Bu Blogda Ara

11 Eylül 2011 Pazar

ZEYTİNYAĞLI KURU PATLICAN DOLMASI


Herkese merhabalar.
  Sırada nefis  yöresel bir lezzet var,bu dolmalar bir harika,bence güneydoğu mutfağının en güzel yemeklerinden biridir kuru patlıcan dolması.
   Bayılıyorum bu lezzete, doğru düzgün yemek yemediğim halde inanın,bir günde 15-20 tane yediğim olmuştur.yok artık demeyin bu bir gerçek.
Mutlaka denemeniz gereken bir tarif ,asla pişman olmazsınız.

Bu arada,Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

•20 adet kuru patlıcan
•2 adet kuru soğan
•1 baş sarımsak   (1 diş değil, 1 bütün baş olacak)
•1/2 yemek kaşığı domates salçası
•1/2 yemek kaşığı biber salçası
•1,5 su bardağı pirinç
•1,5 çay bardağı zeytinyağı
•2 tatlı kaşığı toz şeker
•taze çekilmiş karabiber
pul biber
kimyon
1/4 demet taze nane (yoksa kurusu da olur)
tuz
•maydanoz ve dereotu
•3-4 yemek kaşığı nar ekşisi veya sumak ekşisi

HAZIRLANIŞI

    Öncelikle bir tencerede suyumuzu kaynatalım.Kaynayan suyun içine patlıcanlarımızı atıp,biraz kaynatıp suyunu süzelim.Tekrar temiz kaynar suyla bir daha haşlayalım.bu işlemi 3-4 kez tekrarlayalım,yoksa patlıcanlar acı suyunu atamaz.Çok haşlamamaya dikkat edelim patlıcanlar dağılmasın.Bir çatalla kontrol kontrol edelim,yumuşamış ise daha fazla haşlamamalıyız.
    Sonra başka bir tencereye yağımızı alalım ve ısıtalım, yemeklik doğranmış yada rondodan geçirilmiş soğan ve sarımsaklarımızı ölene kadar iyice kavuralım.Daha sonra salçaları da ekleyip biraz daha kavurup,yıkanmış pirinçleri ilave edelim,tuzunu,şekerini de katıp biraz daha kavuralım.Kavrulan harca 1/2 su bardağı suyu ilave edip kısık ateşte suyunu çekmeye bırakalım.
    Piştikten sonra baharatları ,maydanozu ve dereotunu da ekleyip karıştıralım.Ben dereotu ve maydanozun kuru olanını tercih ettim, siz dilerseniz bir kaç sap tazesinden de kullanabilirsiniz..Harcımız hazır olunca patlıcanları yırtmadan dikkatli bir şekilde bir parmak boşluk kalacak şekilde dolduralım ve tencereye yatık bir şekilde dizelim.Birinin ağzı bir diğerinin altına gelecek şekilde olmalı.Üzerine biraz tuz serpip bir parmak altına gelecek şekilde sıcak suyunu da ilave edip üzerine bir tabak koyalım ki dolmalarımız dağılmasın.Kaynadıktan sonra altını iyice kısıp pişmeye bırakalım.
 Pişmeden 15-20 dakika önce nar ekşisini yada sumak ekşisini ekleyelim. Patlıcanlar ve iç harcı yumuşayınca ocaktan alalım ve soğumaya bırakalım.
  Zevkimize göre süsleyip soğuk olarak servis edelim..
Afiyet olsun...

Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.


                                                                                       Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

84 yorum:

  1. ayy bu dolmaların hepsini kargoyla bana yollayın çok lezzetli görünüyorlar bayılırım bu lezzete ben:)) canım nasıl da çekti şimdi..ellerinize sağlık arkadaşım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim şirin'cim,benimde en sevdiğim lezzetlerden biridir,istersen seve seve gönderirim:)sevgiler...

      Sil
  2. şimdi olsa nasılda yerdim,hımmm:))
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım,şimdi tarifi yaz gir mutfağa hemencecik yap diyeceğim ama sen bu yorumu sanırım gece atmışsın,eğer canın hala çekiyorsa marş marş mutfak:)

      Sil
  3. arkadaşlar ben kuru patlıcan dolmasını bizzat kendi ellerinden yedim.tek kelimeyle harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. övgülerin için teşekkür ederim mervecim.afiyet olsun

      Sil
  4. çok lezzetli görünüyor elinize sağlık. bayılırım ben de zeytinyağlı kuru dolmaya. blogunuz hayırlı olsun. güzel paylaşımlara vesile olsun. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim mimosacafe arkadaşım,amin ,aslında ben yeni değilim ama blogspotta yeniyim,taşındım da:)güzel dilekleriniz için tekrar teşekkür ederim.

      Sil
  5. kuru patlıcan dolmasını yaptım ve harika oldu.misafirlerimde çok beğendi.anında bitti.tabi biz doyamadık yarın tekrar yapacağım.ellerine ve emeğine sağlık.başarılarının devamını diliyorum:))iyi akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet,şeker olsun merve'cim sizlere beğenmenize çok sevindim,seninde ellerine sağlık.
      iyi akşamlar..

      Sil
  6. Oğlumun dogum gunu ıcın yapmak ıstıyorum. Tarıfınızı deneyecegım. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denediniz mi acaba merak ettim,umarım sonucu yazarsın,teşekkür ederim..

      Sil
  7. ARKADAŞLAR....TARÇIN KOYMANIZIDA TAVSİYE EDERİM...DENEYİN GÖRÜN.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben genelde kullanmam ama öneriniz için teşekkür ederim belki denemek isteyen olabilir..

      Sil
    2. Aynen arkadaşlar ben tarçın da koydum ama aksi koymadım hiç üzerine limon sıkıp yemeği düşünüyorum suan pisiyorrrr😃😃

      Sil
    3. Ben hemen hemen her yaptığım yemeğe koyarım tarçın çok faydali..şimdide koydum her eksim olmadığı için koyamadim üzerine limon sıkıp yemeği düşünüyorum. .suan pisiyor😃😃😃

      Sil
  8. Bugün denedim tarifinizi çok güzel oldu.Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim elinize sağlık,ben teşekkür ederim sonucu buraya yazdığınız için..

      Sil
  9. Patlicanlari 3-4 kez haslama fikri cok iyi.Daha once yaptiklarimdaki acimsi tat kalmadi.Tesekkurler !
    Zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bazen 5-6 kez haşladığımı biliyorum,yoksa o acı tat çıkmıyor,memnun kalmanıza sevindim,ben teşekkür ederim..

      Sil
  10. Suan yapiyorum umarim sznkiler kadr lezzetli olur gzl olursa yne donucem sze elnze saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım beğenmişsinizdir,yoksa bende çok üzülürüm.teşekkür ederim,sevgiler..

      Sil
  11. Suan yapiyorm umarm sznki gbi olur..esm cok seviyr.yapmzsam uzulurummm...eger gzl olursa yazicm tkrar tskler blglernz icn.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. slmlar ben denedim birde soğanı kavurma işleminden sonra kıymada koydum yani kıymalı bir iç oldu inanılmaz bir lezzet resmen çerez gibi yiyebiliyorsunuz herkese afiyet olsun

      Sil
    2. kıymalısını bende yapıyorum öyle de nefis oluyor,elinize sağlık afiyet olmuş sizlere.çok teşekkür ederim..

      Sil
  12. dibi tutmasın diye ne yapmamız gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba;
      dibinin tutmaması için tencerenin dibine saplarıyla birlikte maydanoz yayabilirsiniz.hem daha lezzetli olacaktır,ben artık öyle yapıyorum ama sanırım yayına eklemeyi unutmuşum :)

      Sil
  13. ben cuma günü zeytin yağlı kuru dolma pişirdim pazartesi misafirlerime ikram etsem olur mu acaba tadı farklı olur mu tereddütte kaldım da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      ben genelde 2 günde tüketiyorum 3-4 gün hiç kalmadı ama zeytinyağlılar buzdolabında muhafaza edildiğinde 4 gün dayanabilir.aynı zamanda ilk lezzetini kaybedebilir da,misafirlerinize mahçup olmanızı istemem,bence pazartesi sabahı tadını kontrol edip öyle sunum yapın derim.

      Sil
  14. merhaba bende şuan kuru patlıcan yapıyorumda pişirme süresi ne kadar acaba ?
    birde baharatları ben pirinci pişirirken koydum tadında farklılık olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      tatil günü olması dolasıyla malesef yorumlara bakamadım,sanırım geciktim.belli bir pişme süresi yok aslında,patlıcanı bir çatalla kontrol edip anlayabilirsiniz.kolayca yırtılıyor ve kopuyorsa pişmiş demektir.baharatları piştikten sonra atılması,aromalarını kaybetmemeleri içindir.sonra atsanız daha iyi olurdu ama çok da sorun olmayacaktır.umarım beğenmişsinizdir.afiyet olsun...

      Sil
    2. Bugün yaptim ilk kez misafirlere hemde herkes bayildi cok güzel oldu tesekkür ederim

      Sil
    3. beğenmenize çok sevindim,elinize sağlık hepinize afiyet olmuş.asıl ben teşekkür ederim fikrinizi yazdığınız için..

      Sil
  15. şuan yeni yaptım çok güzel olmuş çok beğendim emeğime sağlıkk tarifine sağlık gülümmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emeğinize sağlık,afiyet bal olsun :)çok teşekkür ederim..

      Sil
  16. bende bugün denedim ve ilkkez bu yemegi yedim harikaydi bende baskalarina tavsiye edecegim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elinize sağlık neşe hanım,afiyet bal olmuş.çok teşekkür ederim..

      Sil
  17. ağzına patlıcan sokmayan ben bir ikramda kırmamak için tadıp ikinciyi nasıl alsam diye kıvranmıştım :) dolma ve sarma pişirmelerim hep hüsranla sonuçlandığı için bayılmış olmama rağmen hiç denemedim :( ellerinize sağlık pişirebilenlere afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence püf noktalarına ve ölçülerine uyarsanız sizde eminim nefis dolmalar yaparsınız.çok teşekkür ederim özlem hanım.

      Sil
  18. Ellerinize saglik, super bi tarif. Bugun denedim tadi cok guzel oldu, fakat ben biraz fazla pisirmisim. birde fazla su ekledim galiba. Suyu olcuye gore verebilirmisiniz?

    Tskler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      aslında yukarıda yazmıştım,patlıcanların yaklaşık 1 parmak kadar altında su koymanız yeterli olacaktır.Çatalla patlıcanı kontrol ettiğinizde kolayca yırtılıp kopuyorsa ve iç harcı pişmişse ocaktan alabilirsiniz.
      Ben teşekkür ederim..

      Sil
  19. Yanina kuru biberde koyabilirmiyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba melek hanım;
      tabi ki koyabilirsiniz ancak kırmızı biberler genelde çok acı çıktığı için onu bir kaç sefer fazla su değiştirerek haşlamalısınız,aksi taktirde biberin acısı patlıcana geçecektir ama benim için önemli değil derseniz sorun olmaz tabi.

      Sil
  20. Cok cok guzel oldu.Patlican sevmeyen kocam neredeyse butun tencereyi yedi.Daha oncede sizin elmali turtanizi yapmitim oda nefis olmustu tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim,elinize sağlık,afiyet şeker olmuş.
      çok teşekkür ederim..

      Sil
  21. Tarifinizi harfiyen uyguluyorum. Fazladan limon ekledim. Bilmem sakıncası var mıydı? Bayramlık zeytinyağlı yemeğim şu an ateşte. Tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba nazmiye hanım,
      ben tüm zeytinyağlılarda kullanmama rağmen bu dolma da limon kullanmadım,nar ekşisinin ekşiliği yeterli geliyor.Fazla limon suyu kullandıysanız fazla ekşi olabilir ama az miktarda kullandıysanız sorun olmaz diye düşünüyorum.umarım beğenirsiniz,şimdiden afiyetler olsun.
      hayırlı bayramlar...

      Sil
  22. offfff mükemel görünüyor hastayim bu patlican dolmasina.
    Ellerinize saglik.Banada beklerim insallah.
    Allah c.c. emanet.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. Bu tarifi bi cok yerde gordum ama sizin tarifiniz farklı oldugu icin ben sizin tarifinizi yapmayi tercih ettim iyiki de oyle yapmisimm gercekten cok güzel oldu tşkler bizimle paylaştığınız icin :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim,ne mutlu bana :) çok çok teşekkür ederim.
      sevgiler..

      Sil
  24. Bende tarifi begendim.bugun deneyecegim.tarcin fikri guzelmis damak tadimada uyuyor.umarim beceririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,
      ben tarçınla hiç denemedim ama deneyip beğenenler olmuş,sizinde damak tadınıza uygun madem mutlaka katın ama miktarını az tutun derim.Çok teşekkür ederim.Eminim ki en az benimki kadar güzel yapacaksınız.
      sevgiler...

      Sil
    2. Dolmalar coktan bitti.bana cevap yazildi mi diye merak ettim geldim.yazmissiniz cok sevindim.dolmalar harika oldu ici biraz artti yaprak sardim.cook tesekkurlerrr

      Sil
    3. Tekrar Merhaba,
      Beğeninize çok sevindi, afiyetler olmuş. Ben teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  25. Merhaba tarifinizi bende cok begendim.birazdan deniycem umarim sizin ki kadar lezzetli olur.simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,
      tarife bire bir uyarsanız eminim nefis olacaktır.şimdiden afiyetler olsun.
      teşekkür ederim,sevgiler...

      Sil
    2. Tekrardan Merhaba
      Tarifinizi denedim cok guzel oldu.Esim de cok begendi.Sayenizde herzaman yapabilecegim bi tarifim oldu.Tesekkur ederim :)

      Sil
    3. Ne güzel ne mutlu bana,beğenmenize çok sevindim,afiyetler olmuş.
      Güzel sözlerini için teşekkür ederim,sevgiler...

      Sil
  26. Tekrar Merhaba
    Tarifinizi denedim cok guzel oldu.Esimde cok begendi.Sayenizde her zaman yapabilecegim bir tarifim oldu.Tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  27. kuru biber dolmasınının da tarifini yazarmısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,
      kuru biber dolmasında da iç malzeme ve yapım aşamaları aynı hatta ikisini karışık bile yapabilirsiniz.Ancak kuru biber genelde çok acı çıkıyor acı ya da çok acı yemiyorsanız,suyunu her defasında değiştirerek en az 5-6 seferde haşlamalısınız,bazen bu bile yeterli olmayabiliyor..Ama acıyla aram iyi diyorsanız,patlıcanlar gibi onları da 3-4 su değiştirerek haşlamanız yeterli olacaktır.Diğer işlemler ve malzemeler patlıcanla aynıdır.
      sevgiler...

      Sil
  28. Ucok guzel oldu cok sagol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, ben teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  29. Merhabalar ellerinize sağlık fotoğraf her şeyi özetlemiş aslında ki yorumlarda özetleri iyice açıklamış :) kısmetse bende deneyeceğim ama bir sorum olacak bu akşam yapsam yarın akşam misafirlerime servis etsem olur mu? Çalışan biriyim ve hafta içi yemeğe misafirim gelecek sizce tad kaybı vs negatif bir şey olur bir gün öncedene yaparsam. Cevap için şimdiden teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Fatma hanım,
      Bir gün önceden yapmanız kesinlikle sorun olmaz aksine iyice soğudugu ve dinlendigi için daha da lezzetli olacaktır.Cok teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  30. Merhabalar ben de bir deneyim dedim, kıymalı harçla pişiriyorum. şu an ocakta ve sonucu çok merak ediyorum. sizinki kadar olmasa da lezzetli olacağını düşünüyorum

    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etli olunca harcını benim tarifime uyarlamakta sorun yaşamazsınız umarım ve umarım beğenirsiniz,şimdiden afiyetler olsun.
      Çok teşekkür ederim...

      Sil
  31. Cok guzel oldu tesekkur ederim...ic harcina koydum nar eksisini tek fark olarak,birde pisirirken uzerine yag gezdirdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevdim,ellerinize sağlık afiyetler olmuş.
      sevgiler...

      Sil
  32. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  33. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  34. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  35. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  36. Tarifi dün denedim. Çok güzel oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  37. paketlı hazır patlıcan aldım, patlıcanın haşlamadan sonra acısının yeterince cıktıgını nasıl anlayabılırız, sız bır yorumda 5 6 kez haşlıyorum demıssınız ama bu kadar cok haslarsak da dağılmıyor mu? yarın deneyecegım tarıfınızı sımdıden hazırlık yapıyorum :))

    YanıtlaSil
  38. canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor başarılar

    YanıtlaSil
  39. Ellerinize saglik cok guzel gorunuyorlar yalniz bisey soaracagim patlicanlari 3 4 kez haslayin demissiniz tam olarak kac dakika haslamamiz gerekiyor?

    YanıtlaSil
  40. Tarifi dün denedim nefis olmuş arkadaşlarımdan çok övgü aldım.Ellerinize sağlık çok tşk ederim bütün malzemeler çok yakıştı..

    YanıtlaSil
  41. Hafta sonu misafirlerim icin yapmayi dusunuyorum. 1yada 2 gun once yasam ayni tazeligini ve tadini korur mu acaba??

    YanıtlaSil
  42. Necmiye simsek28 Nis 2016 17:21:00

    Merhabalar. Misafirlerim icin yapmayi dusunuyorum. 1 yada 2 gun once yapsam ayni tazeligini korur mu

    YanıtlaSil
  43. Necmiye simsek28 Nis 2016 17:22:00

    Merhabalar. Misafirlerim icin yapmayi dusunuyorum. 1 yada 2 gun once yapsam ayni tazeligini korur mu

    YanıtlaSil
  44. Güzel bir tarif. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  45. Bu tarifi kaç kere yaptım hatırlamıyorum ama artık teşekkür etmenin zamanı geldi bence 🙈 çünkü yine tarifinizden faydalanacağım.ben ve bu dolmaların tadına varan herkes şahane buldu.en ozel tariflerim arasında yerini de buldu tabi. Emeğinize sağlık. Sevgiler. .

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..