Bu Blogda Ara

11 Aralık 2012 Salı

AYVA TATLISI (KATKISIZ)

AYVA TATLISI (KATKISIZ)

Herkese merhabalar.
  Dünkü Ayvalık yazımdan sonra bugüne en çok ayva tatlısı yakışır diye düşündüm.Hem tam mevsimi iken paylaşmış olmak hem de sanki dünkü yazının devamı havası vermek,ya da onun gibi bir şey işte :)

  Ayva tatlısını sevmeyen çok azdır,aynı zamanda  katkısız güzel bir ayva tatlısı yapabilen de çok azdır.En azından benim bir çok takipçim ve çevrem de durum böyle.Tadı güzel olsa rengi tutmuyormuş,hadi rengi biraz kızardı bu defa da tadı ve kıvamı olmuyormuş.Aynı sorunu sizde yaşıyor musunuz bilmiyorum?ama eğer iyi bir ayva tatlısı yapmak istiyorum ama olmuyor diyorsanız,şuan doğru yerdesiniz :)
  Hep söylerim,eşimin tatlı konusunda damak tadına çok güvenirim.Ayva tatlım için yaptığı yorumunu ise buraya yazmadan geçemeyeceğim,''hayatımda yediğim en güzel tatlı'' yorumunu yaptı ki,sahiden tatlı sevmeyen ben bile çok sevdim.Deneme yanılmalarımı saymazsak benim tatlılarım zaten güzel olur ama ayva tatlısıyla zirve yapmıştım :)

Bu arada,Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.

Diğer şerbetli tatlı tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

AYVA TATLISI (KATKISIZ)
2-4 kişilik
MALZEMELER
2 adet orta boy ayva
1,5 su bardağına yakın su
1 adet çubuk tarçın
2 su bardağı toz şeker
ceviz kırıkları
kaymak
AYVA TATLISI (KATKISIZ)

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle ayvaları yıkayıp,kabuklarını soyalım,çekirdek yuvasını da olduğu gibi çıkarıp hepsini bir kenarda bekletelim.Ayvanın hiç bir şeyini atmıyoruz,kabuğunu,yuvasıyla birlikte çekirdeklerini de pişirirken renk vermesi için kullanacağız.Önce kabukların büyük bir bölümünü tencerenin dibine serelim.Üzerine ayvaları yerleştirip,kalan kabukları,çubuk tarçını,çekirdekleri boş kalan yerlere yerleştirip suyunu ekleyelim ve orta ateşte kaynamaya bırakalım.Su bir taşım kaynadıktan sonra eşit bir şekilde toz şekerini de dökelim ve kapağını kapatıp,en kısık ateşte pişmeye bırakalım.Ben yaklaşık 1 saat 45 dakika pişirdim,sizinki de üç aşağı beş yukarı aynı sürede pişecektir,çünkü rengini ve kıvamını ancak bu sürede alıyor.Ara ara mutlaka kontrol etmeliyiz,altındaki kabuklara rağmen,suyunu çekip dibi tutmasın.Gerçi ben o halini daha çok severim ya o da ayrı :)
 Arada şerbetten ayvaların üzerine dökmeyi ihmal etmeyin,ben ayvaları hiç alt üst etmiyorum,yani çevirmiyorum.Kısık ateşte piştiğinden, bu kadar sürede üstü de pişiyor,sizin de çevirmenize gerek yok.
AYVA TATLISI (KATKISIZ)

  Tatlımız piştikten sonra dikkatlice cam bir servis tabağına ya da bir borcama alalım, şerbetini de üzerine dökelim ve soğumaya bırakalım.
  Ortasına bir top kaymak koyup (ben dondurma kaşığıyla koydum,daha şık oldu ) cevizle süsleyip soğuk olarak servis edelim.
Not:   Tatlının lezzeti ayvanın kalitesiyle birebir orantılıdır,mutlaka kaliteli ve çok ekşi olmayan,saman dediğimiz yapıda olmayan bir ayva seçmelisiniz.Eğer ayvanız çok ekşiyse biraz daha şeker ilavesi isteyebilir.
Afiyet olsun...

Bu arada,Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.

                                                                        Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

131 yorum:

  1. Nefis görünüyor çok severim meyve tatlılarını. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Görüntü itibarı ile güzel bir ayva tatlısı yapmışsınız tebrikler,
      ben karanfil de koymak istiyorum siz ne dersiniz?

      Sil
    2. merhaba,
      tabi katabilirsiniz ben arada çubuk tarçınla beraber bir kaç tane karanfilde katıyorum,damak tadınıza uygunsa 2-3 adet ekleyebilirsiniz.çok teşekkür ederim..

      Sil
  2. çok severim, hayatımda bir kez yapmaya kalkıştım, uzun yıllar önce beceremedim, senin tarifinle yaparım inşallah, eline sağlık harika görünüyor canım, sevgiler afiyetle yiyin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tarife göre yap abla inan nefis olacak,sağolasın,öpüyorum..

      Sil
  3. Canım ben Pomukova'lıyım..Sakarya'nın ilçesi,Sakarya Bilecik arasında yer alır..Pamukova'da Ayva bol miktarda yetişir ki annemlerinde ayvalığı vardır..Ayvayı bol miktarda bulduğumuz için sık sık ayva tatlısı yaparım..Yanlız ben akşamdan ayvaları soyup,çekirdeklerini çıkarıp,ayvaların her birinin içine bir ila birbuçuk çorba kaşığı şeker serpip,ayvaların aralarınada çekirdeklerinden koyup bir gece bekletip ertesi gün pişiririm..Ayvalar şekerle birlikte suyunu salar..Hiç su koymamışımdır..Kısık ateşte pişiririm..Belkide ayvanın cinsindendir suya gerek duymamış olmam..Kabuklarıyla pişirmeyi hiç denememiştim,bir dahaki yaptığımda kabuklarıyla pişireceğim...Rengi muhteşem,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle ayvanın cinsindendir,tabi birde akşamdan şekere yatırmanında etkisi var ama hafifte olsa kararma yapıyor akşamdan,limonla ovunca da sanki daha ekşi oluyor,bende bu nedenle akşamdan şekere yatırmıyorum.hemde aklıma geldiği anda yapma şansım oluyor :)teşekkür ederim..

      Sil
  4. ellerine sağlık canım...
    harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  5. Ooo ellerine saglik canim, tam kaciyordum post un geldi bakmadan olmaz dedim..Afiyet olsun sizlere..Biliyormusun burada Ayva cok kisa bir zaman icin bulunan ve en pahali meyvelerden biri :( yani tanesi 2 dollar ama pahali geliyor bir kucuk ayva icin..ama genelde aliyorum tabikide oyle kilo ile degil:)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi yapmışsın :)tahmin edebiliyorum burada da ithal meyveler çok pahalı.sağol canım...

      Sil
  6. Bayılırımmm,ellerinize sağlık..Rengide nefiss olmuşşş..

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım .Bende öyle katkılı boyalı filan sevmem bu şekilde yaparım pekte güzel olur...Şifa olsun...

    YanıtlaSil
  8. Öyle güzel anlatmışsın ki yapmak farz oldu, afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  9. Tek sevdiğim meyve tatlısıdır bu :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. ayva sezonu açılmıştır ,bu hafta almaya unutmayayım,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  11. gerçekten bravo, katkısız olması gerçekten ilginç bende gıda boyasına karşıyım olacaksa doğal rengi olmalı öyle boyanmamalı.Doğada herşeyin rengi var .çok severim doğalolan renkleri elinize sağlık elimdeki ayvaları dönüştürme zamanı gelmiş demektir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten gıda boyasıyla bana çok itici geliyor,tamamen yapay görünüyor.en güzeli böylesi,sağol canım..

      Sil
  12. Ellerinize sağlık. Tatlı nefis görünüyor.
    Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  13. Tam mevsimlik bir tatlı muhteşem ötesi olmuş ellerine sağlık canım iyi geceler:))

    YanıtlaSil
  14. bayılırım , ellerine sağlık reyhancığım...

    YanıtlaSil
  15. Sanırım ben o çok az kısma giriyorum :(
    Tatlıyı o kadar çok sevmeme rağmen ayva tatlısını bir türlü sevemedim, yiyemiyorum :(
    Sanırım kokusundan dolayı..
    Ama sunum çok hoş :)
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskiden bende sevmezdim ama bu şekilde kaymakla çok güzel oluyor,sağol canım..

      Sil
  16. Canım bayılırım ellerine sağlık tabağı aldım kaçıyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık arkadaşım ayva tatlısı nefis olmuş görüntü harika

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık. Bende akşamdan içersine çekirdek yuvalarını alınca karanfil ve toz şekeri dökerim. Sabaha kadar bekleyince su koymadan pişirim. Çekirdeklerinide Temiz Bir tülbent parçasına sarıp içersine koyarım. kabuklarını ilk kez duyuyorum. Renk veren çekirdektir diye biliyordum. Kabuklar İhraç edilen Meyveler gibi ilaçlı değilse çok iyi.Her yeni gün yeni birşey öğreniyoruz. Teşekkürler. -:) SEVGİLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskiden bende kabuklarını bilmiyordum sonradan öğrendim,ama sahiden çok fark ediyor rengi.benimkiler bahçe ayvası olduğu için kabuk konusunda içim rahattı.çok teşekkür ederim..

      Sil
  19. elinize sağlık.harika görünüyor...ben geçen gün çubuk tarçın aldım büyük bir marketten son k.tarihi 1 ay sonra bitiyor.bu kadar dayanıksız mı acaba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin aldığınız tarçında rafta çok kalmıştır,ben şimdi baktım benim kinin raf ömrü tam 2 yıl.2014'e kadar vakti var.büyük ihtimal sizin kinin imalat tarihi çok öncedir.keşke alırken baksaydınız.çok teşekkür ederim..

      Sil
  20. Nefis bir tatlı olmuş, kaymakla uyumu da muhteşem.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  21. Harika bir görüntü. Ellerine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor.
    Katkısız olması ise "mükemmel" dedirtti bana...
    Allah kolaylıklar versin.

    YanıtlaSil
  23. Çok severim,kabuklarını koymayı bilmiyordum yaptığımda deneyeceğim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kabukları da rengini kızartmakda çok işe yarıyor,tabi çekirdeklerle birlikte,sağol canım...

      Sil
  24. Nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  25. süper görünüyor renk harika ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  26. ellerine saglik.goruntu harika.

    YanıtlaSil
  27. canım aldım mmmmm ellerine sağlık nefis:)

    YanıtlaSil
  28. Ben de rengi tutturamayanlardanim.uzub zamandir yapmamistim.canim istedi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu şekilde yaparsanız sonuç başarılı olacaktır..

      Sil
  29. Tek sevdiğim meyveli tatlı.Sanırım bu tarifi yaptıktan sonra daha da seveceğim.Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  30. muhteşem görünüyor ,ellerinize sağlık en kısa zamanda yapmalıyım

    YanıtlaSil
  31. Boya katmadan bu kadar güzel renk verdigini sende gördüm.Valla müthis,ben de yapayim.Ellerine saglik canim:))))

    YanıtlaSil
  32. ayva tatlısına bayılırım ellerine sağlık harika görünüyor iştah açıcı:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  33. Hep yapma istediğim ama bir türlü cesaret edemediğim bir tatlı bu.
    O kadar nefis görünüyor ki ellerine sağlık demekten başka bir şey yapamıyorum. Rengide bir harika olmuş gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım mutlaka dene,inan çok güzel olacak,sağol canım..

      Sil
  34. bayılırım bayılırım. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  35. Reyhancım, bende kabukları ve çekirdekleriyle pişiririm, rengi de seninki gibi oluyor. Tarçın kabuklu sunuma bayıldım,eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seninde eline sağlık dilek'cim,teşekkür ederim..

      Sil
  36. ayvalıktan ayvaya geçiş ha süperrr :)
    senin tüm tariflerin zirve zaten tatlım yaaa ...
    ellerine sağlık hazır bekliyorum çatalık eksik sadece her an yiyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy yerim ben seni :)dur ben sana hemen bir çatal uzatayım :)sağol tatlım öpüyorum..

      Sil
  37. Elinize sağlık harika görünüyor, Pazar akşamı için aile yemeğimize yapmayı düşünüyorum ayva tatlısını, 8 kişiyiz, acaba tam 2 ye mi katlasam sizin ölçüleri, ne önerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,öncelikle teşekkür ederim.
      aslında bu ölçü birazda ayvaların büyüklüğüne bağlı,benim ayvalarım ortayla büyük arası bir ebattaydı.eğer sizde aynı büyüklükte bir ayvayla yapacaksanız evet ölçüyü ikiye katlayın.ama ayvanın ekşi olmaması gerekiyor yoksa şeker miktarını artırmanız gerekebilir.sonuç olarak mantıklı olan iki katı yapmanız.tabi bunda sizin şeker bakımından damak tadınız da önemli,az yada daha şekerli seviyor olabilirsiniz.bu ölüçüyle tam orta karar bir tatlılık oluyor.şimdiden kolay gelsin.
      teşekkürler..

      Sil
  38. peki suyu bitip dibi tutmaya başlarsa su ilavesi mi yapmamız gerekiyo tadı bozulur mu su ilavesi yapılırsa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      bu su miktarı normalde tam yetiyor ,en kısık ateşte pişirmek gerek.eğer suyu bittiğinde rengi dönmüşse ve ayvalar pişmişse hiç su katmadan ocaktan alabilirsiniz.sonradan katılan su nasıl bir etki yaratır bilemiyorum hiç denemedim,illa katacaksanız mutlaka kaynar su olsun ve ayvalara değdirmeden dökün.
      ama ben biraz daha şerbetli olsun,garanti olsun istiyorum diyorsanız,ilk başta yarım su bardağı fazla su koyabilirsiniz.bir zararı olmaz.dediğim gibi benim piştiğinde dibinde çok az suyu kalmıştı,siznki biraz daha sulu kalır o da çok önemli değil.

      Sil
  39. BenimkilEr Ocak'ta, umarım Basaririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. püf noktalarına uyarsanız sorun çıkacağını sanmam,umarım çok güzel olur afiyetle yersiniz.şimdiden elinize sağlık..

      Sil
  40. Henüz renkleri dönmedi, gerçi yarım saat oldu daha, döner inşallah, ayvaların icinde 1 tane bile çekirdek bırakmadım, ama çekirdekleri az gibi geldi bana.

    YanıtlaSil
  41. Henüz renkleri donmedi, gerçi yarım saat oldu, ayvaların icinde 1 tane bile çekirdek bırakmadım, ama bana çekirdekleri az gibi geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yarım saatte zaten rengi dönmez,ancak 1 saatten sonra dönmeye başlayacaktır.çekirdeklerin azlığına gelince çok da az olacağını sanmıyorum ama sayı yazmadığınız için bilemedim.kabuklarını da kattıysanız çekirdek sayısı çok da sorun olmayacaktır.

      Sil
  42. ellernize saglyk,harika görünüyor

    YanıtlaSil
  43. ben tarçın sevmiyorum o yüzden tarçınsız yapıcam başladım bakalım ne olacak inşallah seninki gibi yapabilirim bu ilk denemem :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aşağıdaki yoruma eklemeyi unutmuşum,buraya yazayım dedim :)
      tarçın sevmiyorsunuz madem birkaç tane karanfilde katabilirsiniz aklınızda olsun o da çok yakışıyor..
      püf noktalarına uyarsanız sorun çıkacağını sanmam,kolay gelsin :)

      Sil
  44. bu ilk yapışım olacak tarçın sevmediğim için koymadım umarım seninki gibi güzel olur başlıyorum yapmaya :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarçın ayrı bir aroma katar,çok yakışır ama sevmiyorsanız onsuz da olur tabi,umarım beğenmişsiniz.elinize sağlık..

      Sil
  45. sen bi harikasın eline sağlık beğenmek ne bayıldık akşama misafirim var yine yapıcam en sıkı takipçin benim bundan sonra sen bu kadar basit ve açık anlatmasaydın hayatta yapamazdım rengine eşim bile şaşırdı tekrar tekrar tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      öyle bir anda okudum ki bu yorumu çok çok iyi geldi bana,beğenmene çok sevindim,hepinize afiyet olmuş.
      asıl ben teşekkür ederim..

      Sil
  46. Sitenizi çok beğendim! Ayva tatlınız şu anda ocakta:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim,umarım ayva tatlısını da beğenirsiniz.çok teşekkür ederim..

      Sil
  47. benim de ayvalarım ocakta yarım saat olmadı daha koyalı.buzlukta vişnelerim vardı biraz renk versinler diye bende biraz vişne ilavesi yaptım tarifinize ek:) umarım tadında bir sorun yaratmaz.paylaşımınız için çok teşekkürler ilk denemem bu tarifle oluyor umarım sizinki kadar güzel olur...

    YanıtlaSil
  48. merhaba yağmur hanım.
    ne kadar vişne kattığınızı yazmamışsınız,tadında ekşilik yapabilir ve biraz şeker ilavesi gerekebilir.sanırım renk katsın diye eklediniz vişneleri ama çok da gerek yoktu,çünkü kabuk ve çekirdekler uzun pişme süresinde yeteri kadar renk veriyordu.umarım tadında büyük bir değişiklik olmaz.kolay gelsin size ve imdiden afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  49. bende bu gün ayva tatlısı yapıcaktım bir internetten bakıyımda öyle yapayım dedim sizin tarifiniz çok hoşuma gitti inşallah becerebilirimde akşam ki misafirlerimde eşiniz gibi 'hayatımda yediğim en güzel ayva tatlısı' derler;) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. püf noktalarına uyarsanız eminim sizin tatlınız da en az benimki kadar leziz olacaktır ve eminim herkes bayılacak.Tabi bir de ayva seçimi çok önemli.siz şimdiden afiyet olsun,teşekkür ederim.sevgiler..

      Sil
    2. size gerçekten teşekkür ederim... eşimmden tam not almak helede tatlı konusunda tam not almak imkansıza yakındır ama ben aldım bu ayva tatlısıyla;) yani biz demek istedim;) tariflerinizi bekliyorum sabırsızlıkla... sevgiler iyi akşamlar...

      Sil
    3. ne güzel çok sevindim,afiyet olmuş.asıl geri dönüş yapıp fikrinizi yazdığınız ve güzel sözleriniz için ben teşekkür ederim.iyi geceler..

      Sil
  50. ellerinize sağlık çok güzel görünüyordu dayanamadım eski tarifi bırakıp denedim çok güzel oldu misafirlerim bayıldı çok sağolun çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize beni çok mutlu etti,çok çok teşekkürler.
      sizinde elinize sağlık.afiyet şeker olmuş.

      Sil
  51. Ayvalar tarife göre ocakta, umarım başarırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. püf noktalarını atlamazsanız eminim nefis olacaktır.şimdiden afiyet olsun sizlere..

      Sil
  52. Sizinkine ek olarak renk katması için, bir adet narın suyunu sıkıp onunla pişiriyorum. Rengi ve aroması harika oluyor. Ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  53. Sizin tarife ilave olarak ben bir narın suyunu sıkıp, onunla pişiriyorum. Aroması ve rengi harika oluyor:))
    Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. narla hiç denemedim ama narı çok severim,eminim yakışıyordur,tabi biraz şeker miktarını artırmak gerekebilir.sizinde elinize sağlık,çok teşekkür ederim esra hanım..

      Sil
  54. Merhaba misafirlerim için yapicam ama serbetinden sürekli üstüne ekleyin derken birlikte kaynadığı serbetten mi bahsediyorsunuz birde oyulan cekirdekler tekrar ayvalarin üstüne renk versin diye mi koyuluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba;
      şerbetinden üzerine ekleyin derken;
      pişirirken,tenceredeki şerbetten arada ayvaların üzerine kaşıkla alıp gezdirin demek istedim,çünkü şerbet ayvaların yarısına kadar bu nedenle arada şerbetten ayvaların üzerine gezdirmek gerek,sürekli tekrarlamanıza gerek yok.kabuklar ve ayva çekirdekleri tatlının hem rengini veriyor hem de kıvamını,yani ikisini de kullanmalısınız.Şimdiden kolay gelsin size, umarım beğenirsiniz.

      Sil
  55. çok severim ayva tatlısını.görüntü süper ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  56. görüntü muhteşem... ellerinize sağlık... şu anda benimki de pişiyor... Kullandığınız ayva cinsini yazmamışsınız... farkeder mi bilmiyorum ama benim aldığım ekmek ayvasıydı... Umarım sizinkine yakın güzel olur...

    YanıtlaSil
  57. muhteşem görünüyor ellerinize sağlık... benimki de şu anda pişiyor.. ayvanın cinsi önemli mi acaba... ben ekmek ayvası almıştım... umarım sizinkine yakın güzel olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sabiha hanım;
      ayvanın cinsinden çok tadı ve kalitesi çok önemli,çok ekşi olursa biraz daha şeker isteyebilir,birde saman gibi tatsız gevşek ayvalardan güzel olmuyor onun dışında sorun olmaz,ekmek ayvası iyidir.umarım beğenmişsinizdir,sonucu yazarsanız sevinirim,elinize sağlık ve teşekkürler..

      Sil
  58. Merhaba,
    Ben de tarifinizle ilk ayva tatlısı denememi gerçekleştirdim. Rengi açık olacak gibi geldiğinden 2-3 damala kırmızı pasta boyası damlatınca güzel bir renk aldı.
    Soğumadan da kabukların tadına baktım ve beğendim. Esas lezzeti soğuyunca anlaşılacak elbete. 1 saat 50 dakikadır pişiyor. Şimdi ocaktan alıp soğutacağım. Suyunu fazla çekmedi. Biraz fazla su koymuş olabilirim ama fazla suyu da reçel gibi bile değerlendirilebilir gibime geliyor.
    Güzel ve detaylı tarifiniz için teşekkürler.
    Serra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında soğuduktan sonrada rengi bir miktar koyulaşa biliyor gıda boyası katmasanız da olabilirdi ama tabi sizin tercihiniz.umarım beğenmişsinizdir,ellerinize sağlık. çok teşekkür ederim serra hanım..

      Sil
    2. Merhaba tekrar,
      Şimdi yorumuma cevabınızı okurken bir yandan da ayva tatlımdan yiyordum. Çok güzel oldu, üzerinde birazcık kaymakla daha şahane oldu lezzeti. Şimdi daha önce yediğim güzel ayva tatlılarıyla yarışabileceğini anladım. Rengi çok koyu yapmadım, şeftali renginde oldu. Şansıma ayva da güzeldi. Aslında size elinize sağlık demek istiyorum. Sizin tarifiniz benim için en önemli unsur oldu. Ben tatlıya düşkün olduğum için tatlı lezzetleri pişirmede sorun yaşamıyorum. Hatta şimdi arkadaşlarım için bir cheesecake pişireceğim ki cheesecake konusunda çok övgüler alıyorum.
      Tekrar teşekkür ediyorum,
      Sevgiler
      Serra

      Sil
    3. oh mis mis afiyet bal olsun,beğenmenize çok sevindim.cheesecake de en sevdiğim tatlılardandır,bayılırım.Elinize sağlık,sevgiler...

      Sil
  59. şu anda pişiyor ilk denemem 45 dk oldu kaynıyor sanırım rengi hafifden dönmeye başladıı :D tarif için tşkkürler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım lezzetini de beğenirsiniz.Asıl ben teşekkür ederim fikrinizi yazdığınız için.Biraz geç oldu ama afiyet olsun.
      sevgiler...

      Sil
  60. Tabağında şerbeti olmayan ayva tatlısı mı olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim tarifimde şerbet iyice ağdalaştığı için çok fazla şerbet kalmıyor,yani şerbetin büyük bir bölümünü ayvaların içinde kalıyor.

      Sil
  61. tarifiniz de sunumunuz da çok güzel, çok beğendim...

    YanıtlaSil
  62. Bugün ilk defa yaptım bu tatlıyı tabiki sayenizde :) rengide tadıda çok güzel oldu ben 3 ayva yaptım ölçüleride biraz arttırdım çok hoş oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
  63. Merhaba tarifinizi görünce heveslendim ve hemen başına geçtim. İlk deneyimlerim normalde berbat olur ama bu tarifle ilk ayva tatlım süper oldu ben 3 ayva kullandım ölçüleride biraz arttırdım çok güzel oldu çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  64. Ya ben ilk yorumu yazdığımı unutmuşum bida yorum yapmışım kusura bakmayın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorun değil :)
      Beğenmiş olmanıza çok sevindim seher hanım,ellerinize sağlık,afiyet olmuş .
      Sevgiler...

      Sil
  65. Sizin tarifinizle yaptim ayva tatlimi. Acaba tarifte bir hata olabilir mi? iki ayva icin 2 su bardagi seker mi kullaniliyor gercekten? Cok agdali, fazla tatli yenmeyecek birsey cikti ortaya. tadina bakan hic kimse yiyemedi, atmak zorunda kaldim. Diger bloglarla karsilastirinca seker miktari 2 cay bardagi ya da 1 su bardagi olabilir mi diye dusundum.
    Mehtap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba mehtap hanım,
      tarifte bir yanlışlık yok 2 ayva için 2 su bardağı toz şeker,ben hep o ölçü ile yapıyorum,tarifimi çok da deneyen oldu hiç bir sorun çıkmadı bugüne kadar.Sizin yaşadığınız sorunun tek bir cevabı olabilir,kullandığınız su bardağı çok büyük olabilir,benim bir su bardağı diye verdiğim tüm ölçüler 200 ml' lik su bardağı ile'dir .

      Sil
  66. Merhaba, yaptım. İlk ayva tatlımızdı. Müthiş oldu. Eşimde bayıldı. Ben tatlıyı çok sevmem ama tadına bakınca çok haifif olduğunu farkettim. Sanırım artık favori tatlılarımızdan. Şekeri çok sevmediğimizden 3 ayvaya 2 bardak şeker attım şekeri bizim için gayet yeterliydi

    YanıtlaSil
  67. Bugun ilk kez denedim suyu vardi az biraz dibine tuttu insallah tadi yerinde olmustur ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  68. Bu akşam denedim tarifinizi. Ben 2 ayva için 1.5 su bardagi şeker kullandim. Çok lezzetli oldu. Rengi de muhtesem. Kızım bayıldi. Tarif icin tesekkurler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  69. Bu alsam tarifinizi denedim. Harika oldu gercekten. Rengi kokusu tadi neffissss. Cok tesekkurler:)

    YanıtlaSil
  70. Tam istediğim gibi oldu. Ayva reçeli tarifi için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  71. Gerçektende tadı ve rengi muhteşem oldu 2 yıldır bu tarifi kullanıyorum ellerinize sağlık çok teşekkürler .

    YanıtlaSil
  72. simdi denedim harika gorunuyor pisiyor insallah basarili olur tesekkurler tarif icin

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..