Bu Blogda Ara

27 Nisan 2014 Pazar

ERPİLİÇ KÖR TADIM ETKİNLİĞİ



  Son yıllarda hepimizin ortak bir sorunu var ki hiç de hafif alınacak bir sorun değil.Sağlıksız ve çok katkılı gıda maddeleri ile başımız her geçen gün biraz daha ağrıyor.Her gün yeni bir şeyler duyuyor,gıdaların içine katılan hiç aklımıza gelmeyecek maddelerden haberdar oluyoruz.
Bazıları gerçek dışı iken bazıları ne yazık ki gerçek.Bu durum doğal olarak bizleri bir paranoyak haline getirdi.Aldığımız tüm gıdaların ve hatta gıda dışı tükettiğimiz her şeyin kanserojen madde,gdo,hormon vs içerdiğini düşünür ve kaygılanır hale geldik.Bu kaygılarsa bizi gıda tüketimi konusunda oldukça gerilere götürmeye başladı.Mesela annelerimiz ya da anneannelerimiz gibi yoğurdu evde mayalamaya başladık.Sağlıksız bakterili denilen organik inek sütünü mumla arar olduk.Bunun gibi örnekleri o kadar çoğaltabilirim ki sayfalar yetmez.
  Son yıllarda adına en çok spekülasyon yapılan gıda maddelerinden biri de tavuk.Antibiyotik kullanımı,hormon veriliyor olması,helal kesim mi değil mi ? vs.
  İşte geçtiğimiz günlerde Tavsiye evinde Erpiliç etkinliğine davet aldığımda mutlaka gitmeliyim,aklımda ki soruları yetkililere sormalıyım diye düşündüm.




Aslında etkinliğin asıl teması Öncelikle Erpiliç'in lezzetine olan güveniydi,biz piyasada ki en lezzetli ve sağlıklı tavuk firmasıyız dediler.Bunu kanıtlamak için de bize kör tadım yaptırdılar.Firmanın bu öz güveni beni daha en baştan memnun etti,ne de olsa buna her firma cesaret edemez değil mi?
  Dört farklı firmanın pilicinin aynı bölümü aynı ısıda ve aynı şekilde pişirildi ve dört ayrı tabakta bizlere sunuldu.Hangi tabakta ki piliç leziz herkese kapalı olarak ankete yazmamız istendi.Tavuk tavuktur demeyin her birinin ayrı cins ve marka tavuk olduğu o kadar açıktı ki ben bizzat şahit oldum.Mesela biri çok ağır kokuyordu,bir diğeri lezizdi ama dışında jölemsi bir sıvı vardı ve beni çok rahatsız etti,bir diğerinde ise hiç tavuk kokusu yoktu yani halk dili ile saman gibiydi.4. numaralı tabakta ki tavuk ise hem kararında kokusuyla hem de lezzetiyle benden tam puan aldı ama bu tabakta ki tavuğun hangi markaya ait olduğunu her ne kadar tahmin etmiş olsam da etkinliğin sonuna kadar öğrenemedim.
  Sonuç; tabi ki Erpiliç'di ,tadıma katılan arkadaşlarımın %60' ından fazlası 4.tabağı seçmişti.Yani Erpiliç lezzet olarak sınıfı geçmişti ama bu işin sağlık ve dini boyutu da bizleri çok ilgilendiriyordu.


  Hem kendimiz hem de sizler için firma yetkililerini soru yağmuruna tuttuk.Öncelikle Erpiliç'in helal sertifikası olduğunu zaten biliyordum ama yine de onlardan kesim ile ilgili ayrıca bilgi almak istedim.Tavukları tamamen islami usule göre tek tek ve elle kestiklerini söylediler buna çok sevindim.Her ne kadar et yiyor olsam da, acı çektiğini( hatta bazıları işkence boyutuna ulaştırmış bu işi) bildiğim bir hayvanın etini asla yemem,zaten dinen de caiz değil.



  Ardından konu son zamanlarda sıkça duyduğumuz hormon ve antibiyotik kullanımına geldiğinde böyle bir şeyin asla mümkün olmadığını hatta Türkiye de hiç bir firma da antibiyotik kullanımı olmadığı bilgisini aldık.Ama tavuk konusunda sizlerin ve bizim hassasiyetlerimizin sadece böyle bir şey yok demekle giderilemeyeceğini de kendilerine bildirdik.Bununla ilgili belgeler ya da bir fabrika gezisi yaparlar ise daha inandırıcı ve etkili olacağını da sözlerimize ekledik.

  Uzun lafın kısası biliyorum ki bir çoğunuz benim gibi tavuk konusunda hassassınız ve son zamanlarda duyduklarınız kafanızı iyice karıştırdı,hatta bir çoğunuz evinize belki artık tavuk bile sokmuyorsunuz.Benim helal kesim ve lezzet konusunda Erpiliç konusunda kafamda hiçbir soru işareti kalmadı ama diğer konular yine de benim için biraz hava da kaldı sanki.En azından sizlere o konularda tam bir garanti veremiyorum maalesef.
  Ancak benim gibi tavuksuz duramayan bir ev halkınız var ise,organik tavuk bulamıyorum yada alamıyorum diyorsanız,kısacası ben tavuk etinden vazgeçemem yine de tüketirim diyorsanız;
  Lezzet konusunda ve helal kesim konusunda sizlere garanti verebilirim ve kesinlikle Erpiliç'i önerebilirim.


  Bu güzel ve faydalı etkinlikte emeği geçen, tüm Tavsiye evi yetkililerine ve Erpiliç yetkililerine tekrar teşekkür ediyorum.

Mutlu pazarlar...
                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

3 yorum:

  1. her piliç er piliç değildir :)))

    YanıtlaSil
  2. şimdi çok merak ettim bu tadı, ben de bir er piliç bulmaya gideyim :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de tavuğu çok severim
    Bu söylentileren dolayı tavuk tüketiminde mecburi bir azaltma yaptık:(
    Faydalı bir paylaşım olmuş Er Piliç aklımda olucak

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..