Bu Blogda Ara

12 Mayıs 2012 Cumartesi

ETİMEK TATLISI

ETİMEK TATLISI

Herkese merhabalar.
    Annelerimizin, Anneler gününü tüm sevgimle ,şimdiden kutlarım ama devamı gelecek ,böyle özel bir günü bu kadar kuru geçiştirmem ben,zaten hali hazırda küçük de olsa birde hediyem var biliyorsunuz,yeter mi? yetmez tabi, ama çam sakızı çoban armağanı işte,umarım onu aldığında en çok mutlu olacak kişiye çıksın.
   Bugün yine fotoğrafını ve tarifini güncellediğim bir tarifim var sizlere,hem şerbetli hem de sütlü bir tatlı.
  Ben bu tarifi nereden aldığımı hiç hatırlamıyorum desem yalan olmaz,kaç yıldır yapıyorum kim bilir?
  Hiç hatırlamıyorum,belki de kimseden almadım?
Ne kadar unutkanım değil mi?Öyleyim valla :)
  Etimek tatlısını ilk yapmaya başladığımda pek az insan biliyordu,son yıllarda ise bayağı bir moda oldu,çeşit çeşit etimek tatlısı var,herkes kendine göre değiştirip yapıyor.çok da güzel yapıyorlar hep aynı tarifler insanı sıkıyor bazen,ilerleyen zamanlar da belki bende farklı formlarda yapıp yayınlarım,aklımda var birkaç tarif,kısmet diyelim :)
Anlaşıldı çenem yine düşecek,en iyisi tarife geçelim biz :)
  Kendinize iyi davranın!

MALZEMELER

1 paket tuzsuz etimek
1 kahve fincanı un
1 kahve fincanı nişasta
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 adet vanilya
1 poşet kremşanti
Arasına ve üzerine:
fındık kırıkları
dilerseniz hindistan cevizi
süslemekiçin:
 toz antep fıstığı
şerbeti için:
1/2 su bardağından biraz fazla toz şeker
2,5-3 su bardağı su
ETİMEK TATLISI
HAZIRLANIŞI

   Öncelikle etimeklerin şerbeti için şekeri ocağa alıp,yakmadan karemelize edelim ve suyunu ekleyelim.Suyu ekleyince şeker kaskatı olacak endişelenmeyin,bir süre sonra eriyecektir.biraz kaynatıp ocaktan alalım.Ilıyınca tepsiye dizdiğiniz etimeklerin üzerine eşit olarak kuru yer kalmayacak şekilde dökelim.
  Ben etimekleri iki kat yapabileceğim dikdörtgen bir tepside yapıyorum be nedenle yarısını ayrı bir kapta şerbetliyorum.Siz dilerseniz tek katta yapabilirsiniz.Eğer şerbet ıslatmak için yetmezse biraz daha ilave edebilirsiniz.Özellikle kenarları zor ıslanıyor o nedenle kenarlardan başlayarak şerbetlemelisiniz.

  Ardından muhallebisi için önce 1 bardak sütle nişastayı ve unu ezelim,kalan sütü de ocağa alıp,üzerine,ezdiğimiz un ve nişastalı sütü dökelim.Son olarak şekerini de ekleyip sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim.
Pişince ocaktan alalım,vanilyayı ekleyip ılımaya bırakalım.
  Ilıyınca toz krem şantiyi ekleyip 10 dakika kadar mikserle çırpalım.

Şerbetlenmiş etimeklerin üzerine fındık kırıklarını serpelim,dilerseniz hindistan cevizi de serpebilirsiniz.ardından muhallebinin yarısını etimeklerin üzerine eşit bir şekilde dökelim.diğer etimekleri de üzerine dizelim ona da aynı şekilde fındık ve hindistan cevizi döküp kalan muhallebiyi de üzerine dökelim.

   En son üzerini fındık kırığı, hindistan cevizi ve toz Antep fıstığıyla süsleyip,en az 5-6 saat,mümkünse bir gece buzdolabında dinlendirelim.

soğuk olarak servis edin.

AFİYET OLSUN....
                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

52 yorum:

  1. evet haklısın moda oldu ama leziz bir tatlı:)
    nede cici olmuş öle sunum yeşil yeşil :)
    sanada musmutlu hafta sonları canım:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık nefis gözüküyor bir aralar o kadar çok yaptımki bu tatlıdan epeydir ara vermiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE BAYAĞIDIR ARA VERMİŞTİM,İYİ OLDU YENİDEN GÜNDEME ALMAK:)
      TEŞEKKÜR EDERİM..

      Sil
    2. BENDE ESKİDEN ÇOK SIK YAPARDIM AMA SON ZAMANLARDA YAPMAZ OLMUŞTUM,SAĞOL..

      Sil
  3. Merhaba etimek tatlısı çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık.Bende anneler gününüzü kutluyorum sevdiklerinizle birlikte sağlıklı uzun ömürler dilerim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim arkadaşım seninde anneler günün kutlu olsun,amin sevgiler..

      Sil
  4. benimde yapmayı öğrendiğim ilk tatlılardandır :)) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Canım çok severim etimek tatlısını harika olmuş ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. soğuk soğuk ne giderdi şimdi..
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. En fıstıklı yerinden aldım tatlıdan ,gidiyorum:))Ellerine sağlık..Haklısın değişik olarak yapılan tarifi çok vede hepsi birbirinden lezzetli bende sık yaparım.Bugünden anneler gününü kutluyorum,sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle bir dünya tarif var insan hangisini yapacağınıda bilmiyor:)
      sağol canım seninde kutlu olsun..

      Sil
  8. Çok severim bak bu tatlıyı.Eşim de süper yapar.Ellerine sağlık nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o halde eşininde ellerine sağlıklar olsun,teşekkür ederim..

      Sil
  9. Yazın soğuk yenebilecek lezzetli ve hafif bir tatlı,görüntüsü çok şık ellerinize sağlık.Ayrıca anneler gününüzü kutlarım.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yazın soğuk soğuk nefis oluyor,çek teşekkür ederim bende senin gününü kutlarım...

      Sil
  10. Çok lezzetli ve hafif bir tatlı , ellerine sağlık canım.
    Tüm annelerimizin anneler günü kutlu olsun , sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık,bütün annelerin ve senin anneler günü kutlu olsun arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım arkadaşım benim,öpüyorum seni...

      Sil
  12. Dediginiz gibi eskiden nadir kisi yapardi bugunlerde baya populer oldu :) Pratik ve guzel bir tatli:) Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemde nasıl bir popülerlik:)
      teşekkür ederim..

      Sil
  13. Anneler günün kutlu olsun canım,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  14. GUNAYDIN ANNELER GUNUN KUTLU OLSUN TATLIDAN ALDIM KAÇIYORUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım seninde anneler günün kutlu olsun...

      Sil
  15. Cok güzel bir tatli ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  16. Çok severim nefis olmuş ellerine sağlık canım. Anmneler Günün kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım seninde günün kutlu mutlu olsun..

      Sil
  17. çok güzel bir tatlı, ellerine sağlık, anneler günün kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  18. mmm.. çok severim, nefis görünüyor, ellerine sağlık.. Anmneler Günün Kutlu Olsun Arkadaşım.. CiCi KaLL.. (^_^)

    YanıtlaSil
  19. ben çok severim her çeşidine de bayılırım vallahi:)))
    ellerine sağlık:)anneler günün kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım seninde anneler günn kutlu mutluu olsun..

      Sil
  20. OF OFFFFFFFFFFFF MEFISSS OLMUSSS.....

    YanıtlaSil
  21. Etimek tatlısını hep yapıyoruzda bu çok farklı olmuş, birde bunu denemek lazım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence denemelisin çok leziz oluyor,sağol arkadaşım..

      Sil
  22. çok uzun zamandır yapmadığım bir tatlı. burdan tarif alıp yapmalı.ellerine sağlık canım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denersen beğeneceğini düşünüyorum,nefisbir tatlı,sağol arkadaşım..

      Sil
  23. Çok sevdiğim bir tatlı,özlemişim.Hemen yapmalıyım.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap tabi dilekcim,bak ne güzel hatırlattım sana:)
      sağol canım..

      Sil
  24. Hafif bir tatlıya benziyor. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle çok hafif ve leziz,teşekkürler pembem:)

      Sil
  25. şimdi yapıcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o halde size kolay gelsin :)sonrada afiyet şeker olsun..

      Sil
  26. Bayılırız ...Tatlı muhteşem görünüyor.

    YanıtlaSil
  27. Bu ölçüler en büyük boy dikdörtgen borcama olurmu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Ben kapaklı dikdörtgen borcam tencerede yapıyorum tam yetiyor, en büyük borcam tepsiye iki kat etimek ancak aralarda biraz boşluk bırakırsanız yeterli olur.her etimegin arasında 1 ' er cm lik boşluk bırakırsınız, ust kata da etimekleri bosluklari kapatacak sekilde yerlestirirseniz sorun olmaz diye dusunuyorum.diğer malzemeler zaten yeterli olacaktır. Sevgiler...

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..