Bu Blogda Ara

16 Kasım 2012 Cuma

SPAGETTİ BOLONEZ (BOLONEZ SOSLU SPAGETTİ)

SPAGETTİ BOLONEZ (BOLONEZ SOSLU SPAGETTİ)

Herkese merhabalar,hayırlı cumalar.
  Bugün çay saati tariflerine ara verip nefis bir makarna ve sosuyla akşam yemeğinize renk katmaya geldim,)
Yapmayan varsa da duymayan yoktur herhalde, bolonez soslu spagetti'yi,kimine göre domatesli makarna olsa da,ben orjinal adıyla yayınlamak istedim.Tabi ki sosu biraz kendi damak tadıma göre ayarladım.Ama yine de içeriği hemen hemen aynı.Eğer hala denemediyseniz bu defa spagettinizi bu sosla deneyin derim,beğeni garanti ,)
Hepimize mutlu hafta sonları...

Diğer makarna tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

1 paket spagetti makarna (çubuk makarna) (ben yassı spagetti kullandım)
haşlamak için yeteri kadar su
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
tuz

makarnayı kavurmak için:
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı sıvı yağ
tuz

bolonez sos için:
6 adet orta boy domates
200 gr kıyma
1 diş sarımsak
1 orta boy kuru soğan
1 yemek kaşığı sıvı yağ
1-2 adet defne yaprağı
1/2 yemek kaşığı domates salçası (ben kullanmadım ama dilerseniz kullanabilirsiniz)
tuz
değirmende çekilmiş karabiber
pul biber


SPAGETTİ BOLONEZ (BOLONEZ SOSLU SPAGETTİ)

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle makarnayı haşlamak için derin bir tencereye yeteri kadar suyu,zeytinyağını ve tuzu alıp kaynamaya bırakalım.Kaynayan suya spagettileri bütün olarak bırakalım ve yapışmasını önlemek için arada karıştırarak kısık ateşte pişirelim.6-7 dakika kadar pişmesi yeterli olacaktır,ne çok pişmiş olsun ne de çok diri kalsın,paketin üzerinde önerilen dakikayı uygulamak da fayda var.
  Spagettiler pişerken bir yandan da sos hazırlığımıza başlayalım,çünkü spagettileri hiç bekletmeden kavurup hazırlayacağız,(makarnayı süzdükten sonra,kesinlikle soğuk sudan geçirmeyelim,makarnanın lezzetini tamamen yok eden bir uygulamadır,aklınızda olsun ) makarna piştiğinde sos hazır olursa ikisini birleştirip aynı ısıda yemek mümkün olacaktır.

 Sos için domatesleri,sarımsağı rendeleyelim.Dilerseniz kuru soğanı da rendeleyebilirsiniz yada benim gibi küçük küçük de doğrayabilirsiniz.
  Bir yemek kaşığı yağı tavaya alıp ısıtalım.Isınan yağa kıymayı ekleyip kavuralım.Kavrulan kıymaya kuru soğan ve sarımsağı da ekleyip kavurmaya devam edelim.Ardından rendelenmiş domatesleri ve defne yapraklarını ekleyelim suyunu salıp çekene kadar pişirelim.Eğer salça kullanacaksak bu aşamada salçayı da ekleyebiliriz.Domatesleri suyunu saldıktan sonra tamamen kurutmadan biraz suyunu çektirelim,yoksa çok kuru bir sos olacaktır.Hazır olan sosa tuzunu baharatlarını da ekleyip ocaktan alalım.

  Haşlanan makarnaları bir süzgeç yardımıyla süzelim ve hemen kavuracağımız tencereye yağlarımızı alıp eritelim ve vakit kaybetmeden(yineliyorum!makarnayı soğuk sudan geçirmeyeceğimiz için çabuk yapışacaktır,bu nedenle seri olmak da fayda var)  makarnayı ekleyip biraz tuzla kavuralım.

  Kavrulan makarnayı servis tabağına alıp üzerine sostan döküp sıcak olarak servis edelim.

Not: Eğer makarnayı her hangi bir sebepten dolayı kavurmak istemiyorsanız,sosuna biraz daha yağ ilave etmenizi öneririm,aksi taktirde çok yavan olur.
SPAGETTİ BOLONEZ (BOLONEZ SOSLU SPAGETTİ)

AFİYET,ŞEKER OLSUN...

44 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Makarnayı her şeklide çok severim ama böyle çok şık olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. ayyy en sevdiğim şey; evde şu anda var:))dün yapmıştım ama tabii bu sosla değil, çok duydum ismini ama hiç yapmadım..kıyma katmam bir de tabii güzelim makarnaya:)))))eline sağlık canım, ben akşam haşladım ama maalesef alışkanlık soğuk sudan geçirdim hani tencereye yapışmasın diye:(
    afiyet bal olsun
    makarnayı icat edenin mekanı cennet olsun:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende kıymasız yap o zaman ablacım,bir de o soğuk su konusu çok önemli,kimse dikkat etmez ama lezzet inanılmaz fark ediyor.amin amin :)
      sağol ablacım...

      Sil
  4. ennnnnnnnnnnn sevdiğim yemektir, ellerinize sağlık.. şuan olsa asla hayır demezdim :)

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık asla hayır demem spagettiye
    paşaya afiyet olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Sizlere Afiyet seker olsun..cok guzel gozukuyor..Bu arada tabak ta hosuma gitti belirteyim:)

    YanıtlaSil
  7. nefiss nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. OOOoo bayılırım bayılırım:)) ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. çubuk makarnalardan daha çok sevmeye başladık yassı makarnayı sanırım ,daha lezzetli geldi bana, tarif mükemmel, eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lezzetine dikkat etmedim ama ,görüntüsünü çok seviyorum,teşekkür ederim canım..

      Sil
  10. Canim eline saglik olsu makarna boyle sosla guzel ben birde buna peynir eklerim oh oh super oluyor..
    Harika gozukuyor ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arada bende peynir ekliyorum,bazen kaşar,bazen de beyaz ama buna eklemek istemedim:)sağol canım benim,öpüyorum..

      Sil
  11. MAKARNAYA KİM HAYIR DİYEBİLİR Kİ,ELLERİNE SAĞLIK:)SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  12. eline sağlık arkadaşım bayılırım şahsen. fakat eşim salça ve domates karşıtı biri malesef. bizim evde pek nadir pişiriyor bu nedenle. mutlu pazarlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ne kötü,salça tamam da ,domates neden acaba?işin zor o zaman senin,onlarsız yemek yapmak çok zor.sağol canım..

      Sil
  13. Benim oglusa her gün olsa yer,hem pratik hem doyurucu eline saglik canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimki de öyle,ne çok seviyorlar makarnayı bu çocuklar :)sağol canım..

      Sil
  14. canım benim ellerine sağlık...
    spagettiye bayılırım...

    YanıtlaSil
  15. alisverismekanım18 Kas 2012 16:29:00

    harika bi tarif..:)

    YanıtlaSil
  16. Makarnayla aram pek yok,olmasada olur benim için ama bana makarnayı bayıla bayıla yediren tek sos bu..:))
    Ellerine sağlık canıııım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa makarna sevmez misin meliha'cım,hayret :)sağol tatlım..

      Sil
  17. nasıl yenmez bu şimdi, kimse hayır diyemez, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık tatlısı harika makarna çok severim ben :)
    hatta çok çokkkkkk misler gibi olmuş, sunum harika ohh :)
    mutlu haftalar öptüm.

    YanıtlaSil
  19. Defne yaprağı kullanmak iyi fikir!
    Deniyecem, pek de güzel süslemişsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. defne çok yakışıyor,tavsiye ederim.teşekkürler..

      Sil
  20. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Bayılırım makarnaya. Böyle lezzetli bir sosla da harika olur.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  21. Canım benim ellerine sağlık bizim evin popüler yemeğidir makarna. Ellerine sağlık tekrar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anlaşılan biz Türkler italyan'lardan daha çok seviyoruz makarnayı :)sağol canımm..

      Sil
  22. Bu makarnaya bayılırım günün her saati yiyebilirim. Nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim evde de durum aynı handan'cım,teşekkür ederim..

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..