Bu Blogda Ara

21 Kasım 2012 Çarşamba

SÜTLÜ DOMATES ÇORBASI

SÜTLÜ DOMATES ÇORBASI
Herkese merhabalar.
  Dünkü tatlıdan sonra,sırada nefis bir çorba var.Aslında bu tarifi daha evvel verecektim ama taslakta sıkıştı kaldı.Neyse ki zor da olsa,hala güzel domates bulmak mümkün,olmadı benim gibi kış için hazırladığınız domates konservesinden de yapabilirsiniz.Ben Yağız sayesinde,kışın konservelerimi en çok domates çorbası için açıyorum.Daha evvel domates çorbası tarifi vermiştim ancak o sadeydi,bunu sütle yaptım ayrı bir güzel oldu.Bizden tam not aldı,denemenizi öneririm.

Diğer çorba tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

1 kg domates (rendelenmiş)
1 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 adet küçük kuru soğan
1/2 yemek kaşığı domates salçası
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı un
1 su bardağı et suyu
2,5 su bardağı su
1 su bardağı süt
tuz
değirmende çekilmiş karabiber
çay kaşığının ucuyla kimyon

SÜTLÜ DOMATES ÇORBASI


HAZIRLANIŞI

  Öncelikle yağlarımızı tencereye alıp,ısıtalım.Doğradığımız soğanı ve sarımsağı ekleyip kavuralım.Kavrulan soğanlara salçayı ekleyip onuda biraz çevirelim ve unu ekleyip kokusu çıkana kadar kavurmaya devam edelim.En son domatesleri ekleyip onu da 5 dakika kadar kavurduktan sonra,et suyunu ve suyunu da ekleyip kaynamaya bırakalım.Kaynadıktan sonra altını kısıp bir süre pişirelim ve pürüz kalmayacak şekilde blendırdan geçirelim.Son olarak sıcak sütü,tuz ve baharatlarını da ekleyip 5 dakika daha kaynatıp ocaktan alalım.
  Sıcak olarak servis edelim.

  NOT: Eğer çorbanız koyu olursa çünkü herkesin çorba tercihi farklıdır,biraz kaynar su ilave edebilirsiniz..
         ..Ve mutlaka et suyuyla yapın derim,lezzeti inanılmaz oranda fark ediyor.
        .. Birde yukarıda da yazdığım gibi çorbanızın lezzeti domatesin lezzetiyle birebir orantılı.

AFİYET OLSUN...

                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

47 yorum:

  1. El lezzeti de bir başka faktör Reyhan'ım.. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Olsa da içsek sıcak sıcak...

    YanıtlaSil
  2. Çorba çok güzel ,kışın en sevdiğim yemekler arasında yer alır..Domates çorbasını bizde çok severiz,bende sütle yaparım ve servis ederkende kaşar peyniri rendesi..Mis gibi olur..Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SERVİS EDERKEN BENDE MUTLAK KAŞAR PEYNİRİ KULLANIRIM AMA FOTOSUNU ÖYLE ÇEKMEDİM :)TEŞEKKÜR EDERİM..

      Sil
  3. ayyy şimdi canım çekti resmen...
    üzerinde de rendelenmiş kaşar...
    dumanu tütüyo :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ah bak şimdi benimde canım çekti,kalmadı kii :)sağol tatlım..

      Sil
  4. Gerçekten artık güzel domates bulmak zorlaştı, bir kaç hafta içinde hiç kalmayacak..
    Domates çorbasını çok seviyorum..
    Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef öyle canım,Alla'tan biraz konserve yaptık da durumu kurtarıyoruz şimdilik :)sağol canım..

      Sil
  5. Canım ellerine sağlık .Kış geliyor ya misler gibi olmuştur...

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık..Bende sık sık yaparım. Çok güzel olur.

    YanıtlaSil
  7. çorba çok severim, tek sorun karıştırması:))domates çorbası ve tarhana en sevdiğim iki çorba hatta...eline sağlık canım, afiyet olsun:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EEE HER GÜZELİN BİR KUSURU VARDIR :)SAĞOL ABLACIM,ÖPÜYORUM.

      Sil
  8. Miss misss ellerine sağlık Reyhan'cım çorbayı asla
    birşeye değişmem:)))Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Canım çok severim sütlü domates çorbasını..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım çok önceden denemiştim ama ev halkı pek sevmediği için kendime de yapamıyorum
    ama lezzeti güzel bana göre
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neyse ki bizimkiler seviyor bende arada yapıyorum,sağol bahar'cım,öpüyorum..

      Sil
  11. off ki off...ellerine saglik canim yanindada kitir ekmek.

    YanıtlaSil
  12. canım ellerine sağlık harika bir çorba...

    YanıtlaSil
  13. Bayılırım domates çorbasına. Seninkinin kokusu burnuma kadar geldi sanki. Yarın mutlaka yapmak lazım.

    YanıtlaSil
  14. Buralarda havalar öyle soguk geciyorki corbalarda bas taci oluyor bizde, görüntüsü bile icimi isitti cok lezzetli görünüyor eline saglik reyhancim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buralarda artık soğudu bahar'cım,tam çorba havası.teşekkür ederim..

      Sil
  15. ellerine saglik hayatim,sahane...ben de cogunlukla sut kullanirim ama et suyunu da deneyecegim.sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle et suyuyla denemelisin,lezzeti inanılmaz fark ediyor,sağol canım..

      Sil
  16. ÇOK GÜZEL OLUYOR HEP ANNEM YAPARDI SÜTLÜSÜNÜ...TARHANA ÇORBASINA DA SÜT YAKIŞIYOR AMA HER YÖRENİN TARHANASINA UYMUYOR TABİKİ ELLERİNİZE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tarhana çorbasına da süt çok yakışır,anneciğinin eline sağlık,teşekkür ederim..

      Sil
  17. Kisin en guzellerinden:)) Ellerine saglik, cokta guzel gozukuyor misss ler gibi...galiba yarin yapacagim, cok canim istedi..Gecenin bir vakti blog dolasmak ta hic iyi olmuyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gece gezmeleri çok kötü oluyor,aç karnına gezmemek gerek:)sağol canım...

      Sil
  18. Canim eline saglik olsun. Domates corbasi enn cok sevdigim ve sık sık yaptigim corbadir. Ama sut icme ozurlusu olarak hic eklemedim. :(
    Afiyet olsun canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence azıcık ekle,inan içinde süt olduğu belli bile olmuyor,sağol canım benim.öpüyorum..

      Sil
  19. offf.mis misss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık canım..
    afiyet şifa olsunn:)

    YanıtlaSil
  21. Üstüne bir de kaşar, hımmmm nefiss. Ellerine sağlık, şifa olsun.

    YanıtlaSil
  22. hiç önemli değil fuat bey,çok teşekkür ederim.kolay gelsin size..

    YanıtlaSil
  23. Çok severim ben bu çorbayı,Elinize sağlık,enfes görünüyor...

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..