Bu Blogda Ara

19 Mart 2012 Pazartesi

UN ÇORBASI

UN ÇORBASI
Herkese musmutlu bir hafta diliyorum...
  Sonunda bahar sanki bize ceeee yapmaya başladı,tabi tekrar sırtını dönmezse ,malum hala mart ayındayız.
umarım öyle olmaz,bu güzel güneşli günleri kaçırmaksa ayrı bir sızı içimde:(
geçen postum da yazmıştım oğlumun hasta olduğunu,hala tam iyi değil,o bitmeden şimdide ben, ama benimki üşütmekten öte bir şey midemdeki rahatsızlık yüzünden sesim tamamen gitti,evdekilerle resmen sessiz film oynuyoruz anlaşabilmek için,telefonum çalmasın diye dua eder oldum,Allah'tan sosyal alemde ses gerekmiyor da oradan yırtıyorum ,yoksa uzun zaman buralara da uğrayamazdım.
  Neyse efendim,Rabbim kimseyi sağlığından etmesin deyip asıl konumuza geçiyorum,haftaya yine nefis bir çorbayla başlamak istedim,denemeyen varsa aranızda mutlaka denesin derim,yok eğer ben denedim derseniz de o zaman tarifim aklınızda bulunsun bence.
UN ÇORBASI
  Diğer çorba tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

2 tepeleme yemek kaşığı un
1,5-2 yemek kaşığı tereyağı
1 diş sarımsak
5-6 su bardağı et suyu
tuz
taze çekilmiş karabiber
üzerine:
1 tatlı kaşığı tereyağ
pul biber
UN ÇORBASI
HAZIRLANIŞI

  Öncelikle tereyağını tencereye alıp eritelim önce rendelenmiş sarımsağı ekleyip biraz çevirelim,ardından unu ekleyip hafif rengi dönüp kokusu çıkana kadar kavuralım.kavrulan unun üzerine soğuk et suyumuzu da ilave edip bir çırpıcı yardımıyla topaklanmasına izin vermeden karıştıralım.kaynayıp kıvamını alınca tuzunu ve karabiberini de ekleyip ocaktan alalım.
Eğer çorbanız koyu olduysa biraz daha kaynar et suyu yada su ekleyebilirsiniz,damak tadınıza göre ayarlamanız mümkün.
servis etmeden önce üzerine tereyağı da yada zeytinyağın da kızdırdığınız pul biberi de döküp sıcak olarak servis edelim..

AFİYET OLSUN...

                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

20 yorum:

  1. ellerine sağlık canım size afiyetler olsun.
    un çorbasını çok severim , galiba gribe yakalanıyorum hapşuu:))

    YanıtlaSil
  2. un çorbasını ben ev de çok sıklıkla yaparım benim ufaklıklar çok severler :))
    güzel olmuş canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, sunum yine çok güzel:). Hala havalar serinken çorbadan güzel yemek yok bence.
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  4. Bunu yıllar önce bize yurtta iken arkadaşım yapardı. Tabii et suyu yerine çeşme suyu ile: )

    Ellerinize sağlık... Çok güzel gözüküyor...

    YanıtlaSil
  5. gerçekten canım güneşi görmek çok güzel :) Çorba harika ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım annemin en çok sevdiği çorba... Bizim evde de sık sık pişiririz hımmmm... Sunum harika... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Çorbamı içmeye geldimmm:) Etsuyu da varmış içinde şifa olur.

    Ellerine emeklerine sağlık arkadaşım:))

    YanıtlaSil
  8. Eline sağlık canım , un çorbasının kokusunu ve tadını çok severim , sunum da böyle olursa harika . Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Bu çorbanın içine biraz da minik et parçaları atıyorum. Bizde ki adı düğün çorbasıdr.
    Afiyetle

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık güzel görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
  11. elinize sağlık.çok severim un çorbasını.

    YanıtlaSil
  12. Nefis bir görüntü ellerine saglik canim,

    sevgiler....

    YanıtlaSil
  13. Geçmiş olsun Allah sana ve oğluna acil şifalar versin. Sağlıklı ve nefis bir çorba olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Öncelikle geçmiş olsun.Ellerine sağlık.Çorban çok nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  15. ALLAH şifa versin,geçmiş olsun..Un çorbasını çok severim,ellerine sağlık..Sunumunda çok hoş duruyor..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  16. Misler gibi olmuş, ellerime sağlık canım.

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel görünüyor,ellerine sağlık olsun:)İyi günler mutlu haftalar

    YanıtlaSil
  18. Çok, çok geçmiş olsun.

    Un çorbasını bende bir kez denemiştim, tadı beni şaşırtmıştı. Çok güzel oluyormuş gerçekten. Sizin tarifide mutlaka denicem, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık canım.. çok şahane görünüyor...

    YanıtlaSil
  20. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..