Bu Blogda Ara

2 Mayıs 2012 Çarşamba

DOMATES ÇORBASI


DOMATES ÇORBASI

  Herkese merhabalar.
 Bir gün gecikmeyle de olsa, bordrolu,bordrosuz,kadın,erkek herkesin 1 mayıs işçi ve emekçi bayramını kutluyorum.

   Bugün sizlere bir tarif birde güzel bir gezi önerim olacak.Çorbamı mutlaka denemeli gezi önerimi de mutlaka gözden geçirmelisiniz bence.
Çorbam harika bir domates çorbası ve hazırlar yanından bile geçemez diyebilecek kadar iddialıyım.Gezi ise belki daha evvel girmiş olanlarınız vardır ama mutlaka gitmek isteyen yada hiç bilgisi olmayan da vardır,Darıca  Faruk Yalçın Hayvanat ve Botanik Bahçesinden bahsediyorum ve aşağıda ayrıca verdiğim linkte de bahsedeceğim gibi.
Ama her zamanki gibi önce tarifimi vereceğim.Hazır domates zamanı da ufaktan gelmişken mutlaka deneyin derim,nefis bir çorba ama benimki tuzunu sakın fazla kaçırmayın,sırf bu nedenle gerektiğinden fazla su eklemek zorunda kaldım yani fotoğraftaki kıvam biraz sulu gelebilir size sebebi budur.

   Bir de domatesin lezzeti çok önemli ne kadar lezzetli domates o kadar lezzetli çorba bunu da unutmayalım.

MALZEMELER

6-7 adet orta boy domates
1/2 yemek kaşığı domates salçası
 (eğer rengini koyu seviyorsanız biraz daha salça ekleyebilirsiniz.ama dikkat edin tadını bozmayın)
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı tepeleme un
1,5 bardak et suyu
3 bardak su
(eğer et suyunuz yoksa 4,5 bardak suya 1 adet et bulyon)
tuz
taze çekilmiş karabiber
pul biber
çay kaşığının ucuyla da kimyon

üzerine:
 kaşar peyniri rendesi ve kekik

HAZIRLANIŞI

   Öncelikle yıkadığımız domateslerimizi rondodan geçirelim.Diğer taraftan tencereye yağları alıp ısıtalım ve unumuzu kokusu çıkıp pembeleşinceye kadar kavuralım.Ardından domateslerimizi de ekleyip biraz pişirip salçayı ekleyip pişirmeye devam edelim.Ardından et suyunu ilave edip kaynamaya bırakalım.
   Biriken köpüklerini toplamayı da ihmal etmeyelim.Çorbamız kıvamını alıp pişince ince tel bir süzgeçten bir kaşık yardımıyla iyice posası çıkana kadar süzelim.Yani çekirdekleri ve büyük posalar tamamen çıkmış olmalı.
  Tekrar ocağa alıp bir taşım daha kaynatıp,tuz ve baharatlarını da ekleyip ocaktan alalım.kaseye aldığımız çorbamızı kaşar peyniri ve kekikle süsleyip sıcak olarak servis edelim.

  NOT: eğer çorbanız koyu olursa çünkü herkesin çorba tercihi farklıdır,biraz kaynar su ilave edebilirsiniz..
            ..Ve mutlaka et suyuyla yapın derim,lezzeti inanılmaz oranda fark ediyor.
            .. Birde yukarıda da yazdığım gibi çorbanızın lezzeti domatesin lezzetiyle birebir orantılı.
DOMATES ÇORBASI

AFİYET OLSUN.

53 yorum:

  1. Havalar ısındı. Çocukları hayvanat bahçesine götürmek lazım. Yılan korkutucu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yılanımız çok korkutucu ama o bile güzel geldi bana nasılda dolanmış:)

      Sil
  2. Domates çorbasını özellikle tarla domatesleri çıktığında yapıyorum.
    Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.
    Geziniz de pek güzel geçmiş görünüyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende aynı şekilde her zaman da olmuyor bulunca kaçırmamak lazım,sağol canım,sevgiler...

      Sil
  3. ellerinize sağlık domates çorbası çok güzel. bu arada darıca hayvanat bahçesi çok güzel değilmi çok duyuyorum ama görnmek kısmet olmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok güzel türkiyenin en büyüğü mutlaka gitmelisin,teşekkür ederim...

      Sil
  4. Domates çorbasına bayılırım,kaşarla beraber nefis olur.
    Hem çocuklar hem de büyükler için eğlenceli bir gezi alternatifi.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Canım sana bir ödülüm var, bloguma uğrayabilir misin? Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam canım çok sağol,en kısa zamanda alacağım..

      Sil
  6. Süper :) hem çorba hem gezi süper:)
    ellerine sağlık sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  7. aH BE KUZUM ŞİMDİ BÖYLE NEFİS TARİF VERİLİRMİ DÜN MARKETLERDE DOMATESİN KİLOSU 6 LİRAYDI:(((
    ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim burda o kadar değildi,gerçi bir sürü çeşidi var fiyatları değişiyor demek sen en pahalı olana baktın,olsun sende daha sonra yaparsın,sağol..

      Sil
  8. Reyhan'cığım domates çorbasını çok severim, tüm çorbaları severim zaten de domates çorbası ayrı, mutlaka tarifini deneyeceğim eline sağlık, Yağız'ı öptüm çok şeker maşallah, yalnız ben hayvanların kafes, parmaklık arkasına hapsedilip, doğal ortamlarından kopartılmasına karşıyım, hele hele o canım kocaman kediler (kaplanları diyorum:)Afrika'da ormanda yaşamalı..yazık:((içim acıyor görünce...aslında tüm hayvanat bahçeleri kapatılmalı onun yerine şimdi benzerleri var doğal parklar yapıyorlar binlerce dönüm arazide, kaplan,aslan içinde tıpkı Afrika'daki gibi koşuyor,oynuyor geyik avlıyor,insanlar da özel trenlerle parkı gezip, uzaktan seyrediyor dürbünle vs. ..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AH ABLACIM KEŞKE ÖYLE BİR YER OLSA İNAN KAPISINDA YATARIM,BENİM ÇOCUKLUĞUMDAN BERİ EN BÜYÜK HAYALİMDİR SAFARİ YAPMAK ,AMA YOK NE YAPALIM.BİZDE HALİ HAZIRDA BULUNAN BAHÇELERE GİDİYORUZ,KEŞKE KAFES ARKASINDA OLMASALAR AMA BÖYLE GELMİŞ BÖYLE GİDİYOR İŞTE,BENDE YAĞIZ HAYVANLARI DAHA ÇOK SEVSİN TANISIN DİYE GÖTÜRÜYORUM,BU SENE DAHA BÜYÜDÜ BİR DAHA GÖTÜRMEK İSTİYORUM AMA KISMET.
      SAĞOL ABLAM ..

      Sil
  9. ellerine sağlık reyhancım misssss.. olmuş çorban. bu arada ben de ödülün var alırsan sevinirim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam canım ilk fırsatta alacağım,çok sağol..

      Sil
  10. Domates çorbası yaz kış en sevdiğim çorbalardandır.Sen de harika yapmışsın canım. Ellerine sağlık. Misler gibi koktu sanki. Domates kaldıysa akşama yapayım bari.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok severim özellikle yazın domatesler çıkınca yaparım ama kışında arada yapıyorum,sağol canım..

      Sil
  11. Domates çorbası süper görünüyor,eline koluna sağlık.Baharın geldiği bu güzel havalarda hem çocuklar hem büyükler için çok güzel bir gezi olmuş.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    ellerine sağlık. Bende çok severim domates çorbasını. Ben tavuk suyuyla tercih edenlerdenim, hiç et suyuyla denemedim.(Et sevmediğimden)
    O yakışıklı Yağız paşayı yerim ben.(MaşAllah diyorum)
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavuk suyuylada gayet güzel oluyor ama sanki et suyu daha çok yakışıyor ama senin mazeretin varmış sen tavuk suyuyla devam:)
      teşekkür ederiz yağız paşayla beraber:)

      Sil
  13. Canım ellerine sağlık çorbaya asla hayır diyemem sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Bu çorbayı da severim ve harika görünüyor,hayvanat bahçesi de çok şirinmiş:)

    YanıtlaSil
  15. Domates çorbasını çocuklarım sevdiği için sıkça yapıyorum,et suyuyla denememiştim.ellerinize sağlık. Oğlunuzu öpüyorum. sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka birde et suyuyla denemelisin çok daha leziz oluyor,teşekkür ederim..

      Sil
  16. Oğlum bayılır domates çorbasına bende pek sık yaparım.
    Ellerine sağlık arkadaşım pek güzel görünüyor
    Darıca hayvanat bahçesine gitmek nasip olmadı , umarım bir gün gidebiliriz.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım gidersiniz,çok keyifli oluyor.teşekkür ederim canım..

      Sil
  17. çok severim bu çorbayı ellerine sağlık:)
    bir gidemedim bende çok istiyorum gitmeyi inş. gidebilirim::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah gidersin aylincim,ama giderken tüm gününü oraya ayır,çok büyük bir bahçe,sağol canım..

      Sil
  18. rengiyle lezzetiyle nefis besleyici bir corba olmus ellerine saglik canim
    oglusun icin güzel eglenceli bir gezi olmus ,aslinda bütün cocuklarin gidip görmesi gereken yerlerden biri hayvanat bahcesi kücük yaslarda hayvan sevgisi olan cocuklarda sokaktaki hayvana eziyet etmez .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende öyle düşünüyorum baharcım,hayvan sevgisini bir şekilde aşılamak gerek,sağol canım..

      Sil
  19. Darıca Hayvanat Bahçesini gezmiştim . Fotoğraflar çok güzel .
    Çorba harika olmuş canım , ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
  20. domatesin cinsi önemli gerçekten kırmızı etli domates olursa mis gibi oluyor,aynen böyle yani ellerine sağlık,hayvanat bahçesini çocuklar çok seviyor bizimde bernaya(küçük kızım)sözümüz var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çorbanın lezzeti domatesin iyisiyle doğru orantılı,dikkat etmek gerek.
      o zaman bernayı en kısa zamanda hayvanat bahçesi fotoğraflarıyla bekliyoruz.
      teşekkürler..

      Sil
  21. Her zaman söylerim çorbaya bayılıyorum. Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende söylerim ablacım her zaman çorbasız sofra olmazzz:)
      sağol..

      Sil
  22. Ellerine sağlık.Çorban çok güzel görünüyor.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  23. Çorbayı ço ksevdiğimi hep söylüyorum :) her tarifi alır saklar ve bir gün mutlaka denerim. Domates çorbası nefis olmuş ellerine sağlık.

    Çocukların hayvanları tanımaları gerekiyor tabi, Yağız çok memnun görünüyor :) keşke kafeste olmasalar ve doğal ortamlarında görebilsek ama malesef işte..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biliyorum aslıcım sende benim gibi çorbacısın:)
      bende öyle düşünüyorum keşke müjde ablamın dediği gibi olsaydı ama zor,sağol tatlım..

      Sil
  24. Eşimin en sevdiği çorbadır.Nefisss görünüyor canım..
    Ellerine sağlık.Bizde en son geçen sene sasalıya gitmiştik,bu görüntülerden sonra hafta sonu tekrar gitmeli..
    Öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sasalı sanırım sizin oralarda ben hiç duymadım,gerçi darıcada size çok uzak değil,gidin canım sefanız olsun.
      sağol tatlım..

      Sil
  25. Ellerine sağlık, çok severim domates çorbasını. Nefis görünüyor. Şifa olsun canım.
    Ne güzel bir gün geçirmişsiniz. Sefanız olsun :) Öpüyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. ben de çok severim domates çorbasını.. üstüne de kaşar.. mmm harika..
    hayvanat bahçesi ziyaretiniz de ne güzel geçmiş.. bizde gittimizde çok eğlenmiştik..
    blogger cafeden geliyorum, bana da beklerim..

    YanıtlaSil
  27. Oğlumun adaşı Yağız paşama öpücükler, nedense bende Yağız'ıma Yağız paşa derim.Maşallah çokta akıllı oluyorlar,Allah hep güzelliklerini göstersin.
    Çorbaların hası benim için nedense domatestir, bayılırım.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evettt biliyorum adaş olduklarında senin yazılarında da ben sana söylemiştim,maşallah onlara.amin canım,bende çok severim domates çorbasını has çorbadır,sağol dilekcim..

      Sil
  28. Ellerine sağlık çorban çok güzel görünüyor...Hayvanat bahcesi resimlerin süper...bütün çocukların gütmesi gerekli bence...Bende ödülün var canım,almaya beklerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende öyle düşünüyorum,sadece kitaplardan gördükleriyle hayvan sevgisini kazandıramayız,teşekkür ederim..

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..