Bu Blogda Ara

17 Şubat 2016 Çarşamba

Tereyağlı Yumurta Kapama


Eskiden bol tereyağlı yiyeceklere oldukça mesafeliydim,çok ağır gelirdi.Ne zaman ki mıhlama ile tanıştım bu mesafeyi bayağı bir kapattık.O gün bugündür tüm yemeklerimi tereyağı ile yaparım,Yumurta kapamanın da hem yumurta hem de bu kadar bol tereyağ ile yapılması acaba mı dedirtmedi değil bana.Bu nedenle bir süre yapmak konusunda tereddüt ettim ama yine merakıma yenildim,iyi ki de yenilmişim.
Ev halkı da bende bayıla bayıla yedik.Tam ekmeği bana bana yemelik nefis bir şey.
Mutlaka deneyip tatmanız gereken bir lezzet,eminim sizlerde çok beğeneceksiniz.
Diğer Kahvaltılık tariflerime Buradan ulaşabilirsiniz.


2 kişilik
MALZEMELER

2 adet yumurta
1 yemek kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı toz kırmızı biber
1/2 çay kaşığı kuru nane
1/2 çay kaşığı pul biber
tuz
çok az karabiber


 HAZIRLANIŞI

Öncelikle yumurtaları katı bir şekilde haşlayın,kabuklarını soyun ve boylamasına ortadan ikiye bölün.
Diğer taraftan küçük bir tavaya tereyağı alın,orta ateşte eritip kızdırın,ocağın altını kısın.İçine baharatları ve tuzu ekleyip karıştırın.Yumurtaları kesik tarafı alta gelecek şekilde tavaya dizin.Yaklaşık 3-4 dakika kadar kısık ateşte  arada yağından yumurtaların üzerine gezdirerek pişirin.Yeteri kadar pişen kapamayı ocaktan alıp,sıcak olarak servis edin.
Not: Yumurta sayısını kişi sayısına göre ayarlayabilirsiniz.Her yumurta için en az 1/2 yemek kaşığı tereyağ ekleyerek ölçüyü ayarlayabilirsiniz.
Not: Ben içine yakışacağını düşündüğüm baharatları damak tadıma göre ekledim,siz dilerseniz başka baharatlarda ekleyebilirsiniz,ben kırmızı toz biberi tatlı kullandım,siz dilerseniz acı ekleyebilirsiniz.
Afiyet olsun...


Twitter :    Reyhan Ksc
instagram :  reyhanksc
      
facebook:   anne eli gibi
  

4 yorum:

  1. Tereyağ ile aramızda maalesef hiç öyle bir mesafe olmadı,hep yakın bir ilişkimiz oldu. Ta ki yaş Kemal'e erip sağlık için biraz uzak durmaya çabalayana dek. Bu tarifi hiç duymamıştım ama muhteşem eminim ki. Şöyle yarım yesek birşey olmaz. Zira çok merak ettim. Ellerine sağlık.
    Mıhlama konusunda dediklerine sonuna kadar katılıyorum.

    YanıtlaSil
  2. uzun süredir yapmamıştım. iyi ki aklıma getirdiniz. pazar kahvaltısına bol tereyağlı... ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba siteni çok beğendim. Bende blogumda bir çekiliş düzenliyorum katılmak istersen beklerim.

    http://www.selmamutfakta.com/2016/02/bloggerlara-ozel-cekilis.html

    YanıtlaSil
  4. Merhaba efendim siteniz oldukça açıklayıcı ve özel lezzetlerle dolu
    Benim siteme de beklerim.
    http://www.oktayusta-yemektarifleri.com/

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..