Bu Blogda Ara

5 Haziran 2012 Salı

MUHALLEBİLİ LOKUM

MUHALLEBİLİ LOKUM


Herkese MERHABALAR.
Bu aralar yoğun olduğumdan dün bahsetmiştim,aynı hızla devam ediyorum,bakalım ne zaman es vereceğim,tarifimi yayınlayıp, linklerimi sosyal medyaya atıp kaçı veriyorum.
Bugün de maç soframızdaki tariflerden biriyle devam ediyoruz,malum kalana kar yağıyor buralarda :)
  Tatlı krizim tutmuş olmalı ki bu tarifle devam etmek istedim,elim nedense ona gidiverdi,vardır bir hikmeti dedim ve yazdım ;)

   Belki on yıldan fazladır yaparım bu  lokumları,taaa bekarlığımdan beri yani.Her zamanda sevilerek yenmiştir.O zamandan bu zamana çok da meşhur oldu,halbuki o dönemde çok az kişi bilip yapıyordu.
   Eğer hala bu lokumlardan yapıp,yemediyseniz tam zamanıdır bence (neden zamanıysa artık:),mutlaka denemelisiniz diyorum ve geçiyorum tarife.


MALZEMELER

3 su bardağından biraz fazla süt
2,5 kahve fincanı un
2,5 kahve fincanı toz şeker
3 yemek kaşığı tereyağ yada margarin
2 adet vanilya
tabanı için :
kakaolu petibör büsküvi
içine iri kırılmış ceviz
MUHALLEBİLİ LOKUM

HAZIRLANIŞI

   Öncelikle yağı tencereye alıp eritelim ve unu pembeleşene kadar kavuralım.Ardından sütü ve toz şekeri ekleyip hızlıca karıştıralım,eğer topak kaldıysa blendırdan geçirip sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirelim ve ocaktan alalım.
  Vanilyaları da ekleyip en az 10 dakika mikserle çırpalım.Diğer tarafta büyük borcam bir tepsiyi ıslatıp fazla suyunu dökelim ve un haline getirdiğimiz kakaolu büsküvileri bütün tabana eşit olarak yayalım.muhallebimizi ince bir şekilde büsküvilerin üzerine yayalım.
   Üzerine iri kırılmış cevizleri de serpip buzdolabına kaldıralım.4-5 saat dinlendikten sonra servis edeceğimiz zaman 2 cm eninde şeritler halinde kesip 2 kere dolanmış parçalar halinde rulo yapalım ve soğuk olarak servis edelim.

   Not: ben yarısını hindistan cevizli yaptığım için iki tepsiye böldüm,birine hindistan cevizi diğerine de kakaolu büsküvi döşedim,dilerseniz sizde öyle yapabilirsiniz.Ancak kakaolu büsküvili olanlar her zaman daha çok seviliyor haberiniz olsun.
 Not:  tatlıyı ne kadar ince dökerseniz o kadar başarılı rulo yaparsınız,buzdolabında bekletme sürenizde bunda etkilidir,ne kadar beklerse o kadar kendini çeker ve düzgün rulo olurlar.
 Tatlı tek tepsiyle kalın olacaksa, iki tepsiye de dökebilirsiniz.
Ben bu defa biraz acele ettim her zamanki gibi muntazam olmadı malesef..

AFİYET OLSUN....

29 yorum:

  1. Lokumlar nefis olmuş canım. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş arkadaşım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. GÜZEL GÜZEL NESİ VAR. ÇOK GÜZEL OLMUŞ BELLİ. ELLERİNE SAĞLIK. GAYET DÜZGÜN VE LEZZETLİ. SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık,hafif güzel bir tatlı oluyor bende az değişiğini yapıyorum,dediğin gibi çok seviliyor:)Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  5. Çok güzeller .Ellerine sağlık.Ben nedense bu tatlıyı katlama işi her seferinde istediğim gibi düzgün beceremiyorum.Bazen düzgün oluyor bazen olmuyor

    Bende bloğuma beklerim
    http://hayatpaylastikca.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. ilk kez duyuyorum,ama iyi de oluyor bilinmeyenleri bilgilendirmek adına teşekkürler..emeğine sağlık mutlu günler

    YanıtlaSil
  7. Dünkü sofra paylaşımında bu tatlı dikkatimi çekmişti , harika görünüyor.
    Tarifini not ediyorum , ellerine sağlık canım .

    YanıtlaSil
  8. Reyhan'cım ellerine sağlık tatlısız duramam sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel gözüküyor..Biz bu lokumlara Ankara sarması diyoruz..Ve muhallabeinin üstüne ince bir katta krem şanti sürüyoruz..Öylede çok güzel oluyor..Sizin yaptığınız bu şekilde de çok güzel oluyor..Elerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. kesinlikle çok pratik aynı zamanda hafif bir tatlı. ben tadını çok sevdim. denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  11. tatlı gibisi yok :))
    çok severim bunu da ellerine sağlık
    bir şeyler yapasım geldi:))

    YanıtlaSil
  12. sütlü tatlı gibisi yok :) Hele de şu yaz zamanlarında... Ellerine Sağlık, Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Sütlü tatlılara bayılırım. Nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık çok güzel ve hafif bir tatlı olmuş.

    YanıtlaSil
  15. bana sarmak zor geliyor beceremiyotum bir turlu .ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  16. Lokumlar şahane olmuş,ellerine sağlık canım.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  17. çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. cok lezziz görünüyor canim
    ellerine saglik
    :-))

    YanıtlaSil
  19. canım benim çok güzel bir tarif paylaşmışsın...
    harika görünüyor...
    ellerine sağlık....
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. bu güzel lezzetlere bakıp bakıp da oturmak olmuyor ki, çok güzeller...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık canım.çok leziz görünüyor.sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. ne hafif lezizdir o varya çok severim çok:)
    kaçıvermek yok öle buralarda istiyoruz ki biz seni:)
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  23. tatlı krizim tuttu sanırım.hmm nefis görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  24. tam iştah açıcı bir tatlı.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  25. Özellikle yazın çok severek yaparım, ben bisküvi değilde hindistan ceviziyle yaparım.Bunu denerken bari diyet bisküviyle yapayım.

    YanıtlaSil
  26. ellerıne sağlık canım cok guzel gorunuyor uzun zamandır ne yedım ne de yaptım

    YanıtlaSil
  27. reyhan bayılırım ben buna..ellerıne saglık..nefıs canım....

    zeynep.marıfetellerımızde

    YanıtlaSil
  28. görüntüsünden nefis olduğu belli.
    muhallebi çook severim.
    herhalde yumuşacık ağızda dağılan bişi olmalı.
    bunnardan en az 5 tanesini bi kerede yerim ki.
    :)

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..