Bu Blogda Ara

24 Ocak 2012 Salı

DOĞUM GÜNÜ PASTAM ( ŞEKER HAMURUNDAN İLK PASTA DENEMESİ)

DOĞUM GÜNÜ PASTAM
Herkese hayırlı ,huzurlu bir gün diliyorum..
dünkü postumda doğum günü masamı yayınlamıştım,bu pastada dünkü posttada gördüğünüz üzere doğum günü pastam,postum çok uzun olmasın diye dün yayınlamamıştım.
    Pastamın fotoğraflarını facebook'taki sayfamda ve twitterda paylaşmıştım fakat fotoğrafları düzenlemediğim için ve yazımı yazamadığımdan fotoğrafla kalmıştı,şimdi tarifinide elimden geldiğince vereceğim,zira şeker hamuru birzda tecrübe ister,bende tecrübeli değilim ama biraz okudum biraz araştırdım ilk pastamı yaptım,artık ne kadar olduysa yorumu sizlere bırakıyorum:/

   Elimde birçok pandispanya tarifi olmasına rağmen herkesin çok övdüğü sevgili müge'ye ait olan yoğurtlu pandispanyayı denemek istedim ve sonuç çok başarılıydı,zaten müge'den aldığım hiçbir tarif şaşmamıştır.tarifi aynen uyguladığım için tarifi malzeme listesini aynen vereceğim fakat yapılışını püf noktalarıyla birleştirdiğim için hazırlama kısmını kendime göre yazdım ama aslına uyarak.

Bir dahaki pastalarımda diğer pandispanyalarımı paylaşacağım.içinede pastacı kreması yapacakken elime orman meyveli krem şanti geçince aklımı çeldi ve onunla yaptım,eşimin geç geleceğini öğrenince tadım kaçtı birazda kolaya kaçtım sanırım,ama söz bir dahaki pastamı pastacı kremasıyla yapacağım tembellik yok:)
  bir itiraf daha aklım nasıl gittiyse içine böğürtlen katacaktım unutmuşum,ama tavsiyem bu krem şantiye böğürtlen çok yakışır siz unutmayın mutlaka katın..


PANDİSPANYA


PANDİSPANYA İÇİN

 3 Adet Yumurta
· 3 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
· 3 Türk Kahvesi Fincanı Un
· 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt
· 1 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
· 2 Yemek Kaşığı Kaynar Su
· 1 Paket Kabartma Tozu
· 1 Paket Vanilya


İÇ KREMASI
1  poşet kara orman kremşanti
böğürtlen

üzerine:
beyaz,yeşil,kırmızı,mor ve sarı şeker hamuru

PANDİSPANYANIN HAZIRLANIŞI

 Yumurta aklarını mutlaka cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpalım. Şekerin yarısını ekleyip ve şeker eriyinceye kadar çırpalım.
· Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Şeker eriyince yağı ve  yoğurdu ekleyin ve çok az çırpın.sıvı malzemeleri katarken mutlaka yumurta sarısının içindeki şekerin erimiş olmasına özen gösterelim.
· iki kere elediğimiz toz malzemeleri  , yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpalım. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)
·katı yağla yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, eğer kelepçeli kalıp kullanıyorsak sadece altını yağlayalım ,kenarlarını yağlamayalım ki kekimiz iyi kabarsın.


     Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
 tabi bu süre ve derece fırına göre değişir,benim verdiğim süre sevgili müge'nin verdiği süre ve derece ama benim fırınımda 160 derecede yaklaşık 35-40 dakika pişirdim,siz 160-170 derece arsında ilk 30 dakika kapağını açmadan pişirin hatta mümkünse hiç açmamaya çalışın pandispanya sönmesin, sonra kürdan testi yapıp fırından alalım.
pandispanyanın daha lezzetli ve daha kolay dilimlenmesi için bir gün önceden yapmanızı tavsiye ederim.

   Yoğurtlu pandispanya zaten nemli bir yapıya sahip olduğunda ıslatmaya gerek yok,direk kremayı uygulayabiliriz.krem şantiyi arkasındaki tarife göre hazırlayıp,kestiğimiz pandispanyanın arasına uygulayalım.ben ikiye böldüm pandispanyamı siz dilerseniz üçede bölebilirsiniz.kremayı sıvadıktan sonra diğer parçayıda üzerine kapatıp,artık şeker hamuru için kolları sıvıyoruz.







    Eğer daha evvel hiç denemediyseniz buradan söylemekle ne kadar olur bilmem,ama kararlıysanız benim anlattığımın dışında biraz daha araştırma yapmanızı,videolar izlemenizi öneririm gerisi sizin becerinize ve hayal gücünüze kalmış,ben başına oturduğumda nasıl bir model yapacağım konusunda hiçbir fikrim yoktu ,tamamen doğaçlama yaptım sizde hayal gücünüzü kullanarak çok hoş şeyler çıkarabilirsiniz.

 
   Öncelikle beyaz şeker hamurunu elimizle çalıştırıp yani yoğurup yumuşatalım.ardından tezgaha hafif mısır nişastası serpip güzelce yuvarladığımız hamuru merdane yardımıyla tersini asla çevirmeden açalım ben kopmayacak ve çatlamayacak kıvamda açabildiğim kadar ince açtım,kalın olursa sevmiyorum,ama çatlamaması ve yırtılmaması lazım o ayarı yapmalısınız.sonra dikkatli bir şekilde pandispanyanın üzerine yerleştirip üstünden başlayarak kenarlarına doğru hafif hareketlerle elimizle yada aaratıyla ütüler gibi düzelelim,kenarlarının pile kalmamasına özen gösterelim,fazlalığını keselim ve dilediğimiz gibi süsleyelim.

Resim yazısı ekle
Tabi bu işi yapmak için hiç olmasa birkaç aparat edinmek zorundasınız.benim anlatabileceğim bu kadar zaten amatörüm ilk pastam ,gerisini  üstatlara danışmak ve izlemek lazım(;
   Benden bu kadar yaparsanız şimdiden,


AFİYET OLSUN...

69 yorum:

  1. Gerçekten ilk deneme için süper olmuş.

    YanıtlaSil
  2. canım benim eline sağlık. Artık benim doğum günüme de yaparsın. :) şaka bir yana sade ve şık olmuş. :) öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaparım tabi tatlım sen yeterki iste:)sağol tatlım,öperim..

      Sil
  3. bende kendi pastami kendim yapmak istiyorum:)
    cok guzel gorunuyor gercekten

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap tabi keni pastanı kendin yap,yapılamayacak birşey yok bu hayatta amatör bile olsa ben yapıyorum:)
      sağol canım,sevgiler..

      Sil
  4. Harika, çok şık olmuş eminim lezzeyi de öyledir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık,ilk deneme olmasına rağmen süper..Huzurlu,mutlu yıllar dilerim.Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten ilk deneme harika olmuş,emeklerine sağlık,geçmiş doğum gününde kutlu olsun bu arada :) Pastadan bir dilim aldım,ben hiç bulaşmıyorum bu şeker hamuru işine bir kez denedim bir daha denemedim,siz yapın ben bakayım,yapmak zor geliyo :)selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam canım biz yapalım sen bak:)
      aslında çok keyifli birşey ben sevdim ama vakit istiyor o ayrı,sağol canım,sevgiler..

      Sil
  7. canım iyiki doğdun ve senin gibi bir arkadaşım oldu.
    nice senelere.
    mutlu ol
    mutlu kal
    :)
    sevgilerimle
    pasta perfect

    YanıtlaSil
  8. Harika ! İlk deneme de bunu yapdı iseniz ustalığınızı inan kı merakla beklıyor olacagım
    Şahane olmuş..elllerınıze sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay şımartmayın beni ama:)
      çok teşekkür ederim,inşallah daha güzelleriyel geleceğim huzurunuza:)

      Sil
  9. harika görünüyorr.. emeğine sağlık bu arada mutlu sağlıklı yıllarrrr....:)

    YanıtlaSil
  10. Sade ve çok şık olmuş.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Canım enim nice sağlıklı yaşlara,ailenle birlikte hayırlı,uzun bir ömür geçirmen dileğiyle inşallah..

    Pastan harika olmuş.
    Ben pasta yapmayı sevmediğim gibi beceremiyorumda hiç..
    Böyle gördüğümdede nasıl özeniyorum bir bilsen..
    Çok güzel olmuş çok..
    Ellerine sağlık canımmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seninde pasta yapamadığın fikri kulağıma çok yabancı geld anki meliha,yaparsın gibi geliyor bana bence sen birkaç deneme yapmalısın:)
      sağol canım benim öperim seni:)

      Sil
  12. ilk deneme için harika.çok güzel olmuş gerçeten bayıldım...

    mutlu yıllar !!!

    YanıtlaSil
  13. il deneme icin gercekten kusursuz bir calisma...devam devam....sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  14. Benimde ilk şeker hamuru pastam güllüydü :) Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel görmek isterdim,seninde ellerine sağlık canım,çok sağol..

      Sil
  15. İlş deneme için pek güzel valla, elelrinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Sağlıklı, mutlu yaşlara ailen ve sevdiklerinle birlikte inşaallah.
    Pastan ilk olmasına rağmen çok şık olmuş ellerine emeğine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım,beğenmen çok güzel,sevgiler..

      Sil
  17. pasta harika canım.ellerine sağlık.tekrar nice uzun sağlıklı seneler.öptüm.

    YanıtlaSil
  18. Söylemesen ilk denemen olduğunu asla anlamazdım.Harika bir pasta ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Bu arada bende şeker hamuruna takıldım, ne kadar ince açarsak o kadar güzel oluyor.Çokta güzel süslemişsiniz, ellerinize sağlık.Tekrar mutlu yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biliyorum senin yaptıklarınıda takip ediyorum,seninde ellerine sağlık,çok sağol..

      Sil
  20. bende denemek istiyorum ama bir türlü cesaret edemedim:)
    reyhancım harika olmuş ellerine emeklerine sağlık sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene canım yaparsın sen mafifetli hatunsun:)
      sağol canım,sevgiler..

      Sil
  21. Canım harikasın ellerine sağlık bu denemeyse asılları nasıl korkun pastaneler:((

    Canım doğum günde kutlu olsun şöyle bir gezindim ellerine emeğine sağlık seni izlemeye aldım daha sık görüşmek için sende beni izlemeye alırsan sevinirim sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet korksunlar bendennn:))şaka şaka kimse korkmasın sadece bizim pastane korksun bir daha ondan pasta almam:)
      ben seni zaten izliyordum,teşekkür ederim..

      Sil
  22. Bayıldım ilk denemen olmasına rağmen süper olmuş bence eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  23. Merhaba,
    dogum gününü kutluyorum. Nice saglikli huzurlu yaslara insallah. Pastan cok güzel görünüyor. Heleki ilk kez yapilmis bir seker hamurlu pastaya hic benzemiyor! Eline saglik.
    Sevgiler...Gülsüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim gülsüm,inan elime ilk kez aldım ve doğaçlama yaptım:)

      Sil
  24. Mutlu , sağlıklı nice yıllara...

    Doğum günü pastan harika olmuş , eline sağlık , sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Öyle güzel görünüyorki ellerinize saglık. Şeker hamurunu bende kalın sevmiyorum, bu tam kararında olmuş görünüyor. Yani yapmadım tabide yediklerim için söylüyorum :)

    Tekrar dogum gününü kutluyorum, mutlu seneler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım mümkün olduğunca ince olmalı o bile bayıyor aslında ama dekor işte,çok oluyor yapıyoruz.sağol canım benim ,amin hep beraber inşallah.

      Sil
  26. Mutlu yıl dileklerimle,pastayı seyretmeye doyamadım.Sanat eseri gibi.Bu tecrübesiz yapmaysa tecrübeli yaptığın nasıl olur ki:)
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay çok çok sağol canımsın,çok mutlu oldum,seviyorum hepinizi doping gibisiniz vallahi:)
      sevgiler..

      Sil
  27. Canım arkadaşım benim;
    Yazını okurken seni bir kez daha sevdim.Samimiyetin ve bildiğin kadarını paylaşman, yanlış yönlerdirmemen,nasıl desemki sen daha çok çeşitlrini öğren ve hep paylaş.İlk deneme içinse şahane bir pasta olmuş...Bazan bakıyorum pasta değil sanat eseri yapıyorlar ama onlarda böyle başladılar değilmi:) Ben inanıyorumki çok çok güzel şeyler yaparsın sen.Seni kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  28. sabahın bu saatinde o kadar iyi geldi bu sözlerin ,anlatamam sana emine'm,böbürlenmek bize yakışmaz zaten neysek o..
    bende seni çok seviyorum canım arkadaşım,bende seni kocaman öpüyorum ..

    YanıtlaSil
  29. Ellerinize sağlık. Pandispanya keki önemli, süsleme tamamen yaratıcılık. Gayet başarılı görünüyor tatlım. Ellerine sağlık.
    Doğum gününü de kutluyorum, nice birlikte uzunnn yaşlara inşallah :)

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım ,amin inşallah hep beraber olsun:)
      sevgiler..

      Sil
  30. İlk deneme olduğuna inanmak zor, gerçekten ilk deneme için çok başarılı, bence devamını getirmelisin...Doğum günün kutlu olsun, nice yıllara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tecrübeli bu işten anlayan insanlar beğenince daha da mutlu oluyorum sonuçta tekniğini bilip beğeniyorsunuz,çok teşekkür ederim..

      Sil
  31. ay böreğine geldin esasende elim kaydı sayfa aşağı indi oda ne ben daha önce nasıl görmemişim canım pasta çok güzel öncelikle pastan tadında ve görüntüsünde bir ömür diliyorum sana:)

    YanıtlaSil
  32. İlk yaptığın pasta buysa bence kesinlikle devam etmelisin.Tebrik ederim..
    tombikasci.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. devam etmek istiyorum tabiki,artık fırsatları değerlendireceğim yapmak için:)
      teşekkür ederim..

      Sil
  33. ilk denemeye göre harika bir iş çıkarmışsın tebrik ederim ellerine sağlık
    Sevgilerimle
    http://yasemininmutfagindan.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili yasemin,acemi şansı galiba:)

      Sil
  34. nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim perihan hanım,eksik olmayın..

      Sil
  35. Kaç kere yazmaya çalıştım niyeyse mesaj hatası dedi durdu bir kere daha deniyeyim. gerçi faceden yazmıştım. ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden acaba bugün bende yanıtlamakta zorlanıyorum yorumları,allah allah..
      sağol canım benimmm..

      Sil
  36. SANKİ BİR SANAT ESERİ VALLA BEN BU PASTAYI YAPARSAM HERALDA YEMEĞE KIYAMAM

    YanıtlaSil
  37. ilk deneme için harika olmuş bence çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..