Bu Blogda Ara

1 Kasım 2011 Salı

KIYMALI KOL BÖREĞİ (EL AÇMASI)

KIYMALI KOL BÖREĞİ  (EL AÇMASI)


Herkese iyi geceler.
  Belki çoğunuz tatlı tatlı uyuyorsunuzdur,tabi benim gibi hala uyumamış ayakta olanınız da vardır ..
gece gece yayın mı yapılır demeyin ben genelde gece yayın yapıyorum :)
tamamlayabilmeyi umut ederek yazıyorum yarım kalırsa yine taslakta kalacak bu güzel tarif,ama hazır bayram yaklaşmışken mutlaka yayınlamak istediğim bir tarif bu güzel börek.
belki bayram için açmak istersiniz.tarif sevgili yeşim abla'ya ait,fakat sadece yufka kısmı,iç harcını ben farklı yaptım.
  Bu böreği eks mutfak çekimlerine gitmeden bir gece önce yaptım,neden mi?
çünkü bizimkilere sus payı vermek zorundaydım:)
   öyle ya ertesi günü çekim için; armutlu turta.tahinli muffin ve bayıldıkları kumpiri yapacağım ve bütün götüreceğim için de malesef tadına bile bakamayacaklar,bu nedenle onların karnını da,gözünü de önden doyurdum,birde geç saatte yapmaya başlayınca bittiğinde onlar uyuyordu,sabah da onlarda önce kalktım ve hasarsız kurtardım:))
ama dönüşüm dört gözle beklendi o başka,tabi oradaki arkadaşlarıma ikram edip gerisini de onlara getirdim,afiyetle yediler:))

    gelelim böreğe,inanın enfes bir börek oldu,eminim patates,peynir ve ıspanakta çok yakışır bu böreğe,belki bayrama farklı bir versiyonunu yapıp tekrar yayınlarım diyorum ve tarife geçiyorum.

Diğer börek tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

KIYMALI KOL BÖREĞİ  (EL AÇMASI)

MALZEMELER

yufkalar için:
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket kuru maya(instant maya)
tuz
aldığı kadar un
iç malzemesi için:
500 gr kıyma
1/2 çay bardağı sıvı yağ
3 iri kuru soğan
1/2 yemek kaşığı biber salçası
1/2 yemek kaşığı domates salçası
tuz
pul biber
değirmende çekilmiş karabiber
yufkalara dökmek için:
sıvı yağ
üzerine sürmek için :
1 adet yumurta sarısı

HAZIRLANIŞI

Öncelikle iç harcını hazırlamak için tencereye yağı alıp ısıtalım ve kıymayı ekleyip kavuralım ardından yemeklik doğranmış soğanları da ekleyip kavurmaya devam edelim.En son salçayı ekleyip onu da biraz kavurduktan sonra,tuzunu,baharatlarını ekleyip ocaktan alalım ve ılımaya bırakalım.

  Hamur malzemeleriyle orta yumuşaklıkta bir hamur yoğurup 6 eşit bezeye bölelim ve tek tek açmaya başlayalım.kolay açılan yumuşak bir hamur olduğundan çok zorlanmayacaksınız ,bolca unladığınız zeminde açabildiğiniz kadar ince açın.


  Açtığımız yufkayı tam ortadan ikiye bıçakla keselim,üzerine 1-2 talı kaşığı sıvı yağı gezdirelim,ben yettiği yere kadar kıymalı harcın yağından gezdirdim,son yufkalara doğru onu yağı kalmayınca sıvı yağ döktüm,sizde harcın yağını kullanabilirsiniz.sonra yufkayı tam ortasından bıçakla kesiyoruz ve harçtan kestiğimiz yere boylu boyunca  koyalım.rulo şeklinde sarıp 'u' şekli verelim ve yağlanmış fırın tepsisine yerleştirelim.
yufkanın diğer yarısına da aynı işlemi uygulayıp,diğer bezeleri de açıp aynı işlemleri uygulayalım.

  Tüm yufkalar açılıp ,sarılıp tepsiye dizildikten sonra üzerine yumurta sarısı sürüp,önceden ısıtılmış ve oldukça yüksek ısılı fırında pişirelim.ben 220-240 arası davul fırında pişirdim,fırına göre dereceler değişiyor,dikkat etmek lazım,en önemli nokta ısısı yüksek olmalı..

KIYMALI KOL BÖREĞİ  (EL AÇMASI)

  Piştikten sonra fırından alıp soğutalım ve istediğimiz gibi dilimleyip,ılık olarak servis edelim.

Ben bu böreği soğuk olarak çok sevdim,hele ertesi güne kalırsa daha bir güzel oluyor,yani misafiriniz geleceği zaman 1 gün önceden açıp pişirebilirsiniz.tabi ertesi güne kadar bitmeden muhafaza edebileceğinizden eminseniz yapın :)
AFİYET OLSUN...

                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

39 yorum:

  1. hep yapmak isteyipte yapaamadığım bir börek cok canım cekti en kısa zamanda yapmalı...sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Reyhan'cım ellerine sağlık açma bö
    rek gibisi varmı sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ...mutlaka yapmalısın sevgili lezzetli tatlar,enfes bir börek,teşekkür ederim canım.sevgiler..

    ..deryacım canım çok sağol,sahiden elaçmasının yerini hiçbir şey tutmuyor,sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. ah birde ben açabilsem börek,hiç yapamam gibi geliyor bana,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. açarsın meralcim yeterki iste,hem bu hamur kolay açılıyor mutlaka dene ,bak önümüz bayram ben tekrar yapacağım sende yapmalısın.
    sevgiler ,teşekkürler canım..

    YanıtlaSil
  6. off ellerine sağlık canım nefis yollasana ama hepsini anca yeter bana :))afiyetle

    YanıtlaSil
  7. sen istersinde yollamazmıyım bahar'cım,bayrama 1 tepside sana açarım:)
    sağol hayatım..

    YanıtlaSil
  8. Nasılda sabah sabah iştah açıcı geldi, ama ben el açması börek yaparken maya kullanmam. Birde ununu tam buğday kullanırım, açması biraz zor ama,olsun. Sizin mayalıyı bir yapayım.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Amanın sabahlar olmasın hımmmm bayıldım.Ellerine sağlıkkk.Nefissss;)

    YanıtlaSil
  10. ay harıka harıka...elllerıne saglıkkkkkk

    YanıtlaSil
  11. Reyhaaannn bayıldım böreğine...bu arada ev ziyaretlerinede gelmek istiyorum haber ver bana oldumu öptüm sekerim...

    YanıtlaSil
  12. Eline sağlık harika olmuşlar başka harçla da olr heralde sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. ..dilekcim sağol canım,mayalı ama bekletmeden hemen açılıyor,mutlaka dene pişman olmayacaksın eminim,sevgiler...

    ..çok teşekkür ederim sevgili baharatın kızı,bencede sabahlar olmasın:))

    ...teşekkürler zeynep'cim eksik olma canım.sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. teşekkür ederim sevgili özgen,evet tabiki hangi harçla isterseniz yapabilirsiniz,ben mesela bayramda patatesli yapmayı düşünüyorum,sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. eveettt sna gelince nirvana'cım,öncelikle teşekkür ederim,çok şekersin ve tabiki senide çağıracağız adını yazdırdım bile:)
    bende çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
  16. ama çok güzel olmuş bu harika, ben pek beceremiyorum elde açma ama yine de denemeye değer :) ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. ellerinize sağlık nasılda güzel görünüyor,korkuyorum yapamam diye ama yinede deneyeceğim
    lale

    YanıtlaSil
  18. ..teşekkür ederim leyla,neden beceremeyesin,bence mutlaka bir dene yapabileceğinden eminim canım,sevgiler..

    ..sanada teşekkür ederim lale,neden korkuyorsun ki sonunda ölüm yok bir dene bence:)sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Benim böyle lezzetlerden uzak durmam gerekiyor çünkü yaparsam hepsini yer geçerim.
    Nasıl sevdiğimi anlatamam..
    Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  20. ellerinize sağlık ben hiç börek açmadım ama denemyi çok istiyorum,bu tarifi denemek istiyorum,sonucu yazarım
    fehime

    YanıtlaSil
  21. ...teşekkür ederim melihacım,ee sen formunu koru bakalım,benim şimdilik böyle bir derdim yok.:)
    sevgiler canım..

    ...fehimecim denemelisin bence
    ,inan başaracaksın,sağol

    YanıtlaSil
  22. Reyhancım bu böreği sevgili inci ablaya gittiğimizde yemiştim oda yeşim abladan alıp yapmıştı. Gerçekten şahane bir börek oluyor.
    Yapacak olanlara şiddetle tavsiye ediyorum. Ellerine sağlık afiyet bal olsun
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  23. Brawo, ben yeni yeni el acması börek yapıyorum, sizinkini denemk isterim.Acaba becerebilecekmiyim?
    Elinize kolunuza sağlık

    YanıtlaSil
  24. Brawo, ben yeni yeni el acması börek yapıyorum, sizinkini denemk isterim.Acaba becerebilecekmiyim?
    Elinize kolunuza sağlık

    YanıtlaSil
  25. bu tarifte hamuru hazırladıktan sonra mayalanması için beklemiyomuyuz? tarifinizden öyle anladımda.. hamur haline gelince hemen açıyomuyuz yani?

    YanıtlaSil
  26. hayır fatoş hanım bekletme yok bezelere ayırıp hemen açıyoruz,o zaten pişerken biraz kabarıyor,mayalamanın maksatı yumuşak bir hamur elde etmek.
    teşekkürler..

    YanıtlaSil
  27. teşekkür ederim :) çok lezzetli görünüyolar misafirlerime denemek istiyorum
    elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denediniz mi bilmiyorum ama beğenmiş olduğunuzu umuyorum,teşekkürler fatoş hanım..

      Sil
  28. Cocuklarimicin17 May 2012 19:53:00

    Tarifi gördum, canim cekdi, kollari sivadim, yapdim yedim, doydum.... Bu arada 5 aylik hamileyim gözum kalmasin dedim tarif icin tsk ettim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim beğenmenize,allahtan yapabilmişsiniz,birde yapacak haliniz olmayıp aklınızda kalsaydı ne çok üzülürdüm,malum hamilelik zordur.
      maşallah size,allah sağlıkla kavuştursun sizi bebeğinize,afiyet şeker olsun,yarasın:)
      teşekkür ederim yazdığınız için.

      Sil
  29. canım bu yeşim ablanın sitesinde tarife ulaşamıyorum. ne yapcam?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef aylardır yeşim abla'nın sitesi yok,nedenini bilmiyorum ama kapalı,eğer bu tarif içinse ben birebir uygulayıp buraya yazdım,zaten o sadece hamurunun tarifini vermişti iç malzeme ne isterseniz kullanın diyordu ben patatesli yaptım ama hamur hem malzemeleriyle hemde yapılışıyla bire bir uyguladım.ama başka tarifler için soruyorsan malesef sitesi şuan yok,çok üzgünüm..

      Sil
  30. Merhaba Anne eli,
    Ben dun bu boregi yaptim cok guzel oldu, ikinci pisirdigim tepsi cok daha guzel oldu. Is arkadasimin dogum gunu icin goturdum cok begenildi ustelik arap, amerikali herkes, hemen tuketildi, cok saol ellerinize saglik, bir dahaki sefere sut yerine su ile yapmak istiyorum belki daha citir citir borek olabilir diye dusundum, umarim yanilmam, cok saol. Mine (USA)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle beğenmenize çok sevindim,afiye şeker olmuş.bu böreğin çıtır olmayışının en önemli nedeni aslında süt değil mayadır,eğer daha kıyır bir börek yapmak istiyorsanız maya yerine kabartma tozu eklemeniz gerekir,ancak onun tarifide bu değil.tamamen farklı bir börek yapmalısınız.ama siz yine de suyla bir deneyin belki istediğiniz gibi bir börek olur,ama sonucu bende bekliyorum :)teşekkür ederim...

      Sil
  31. yaptımmm harika bir börek oldu... tüm tepsiyi silip süpürdüler, o gün bu gündür, sürekli yapıyorum bu böreği, ben 6 bardak unla yapıyorum... mükemmel bir tarif, çok teşekkürler.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmeniz beni çok mutlu etti,elinize sağlık,afiyetler olmuş.
      sevgiler...

      Sil
  32. Kucuk kızlarımda iftar icin hazırladık borek tarifinizi ve bayıldık.yerken siz dua ettim Allah razı olsun paylaştığınız icin.sevgiler Ebru Manisali

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ebru hanım,
      Gecenin bu saatinde yorumunuz bana o kadar iyi geldi ki anlatamam,Allah sizden de razı olsun.Ne mutlu bana.
      Sevgiler...

      Sil
    2. Harika bir tarif

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..