Bu Blogda Ara

25 Ağustos 2011 Perşembe

CEVİZLİ GÜLLAÇ



GÜLLAÇ

evettt ramazanın son günlerine yaklaşmışken ha yaptım ha yapacağım dediğim güllacımı ramazan bitmeden yetirtirmeyi başardım:)))
   aslında benim güllaçla çok arma yoktur hatta takip edenler bilir benim tatlıyla aram yoktur zaten..
ama ramazanda en azından tarifini vermek için bile olsa yapmam gerekiyordu,gerçi eşim hepsini sildi süpürdü kalmadı yani:))
ben 2 kişi olduğumuz için 4 adet güllaç yaprağı kullanarak yaptım,paketin içinde 8 adet  vardı ben size normal ölçüsünü vereceğim,eğer sizde yarısını yapmak isterseniz daha küçük bir tepsiye ölçüleri azaltarak yapabilirsiniz..

birde çok önemli nokta güllacınızın kaltesi çok önemli bilmediğiniz güvenmediğiniz markaları almayın,çamur gibi oluyorlar..
güllaçta bence en önemli husus budur,diyorum ve tarifime geçiyorum..

MALZEMELER

1 paket güllaç(8'li)
9 su bardağı süt
3,5 su bardağı toz şeker(şeker miktarını biraz azaltabilirsiniz.)
1 yemek kaşığı gül suyu
arasına bolca ceviz

üzerine:
bolba toz antep fıstığı
ceviz
böğürtlen(tercihe kalmış)

HAZIRLANIŞI

öncelikle şekeri sütün içine katıp arada karıştırarak ılıtalım.ocaktan alıp içine dilerseniz 1-2 yemek kaşığı gül suyu katıp karıştıralım.iyice ılıması için bekletelim.eğer süt olması gerekenden sıcak olursa malesef tatlınız hamurlşabilir.
güllaç yaprağı eğer tepsinize sığıyorsa tepsiye koyup üzerine birkaç kepçe şekerli süt dökelim,eğer tepsiye sığmıyorsa parçalayıta yerleştirebiliriz.
yarısına gelene kadar bu şekilde yufkaları sütleyerek devam edelim ve yarısına gelince bolca ceviz dökelim.
kalan yapraklarıda aynı şekilde bitirene kadar ıslatalım ve en son kalan şekerli sütüde eşit bir şekilde üzerine boca edip birkaç saat dinlenmeye bırakalım.dinlenip sütünün büyük bir bölümünü çeken güllacımızı toz antep fıstık,ceviz ve böğürtlenle süsleyip,soğuk olarak servis edelim...

GÜLLAÇ



AFİYET,ŞEKER OLSUN.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..