Bu Blogda Ara

14 Nisan 2012 Cumartesi

BUĞDAYLI PIRASA ÇORBASI ve FİKRİ MÜHİMLE KAOS FİLMİ


Herkese mutlu bir hafta sonu diliyorum arkadaşlar...

  Güne yine yağmurla başladık ,maalesef hava yine kapalı ama herşey yolunda çok şükür.
Umarım sizin içinde herşey yolundadır.

Ve tabi ki ben haftanın son çorba tarifiyle karşınızdayım ,çorba haftasını  bu tarifle bitiriyorum,aslında daha tarif var ama yayınlar mıyım bilmiyorum,yayınlasam da sanırım diğer tariflerin arasına serpiştiririm.
 Sıradaki tarifim içinde, mutlaka denemelisiniz  diye klişe bir cümle kuracağım sizlere , ama tabiki laf olsun diye değil,ben mutlaka denemelisiniz dersem bunu tamamen samimi olarak söylerim,olmadık bir tarifi asla sizlere övmem,bilen bilir zaten,riske girmem ,lafım beni bilmeyenlere (;

    Neyse efendim pırasa mevsimi geçmeden bir deneyin derim,birde aşağıda Kaos filmiyle ilgili bir yazım var okumak isterseniz gözünüzden kaçmasın.
Ama her zaman ki gibi önce tarif,hadi buyurun.


MALZEMELER

4 sap pırasa
3 yemek kaşığı sıvıyağı
1 yemek kaşığı tereyağı
1 silme yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1,5 su bardağı haşlanmış buğday
2-3 su bardağı et suyu
2 su bardağı su (en son gerekirse tekrar ilave edeceğiz)
1 silme yemek kaşığı un
1 kase su (unu çorbaya çalmak için)
tuz
tuzot
taze çekilmiş karabiber

üzerine:
tereyağ
pulbiber



HAZIRLANIŞI

   Öncelikle pırasalarımızı yıkayıp yarım santim eninde doğrayalım.Diğer taraftan yağları tencereye alıp ısıtalım,salçaları da ilave edip biraz kavuralım ,ardından pırasaları ekleyip biraz daha kavuralım,buğdayı da ekleyip biraz daha kavurduktan sonra etsuyunu ve suyunu ekleyip kaynamaya bırakalım,kaynayınca altını kısıp pişmeye bırakalım.

  Diğer tarafta bir kase suya 1 yemek kaşığı unumuzu katıp iyice çırpalım ve pişen çorbamıza hızlıca ilave edip karıştıralım,tuzunu ve baharatlarını da ekleyip bir iki taşım daha kaynatalım ve ocağın altını kapatalım.

 Servis kaselerine alıp üzerine tereyağında yaktığmız pul biberi gezdirip,sıcak olarak servis edelim..
 

AFİYET OLSUN...
..................................................................




  Geçen hafta fikri mühim  'den gelen bir maille,KAOS filminin, Wings Cinecity Etiler’de yapılacak olan ön gösterimine davet edilmiştim,gitsem mi gitmesem mi diye biraz düşündükten sonra gitme kararı aldım.
    Önce güzel bir kahvaltı ve birkaç dostla güzel muhabbetten sonra filmi izledik.
 Daha evvel ki film yorumlarımda da söylediğim üzere ben profosyonel eleştirmen değilim ama az çok filmden ve oyunculuktan anlarım herkes gibi,ayrıca fikrimi sizlerle paylaşmak da beni ziyadesiyle mutlu ediyor.

DEVAMINI OKUMAK ÇİN >>>

SAĞLICAKLA KALIN...

                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

22 yorum:

  1. Ellerinize sağlık,süper, sağlıklı bir çorba olmuş..Mutlaka deneyeceğim..Mutlu hafta sonları..

    YanıtlaSil
  2. görüntüsü harika tadını merak ettim reyhancığım denemek lazım ellerine emeklerine sağlık....

    YanıtlaSil
  3. Birbirinden güzel çorbalar gördük bu hafta,ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor reyhancım..
    ellerine sağlık..
    antalya da yağışlı iki gündür..
    çorba havası tamm;)
    sevvgiler canım..

    YanıtlaSil
  5. mutlaka deneyeceğim,elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Masada yemek olmayabilir ama çorba varsa eğer, o yetiyor bana. Gerçekten çok severim. Değişik ve güzel bir tarif ellerine sağlık ve gerçekten bugün hava çok soğuk ve yağmurlu..

    YanıtlaSil
  7. Bu hafta havalar soğuk giderken bu çorba konsepti çok iyi oldu, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Yağmur yağıyor , hava tekrar soğudu . Bu çorba içimizi ısıtmak için birebir canım .
    Ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
  9. Canım harika çorbalar peşpeşe geliyor ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Buğday ve Prasa nın birlikteliği:)ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. daha önce yazdımmı bilmiyorum ama taneli çorbalar tam benlik buğdaya aşinalığımız var zaten memleketten, değişik tarifler edinmek çok hoş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Ellerine saglik,enfes görünüyor.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
    sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  14. çok besleyici bir çorba olmuş canım ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar,
    Tariflerinizi cok begendim,hepsi birbirinden guzel,yemekleriniz mukemmel.
    Ayri ayri kategorilerde olmasida aradigimiz tarife ulasmak icin cok kolaylik sagliyor,emeginize ve ellerinize saglik
    Sanirim bir cok tarifinizi deneyecegim.Yapacaklarimi word a kaydediyorum izninizle:)
    Su an ocakta nohut haslaniyor,aksam icin nohutlu kofteli corbanizi yapacagim :)
    Uzun zamandir kedi dili biskuvili tiramisu yapmayi dusunuyordum,birkac tarif vardi hosuma giden, Yarin ins. firsat bulursam sizin tiramisunuzu deneyecegim,umarim basaririm:)
    Paylasim icin tesekkurler.

    YanıtlaSil
  16. canim benim corban vitamin kupu pirasli seyler bu sene cok ilgimi cekti nedense,bunu da aldim yapilacaklar listesine,ellerine salik sevgilerle.

    YanıtlaSil
  17. Almanya da hala kisi yasiyoruz.tam buralarin soguguna gore bir corba olmus elline saglik.

    YanıtlaSil
  18. Hiç yemedim pırasa çorbası:)
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  19. Çok leziz görünüyor. Ellerine sağlık, şifa olsun. Mutlu haftalar, sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. canım ellerine sağlık.çorban çok vitaminli olmuş..nefis..

    bende tariflerimi iyiyse iyi kötüyse kötü yazıyorum.sonuçta deneyenlere bunu söylemek gerekir...damak tadı herkesin farklı tamam ama yinede fikrimizi yazmamız bencede çok önemli..bu konuda hemfikirim:)

    YanıtlaSil
  21. Şifa kaynağı bir çorba tarifi vermişsiniz, Buğday suyunun faydaları bugünlerde çok konuşuluyor, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  22. Buğdaylı çorbalar zaten çok güzel oluyor.
    Pırasada çok yakışmıştır eminim
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..