Bu Blogda Ara

6 Eylül 2011 Salı

KIZILCIK KOMPOSTOSU

KIZILCIK KOMPOSTOSU

Herkese mutlu bir gün diliyorum.
Bugün sizlere aromasıyla,rengiyle harika bir komposto tarifim var.Kızılcığın o buruk tadını seviyorsanız bu tarifi mutlaka deneyin.


Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.

Diğer İçecek tariflerime göz atmayı unutmayın.

MALZEMELER

650 gr kızılcık
1 su bardağı tozşeker
10 su bardağı su
1 adet küçük limon

HAZIRLANIŞI

öncelikle kızılcıkları ayıklayıp yıkayalım ve süzelim.tencereye alalım ve üzerine şekerini dökelim,suyunu da ilave edip ocağın altını yakalım ve kaynamaya bırakalım.kaynayınca limonun suyunu sıkıp,kabuğuyla birlikte posasını da atalım.rengi iyice çıkana kadar biraz daha kaynatalım.bu arada 1-2 kaşık bir bardağa alıp ılıtıp tadına bakabilirsiniz,şekeriz az geldiyse şeker ekleyebilirsiniz.fazla gelirse de su ilavesi yapabilirsiniz.bana göre tam kıvamındaydı.
rengini verince ocağın altını kapatıp ılımaya bırakalım.ılıyınca dilerseniz sürahiye alabilirsiniz dilerseniz de aynı tencereyle buzdolabına kaldıralım.soğuk olarak servis edelim.
afiyet olsun.

KIZILCIK KOMPOSTOSU
                                            

7 yorum:

  1. Gelibolu17:

    ellerine sağlık canım,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. gelibolu17:

    http://gelibolu17.blogspot.com sunar:)
    "Çay,Kahve Bahane"
    'bu etkinlik çok şahane' diyerek yeni bir etkinlik başlatmak istiyorum,
    her zamanki gibi güzel tariflerinizle beni yalnız bırakmayacağınızı ümid ediyorum...
    Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....

    İşte bende bu yüzden "çay kahve bahane" koydum etkinliğimizin ismini :)

    “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
    Muhammed Mustafa (s.a.v)

    Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :)

    Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için gelibolu17 ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
    http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com adresimde yayınlayacağım :)

    Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)
    etkinliğimiz diyorum çünkü ben daha öncekiler gibi bu etkinliğide yalnız başıma yapamıyacağımın bilincindeyim,o yüzden bu etkinlikler hepimizindir...Şimdiden herkese çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. anne eli gibi6 Eyl 2011 14:55:00

    teşekkür ederim sevgili gelibolu tabik katılırım,hemde seve seve.sende allaha emanet ol..

    YanıtlaSil
  4. bizim köylerde çok olurdu kızılcık..dalından toplayıp yemesi ayrı bir keyifti, görünce memleket geldi aklıma..kırmızı kırmızı ne güzel görünüyor..ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  5. ANNE ELİ GİBİ11 Eyl 2011 23:37:00

    BENDE KEŞKE DALINDAN KOPARIP KOPARIP YİYEBİLSEM BAYILIYORUM KIZILCIĞA,NE GÜZEL KÖYÜNÜ HATIRLAMANA VESİLE OLMUŞUM,ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM CANIM..

    YanıtlaSil
  6. yarın üşenmezsem bu nu mutlaka yapacağım reyhoş diğer meyvesularını hafta 2 kez yapar oldum bunu ekleyim tam olsun ellerine sağlık canımcım:))))

    YanıtlaSil
  7. üşenme canım ne var üşenecek gayet pratik,inan ben çok seviyorum aromasını,derinsu içmez belki ama senin bayılacağını düşünüyorum.zaten normalde kızılcığı seviyorsan kompostosunuda seveceksin.ama şekerini kendine göre ayarla damak tadına az gelir çok gelir.sağol canım benim.

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..