5 Eylül 2011 Pazartesi

PASTANE USULÜ ŞEKERPARE

PASTANE USULÜ ŞEKERPARE


  Bayramın ardından herkese merhaba.
bu gece itibariyle bayramda bitti artık,Allah nice bayramlara ulaşmak nasip etsin hepimize inşallah...
bu enfes şekerpareler bayram tatlılarımdan birisi.eşimin en favori tatlısı olan şekerparenin pastahane usulü olanı.gerçekten enfes bir şey oldu,bu güzel tarif için yeşim ablaya çok teşekkür ediyorum.
diğer şekerpare tarifimde enfestir ama buda ayrı bir güzel oldu,mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.asla pişman olmayacaksınız,tabi püf noktalarına uymayı unutmayın.
ilk püfümüz,hamur nar gibi kızaracak
ikinci püf,üzerine süreceğimiz yumurta sarısını çırpmayın
ve üçüncü püfde aşağıda yazacağım gibi,yağları ,pudra şekerini ve yumurtayı çok iyi çırpmak.
kabartma tozu değil karbonat kullanıyoruz ve tabi unu elemeyi de unutmuyoruz.

MALZEMELER

125 gr.oda ısısında yumuşak tereyağ
1 Türk kahvesi fincanı sıvı yağ
4 yemek kaşığı tepeleme pudra şekeri
2 adet yumurta(birinin sarısı üzerine)
1 çay kaşığı karbonat
1 çimdik tuz
yaklaşık 2,5 -3 su bardağı elenmiş un
şerbeti için:
4 su bardağı toz şeker
5 su bardağı su
1/4 limonun suyu
süslemek için:
fındık
PASTANE USULÜ ŞEKERPARE

HAZIRLANIŞI

  Derin bir kabın içine sıvı yağ,pudra şekeri,yumurtalar ve tereyağını alıp iyice çırpalım.krema kıvamında olmalı.
  iyice çırptıktan sonra karbonat ve bir çimdik tuzu da ilave edip karıştıralım.
yavaş yavaş elenmiş unu da ekleyerek yoğurmaya başlayalım.hamur kulak memesi kıvamında olacak ve elinizle bastırdığınızda kıyır kıyır olacak,bu aşamadan sonra yoğurmayı bırakalım.

  Hamurdan cevizden büyük parçalar koparıp oval şekil verip hafif elimizle bastıralım.çırpmadan hafif patlattığımız yumurta sarısını sürüp,çatalla çizgi derin çizgi çekelim.
hafif yağladığımız tepsiye dizip önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında nar gibi kızarana kadar pişirelim.sakın az pişirmeyin şerbetlenince hamurlaşır.

  Şerbet içinde şekeri ve suyu ocağa alıp kaynatalım,almaya yakın limonu sıkalım.orta kıvamlı bir şerbet olacak ve ılımaya bırakalım.Şekerpareleri fırından alalım ve 2-3 dakika bekletip ılık şerbeti üzerine boca edelim.Şerbet ılık,tatlı sıcak olacak ama fırından alır almaz değil ilk sıcağı çıkınca dökülecek.arada tatlıları ters düz edebilirsiniz.tatlıyı biraz dinlendirelim,mesela sabah yaptıysak akşam servis edelim,akşamdan yaptıysanız ertesi gün servis edelim.birde tatlı şerbetini iyice çekince tatlıları şerbetten çıkarmanızı tavsiye ederim,yumuşayabilir.mesela 24 saatten fazla olduysa artık şerbetten çıkarabilirsiniz.
  Üzerini toz antep fıstığıyla süsleyip servis edelim.

Kaynak:YETURLA LEZZET KARELERİ

AFİYET OLSUN...

                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

8 yorum:

  1. ellerinize sağlık,bu bayram bun tatlıyı yapacağım,görüntüsü bitirdi beni

    YanıtlaSil
  2. TAVSİYE EDERİM NEFİS BİR TATLI,TEŞEKKÜRLER..

    YanıtlaSil
  3. irmik de koymak gerekmiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAYIR GEREKMİYOR,YALNIZCA UN KULLANARAK YAPILIYOR VE İRMİKLİLERDEN BİLE NEFİS OLUYOR,GARANTİ VERİYORUM SİZE.SEVGİLER..

      Sil
  4. hemen not aldim, yarin yapmak istiyorum :) cok tesekkurler guzel tarif icin !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim,beğeneceğinizden eminim,yeterki püf noktalarını atlama,şimdiden afiyet olsun,ben teşekkür ederim...

      Sil
  5. merhabalar,

    vaktim yok çıktısını almak istiyorum tariflerinizin ama site izin vermiyor. bende yazamıyorum özellikle ayva tatlısına bayıldım ama çıktı alamıyorum
    ve tüm tarifleriniz mükemmel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba betül hanım malesef kısa bir süre önce böyle bir önlem almak zorunda kaldım.benden izin almadan,kaynak belirtmeden tariflerimi kopyalayıp yayınlayan sitelere karşı yapmak zorunda kaldım.Eğer çok acil istediğiniz bir yada birkaç tarif varsa mail adresinizi yazarsanız size göndereyim,şimdilik tek çözüm önerim bu olabilir.

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..