirini karıştırarak yapsam mesela nasıl olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur tabi ki,önemli olan eriyen bir peynir kullanmanız.
      sevgiler...

      Sil
  95. Allahım sen en iyisini bilirsin ..ama ben neden Karadenizli doğmadım ki

    YanıtlaSil
  96. Kaşar loru kullansam olur mu tarif için.evde kaşar lorum var merak ettigimde bir tarif ama boşa emek malzeme harcamakda istemiyorum Teşekkürler simdiden

    YanıtlaSil
  97. Kaşar loru kullansam olurmu denemek istediğim bir tarif elimdede kasar loru var ama olmazsa boşa emek ve malzeme harcamak istemiyorum simdiden Teşekkürler

    YanıtlaSil
  98. Kaşar loru kullansam olur mu tarif için.evde kaşar lorum var merak ettigimde bir tarif ama boşa emek malzeme harcamakda istemiyorum Teşekkürler simdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaşar loru derken kaşar peynirini kast ettiyseniz ,evet deneme amaçlı kaşar peyniri ile de yapabilirsiniz,önemli olan eriyen ve uzayan bir peynir kullanmak.Ancak baştan söyliyeyim trabzon peyniri ya da dil peyniri ile daha güzel oluyor öyle de denemenizi tavsiye ederim.

      Sil
  99. Merhabalar bende ilk kez yapıcam kuymağı anlayamadığım bir kısım var tek çeşit mi 3 çeşit mi peynir ilave ediliyor??
    Ayrıca bu verdiğiniz tarif kaç kişilik onu da öğrenebilirmiyim.

    YanıtlaSil
  100. Merhabalar bende ilk kez yapıcam kuymağı anlayamadığım bir kısım var tek çeşit mi 3 çeşit mi peynir ilave ediliyor??
    Ayrıca bu verdiğiniz tarif kaç kişilik onu da öğrenebilirmiyim.

    YanıtlaSil
  101. Merhabalar ben de ilk kez yapıcam kuymağı anlayamadığım bir kısım var tek çeşit mi 3 çeşit mi peynir ilave ediliyor?
    Ayrıca bu verdiğiniz tarif kaç kişilik bunu da öğrenebilirmiyim..

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..