Bu Blogda Ara

16 Temmuz 2013 Salı

FIRINDA KREMALI PATATES


FIRINDA KREMALI PATATES

Herkese günaydınlar.
   Ramazan dolayısı ile eski günlere dönmüş olmak beni çok mutlu ediyor.Yani blogumun güncel olduğu günler.Eskiden ne kadar hamarattım,hiç üşenmez her gün bir yazı yazar ve yayına alırdım.
Aslında sorun tembellik de değil ! Her gün yayın yapma fikri artık bana çok sıcak gelmediğinden de azalttım yayınlarımı.Her gün yeni bir tarif bir önceki tarife haksızlık gibi geliyor,hak ettiği muameleyi göremeden yerine bir yenisi ekleniyor.Her tarifim benim için çok kıymetli,eminim sizler içinde öyledir.Her birinde o kadar emek var ki hepsinin yerini bulması gerektiğini düşünüyorum.
   Tabi bu durum Ramazan için geçerli değil,sizlere önerilerde bulunmak,bir nebze de olsa faydalı olmak başka bir keyif benim için.
  Neyse efendim konuyu yine saptırdım ben,gelelim asıl konumuza;
bugün sizlere nefis bir ara sıcak tarifim var.Et yemeklerinin yanına da çok yakışıyor.Hatta benim için tek başına ana yemek bile olabilir.Hem pratik ve hem de çok leziz ! e daha ne olsun değil mi?
  Günün menüsüne ve sahur önerime göz atmayı unutmayın !

Bu arada,Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.

  Diğer iftar menülerime Buradan , İftar önerilerime Buradan , Sahur önerilerime Buradan ,Ara sıcak tariflerime de Buradan ulaşabilirsiniz.




Günün menüsü

Terbiyeli kavrulmuş tel şehriye çorbası
Kuşkonmaz salatası
Fırında kremalı patates
Limonata
Kuru meyveli güllaç















Sahur için harika bir tuzlu kek önerim var sizlere,kekten çok, ekmeği yada böreği andıran bir tadı var,kesinlikle deneyin derim.Tarif için tıklayın lütfen...




                                                 FIRINDA KREMALI PATATES
FIRINDA KREMALI PATATES
5-6 kişilik
MALZEMELER

4 adet orta boy patates
1/2 su bardağı süt
1 paket krema (200 gr.)
2 diş sarımsak
3 adet arpacık soğan
1 su bardağı kaşar peyniri
tuz
kırmızı toz biber
değirmen karabiber
üzerine:
rendelenmiş kaşar peyniri
fesleğen yaprakları

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle patatesleri soyun,yıkayın ve ince yuvarlaklar şeklinde doğrayın.Diğer taraftan derin bir kapta,krema,süt,doğranmış sarımsak,arpacık soğan,rendelenmiş kaşar peyniri,tuz ve baharatları karıştırın.Doğradığınız patatesleri içine ekleyip güzelce harmanlayın ve 30 dakika kadar dinlendirin.Yeteri kadar dinlenen kremalı patatesi yağladığınız fırın kabına alıp düzeltin ve 190 dereceli fırında patatesler yumuşayıp üzeri hafif kızarana kadar pişirin.Yeteri kadar pişen patatesleri fırından alıp üzerini kaşar peyniri ile kaplayın ve tekrar fırına verin.Kaşar peyniri eriyip hafif kızarınca fırından alın.
  Üzerini fesleğen yaprakları ile süsleyip ılık olarak servis edin.
Afiyet olsun...

Bu arada,Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.
FIRINDA KREMALI PATATES



                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

44 yorum:

  1. Eline sağlık Reyhancığım. Çok lezzetli görülüyor.
    ramazanla birlikte berekette geldi. İnan insan ne pişireyim diye düşünmeye fırsatı bile olmuyor. Her şey birden ortaya çıkıveriyor. Canım öpüyorum, hayırlı ramazanlar diliyorum.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle haklısın,ama yine de arada zorlanmıyor değilim :) sağol canım...

      Sil
  2. Ellerine sağlık ,çok sevdiğimiz bir lezzet:))Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. offf.nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık. Mükemmel görünüyor...

    YanıtlaSil
  5. en sevdiğimden ellerinize sağlık.Ben hazır krema yerine süt kaymağını biriktirip yapıyorum,tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arada bende öyle yapıyorum ama her zaman bulunmuyor,keşke hep elimin altında olsa.teşekkür ederim...

      Sil
  6. ellerine sağlık bende çok severim bu hafta için iftara bende planladım inşallah seninki kadar güzel olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur tabi neden olmasın :) teşekkür ederim canım...

      Sil
  7. Ellerine sağlık Reyhan'cım,bu akşam mutlaka denyeceğim..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim canım,sonucu da beklerim :) teşekkürler...

      Sil
  8. mrb kıremayı evde yapmak ıstıyorum marketten almak ıstemıyorum bana bu yemeye koya bıleceğım bır kırema tarıfı yaza bılırmısınız tşkl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERHABA,
      kremayı evde yapmanız mümkün ancak bir gün önceden hazırlamanız gerekli.Eğer sütçüden organik inek sütü alıyorsanız onu kaynatın,hiç ellemeden soğutun ve yine üzerinde ki kaymağa hiç dokunmadan buzdolabına kaldırın.Ertesi gün üzerindeki kaymak oldukça kalınlaşacaktır.O kaymağı alıp mikserle 1-2 dakika kadar çırpın.Biraz uzun iş ama evde yapmak istiyorsanız bu yolu izlemelisiniz.
      sevgiler...

      Sil
  9. Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. Bu arada birkaç gün arayla yayın yapma fikrini ben de destekliyorum, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. Bu akşam için yapacağım çok güzel bir tarif olmuş ellerine sağlık Reyhan'cığım.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. Süper görünüyor.Ben bu patatesin böylesini çok severim ...ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Bende size katılıyorum her güne bir tarif bir önceki tarife haksızlık oluyor
    Benim gibi zaman problemi yaşayan birinede bahane
    Severek yaptığım ve yediğim bir lezzet
    Ellerinize sağlık
    Hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  13. Kremali patates...Nefis bir yemek canim. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  14. Bende aynı şeyi düşünüyorum canım yalnız değilmişim meğerse :) Her gün yazmak dediğin gibi bir önce ki yazıya haksızlıkmış gibi geliyor, 2-3 gün ara koyuyorum :)
    Fırında kremalı patates nefis görünüyor bu arada, oruçlu oruçlu olmuyor böyle ama :)
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle yalnız değilsin :) sağol canım...

      Sil
  15. sık yaparım bende harika görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık benim için başlı başına bir yemek tok olsam bile asla hayır diyemiyeceğim lezzet...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim içinde öyle canım,tek başına yeter de artar bile :)teşekkür ederim müge'cim...

      Sil
  17. Reyhancım başta kremalı patates olmak üzere menü bir harika. Ellerine önerrilerine sağlık canım benim. Hayırlı iftarlar sahurlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım,sana da hayırlı sahurlar...

      Sil
  18. Yazı ve tarif girme konusunda haklısın:)Nefis bir ara sıcak benim içinde ana yemek bile olabilir:)Ellerine sağlık,selamlar..

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık benim de et yemekleri yanında severek yaptığım bir tarif.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. Her gün yayın yapmak konusunda ben de sizinle aynı fikirdeyim...her gün olunca bir önceki gün yazılan tarif sizin de belirttiğiniz gibi okunamadan arşivleniyor gibi geliyor bana da...
    Kremalı patates harika görünüyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle yalnız değilmişim demek :) teşekkür ederim ...

      Sil
  21. Nefis bir görüntü harika olmuş canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Ellerine sağlık canım...Bende çok yaparım fırında kremalı patatesi...

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..