Bu Blogda Ara

1 Ekim 2012 Pazartesi

ATIŞTIRMALIK PATATES PÜRESİ

ATIŞTIRMALIK PATATES PÜRESİ 

  Yeni bir haftadan,yeni bir aydan herkese merhabalar.
Haftaya bilindik ama nefis bir yemeğin değişik bir formuyla başlayalım istedim.Hepimiz biliriz ki patates püresi nefis olduğu kadar servisi çok zor bir yemektir,dağılmadan servis etmek çok zordur.Bu şekilde hem çok şık bir sunumumuz oluyor hem de kolay servis edebiliyoruz.Özellikle davet sofralarına çok yakışıyor.Denemenizi tavsiye ederim.
  Hepinize güzel bir hafta diliyorum.

MALZEMELER

6-7 adet orta boy patates (haşlanmış,ezilmiş)
1-2 yemek kaşığı tereyağ
1-1,5 çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
1/2 çay bardağı süt
tuz
değirmende çekilmiş karabiber
üzeri için:
rendelenmiş kaşar peyniri
kürdan

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle haşladığımız patatesleri soyup ezelim, içine tereyağı,süt ,kaşar peyniri rendesi,tuz ve karabiberi de ekleyip iyice karıştırarak birbirine yedirelim ve ılımaya bırakalım.Ilıyınca cevizden küçük parçalar koparıp şekil verelim.
  Hazırladığımız patates toplarının üzerini rendelediğimiz  kaşar peynirine bulayalım.Hafifçe yağladığımız fırın tepsisine, aralarında 1'er cm boşluk kalacak şekilde dizip 200 dereceli fırında kaşarlar eriyip hafif kızarana kadar pişirelim.Ben kürdanları pişirdikten sonra sapladım ki renkleri değişmesin,yanmasın siz de öyle yapın derim.
  Sıcak yada ılık olarak servis edelim.

Not   : patatesleri kabuklarıyla haşlamanızı tavsiye ederim.Soyup,doğrayıp haşladığımız patatesler çok su çeker,süt ilave edildiğinde de cıvıklaşabilir. Normal patates püresinden farklı olarak bu topların yayılmaması gerekiyor bu nedenle en iyi yöntem kabuğuyla haşlamaktır.
AFİYET OLSUN....

                                                 Twitter :    Reyhan Ksc
                                                 instagram :  reyhanksc
                                                 facebook:   anne eli gibi

40 yorum:

  1. Sunum harika, tadını hissettim damağımda..Ellerine sağlık güzel Reyhan'cım..

    YanıtlaSil
  2. Görüntü harika...Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Yine harika görünümünde nefis şeyler yapmışsın...Ellerine sağlık sunumunu deneyeceğim...Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  4. Nefis bir atıştırmalık olmuş,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık.
    patatesli tariflere bayılıyorum.

    YanıtlaSil
  6. elelrine sağlık canım nefis görünüyor ve çok çok cici ama bunlar yaa :)
    çok sevdim birtane aldım kaçtım öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana bir değil tüm tabak feda olsun şekercim:)sağol tatlım...

      Sil
  7. Etin yanında da harika olur patates püresi :)

    YanıtlaSil
  8. değişik bir sunum olmuş ellerine sağlık:) sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Güzel fikir,teşekkürler:)Ellerine sağlık,sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  10. Patates püresini firinlama güzel fikir, dagilmadan servis edilir,deneyecegim sunumda istah acici olmuseline saglik canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim canım tek lokmada yut gitsin:)sağol...

      Sil
  11. Farklı bir tat olmuş..Püre toplarını sonradan fırınlamak çok güzel fikir :) Ellerine sağlık..Nefiiis gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  12. farklı bir sunum olmuş..
    bende bu şekilde deneyeciğim..ellerinize sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. tam misafirlik olmuş bu.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  14. tam misafirlik olmuş bu.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Reyhan'cım bayılırım ufak atıştırmalıklara ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Ellerinse saglik canim, superler, hic firinlamak aklima gelmemisti..yarin deniyorum:)) sevgiler

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık canım çok nefis olmuş:))) Tek atımlık oluşu süpermiş..
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık. Patates püresini çok severim.Sunum da güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  19. Süper fikir canım tam atıştırmalık ellerine sağlık;)

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Reyhan...Fikir çok hoş bende borcama yayıp üstüne kaşarpeyniri serperim ama dediğingibi tabağa koyarken zor olur görüntü bozulur...bu çok hoş olmuş...eline sağlık...buarada bendeki yorumuna cevap bende okadar topuklu asla giyemem zaten giyemediğimden ama istediğimden bloğumun adı yüksektopuklar bide kadına özel olsun kadınca olsun diye bu adı koymuştum bende senin beğendiğini beğendim ama yalnızca beğendim....düğünlerde giyiyorum tabii...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında ben yüksek topuğu çok severim,hatta genelde kullanırım ama modeller pek benim tarzım değildi:)patatese gelince bende genel olarak tepsiye yayıyorum ama servisi sahiden çok zor oluyor,bunun da güzel bir alternatif olduğu kesin :)sağol canım...

      Sil
  21. çok güzel gözüküyorlar:) cok hafif bir aperatif ol...

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..