Bu Blogda Ara

24 Eylül 2012 Pazartesi

FESLEĞENLİ PATATES ÇORBASI


Birkaç günlük aradan sonra herkese merhabalar..
  Umarım hepimiz için güzel bir hafta olur diyerek başlıyorum yazmaya.Yazmaya başlıyorum deyince sanmayın ki uzun uzun yazacaklarım var,sadece maksat konuya giriş yapmak:)
Aslında bugün aklımda başka bir tarif vardı,ancak yayınımı gece hazırlamaya başladığımda hava o kadar soğuktu ki,o anın psikolojisiyle kendimi çorba tarifini yazarken buldum.Yalnız,şuan hava o kadar güzel ki hiç çorbalık değil,ama bir kere başladık,onun kısmetiymiş deyip devam ediyorum yazmaya.
   Patates çorbası eski tariflerimden biridir ,uzun zaman önce güncellemek için taslağa almıştım,şimdi güncellenmiş haliyle sunuyorum sizlere.Biz çok sevdik,eminim siz de seveceksiniz.Deneyin görün derim.

8 kişilik
MALZEMELER

8-9 adet orta boy patates
2 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 orta boy soğan
1 yemek kaşığı tepeleme un
3 su bardağı tavuk suyu
3 su bardağı su(yada dilerseniz tamamınıda tavuk suyuna yapabilirsiniz,tercih sizin)
2 yemek kaşığı yoğurt
tuz
değirmende çekilmiş kara biber
tuzot
pulbiber
eğer varsa ,doğranmış taze fesleğen,yoksa ki benim fesleğenlerim solduğu için ben kuru kullandım,2-3 çay kaşığı kuru fesleğen



HAZIRLANIŞI

Öncelikle yağlarımızı tencereye alıp eritip ısıtalım,ardından yemeklik doğradığımız  soğanları ilave edip kavuralım,doğranmış patatesleri de ekleyelim ve kavurmaya devam edelim.En son unu ekleyip sürekli karıştırarak onu da kavuralım,unun kokusu çıkınca tavuk suyunu ve suyu ekleyip kaynamaya bırakalım.Kaynadıktan sonra ocağın altını kısalım,patatesler iyice yumuşayana kadar pişirelim.
   Patateslerimiz yumuşayınca ,pütür kalmayacak şekilde blendırdan geçirelim,tuzunu baharatlarını ve çorbadan birkaç kaşık koyduğumuz yoğurdu çırpıp yavaşça ekledikten sonra biraz daha kaynatıp ocağın altını kapatalım.Altını kapattıktan sonra taze yada kuru fesleğeni ekleyip sıcak olarak servis edelim..
  Not: eğer kıvamı koyu olursa bir miktar daha kaynar su ilavesi yapabilirsiniz.

AFİYET  OLSUN....

                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

40 yorum:

  1. ellerine sağlık canım değişik bir tarif

    YanıtlaSil
  2. evet bugün hava güzel ama çorba içilmeyecek kadar sıcak günler çoktaan gitti.Eline sağlık,ben fesleğenli herşeyi seviyorum galiba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle canım,gerçi benim yaz kış farketmez güzel bir çorbaya asla hayır demem:)sağol canım..

      Sil
  3. Mis olmus Reyhan ellerine saglik.Bizim buralarda Baku de de geceden yagmur vardi tam corbalik...Bende bir kazan mercimek yaptim yagmurun etkisiyle :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. artık bundan sonra havalar böyle olacak,bol bol çorba içeriz artık,sağol hülya'cım...

      Sil
  4. miiis miiiiis ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. Çok lezzetli bir çorba olmuş, ellerinize sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık, rengide ne güzel olmuş..

    YanıtlaSil
  7. buralara kis geldi,corba donemi acildi.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim buralar akşamlar soğuk şimdilik ama çorba her mevsim yenir bizde,teşekkür ederim...

      Sil
  8. Çorbayı zaten çok severim. Bu da değişik bir tarif. Elinize sağlık. Defterime eklenmiştir.

    YanıtlaSil
  9. çorba mevsimi başlıyor artık soğuk günlerde harika oluyor çorbanız harika olmuş ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Çok hoşuma gitti, ben bunu suyla yapacağım fesleğenim yok evde ama büyük marketlerde bulurum sanırım...hava soğudu mu çorba gibisi yok eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımmm evet sen tavuk suyu kullanmazsın,lezzetinden biraz çalacaksın ama olsun,sende sade suyla yap ablacım,sağolasın..

      Sil
  11. benim de favori çorbalarımdan biridir:) afiyet şifa olsun

    YanıtlaSil
  12. Fesleğenle nefis bir çorba olmuş mis gibi ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  13. Her mevsim corba icenlerdenim.Nefis görünüyor,ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende öyle ,yaz,kış içerim çorba ama kışın bir başka keyifli oluyor,sağol canım...

      Sil
  14. fesleğen ve patates.
    ikisi de gözdem.
    denerim.
    :)

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. Patates çorbasını çok severim fesleğenli hiç yememiştim.. Uzun zamandır takipçinizim. Bana da beklerim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fesleğen ayrı bir aroma katıyor,daha da güzelleştiriyor,çok teşekkür ederim...

      Sil
  16. Havalar sogudu(burada) kis mevisimi vede corba mevsimi basladi heyyy..Bu cok guzel olmus..deneyecegim kisa zamanda.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizde sadece akşamlar serin ama çorba içilir hemde mis gibi olur:)teşekkür ederim...

      Sil
  17. Canım teşekkür ederim...Çorban ve sunum nefis ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim derya'cım ,hep mutlu ol. ben de teşekkür ederim...

      Sil
  18. Çorba zamanları geliyor yavaş yavaş.Bu tarifte çok güzel,teşekkürler.

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağılık,çabuk ve nefis bir çorba olmuş,aklımda .

    YanıtlaSil
  20. Ellerinize sağlık, çok güzel ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  21. Canim eline saglik olsun. Harika bir goruntu..
    Annemde cok guzel yapar bu corbayi . Annecigimi hatirladim:(
    Afiyet olsun canim
    Hayirli gunler Sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. Çorbanızı dün denedim, fesleğen bulamadım reyhan koydum ama o da çok yakıştı :) Bir de patatesleri önceden biraz haşlayarak yaptım, daha kolay oldu gibi geldi. Ama nasıl leziz bir çorbaymış anlatamam, denemek isteyenlere tavsiye ediyorum :) Ellerinize sağlık tekrar..

    Zümra

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..