Bu Blogda Ara

19 Kasım 2012 Pazartesi

ÇOCUKLAR ENERJİ TASARRUFU HAKKINDA SİEMENS İLE DAHA BİLİNÇLİ


Herkese merhabalar.
  Geçtiğimiz ay, blog yazarı arkadaşlarım ve çocuklarımızla birlikte ,harika bir etkinlikte buluştuk.Çocuklarımız müze gezip sosyalleşirken,bizde dışarıda sohbetin dibine vurduk,) ama müzeyi gezemediğim için aklımda da kalmadı değil,neyse ki,müze çok yakınımda, oğlumu alıp tekrar gitmek için vakit kolluyorum ,)
  Anne,çocuk etkinlikleri en sevdiğim,en keyif aldığım etkinlik türüdür,mümkün olduğunca kaçırmamaya çalışıyorum.Bu da çok güzel ve faydalı bir etkinlik oldu bizim için.Müzeyle ilgili bilgiler aşağıda,yolunuz düşerse mutlaka gidin gezin derim.
  Hepinize mutlu haftalar...



ÇOCUKLAR ENERJİ TASARRUFU HAKKINDA SİEMENS İLE DAHA BİLİNÇLİ
Santral İstanbul Enerji Müzesinde, Siemens sponsorluğunda 2010 yılından bu yana devam eden “Gelecek=Çocuk ve Enerji” eğitimlerinde çocuklar, sürdürülebilirlik ve enerji tasarrufu konusunda bilinçlenmeye devam ediyor. 2011- 2012 eğitim öğretim yılında şimdiye kadar 3 bin 293 öğrenci, evdeki elektrik tüketiminin yüzde 46’sının gerçekleştiği beyaz eşyaların çevreci özelliklerinin, doğal kaynakların sürdürülebilirliği açısından taşıdığı önemi, öğrencilerin yaşayarak öğrenme fırsatı elde ediyor.
Santral İstanbul Eğitim Birimi tarafından, Siemens Ev Aletleri sponsorluğunda yürütülen çocuklara ve gençlere yönelik eğitim programı “Gelecek=Çocuk ve Enerji” projesinde, 2010- 2011 eğitim öğretim ve 2011- 2012 eğitim öğretim yılında, şimdiye kadar katılan öğrencilerin sayısı yaklaşık 8.000 çocuğu buldu.

Öğrenciler eğitim programında buzdolabı, çamaşır makinesi, ütü, bilgisayar gibi elektrikli ev aletlerinin ne kadar enerji harcadıkları bilgisinden hareketle geliştirilen grup oyununa katılıyor. Çocuklar kendilerine dağıtılan kartlar aracılığı ile hangi beyaz eşyanın ne kadar enerji tükettiğine ilişkin fikir yürütüyor. Üzerinde çeşitli beyaz eşya resimleri ve enerji tüketim miktarlarının yer aldığı kartlar, çocukların inter aktif bir ortamda, yaşayarak çevre bilinci kazanmalarına destek sağlıyor. Kartlar daha sonra evde aileleri, okulda arkadaşları ile oynayabilmeleri için çocuklara hediye ediliyor.

Enerji Müzesinde çocuklara ve gençlere yönelik, enerjinin doğru kullanımına ilişkin eğitimler, müzenin açıldığı 2010 yılından bu yana devam ediyor. Yılda yaklaşık 15 bin öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilen programlar Salı günleri “Gelecek=Çocuk ve Enerji”başlığı altında Siemens Ev Aletleri desteği ile ücretsiz olarak gerçekleştiriliyor. Program kapsamında 3- 6 yaş, 7- 12 yaş, 13- 15 yaş ve 16-18 yaş olmak üzere dört gruba, farklı içerikler sunuluyor.

Enerji Müzesi’nde bulunan hemen her şeye dokunabildikleri eğitimler sırasında öğrenciler, Silahtarağa Elektrik Santralı’nın tarihi, elektriğin elde edilme yöntemleri hakkında bilgi ediniyor. Farklı enerji kaynakları ve özellikle enerji tasarrufu gibi konularda bilinçleniyor, çeşitli oyun ve aktiviteler ile eğlenirken öğreniyorlar.
Yaklaşık 25 kişilik gruplar halinde gerçekleştirilen eğitimler, yaş gruplarına göre 1.5- 2 saat sürüyor. Eğitim, Enerji Müzesi içinde yer alan “Enerji Oyun Alanı”nda, tüm yaş gruplarının ilgisini çeken elektrik ve enerji temalı interaktif oyunlarla sona eriyor.
sağlıcakla kalın....

16 yorum:

  1. çocuklar için ne kadar güzel bir eğitim olmuş reyhancım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle canım.bilinçlenmek güzeldir :)

      Sil
  2. harika bir etkinliaberi bu
    emeği geçen geçen herkese teşekkürler

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende senin vesilenle tekrar teşekkür etmiş olayım..

      Sil
  3. :))))
    çocuklar bu yaşta bile çok zeki :))

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar guzel etkinlikler bunlar boyle, hem cocuklar ogreniyor bilgi sahibi oluyorlar hemde egleniyorlar, tabiki anneler icinde guzel bir sohbet ortami olusuyor cocuklari beklerken :)

    YanıtlaSil
  5. güzel eylenmişsiniz canım.

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel bir proje bu harikaaa...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  7. bencede süper bir etkinlik olmuş. sınıf annesiyim ve bu tarz etkinlikleri çoğunlukla ben düzenliyorum keşke Ankarada da böyle bir yer olsaydı hiç kaçırmaz ziyaret ederdik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bir göreviniz var,ben cesaret edip o yükümlülüğü alamadım hiç.ankara'da da burada olmayan güzelliler var ama biz de oraya gelemiyoruz ..

      Sil
  8. Senin gibi duyarlı ve bilgili evlat yetiştiren annelerin alınlarından öpüyorum. Çok güzel günler sana ve evlatcığına..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım benim,bende seni kocaman öpüyorum..

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..