Bu Blogda Ara

26 Eylül 2012 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE

Günlük güneşlik bir günden herkese merhaba.
  Tabi günlük güneşlik sadece dışarıda,onun dışında da her şey günlük güneşlik olabilseydi keşke ama değil işte,Allah bugünümüzü aratmasın.
  Bugün sizlere hepimizin evinde pişen klasik bir zeytinyağlı getirdim.Birde benden okuyun istedim.Ben kavurarak ve az da olsa salça katarak yapıyorum,aksi taktirde bizimkiler yemiyor,eşime salçasız yemek yedirmek çok zordur.Yoksa bende isterim tüm malzemeyi tencereye üst üste diz, suyunu koy pişsin ama hayatta yediremiyorum.Doğruyu söylemek gerekirse bu şekilde daha leziz oluyor bizimkilere hak vermemek elde değil.İtiraf edeyim bende bu halini daha çok seviyorum,hadi birde benim tarifimle deneyin bakalım siz beğenecek misiniz? :)

MALZEMELER

500 gr taze fasulye
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1 adet iri kuru soğan
2 adet orta boy domates
1 yemek kaşığı salça
1 diş sarımsak
1 adet kesme şeker
tuz
tuzot
değirmende çekilmiş karabiber
pul biber (isteğe bağlı)
1/4 limonun suyu
2 su bardağı kadar su

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASÜLYE

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle ayıklayıp yıkadığımız fasulyeleri dilediğimiz gibi doğrayalım,ben bu defa bir ortadan yatay,bir dikey kesip dört parçaya böldüm,duruma göre yada fasulyenin cinsine göre bütünde pişirdiğim olur.Ardından zeytinyağını tencereye alıp ısıtalım,önce yemeklik doğradığımız soğan ve sarımsağı ekleyip biraz kavuralım,şeffaflaşması yeterlidir.Sonra rendelenmiş domates ve kesme şekeri ekleyip biraz daha kavuralım.Salçayı ekleyip bir iki daha çevirip iyice karıştırdıktan sonra fasulyeleri de tencereye alıp onları da birkaç kez ters yüz edip karıştıralım.
  Son olarak tuzunu ve suyunu ekleyelim ve önce orta ateşte kaynamaya sonra da kısık ateşte pişmeye bırakalım.Çok fazla karıştırmamak kaydıyla arada hafif karıştırarak kontrol edelim.Pişen yemeğimize en son baharatlarını ve limon suyunu ekleyip son kez karıştırıp ocaktan alalım,kapağını kapatıp ılımaya bırakalım.Oda sıcaklığına ulaşınca buzdolabına kaldırabiliriz.
Soğuk yada ılık olarak servis edebilirsiniz..

   Not:  Ben diğer yemeklerdeki kadar olmasa da hem biraz da olsa kavuruyorum hemde biraz salça katıyorum,yoksa ev halkına yediremiyorum,itiraf etmek gerekirse bende böyle seviyorum.Ama siz salça katmak istemezseniz domatesi iki yerine üç yada dört adet ekleyebilirsiniz.
AFİYET OLSUN...
                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

50 yorum:

  1. Nefis gözüküyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Biliyor musun, benim taze fasulyem hiç istediğim gibi pişmiyor. Hemen hemen her yöntemi de denedim ama olmuyor, sert oluyor hep: (((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. allah allah,acaba aldığın fasülyenin cinsinden mi diyeceğim ama bir iki olmaz üçüncüde olması lazım.böyle denemediysen birde böyle dene derim...

      Sil
  3. çok severim...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. bnde dün pişirdim ben soğan salça vs bütün malzemeleri aynı anda koyuyorum kısık ateşte yavaş yavaş pişriyorum hiç karıştırmadan fasülyelerin rengi değişince karıştıryorum kızım çok seviyor ayrıca dolabada koyduk kış geliyor malum :)
    elinize sağlık bnde beklerim sevgiler nisamla.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende öyle yapıyordum ama hafif kavurunca daha leziz olduğundan böyle yapıyorum,yoksa diğer hali daha pratik.seninde ellerine sağlık,afiyetle tüketin inşallah...

      Sil
  5. fırımndan yeni çıkmış sıcacık ekmeğimi alıp geliyorum reyhancımmm:))
    bayılırımm kii..
    ellerine sağlıkk tatlımm..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımmmm koş gel ama ekmeği fazla al,bayılırım sıcak ekmeğe:)sağol canım benim...

      Sil
  6. Ellerine sağlık. Salçalı salçasız farketmez çok severim:)

    YanıtlaSil
  7. En sevdiğim yemeklerden biri. Akşama bende mi yapsam acaba?

    YanıtlaSil
  8. yöntem ne olursa olsun sevgiyle itinayla pişirdin mi o yemeği beğenmemek ne mümkün değil mi reyhancım? ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle abacım sevgi varsa gerisi boş,sağolasın..

      Sil
  9. Ellerine sağlık, harika görünüyor. En sevdiğim lezzetlerden biridir.Şifa olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. eline sağlık,bende salçalı yemek severim ama yazın domatesler salçayı pek aratmıyor,ellerine sağlık nefis olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. domates katsamda azıcık salça katma mecburiyetim var malesef,illaki onunda tadı olacak:)sağol canım..

      Sil
  11. Bir tavsiyede bulunabilir miyim ukelalık addetmezseniz? :))
    Soğanı kavurduktan sonra domatesi koymadan fasülyeyi koyup kavurunca ve sonra üzerine domatesi koyunca hem fasülye daha çabuk pişiyor, hem de su istemiyor, domatesin suyu yetiyor. Zaten domates her yemeğin geç pişmesine sebep oluyor. Bu arada sunumunuz nefis. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estağfurullah olur mu öyle şey,ukalalık ne demek.öneriniz için çok teşekkür ederim bir daha ki sefere öyle deneyeceğim,aslında ben normalde suyunu daha az koyuyorum ancak eşim suyunu tam çekmiş değil biraz sulu istediği için bardak ekliyorum.Ekmek banacak mış:)sağolun..

      Sil
    2. bende ekmek banmaya bayılırımm tüümm yemekleree:))
      halim sonum ne ola sence reyhanımm??
      :))

      Sil
    3. ah tatlım yapma sakın,benim eşim ve oğlumun durumu pek hoş değil valla benden söylemesi:)

      Sil
  12. CANIM YOLDAN GELDİM KARNIM ÇOK AÇ EVDE YİYECEK BİR ŞEY YOK BİR TABAK RİCA EDEBİLİRMİYİM
    EKMEĞİ BEN ALTIMDAKİ FIRINDAN ALIRIM
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah kıyamam ben sana,göndermek mümkün olsaydı ya da direkt blogdan ikram edebilseydim,tabi bende sizlerden sebeplenseydim:)sağol canım...

      Sil
  13. Canım asla vazgeçemem zeytinyağlılardn ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hele de yaz günlerinde zeytinyağlı gibisi yok,sağol derya'cım...

      Sil
  14. çok severim, bol da yaparım, yalnız bazen fasulye kart oluyor pişmiyor beni deli ediyor:))))ben de senin gibi salçalı seviyorum...ayrıca protein kaynağı ya resmen vücudum çok istiyor..tabak tabak yiyorum:)))eline sağlık unutmadan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah o kart çıkan fasülyeler ömür törpüsü gibi,ama iyi seçmek zamanında yemek lazım,o zaman lokum gibi oluyor ablacım:)öpüyorum...

      Sil
  15. işte bunu haftada 2-3 gün yiyorum.
    ama hep dışarda.
    bayılırım.
    ben tam bir sebzeciyim.
    :)
    haftada 2-3 gün de bamya yiyorum.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden dışarıda yapsana kendin,ev yapımı gibi olmazzz:)

      Sil
  16. Canım ellerine sağlık çok severim ev halkı da çok sever sık sık yaparız.Sevgilerimle canımm öpüyorum tatlı bal yanaklarından ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canımmmm,bende seni öpüyorum yanacıklarından...

      Sil
  17. Canım ellerine sağlık bu arada sizede geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  18. Kahvaltı da olduğum halde çıtır ekmeğimden koparımtaze fasulyeye daldım:)) Sunuma bayıldım:))

    YanıtlaSil
  19. En sevdiğim sebze yemeğidir. :) Sunumda çok hoş olmuş. Limon ve tuzot hariç bende böyle yapıyorum. Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
  20. En sevdiğim sebze yemeğidir. :) Sunumda çok hoş olmuş. Ben limon ve tuzot kullanmadan yapıyorum. Eline sağlık canım. :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. yaaaa,servisi çok güzel,ellerine sağılık,lezzetli oluyor.

    YanıtlaSil
  22. Selam Reyhan eline sağlık sunum da çok güzel.Bende bu hafta yaptım ama biz sıcak yedik ben et yada kıyma yoksa salça koymuyorum sadece domates ve kırmızı tozbiber...eskiden senin gibi pişirirdim daha lezzetli olduğu kesin ama soğanın kavrulmasının sağlıklı olmadığını duyunca eğer kavrulmadanda olacaksa artık hepsini atıyorum tencereye kısık ateşte pişiyo suda koymuyorum yeteri kadar bırakıyo zaten benimkilerde banmak ister ama çok banmasınlar diye az sulu olmasının sakıncası yok tabii...
    sevgiler canım buarada patates çorbasını yapıcam haftaya dişimden ameliyat olucam benim doyurucu şeylere ihtiyacım var...görüntüsü süper....sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam canım,
      aslında soğanı çok kavurmak sağlıksız derler ama sonuçta birçok yemekte kavuruyoruz,sotelerde yada diğerlerinde,bir eksik bir fazla farketmiyor :)seninde ellerine sağlık afiyet,şeker olmuş.
      patates çorbasını yaparsam umarım memnun kalacksın,sonucu bekliyorum,çok sağol...

      Sil
  23. Bayılırım ve çok güzel yaparım.Ama biz yan kılçıklarının hepsini alırız, sarımsak hiç koymam.Sarımsaklı yapıp, tadına bakacağım,sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fasülyenin cinsine göre yan kılçıklarını bende alıyorum ama bunlar su gibiydi kıyamadım valla:)sarımsak bir diş bile olsa çok yakışıyor kesinlikle dene,sağol canım..

      Sil
  24. Canım ellerine sağlık..Bende bugün yeşil fasulye yedim akşam eltim yapmıştı saolsun...sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Baharçiçeği9 Eki 2012 15:14:00

    Yarin bizdede fasulye pisecek bende ayni bu sekilde yapiyorum yanina pilavla nefis oluyor
    Eline saglik Reyhancim

    YanıtlaSil
  26. Yanında bulgur pilavı ve cacıkta varsa tamamdır.
    Benimde eşim çok sever.
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  27. !!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!!9 Eki 2012 15:15:00

    afiyet sifalar olsun enfes görünüyor.. ellerine saglik..sicacik sevgilerle...

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..