Bu Blogda Ara

30 Eylül 2013 Pazartesi

ÜZÜMLÜ ,FINDIKLI MOZAİK KEK

ÜZÜMLÜ ,FINDIKLI MOZAİK KEK
Yeni bir haftadan herkese merhabalar.
  Haftaya şöyle misler gibi kakaolu,fındıklı ve üzümlü bir kek var desem ,nefis mi nefis desem :)
Ne dersiniz ?

  Geçen hafta,ev halkı kek diye tutturunca ne yapacağıma bile karar vermeden girdim mutfağa.Malzemelerine de yumurta ile şekeri çırparken karar verdim desem yalan olmaz.
Sonuç mu?
 Muhteşemdi, tadan herkes çok beğendi.Eee madem bu kadar beğenildi,onaylandı o halde sizlerle paylaşmak farz dedim ve bir türlü kapağını bile açamadığım bilgisayarımın başına geçtim.
  Uzun lafın kısası biz bu keki çok beğendik,siz de deneyin tadın isterim,denerseniz de sağ kulağımı çınlatın isterim :)
  Hepimizin haftası kek kokulu ve sorunsuz geçsin.Yeni yeni tariflerle yeniden görüşmek üzere...


ÜZÜMLÜ ,FINDIKLI MOZAİK KEK

6-8 kişilik
MALZEMELER

4 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
2,5 su bardağı elenmiş un
1/2 su bardağı dövülmüş fındık
2 çay bardağı kuru üzüm (klasik küçük çay bardağı)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tepeleme yemek kaşığı kakao
ÜZÜMLÜ ,FINDIKLI MOZAİK KEK

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle kuru üzümlerin üzerine ılık su ekleyip kek hamuru hazır olana kadar yumuşaması için dinlendirin.Ardından yumurtaları ve toz şekeri şeker eriyip köpürene kadar iyice çırpın.Bu aşamada mikser işinizi büyük ölçüde kolaylaştıracaktır.Yumurtalı karışıma yoğurt ve sıvı yağı ekleyip biraz daha çırpın.Elenmiş Un,kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyip homojen bir karışım elde edene kadar çırpmaya devam edin.Son olarak fındığı da ekleyip,karıştırın ve hamurun yarısını yağladığınız fırın tepsisine dökün.Suda beklettiğiniz üzümlerin suyunu süzüp 1/2 yemek kaşığı un koyduğunuz bir poşete alın ve biraz sallayıp unlayın (bu üzümlerin dibe çökmesini önleyecektir) fazla ununu silkelediğiniz üzümlerin yarısını tepsiye döktüğünüz sade hamurun üzerine serpin.Kalan kek hamuruna kakaoyu ekleyip homojen bir karışım elde edene kadar onu da çırpın ve tepside ki sade hamurun üzerine dökün,kalan üzümleri de üzerine serpip bir bıçak ya da çatal yardımıyla bir kaç yerinden sade ve kakaolu kekin karışmasını sağlayın ama çok karıştırmamaya özen gösterin.Üzerine serptiğiniz üzümleri çatalla hafifçe bastırıp içine girmesini sağlayın ki üzümler yanmasın.Hazır olan keki önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında kapağını mümkün olduğunca açmadan (en az 20 dakika ) pişmeye bırakın.Keke batırdığınız kürdan temiz çıktığında artık fırından alabilirsiniz.30 dakika kadar dinlendikten sonra  servis edebilirsiniz.

ÜZÜMLÜ ,FINDIKLI MOZAİK KEK

AFİYET OLSUN...
                                                 Twitter :    Reyhan Ksc
                                                 instagram :  reyhanksc
                                                 facebook:   anne eli gibi

11 yorum:

  1. Reyhan'cım ellerine sağlık nefis görünüyor,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Reyhancığım kekler enfes gözüküyor. Eline emeğine sağlık canım. tarif için teşekkürler.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Kokusu buraya kadar geldi,ellerine sağlık Reyhan'cım,çok güzel gözüküyor:)

    YanıtlaSil
  4. Bugün canim kek istiyor,evde olmayinca hemen basliyoruz yenisi nerde kaldilara,süper bir tarif,gerci benim kizlar üzümlerini seciyor ama ben inadina atiyorum keklere! Cok severim findikli ve üzümlü,yogurtlu e birde zebra kek olursa yemede yaninda yat yani,elinize saglik sizinde,sevgilerle...

    YanıtlaSil
  5. Reyhanımmmm ben seni, tariflerini tatlı oğluşunu her anlatımını özledim.
    Sen beni hiç özlemedin mi? :(((
    Sevgilerimle tatlım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiiii tatlım vuslatım özlemez miyim hiç? hem de çok özledim çok.Ama bu ara yayın bile yapamıyorum,çok yoğunum çok.Ya da ben bunları sana gelip de yazayım buradan olmaz :)

      Sil
  6. Elinize Sağlık, Çok Güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. mevsimde tam kek çay ikilisinin zamanı ellerine sağlık çok severim

    YanıtlaSil
  8. ellerinize saglik simdiden hayirli bayramlar

    YanıtlaSil
  9. O dediğin yoğunluk bende de var.Sadece tarifimi girip kapatıyorum,bakalım yakın zamanda inşaAllah yoluna girer herşey.Uzun zamandır hamur işi yapmıyorum ama işin kötüsü hiç yapasım da yok:)))Ben de böyle resimlere bakıp yutkunuyorum:)))Çok severim canım ellerine kollarına sağlık.Hayırlı bayramlar.

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..