Bu Blogda Ara

22 Kasım 2012 Perşembe

ÇÖKERTME KEBABI (BODRUM KEBABI)


ÇÖKERTME KEBABI
Herkese merhabalar.
  Dün mis gibi bir çorba içmiştik,bugün de ana yemeğe geçmek lazım diye düşündüm.Size en güzelinden bir kebap getirdim.Çökertme kebabını çok önceden yayınlayıp,güncellemek için yayından almıştım.İşte bugün güncelleme zamanı.Çok sık olmasa da,arada yaptığım nefis bir kebaptır ama bu defa bir değişiklik yapayım dedim.Patatesleri,kibrit çöpü şeklinde doğramak yerine rendeledim ,Çıtır çıtır oldular ancak kızgın ve bol yağda kızartmış olmama rağmen biraz fazla yağ çekti.Tabi bu da bana tecrübe oldu,bundan sonra eski usül kibrit çöpü şeklinde doğrayarak kızartacağım,size de öyle tavsiye ederim.Çökertme kebabını daha evvel denemediyseniz,şiddetle tavsiye ederim,tam bir ana yemek.Davet sofralarına da çok yakışıyor.

  Diğer Ana yemek tariflerime BURADAN Et yemeklerine de BURADAN ulaşabilirsiniz.

ÇÖKERTME KEBABI

MALZEMELER

5 adet orta boy patates
kızartmak için:
sıvı yağ

1 kg kadar jülyen doğranmış bonfile
2 orta boy kuru soğan
tuz
pul biber
değirmende çekilmiş karabiber
kekik
yarım çay bardağı kadar sıvı yağ
yoğurt sosu için:
1 kase yoğurt
2 diş sarımsak
domates sosu için:
3 adet büyük boy domates
1 yemek kaşığı sıvı yağ
1 diş sarımsak
tuz
ÇÖKERTME KEBABI

 HAZIRLANIŞI

  Öncelikle soyduğumuz patatesleri kibrit çöpünden biraz kalın olacak şekilde doğrayıp kızgın yağda kızartalım ve kağıt havlu serili tabağa alalım.Yada benim bu defa yaptığım gibi rendeleyip de kızartabilirsiniz.Ancak yukarıda da bahsettiğim gibi fazla yağ çekiyor,bu nedenle en güzeli kibrit çöpü şeklinde doğramak.
  İkinci aşamada sıvı yağımızı tencereye alıp kızdıralım ve etlerimizi ekleyip önce yüksek ateşte biraz mühürleyelim,sonra ateşin altını kısıp pişmeye bırakalım.pişen etlere,tuzunu ve piyazlık doğranmış soğanları da ekleyip kavurmaya devam edelim.Soğanlar yeteri kadar kavrulunca baharatlarını da ekleyip ocaktan alalım.
piştikten sonra baharatlarını da ekleyip ocağın altını kapatalım.(ben bonfile kullandığım için su ilave etmeme gerek kalmadı,kendi suyuyla pişti,üstelik lezzeti garanti,ama siz başka et türü kullanırsanız,pişmediği takdirde biraz sıcak su ilave edebilirsiniz ).

  Üçüncü aşamada, rendelenmiş domatesleri,bir diş sarımsağı ve tuzu karıştırıp, suyunu salıp çekene kadar pişirelim.ama suyunu çok çektirmeyelim.

  Dördüncü aşama da ise ,rendelediğimiz sarımsakları yoğurda ilave edelim,dilersek birazda tuz ilavesiyle iyice karıştırıp bir kenara alalım.
  Son aşama olan servis aşamasında ise, servis tabağına patates kızartmasıyla kaplayalım,üzerine et,onun üzerine sarımsaklı yoğurt,en son da domates sosu döküp sıcak olarak servis edelim.

AFİYET OLSUN...
                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

58 yorum:

  1. Ellerine sağlık ben bu kebaba bayılırım.Pek güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  2. bunu mutlaka denemem lazım...
    şimdi önümde olsa hapur hupur yerdim :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DENE CANIM,EMİNİM BAYILACAKSIN :)TEŞEKKÜR EDERİM..

      Sil
  3. o kadar yağ çekmiş gibi görünmüyor ama yaparsak bizde diğer usul deneriz,eline sağlık çok nefis..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN MÜMKÜN OLDUĞUNCA YAĞINI HAVLUYA ÇEKTİRDİM AMA YİNEDE UĞRAŞTIRIYOR İŞTE,SAĞOL CANIM..

      Sil
  4. Reyhan'cım ellerine sağlık nefis görünüyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. çok süper olmuş, eminim yemesi de çok zevklidir tatlı tatlı...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Elimi uzatıp tabağı alasım geldi,çok canlı..Süper görünüyor..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Bu kebabı tv de izlemiştim.Denemek fırsat olmadı ama patatesi seven biri olarak seveceğimi düşünüyorum.Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle seveceksin canım,mutlaka dene.teşekkür ederim...

      Sil
  8. Gerçekten davet sofralarında çok şık olur :)
    Ne güzel görünüyor..
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KESİNLİKLE ÖYLE ,TEŞEKKÜR EDERİM DİDEM..

      Sil
  9. Nasılda güzel gözüküyor..Nefis bir ana yeme olmuş..Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  10. Çok leziz ve iştah açıcı olmuş. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  11. Hiç denemedim hiç yemedim. Ama kesin yapıcam. Bu görüntüye dayanılırmı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle denemelisin,tavsiye ederim.teşekkürler..

      Sil
  12. harika görünüyor ellerine sağlık canm:)

    YanıtlaSil
  13. DERİNSU BUTİK PASTA23 Kas 2012 01:24:00

    harika ellerine sağlık ttalım :))

    YanıtlaSil
  14. O patatesler ne güzel olmuştur çıtır çıtır..Elinize sağlık çok güzel ve lezzetli görünüyor...En kısa zamanda yapmalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok güzel oldu ama yukarıda da bahsettiğim gibi biraz yağ çekti,yine de saatlerce çıtırlğını kaybetmedi,güzeldi aslında :)teşekkür ederim canım...

      Sil
  15. Amanin bu kesin yapilmasi gereken bir ana yemek olmus..ellerine saglik canim.Afiyetler olmustur eminim:)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YAP TABİ YA,DAHA GÜZELİNİ BULAMAZSIN ,BAK BENDEN SÖYLEMESİ :)SAĞOL CANIM..

      Sil
  16. bizim evde çok sevilir çökertme kebabı ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  17. En sevdiğim yemeklerdendir. Ellerine sağlık kuzucum. Şahane olmuş..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  18. canım,ellerine sağılık,süper olmuş.

    YanıtlaSil
  19. Bende çok severik ve sık sık yaparım seninkide süper gözüküyor...Kibrit çöpü patates yağ çok çekiyor oktay ustadan öyle bir tarif uygulamıştım hem ev battı hemde değmedi....ben ortaköyde bir lokantada yemiştim pataesler bilindik usulde kızartılmıştı pidede vardı bende öyle yapıyorum sende onu bir dene derim ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında kibrit çöpü gibi olanlar,daha azıcık daha kalın olanlar bu kadar yağ çekmiyor,ama senin dediğin gibi normal patatesle de olur,lezzet ynı lezzet :)sağol canım..

      Sil
  20. Reyhan hanım, çökertme kebabına bayılırım. Elinize kolunuza sağlık.

    YanıtlaSil
  21. sonsuz dekorasyon23 Kas 2012 13:24:00

    ayy çok severim bu yemeği nasıl cnm istedi anlatamam:))

    YanıtlaSil
  22. görüntü muhteşem,eminim tadıda öyledir,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  23. favori yemeklerimden
    ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  24. Yemeye bayıldığım ama yapamadığım bir tarif daha. Çooooooook güzel görünüyor. Ellerine sağlık canım. Yemeğe sana gelsem...?

    YanıtlaSil
  25. bu saatte görünce canım istedi reyhancım :) ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  26. Süper bir görüntü,ellerine sağlık canım,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  27. Nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  28. ellerine sağlık canım bizde çoook sevilir:))

    YanıtlaSil
  29. Bizim evde çorba çok yapılır, o yüzden bir önceki yazında paylaştığın çorba tarifini aldım :)

    Çökertme kebabı cidden hem tarif hemde sunum olarak nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çorbasız ev olur mu aslıcım,hele de kışın onsuz olmaz,beğeneceğini düşünüyorum,bizden 10 puan aldı,ama iyi domates kullanmayı unutma.sağol canım benim..

      Sil
  30. hic bilmiyordum canim sayende yeni birsey ogrendim.sagolasin.

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..