Bu Blogda Ara

27 Kasım 2013 Çarşamba

FIRIN POŞETİNDE SOYA SOSLU,FESLEĞENLİ PATATES

FIRIN POŞETİNDE SOYA SOSLU,FESLEĞENLİ PATATES
Uzunca bir aradan sonra yeniden merhabalar.
  Bu defa arayı bayağı bir uzattığımın farkındayım.Üstelik yalnızca yazamamak değil bloguma dahi giremedim,Onaylayamadığım ve yanıtlayamadığım yorumlar öyle çoğalmış ki ben bile şaşırdım.Özellikle yorum yazan okuyucularıma bir açıklama borçlu olduğumun da farkındayım.
Takip edenler bilir son  iki aydır taşınma telaşım vardı,buna birde ilkokula başlayan oğlumun okul telaşı ve hastane işleri eklenince bilgisayarın başına malesef geçemedim.Ardından bir de bilgisayardaki sorun yüzünden kendi bloguma bile giriş yapamayınca ne yazabildim ne de yorumları yanıtlayabildim.Sorun her neyse kendi blogum da dahil blogspot tabanlı hiç bir bloga giriş yapamıyordum.Neyseki evde çıkardığım isyanlar işe yarayınca eşim bu sorunu yeni bir modemle hallediverdi de,şimdi buradayım :)
  Mail,mesaj ve yorumları ile beni merak ettiklerini ileten arkadaşlarıma ve okuyucularıma çok teşekkür ederim,iyi ki varsınız .Yazımı yayına alır almaz tüm yorumları da onaylayıp ,yanıtlayacağımdan şüpheniz olmasın.
  Yazılacak o kadar çok tarif ve etkinlik birikti ki nereden başlasam bilemedim,bende en kolayı olan, taslakta hazır bekleyen bu pratik patates tarifimi seçtim.Hem pratik hem de oldukça leziz bir yardımcı yemek,daha evvel yayınladığım  soya soslu kanatlarıma eşlik etsinler diye yapmıştım.Dilerseniz siz de kanatlar ile birlikte sunabilirsiniz.Soya soslu kanatların tarifine Buradan ulaşabilirsiniz.

Diğer ara sıcak tariflerime Buradan ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

5-6 adet orta boy patates
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı soya sosu
3 diş sarımsak
1 orta boy kuru soğan
tuz
taze fesleğen
değirmen karabiber
pul biber
kekik

FIRIN POŞETİNDE SOYA SOSLU,FESLEĞENLİ PATATES

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle patateslerin kabuklarını soyup,yıkayın,elma dilim şeklinde doğrayın.Derince bir kabın içinde zeytinyağını,İrice doğramış kuru soğanı,soyulup ikiye bölünmüş sarımsakları,tuzu,baharatları ve soya sosunu karıştırın.Patatesleri üzerine ekleyip güzelce harmanlayın ve fırın poşetine yerleştirin,kürdanla üzerine 2-3 yerinden delik açıp ağzını bağlayın.Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında patatesler yumuşayıp,kızarana kadar pişirin.Piştikten sonra fırın poşetinden çıkarıp servis tabağına alın ve sıcak ya da ılık olarak servis edin.

Not : soya sosu oldukça tuz içeren bir sos olduğundan tuz oranını ona göre ayarlamanızı öneririm.

AFİYET OLSUN...
                                                 Twitter :    Reyhan Ksc
                                                 instagram :  reyhanksc
                                                 facebook:   anne eli gibi

18 yorum:

  1. ellerinize sağlıl papatesin herütrlüsünü severim bunuda deeyeceğim...harika görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Patatesin her haline bayılırım. En çok böyle az yağlı fırında kızartma halini seviyorum..

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Bende ana yemekelerni özellikle et yemeklerinin yanına çok sık yaparım ama soya soslu hiç denemedim,kesin güzel olmuştur,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Bende çok merak ettiydim. Nerdesin be bacım diyede mail atmayı planlıyordum bile :)

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyorrr :)

    YanıtlaSil
  6. Canım benim ellerine sağlık nefis görünüyor,Nerelerdesin özlettin kendini.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Reyhan tüm telaşları arkanda bırakmış olmanı diliyorum. Patatesli her tarif favorimdir. Ellerine sağlık canım..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyo :))

    YanıtlaSil
  9. Telaş hayatımızın her anında var Reyhancığım. Benim de dikkatimi çekti aslında facebookta da göremedim seni. Bu arada tarifin mükemmel..Eline emeğine sağlık. Teşekkürler canım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. patatesi çok seveim.bu tarifinizi denicem mutlaka.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. patatesi çok seveim.bu tarifinizi denicem mutlaka.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Cok guzel bir tarifle donmussun, hosgeldin:)) ellerine saglik..

    YanıtlaSil
  13. Hem taşınma, hem oğlunun okula başlaması üstüne birde blog sorunu eklenince ara vermeni çok iyi anlıyorum Reyhanım. Neyse problemi çözmüşsün.
    Benimde yapabileceğim bir tarif ve nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Hoşgeldin Reyhan'cığım.Soya sosu çok kullandığım bir sos değil ama bu tarifi deneyeceğim.Ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  15. Şu patates nasıl bir sebzedir. Sevmeyen yoktur sanırım. Onunla yapılan birçok yemek müthiş lezzetli olur.
    Bu da denenmesi gereken bir tarif gibi. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  16. hoşgeldin bloguna :)
    patatesin her türlüsünü çok severim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Et yemeklerinin yanına çok yakışır ama bence tek başına bile harika olur :)) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  18. Soya sosunu hiç kullanmadım lezzetini merak ettim et yemeklerinin yanına nefis olur.Ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..