Bu Blogda Ara

20 Kasım 2012 Salı

BOŞNAK TATLISI

BOŞNAK TATLISI

Herkese merhabalar.
  Bugün de,yazdan kalma güneşli ,güzel bir hava var dışarıda.Sanırım artık güneşin son demlerini yaşıyoruz,fazla sürmez bizi kendine hasret bırakmaya başlar.Dışarıda olmadığım sürece kış mevsimi çok severim aslında,özellikle kış akşamlarını.Uzundur kolay kolay gece olmaz.Çay'ımla,çerezimle tembellik yapmayı çok severim.Ama dediğim gibi evde olduğum zaman seviyorum kışı,hele de İstanbul gibi bir şehirde kış dışarıda çok zor geçiyor.
  Şuan konuyu nasıl bağlasam diye düşünüyorum ama bir türlü bulamadım,kıştan tatlıya nasıl geçeyim bilemedim ,)Aslında geçerim de azıcık daha konuyu uzatmam gerekecek,bunu da istemiyorum,derken bağladım gitti işte,)
  Takip edenler bilir Bayram sofram'da bir tatlı vardı,işte bu o tatlı,yayınlamam için çok istek geldi ancak bir türlü sıra gelmedi.Çok beğenildi,hatta tam puan aldı,deneyin derim.
   Bu arada ben boşnak değilim,sahiden boşnak'lara özgü bir tatlı mı? onu bilemiyorum.Tarif ,Annem'den aldığım çok eski bir yemek dergisi'ne ait,bende o'nun yalancısıyım.Bu boşnak tatlısı değil,biz bunu daha değişik yaparız gibi tepkilere karşı önceden gardımı da aldığıma göre artık tarife geçebilirim ,)

Diğer şerbetli tatlı tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

250 gr tuzsuz tereyağ
3 adet yumurtanın sarısı
1 tutam tuz
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un (elenmiş)
içine:
1/2 su bardağından bir parmak fazla dövülmüş ceviz
1/2 tatlı kaşığı tarçın
1/2 tatlı kaşığı hindistan cevizi
üzerine:
1 adet yumurta sarısı
toz antep fıstığı
hindistan cevizi
şerbeti için:
3 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı su
1/4 limonun suyu
BOŞNAK TATLISI

HAZIRLANIŞI

 Öncelikle yumurta sarılarını ve eritip,soğuttuğumuz tereyağını derin bir kaba alalım.Bir tutam tuz ilave ve kabartma tozunu ilave edip,elenmiş unu yavaş yavaş ekleyip karıştıralım.Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar un ekleyip yoğuralım.
 Hamurdan ceviz iriliğinde parçalar koparıp,elimizle yuvarlayalım ve elimizle açabildiğimiz kadar açalım.Karıştırdığımız dövülmüş ceviz,hindistan cevizi ve tarçın karışımından içine 1 tatlı kaşığı kadar koyup dikkatlice kapatalım.Ek yeri alta gelecek şekilde düzeltip yağlanmış tepsiye aralıklarla dizelim.Tüm hamur bitene kadar aynı işlemi tekrar edelim.Üzerine yumurta sarısı sürüp 190 dereceli fırında nar gibi kızarana kadar pişirelim.
  Tatlıları fırına atmadan önce şerbetimizi ocağa alalım ki tatlı pişip,ılıyana kadar şerbette ılısın.Şekeri suyu bir tencereye alıp kaynatalım.5 dakika kadar kaynadıktan sonra limon suyunu ilave edip ocaktan alalım ve ılımaya bırakalım.
  Pişen tatlılarımızı da fırından alıp ılımaya bırakalım.Dikkat edelim tamamen soğumasın.Tatlıda ,şerbette mutlaka ılık olmalı,bu nedenle pişme vakitlerini iyi ayarlamak gerekiyor.Ilıyan tatlıya ,ılık şerbeti döküp,üzerini başka bir tepsiyle kapatalım ve şerbetini çekmeye bırakalım.Şerbetini yeteri kadar çeken tatlımızı üzerine antep fıstığı ve hindistan cevizi döküp servis edelim.
AFİYET OLSUN...

49 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok leziz görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  2. Bizde çok seviliyor şerbetli tatlılar.Ellerine sağlık,çok güzel görünüyor, sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. oooo canım arkadaşım tatlı yapmış...
    bize yok mu? :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık harika olmuş bu

    YanıtlaSil
  5. Reyhancım boşnaklar ne der bilmiyorum ama bence tam kıvamında, tadında bir tatlı. Ellerine sağlık bayıldım..

    YanıtlaSil
  6. Serbetli tatlilara bayiliyorum. Cok guzel gorunuyor. Iki tanecik alsam:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alın tabi,benim için hiçbir sakıncası yok :)teşekkür ederim..

      Sil
  7. Ellerine sağlık pek güzeller.Sanki kalbura bastıya benziyor gibi...Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iç malzemesi olduğu için andırıyor ama hamuru bile farklı,teşekkür ederim hülya'cım..

      Sil
  8. Çok güzel bir tatlı olmuş,bayıldım...ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  9. Nasıl canım çekti şimdi.. :)
    Nefis görünüyor.
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. ankara'da dün ve bugun gri ve soğuk bir hava vardı , insanın içi kararıyor :( tatlında harika görünüyor reyhancım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bugün burası da öyle canım,içim karardı inan:( sağol tatlım...

      Sil
  11. Mniam mniam... I think this is delicious.

    YanıtlaSil
  12. Cevizli ve mis gibi tarçın kokulu, enfes bir tatlı. Ellerine sağlık, şifa olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. İnanırmısın malz.dahil yapılışına kadar çok pratik bu nedenle teşekkür ediyorum..ellerine sağlık..mutlu akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4 aşama da yapıldığını saymazsak gerçekten çok pratik bir kebaptır.teşekkür ederim arkadaşım.güzel yorumlarınla dönmene sevindim.

      Sil
  14. illa şerbetli tatlılar isteniyor arada yapmak lazım eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben değil ama eşim istiyor,bende arada yapıyorum işte :)teşekkür ederim..

      Sil
  15. Reyhan'cım kışın şerbetli tatlılar baştacı ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. benim eltim boşnak annesi yapmıştı birkez yemiştim tarifini sordum tereyağ ile un başka bişey yok demişti kalabalık birgündü tam tarifi isteyememiştim sanırım bu tarif gerçek boşnak tatlısı,ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyleymiş,dün facebook'ta bir takipçim orjinal adını da söyledi,ama şimdi unuttum :)teşekkür ederim..

      Sil
  17. Canım Reyhanım ne kadar güzel görünüyor buradan off off bir bilsen isteyen canın dili olsa da söylese sana koşaraktan bir tepsisini kapıp gelirsin :)Harika görünüyor şekercimm ellerine sağlık olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yirim senin isteyen canını ben :)sağol şekercim,öpüyorum..

      Sil
  18. Allahımmm sana geliyorum
    ne güzel bişiy bu

    YanıtlaSil
  19. Nefis olmuş belli, ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  20. Aynen canım yaa bende çoks everim,lış gecelerini..
    Çay ve çerez,birazda mısır patlattımmı..:)))
    Yanlız ben ısınamıyorum,birde şu üşümek olmasa..
    Ellerine sağlık canıııım..
    Çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah'tan ben çok üşümem,ne de olsa kış çocuğuyum :)bir de o mısırlardaki gdo olmasaydı:(artık fazla patlatmıyorum,en azından oğlum yanımdayken yasak :)
      sağol canım benim,öpüyorum..

      Sil
  21. Cokta guzel gozukuyor..denesem yiyecegim:( yemek istemiyorum ama canim ta istiyor ne yapsamki:)) Ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  22. Ahhh, simdi bu tatlidan yapip, söyle bacaklarimi uzatip yiyivermek vardi ya...::(( Insallah yeni evime yerlestikten sonra diyelim... Sevgilerimle, ellerine saglik Reyhan kardesim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah canım,sağolasın.Allah kolaylık versin sana.

      Sil
  23. Şeker pare görünümünde ellerine sağlık nefis olmuş

    YanıtlaSil
  24. Tatli dendimi akan sular durur bende.Bu görüntü de beni benden aldi,yapmak sart oldu:)))) ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  25. Sunumun güzelliği daha çok iştah kabartıyor!
    Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..