Bu Blogda Ara

4 Nisan 2013 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI, GARNİTÜRLÜ ENGİNAR

ZEYTİNYAĞLI, GARNİTÜRLÜ ENGİNAR


Yine,yeni,yeniden merhabalar :)
  Madem haftaya tarifle başlayamadım,hafta bitmeden ucundan yakalayayım dedim.Bir tarif boş geçmiş bir haftadan evladır ne de olsa :)

   Yazamıyorum muhabbetine hiç girmeyeceğim,kendimi yinelemek istemiyorum daha evvel bir iki kez yazmıştım zaten.Durum hala aynı bir süre daha böyle gideceğini de kanıksadım artık.
   Konumuzun özüne gelecek olursak,mevsimin en sağlıklı en leziz sebzesine sonunda kavuştuk.Ben konserve enginarı hiç denemedim,zorda kalmazsam denemek niyetinde de değilim.Tabi ki sizlere de tavsiye etmem,tazesi varken bol bol yiyelim depolayalım :)
  Geçen enginar mevsiminde etli enginar dolması ve garnitürlü salatasının tarifini vermiştim,onlarda çok nefisti,mutlaka göz atın derim.Bu sene de zeytinyağlısıyla açalım sezonu ,nasılsa arkası gelir.Çoğunuz enginarı zaten bu şekilde pişiriyorsunuz biliyorum ama bir de benim tarifimi okuyun istedim,bakalım nasıl yapıyormuşum?
ZEYTİNYAĞLI, GARNİTÜRLÜ ENGİNAR

MALZEMELER

enginarları pişirmek için:
4 adet büyük boy enginar
1 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 limonun suyu
tuz
2 adet kesme şeker
üzerini geçecek kadar su
Garnitürü için:
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 orta boy soğan
1 diş sarımsak
1 adet küçük boy havuç
1 adet küçük boy patates
1 çay bardağı bezelye
tuz
üzerine:
dereotu
1/2 limonun suyu
ZEYTİNYAĞLI, GARNİTÜRLÜ ENGİNAR

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle enginarları pişirmek için ;tencereye enginarları dizelim.Ayrı bir kapta;un,şeker,tuz,zeytinyağı,limon suyu ve suyu karıştırıp enginarların üzerine dökelim.Önce orta ateşte kaynamaya sonra kısık ateşte pişmeye bırakalım.Enginarlar yumuşayana kadar kaynatalım.
  Ayrı bir tencerede zeytinyağında yemeklik doğradığımız soğanı ve sarımsağı kavuralım.Kavrulan soğan ve sarımsağa tavla zarı büyüklüğünde doğradığımız patates,havuç,bezelyeyi ve tuzunu ekleyelim.Tencerenin kapağını kapatıp ,sebzeler yumuşayana kadar pişirelim.
  Yeteri kadar pişen enginarların üzerine hazırladığımız garnitürü ekleyelim.enginarın suyundan suyundan hepsinin üzerine bir kaç kaşık gezdirelim.Enginarın suyu enginarların atında kalmalı,eğer fazlaysa birazını dökelim.Yarım limonun suyunu enginarların üzerine paylaştıralım ve 10 dakika daha pişirip ocaktan alalım.Tencerenin kapağını açmadan soğumaya bırakalım.

Servisten önce üzerine kıyılmış dere otu serpip soğuk olarak servis edelim.

                                              NOTLAR
Not: Enginarları işleme tabi tutana kadar kararmaması için mutlaka limonlu suda bekletmelisiniz.
Not: Bazı enginarlar çok kılçıklı oluyor ,enginarı alırken buna da mutlaka dikkat etmelisiniz.
Not: Zeytinyağlı enginarı servisten en az 4-5 saat önce yapıp dinlendirirseniz daha leziz olacaktır.

AFİYET OLSUN...

                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

43 yorum:

  1. Canım bayılırım enginara ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canım hayırlı günler nasılsın:)))
    Eline sağlık şifa kaynağı enginarlar çıktı bende çok severim eline sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyiyim canım çok şükür,teşekkür ederim..

      Sil
  3. Ellerine sağlık görüntü çok güzel..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Çok lezzetli olduğuna eminim görüntüsü bile yetiyor iştah açmaya. ellerinize sağlık. Bana da beklerim. sevgiler kucak dolusu..

    YanıtlaSil
  5. selam Reyhannn çok severim çok severim bende yapıcammm...sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Enginarın en sevdiğim hali nefis görünüyor ,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Baharla beraber pazar tezgahlarındaki ürünler de değişiyor. Meyveler, sebzeler...ömrü olan görüyor :) Çok şükür, enginara da kavuştuk,
    yemeğiniz mükemmel görünüyor.
    Ellerinize sağlık, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  8. Enginarı çok severim ama daha önce hiç kendim pişirmedim :) Bu tarif süper oldu benim için ;)
    Bu arada görüntü çok hoş, eminim tadı da öyledir.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  9. Görüntü harika ,ellerine sağlık. Reyhan'cım eşin bizim buralı demek kesin kayınvaliden tarifi biliyordur,selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım eşim sizin oralı,doğal olarak artık bende sizin oralıyım :) sağol canım..

      Sil
  10. Senin enginarla güzel gözüküyor. Pazardan yeniden enginar aldım. Bu seferde senin tekniğin ile yapacağım...Sonucunu blofdan duyarsın artık...

    YanıtlaSil
  11. resim gibi güzel,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  12. sunum çok güzel:)enginar hiç yemedim biliyormusunuz
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir kaç sene öncesine kadar bende bilmiyordum,ama artık çok severek tüketiyorum,size de tavsiye ederim.teşekkürler..

      Sil
  13. Enginarı severim.Ama çıktı çıkalı almadım henüz.Ellerine sağlık.sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  14. Enginara bayılıyorum, bir de pahalı olmasalar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. e artık o kadar olacak,birer tane yesek yeter :)

      Sil
  15. Bende aynı dertten sıkıntıdayım bir yazıyorum bir yazamıyorum:( ya foto çekemiyorum ya çektiğimi beğenmiyorum kısmet artık diyelim:)
    enginarı severim oh yaz gibisi yok ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arada olur böyle şeyler diyelim bence :) sağol canım..

      Sil
  16. Harika görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  17. elleine sağlık bende çok sever vede enginar buldukça yaparım

    YanıtlaSil
  18. Bugün pazarda enginarlarla çok bakıştık sık sık karşılaştık alacaktım bak unuttum:))ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun bir daha ki sefer alırsın,sağlık olsun :) sağol arkadaşım...

      Sil
  19. Bayılırım bidaha gelip baktım. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tatlısın ama sen ya,canımsın :)teşekkür ederim...

      Sil
  20. Canım Reyhanım güzel ellerine sağlık olsun nefis görünüyor bizde de çok sevilir sık sık yapılır sevgiler tatlım:))

    YanıtlaSil
  21. Ahh zeytinyağlıların kraliçesidir benim için,her türlüsünü bayıla bayıla yerim.
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  22. ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİMDE ÇOK SEVMEME RAĞMEN BLOGUMDA HİÇ YAYINLAMADIĞIM BİR YEMEK TÜRÜ ŞİMDİ TAM MEVSİMİ VE İNŞAALLAH BENİMDE AÇILIŞIMIZI YAPIP PAYLAŞMA ŞANSIM OLUR TARİF İÇİN TEŞEKKÜRLER CANIM SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim sürekli yapıp da yayınlamadığım o kadar çok tarif var ki,ben bile kendime inanamıyorum nasıl atladım diye :) teşekkür ederim canım..

      Sil
  23. Bu tarif cok güzel Enginari ilk böyle yaptim ve hala bu tariften yapiyorum 😊Teşekkürler simdi ocakta pisiyorlar 😊😋

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..