Bu Blogda Ara

30 Eylül 2011 Cuma

ZEYTİNYAĞLI KURU KABAK DOLMASI

ZEYTİNYAĞLI KURU KABAK DOLMASI

  Herkese güzel bir akşam diliyorum..
kardeşim ve eşi için hazırladığım menüye kabak dolmasıyla devam ediyoruz.takipçilerim bilirler daha evvelde kuru patlıcan dolmasını yayınlamıştım,buda onunla hemen hemen aynı ama sebzesi farklı.
bunu mutlaka denemenizi tavsiye ederim,,
buyrun tarife...

MALZEMELER
•20 adet kuru kabak
•2 adet kuru soğan
•1 baş sarımsak
•1/2 yemek kaşığı domates salçası
•1/2 yemek kaşığı biber salçası
•1,5 su bardağı pirinç
•1,5 çay bardağı zeytinyağı
•2 tatlı kaşığı toz şeker
•karabiber,pul biber,kimyon,nane,tuz
•maydanoz ve dereotu(isteğe bağlı)
•3 yemek kaşığı nar ekşisi veya sumak ekşisi

HAZIRLANIŞI
•önce bir tencerede su kaynatıyoruz.kaynayan suyun içine kabaklarımızı atıyoruz.biraz kaynatıp suyunu süzüp,tekrar temiz kaynar suyla bir daha haşlıyoruz.bu işlemi en az 2-3  kez tekrarlıyoruz..
sonra başka bir tencereye yağımızı alıyoruz ve kızıncada küçük küçük doğranmış soğan ve sarımsaklarımızı ölene kadar iyice kavuruyoruz.daha sonra salçalarıda ekleyip biraz daha kavurup yıkanmış pirinçlerimizi ilave ediyoruz.tuz ve şekeride katıp biraz daha kavuruyoruz.harcımız kavrulunca 1/2 su bardağı suyu ilave edip kısık ateşte suyunu çekmeye bırakıyoruz.piştikten sonra baharatları ,maydanozu ve dereotunu ekleyip karıştırıyoruz.ben dereotu ve maydanozun kuru olanını tercih ettim, siz dilerseniz bir kaç sap tazesindende kullanabilirsiniz.hiç kullanmayada bilirsiniz.

harcımız hazır olunca kabakları yırtmadan dikkatli bir şekilde bir parmak boşluk kalacak şekilde dolduruyoruz.tencereye yatık bir şekilde diziyoruz.birinin ağzı diğerinin altına gelecek şekilde olacak.üzerine biraz tuz serpip bir parmak altına gelecek şekilde sıcak suyumuzuda ilave edip üzerine bir tabak koyuyoruz ki dolmalarımız dağılmasın.kaynamaya bırakıyoruz.kaynayınca altını kısıp pişmeye bırakıyoruz.yalnız pişmeden 15-20 dakika önce nar ekşisini ekliyoruz.kabaklarımı ve içi pişince ocaktan alıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.zevkimize göre süsleyip servis ediyoruz..

ZEYTİNYAĞLI KURU KABAK DOLMASI
. AFİYET OLSUN...

                                                 Twitter :    Reyhan Ksc
                                                 instagram :  reyhanksc
                                                 facebook:   anne eli gibi

10 yorum:

  1. harika görünüyor miss gibi nefiss..ellerin dert görmesin canım:))

    YanıtlaSil
  2. SAĞOLASIN CANIM,NE GÜZEL BİR YORUM BÖYLE,AMİN...

    YanıtlaSil
  3. Ne iştah açıcı bir tarif bu böyle
    Mimlendiniz Efenim, buyurmaz mısınız?

    YanıtlaSil
  4. sağol canım arkadaşım(bu yemeğim için yaptığın yorum içindi:))
    ikinci teşekkürümde beni unutmayıp mimlediğin içindi.,ben daha evvel mimlendiğimden yazımı yayınlamıştım ama oraya senin linkinide ekledim canım,sondan üçüncü yayınım.çoköpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  5. patlıcan dolmanı biliyordum ama kuru kabağı ilk kez gördüm,sayende bakalım daha neler göreceğiz:)
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. buda ona benzer bir tarif canım ve de çok güzel oldu tavsiye olunur:)
    sağol canım..

    YanıtlaSil
  7. harika gözüküyor.en kısa zamanda deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  8. teşekkür ederim merviş,dene bakalım,yapınca haber verde bende gelirim yemeye:)

    YanıtlaSil
  9. KURU KABAK DOLMASININ ADI SANIRIM SIHHIELINE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıhhı derken canım,yazım hatası oldu sanırım anlayamadım,ama iyi birşey yazmak istediğinden eminim, sağol...

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..