Bu Blogda Ara

11 Ekim 2012 Perşembe

KÖZLENMİŞ KIRMIZI (KAPYA) BİBER KONSERVESİ



Bir günlük aradan sonra herkese yeniden merhaba.
Kış hazırlıkları ağır aksak devam ediyor diye yazmıştım.Bu hafta biraz daha hazırlık yaptım ve sıcağı sıcağına hemen sizlere ulaştırayım istedim.

Hem konservesini hem de derin dondurucuda saklama yöntemlerini yazdım.Benim ilk tercihim konservesi,çünkü hem daha leziz oluyor hem de yemeye hazır oluyor.
O kadar leziz ki eminim sizlerde bir kere deneyince her sene yapacaksınız.Mutlaka deneyin derim.

Diğer kış hazırlıkları tariflerime de göz atmayı unutmayın.

Bu arada,Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

5 kg kırmızı kapya biber
10 diş sarımsak
5 çay kaşığı toz şeker
5 çay kaşığı tuz
2,5 çay bardağı zeytinyağı
2,5 çay bardağı elma sirkesi 
1 demet maydanoz


HAZIRLANIŞI

Öncelikle biberlerimizi yıkayıp suyunu süzün.Üzerine bıçakla birkaç delik açıp közlemeçe yerleştirip ocakta közleyin.Közlenen biberleri bir poşetin içine alıp ağzını bağlayın ki kabukları kolay soyulsun.Tüm biberler bitene kadar aynı işlemleri tekrar edin..Poşette bekleyen biberleri soyun,çekirdeklerini çıkarın,doğrayın ve derince bir kaba alın.Soyduğumuz biberleri asla sudan geçirmeyin,köz tadını kaybetmesin.Kabın içindeki biberlerin üzerine doğradığınız sarımsakları,tuzu,şekeri,ince kıyılmış maydanozu,zeytinyağı ve sirkeyi ekleyip iyice harmanlayın.
Kavanozları ve kapakları 3-4 dakika kadar kaynar suda bekletip iyice kurulayın.Karışımı kavanozu sadece kapak kısmı boş kalacak şekilde doldurup,bir kaşığın sap kısmı ile karıştırıp içindeki havayı çıkarın ve kapağını kapatıp iyice sıkın.
kavanozların sığacağı kadar derin bir tencereye kavanozları yerleştirin,içine kavanozların üzerini kapatacak kadar su koyun ve kaynamaya bırakın.Kaynadıktan sonra 30 dakika kadar kaynatın.Bu arada suyu azalırsa üzerine kavanozları kapatacak kadar kaynar su ilavesi yapın.Kaynayan kavanozları dikkatli bir şekilde sudan çıkarın kapağını tekrar sıkın ve temiz bir bez üzerine ters çevirin.Bir gece o şekilde kalsın,akma yaparsa buzdolabına kaldırın.Kapaklarını kontrol edin ortası bombe yapmamışsa ve bastırdığınızda içe göçmüyorsa vakumlama işlemi olmuş demektir.
Serin,karanlık ve güneş görmeyen bir yerde muhafaza edebilirsiniz.

İkinci yöntem derin dondurucuda saklamak:
Bir kısmını da derin dondurucu da saklayabilirsiniz.Ben derin dondurucuya koyduğum biberleri doğramadan kabuğunu ve çekirdeklerini temizleyip saklıyorum.Dilediğim şekilde kullanıyorum.Mesela içine peynirle yapılmış güzel bir karışım hazırlayıp meze olarak sunabilirsiniz.Dilerseniz yine doğrayarak salata yapabilirsiniz.
Onu da doğrama işlemine kadar olan işlemleri aynen uygulayıp kilitli buzdolabı poşetine yerleştirip,fazla havasını aldıktan sonra sıkıca kapatın ve derin dondurucuya yerleştirin.

Püf noktaları:

1.   Biberleri közlemeçte közlemek istemezseniz fırında hatta mikrodalga fırında bile közleyebilirsiniz,ancak aynı lezzeti bulamayacağınızı şimdiden söyleyeyim.Hatta mümkünse odun ateşinde közleyin lezzetine doyamazsınız.

2.   Biberleri közledikten sonra kabuğunu soyarken ya da soyduktan sonra asla sudan geçirmeyin,bu hem lezzetinden çalan bir yöntemdir hem de köz tadını kaybetmesine sebep olur.
Afiyet olsun.

Bu arada,Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.

                                                                        

63 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Afiyetle yiyin. Bende çok severim bunu..

    YanıtlaSil
  2. Ben de közleyip atıyoum derin dondurucuya sonra istersem ekşiliyorum istersem yoğurtluyorum:) Ellerinize sağlık böylesi de harikadır..Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim buzlukta fazla yer kalmayınca birde böyle deneyeyim dedim:)ama buzluğa da attım bütün olarak,teşekkür ederim...

      Sil
  3. Canım biberler nefis olmuş,ben konserve domates yaptım ama biber yapamadım.Çok güzel görünüyorlar,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Of of off ben bunu çok severim banada yolla canım.

    YanıtlaSil
  5. Bu sene öyle çok biber yaptım kii,ev halkı kesin bıkıcak yemekten:))))
    Canım Allah ağız tadıyla yemeyi nasip etsin inşaAllah..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biberden bıkılır mı şekerim,oh mis gibi yerdiniz.Ben fazla yapamadım,artık olduğu kadar:)sağol tatlım,öpüyorum...

      Sil
  6. Ellerinize sağlık. Çok güzel ve iştah kabartıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  7. of of ne harika görünüyor. Ellerine sağlık canım..Afiyetle yersiniz inşallah..

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık harika gözüküyor çok severim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor...
    Senin nefis Bal Parmak tatlısını da ben yaptım bak bakalım senin ki gibi olmuşmu:)) sevgilerimle öptüm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. baktım canım harika olmuş ellerine sağlık.çok teşekkür ederim...

      Sil
  10. Közlenmiş patlıcanı da, kırmızı biberi de çok severim.. Nasıl güzeldir o köz kokusu mis gibi..
    Ellerinize sağlık, şimdiden afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  11. Harika olmuşlar ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım..nefis görünüyor..sevgiler,hayırlı cumalar..dua ile

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık afiyetle tüketin sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. eline sağlık.
    ben de pek severim.
    ama hep hazır alırım.
    :)

    YanıtlaSil
  15. Renkler beni mest ederken bu tadı yaşamaya bayılıyorummm ben :)
    Çok sevgiler herkeze

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende en çok rengini seviyorum tabi tadına da bayılıyorum :)teşekkür ederim...

      Sil
  16. ellerine sağılık,buzlukta her zaman olur bizde .

    YanıtlaSil
  17. Eşimde bu sene yaptı bunlardan kış için:)Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eşinizinde ellerine sağlık:)teşekkür ederim...

      Sil
  18. Ellerine sağlık canım, dünyaları yapıyoruz kış için ALLAH yemeye nasip kısmet etsin ,sevgilerimle canım kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık, harika görünüyor. Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. süperr elinize sağlık deniyorum okadar yaptım buzluğa koydum hep:)

    YanıtlaSil
  21. afiyetle yiyin inşallah,reyhancım dolap dışında durması için şişeledikten sonra kaynatılsa acaba vakumlama olurmu diye düşündüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ablacım büyük ihtimalle oluyor ,patlıcanı kaynatarak yapıyrum ama bunu az yapınca vakumlamadım,dolapta tazeliğini koruyor,tabi birde kapağını iyice sıkmak gerek,sağol ablacım...

      Sil
  22. Boyle gordukce kis icin yaptiklarinizi insanin da yapasi geliyor ama nerdeee.. Biberler super gozukuyor afiyetlen yersiniz insallah..miss gibide kokar onlar simdi salatalarda yemekte..ellerine saglik canim..Guzel hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
  23. Ellerine sağlık canım benim de kış için yaptığım tek şey bu oldu bu sene, ama bugün sanırım tarhana mı yoğuracağım...Afiyetle yiyin canım...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok istememe rağmen tarhana yapamadım,sana kolay gelsin,sağol canım...

      Sil
  24. yaa ben ona resmen aşığım nutkum tutuldu sabah sabah :) ellerin dert görmesin canımıniçi öptüm seni.. ay birde afiyetler olsunnnnn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay yerim ben seni:)sağol tatlım bende seni öpüyorum..

      Sil
  25. bu kırmızı biberin lezzeti de kokusu da hiç birşeyde yok, harika, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  26. bayılırım
    ellerine sağlık
    nefis gözüküyor
    hayırlı sabahlar

    YanıtlaSil
  27. oy oy bayılırım.. ama hazır yapılmış, önüme konmuş olanına..:)) tembelim ben tembel..

    YanıtlaSil
  28. Merhaba ben kavanoza koymak istiyorum ama sarımsak sirke v.s koymadan nasıl olur yardimci olun lütfen buzluk swvmiyoeum

    YanıtlaSil
  29. Konserveleri ne kadar kaynatıyoruz acaba son işlemde

    YanıtlaSil
  30. Ellerinize saglik cok guzel gorunuyor bide bisey sorucam agzina kadar olan sey zeytinyagimidir acaba :)

    YanıtlaSil
  31. Cok güzel gorunüyor ellerinize saglik bide o agzina kadar olan kisim zeytinyagimidir acaba:)

    YanıtlaSil
  32. Ellerinize saglik cok guzel gorunuyor bide bisey sorucam agzina kadar olan sey zeytinyagimidir acaba :)

    YanıtlaSil
  33. Teşekkür ederim bilginiz için :)

    YanıtlaSil
  34. Teşekkür ederim bilginiz için :)

    YanıtlaSil
  35. Ellerinize saglik.yaptim harika oldu. Peki buzdolabinda muhafaza etmek zorunda miyiz acaba? Disarda kalsa bizulur mu?

    YanıtlaSil
  36. Merhaba. Nekadar kapagi kapali kaldigi surece nekadar sure kalici olur

    YanıtlaSil
  37. Ellerinize sağlık eminim çok lezzetlidir.Benim sorum kavanozlara doldurduktan sonra dolapta muhafaza edelim dediniz ya dışarda kalsa bozulur mu acaba

    YanıtlaSil
  38. buzdolabında muhafaza etmesek dışarda bozulur mu ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,eğer kavanozları doldurduktan sonra kaynatıp vakumlama işlemini yaparsanız dışarıda da muhafaza edebilirsiniz.

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..