Bu Blogda Ara

10 Aralık 2011 Cumartesi

PAZILI KİŞ

PAZILI KİŞ

Herkese merhabalar.
   sıradaki tarifim eşimin doğum günü masasında çoktan yerini almış,yenmiş,bitmiş leziz bir kiç tarifi.
hamurun tarifini nereden aldığımı hatırlamıyorum keşke hatırlasaydım da yazsaydım,çok uzun zaman oldu,bloğum bile yoktu ,ondandır nereden aldığımı önemsememişim,şimdi olsa kesinlikle not ederdim yada hafızamda tutardım nede olsa kaynak göstermek gerek ,emeğe saygı...
ama üst malzemesi tamamen bana ait,yakışabilecek malzemeleri ekleyerek kendim birşeyler yapmaya çalıştım,çokta güzel oldu..
tarifimi sevgili özlem'in ev sahipliğini yaptığı''çay,kahve bahane'' etkinliğine gönderiyor,mutlaka tavsiye ederim diyorum ve tarifime geçiyorum...


MALZEMELER

hamuru için:
125 gr iyice yumuşamış margarin
1 yemek kaşığı yoğurt
1 adet yumurta
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
tuz

pazılı harç için:
250 gr haşlanmış pazı
1 adet sarımsak
1 adet iri kuru soğan
4-5 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz
tane karabiber
pul biber

üzerine:
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
1 adet yumurta
1 çay bardağı süt

HAZIRLANIŞI

hamurun yapılışı:

iyice yumuşamış margarin,yoğurt ve yumurtayı mikserle çırpalım.un ve kabartma tozunuda ekleyip pürüzsüz bir hamur elde edelim.eğer hamur çok cıvık kaldıysa biraz daha un ekleyebilirsiniz.fakat hamur hafif ele yapışan yumuşak bir hamur olmalı buna mutlaka dikkat edelim.hamuru yağladığımız yuvarlak bir fırın tepsisine yayalım.

    diğer taraftan pazılı harcı yapmak için yağı tavaya alıp ısıtalım,yemeklik doğranmış soğan ve sarımsakları ilave edip soteleyelim ve pazıyı da ekleyip biraz kavuralım.en son tuzunu ,baharatlarını da ekleyip karıştırıp ocaktan alalım ve ılımaya bırakalım.ılıyınca hamurumuzun üzerine eşit bir şekilde yayalım ve üst harcını hazırlayalım.rendelenmiş kaşar peyniri,süt ve yumurtayı iyice çırpıp pazıların üzerine eşit bir şekilde dökelim
ve 180 dereceli önceden ısıtılmış fırında altı ve üstü kızarana kadar pişirelim...

AFİYET,ŞEKER OLSUN...

19 yorum:

  1. off offf harika görünüyorrrrrr elinize sağlıkkkkk

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık.Pazıyla nasıl da güzel olmuştur.

    YanıtlaSil
  3. etkinliğe katılımın için çok teşekkürler tarifini aldım ve yayınladım sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Harika bir kiş olmuş tam benlik bir dilimi hemen alıyorum ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. MIMMM PAZILI KİŞ ÇOK SEVERİM.
    ELİNE SAĞLIK CANIM..
    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  6. ...SEVGİLİ MUKO,PEMBE KEKİK VE FERAY ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM SEVGİLER..

    ..TABİKİ ALABİLİRSİN HANDAN:)TEŞEKKÜR EDERİM,SEVGİLER..

    ...NE DEMEK ÖZLEM'CİM,EĞER YETİŞTİREBİLİRSEM BAŞKA TARİFLERDE GÖNDERİRİM İNŞALLAH.BEN TEŞEKKÜR EDERİM..

    YanıtlaSil
  7. ıspanak ve pazı kişe çok yakışıyor. ellerine emeklerine sağlk canım.

    YanıtlaSil
  8. reyhancım kusursuz görünüyor, harcı da çok lezzetli olmuştur eminim.
    ellerine sağlık hem yaptığın hem bizimle paylaştığın için.
    öpüyorum canım...

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Reyhan, ben bunu çok sevdim.Pazıyı sadece sarmada kullanırdım, bu fikir çok hoş oldu.sevgilerle

    YanıtlaSil
  10. ...evet papatyam her ikiside çok yakışıyor,pırasalida fena olmuyor ama,sağol canım..

    ...sağol pembem,harcıda hamuruda garanti bir lezzet,bende seni öperim...

    ...dilek'cim mutlaka denemlisin ,pazı çok güzel bir sebze birçok şekilde değerlendirmek gerek,brde kavurmasını mutlaka denemelisin canım,çok sağol...

    YanıtlaSil
  11. oh ellerin dert görmesin canım harika ben sebzeli ne olsa bayılırım:)

    YanıtlaSil
  12. bende pırasalı yapıyorum harika bir lezzet gerçekten ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  13. canım ellerine sağlık hepinize afiyet bal olsun bende gecen hafta uzman tv için ıspanaklısını yaptım. Şahane oluyor herkese şiddetle tavsiye ederim..Üzerine ben kaşar ve krema ilave ettim.
    Allah eşine uzun ömürler versin bir ömür boyu hep sağlıklı ve mutlu olun
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. Pazının her halini çok seviyorum.
    Bir dilim kaldıysa hemen geliyorum yemeye..:))
    Ellerine sağlık canım..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  15. ...ıspanaklısınada bayılırım sevil abla ama kremalı denememiştim,seninde ellerine sağlık ,çok teşekkür ederim...

    ...sevgili gül,bende pırasalısını çok severim ama daha yayınlamak kısmet olmadı artık kış geldiğine göre bol bol yapar yayınlarız,teşekkür ederim..

    ...bende sebzeli herşeye bayılırım canım sağolasın,hemen alıyorum mimi:)

    YanıtlaSil
  16. Pizza gibi :))
    çocuklara acaba bu şekilde pazı yedşrebilirmiyiz ki pizza diyerek :))
    Ellerine sağlık yumuşacık misler gibi görünüyor.....

    YanıtlaSil
  17. canım ellerine sağlık çok nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  18. ...yok meliha'cım kalmadı ama ben sana seve seve yaparım sen yeterki gel:)
    sağol canım benim..

    ...yıldız'cım bence çocuklara yedirebilirsin,benim oğlum yedi ama tabi her çocuk bir değildir,sağol canım..

    ...teşekkür ederim nilay'cım,öperim..

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..