Bu Blogda Ara

13 Kasım 2012 Salı

KAKAOLU ,CEVİZLİ KEK

KAKAOLU ,CEVİZLİ KEK
Herkese merhabalar,hepimiz için güzel bir hafta olsun.
  Ben bu haftaya güzel başladım,yine Eminönü'nün altını üstüne getirdim.İstanbul'da yaşayanlar yada daha evvel gitmiş olanlar bilirler,Eminönü birçok rengi içinde barındıran,buram buram tarih kokan,aynı zamanda aradığınız her şeyi bulabileceğiniz çok yönlü bir semttir.Gez gez bitmez,yüzlerce kez gitmiş olmama rağmen benim bile keşfetmediğim yerleri vardır.Tüm olumsuzluklarına ve zaman zaman itici yönlerine rağmen en sevdiğim semtlerden biridir.Orada gezmek,alışveriş yapmak bana çok iyi geliyor.
  Hem ne demişler kadın'san en güzel terapi alışveriştir,hele de o alışverişin içine mutfak,pasta,kurabiye malzemeleri v.s  girmişse değmeyin o hatunun keyfine ,) (kendimden bahsediyorum :) Tabi mutluluklar kadından kadına değişir o başka !Bir de ayakkabı ve çanta durumu var ki o konuya hiç girmiyorum,işin içinden çıkamam sonra ,)

Bu arada,kekimizi yalnız yapmadım,minik bir fare bana yardım etti:) 
kimmiş ki o ???
  Neyse efendim asıl konumuz bu değil tabi ki,sadece bugünün üzerinden azıcık geçmek istedim,yazdım, rahatladım.
  Taslakta o kadar kek tarifi varken,ben en son yaptığımı,dumanı üstündeyken yayınlamak istedim.Cevizin ve kakaonun nefis aroması ve pamuk gibi bir hamur birleşince ortaya nasıl bir lezzet çıkar? artık onu da siz tahmin edin yada deneyip tadına bakın.İkincisi daha mantıklı galiba ,)

Diğer kek ve muffin tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

4 adet yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1 çimtik tuz
3 su bardağı un
2 tepeleme yemek kaşığı kakao
1 su bardağı ceviz kırığı

KAKAOLU ,CEVİZLİ KEK

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle tüm malzemelerimiz oda sıcaklığında olmalı.Yumurtaları ve şekeri,şeker eriyene ve köpürene kadar iyice çırpalım.Ardından,sıvı yağı,sütü,yoğurdu ekleyip karışana kadar tekrar çırpalım.Elenmiş unu da yavaş yavaş ekleyip karıştırmaya devam edelim.Bardak boyu değiştiği için 3 bardak az yada çok gelebilir bu nedenle yavaş eklemek de fayda var.
  Kek karışımına yine elenmiş kakao,kabartma tozu ve vanilini de ekleyip onları da karıştırdıktan sonra,en son  ceviz kırıklarını ekleyip son kez karıştıralım.
   Kek karışımını yağlayıp,un serptiğimiz (fazla unu tepsiyi sallayarak dökelim) fırın tepsisine dökelim.Bu kek karışımından büyük kalıp yada büyük tepsiyle bolca kek çıkıyor,o'na göre bir kalıp kullanmalısınız.Kekimizi ilk başta kabarana kadar 190-200 dereceli önceden ısıtılmış fırına sürüp,kabardıktan sonra 160 dereceye düşürelim ve üzerine batırdığımız kürdan temiz çıkana kadar pişirelim.
   Her zaman yineliyorum,tekrar üzerinden geçmek de fayda var.Fırının kapağını en az 30 dakika asla açmayın,bu süre kekin pişme süresine göre biraz daha uzayabilir yada kısalabilir.
   Ilık olarak servis edelim...

KAKAOLU ,CEVİZLİ KEK

AFİYET,ŞEKER OLSUN...

61 yorum:

  1. Canim benim sunum harika gel beni ye diyot. Ellerine sağlik.

    YanıtlaSil
  2. Keki kakaolu ve cevizli severim ve sık sıkta öyle yaparım..Ailecek damak tadımız o yönde..Bu kekte çok güzel görünüyor..Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel,bugün sizin damak tadınıza hitap etmişim :)teşekkür ederim...

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım. Çok güzel görünüyor hemen kalkıp yapmak istedi canım vallahi:))) Kahvede hazır yanında offff. Afiyetler olsun size.. Oğluma da maşallah 41 kere. Annesine çok yardımcı mutfakta belli. Öpüyorum her ikinizi de....
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol fatoş'cum,yakın olsak gel beraber olsun diyeceğim ama çok uzağız biz ya:)

      Sil
  4. offff şimdi bana kek yaptırtacaksın annem:)))cevizi çok severim çok da faydalı kolesterole, alzheimer vs. cevizli keki de çok severim, harika görünüyor, Yağız'a aferin:))bu arada Cunda'lı bardak çok tatlı güle güle kullan canım, afiyet olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bardağımı bende çok seviyorum umarım kırılmaz:)e sende yap abla çırp,pişir o kadar,sağolasın,öpüyorum..

      Sil
  5. eminönüyü pek sever yaklaşık 6 yıldırda çok özlerim...
    kekin nefis canım ellerine sağlık..
    sevgiler..
    cici günler..

    YanıtlaSil
  6. O minik farenin ellerini, ellerini öperim. Eli değidi bak ne lezzetli olmuş kek annesi:))
    ikinizi de öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de ne güzel oldu valla mis mis:)sağol canım..

      Sil
  7. çok güzel gözüküyor ellerine sağlık:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. çok leziz görünüyor ellerinize sağlık keksever biri olarak en yakın zamanda deniyorum bu tarifi :)

    YanıtlaSil
  9. Canım benim minik kuzunun ellerini öperim .MaşaAllah kimbilir nasıl lezzetli olmuştur kekin .Afiyet olsun .Sevgilerimle...,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de ne lezzetli oldu ablasıı:)biz de seni öpüyoruz..

      Sil
  10. ohh süper hemde cevizli her ikinizinde ellerine sağlık çok güzel bir kek olmuş

    YanıtlaSil
  11. herkes kek pişirir ama o süngersi görünümü vermek maharet işidir.. Sizinki tam kıvamında olmuş görünüyor:-) Kakaolu/cevizli ve de ılık kek ile kahve en çok sevdiğim ikramdır:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sünger gibi oldu,bende en çok kekin o halini severim,çok teşekkür ederim..

      Sil
  12. Minik farenbecerikli pek bir ..Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Eminönü'nü bende çok severim alışveriş merkezlerine tercih ederim.Kek harika gözüküyor ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle bana terapi gibi geliyor.teşekkür ederim...

      Sil
  14. malzemenin bolundan bir kek hemde minik fare eşliğinde elinize sağlık yanında kahvede iyi gider

    YanıtlaSil
  15. Bende çok seviyorum Eminönünü gezmeye..İstanbula her gittiğimde muhakkak gidip kemce bol bol geziyorum..Zaten 1 günde yetmiyor...Heralde özledim yine oraları.Kekin çok güzel görünüyor,ellerine sağlık..Sanki elimi uzatsam alacakmışım gibi canlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 ancak günde belli yerleri geziliyor,hele de hava erken kararınca hiç olmuyor:)teşekkür ederim...

      Sil
  16. O delikanlının ellerine sağlık enfes bir kek olmuş :)
    iyi geceler:)

    YanıtlaSil
  17. dediğin gibi biz hanımlara gezmek terapi oluyor :))

    mis gibi kekin kokusu burnuma geldi ellerine sağlık reyhancım , küçük fareyide öpüyorum..

    YanıtlaSil
  18. şu eminönü'yü nasıl merak ediyorum tam benlik bir yer galiba,evlerden kek kokuları eksik olmasın,ellerine sağlık,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle senlik,benlik hepimizlik bir yer:)teşekkür ederim..

      Sil
  19. BANADA YARDIM EDEN MİNİK FARELERİM HEP OLUR
    BELKİDE BU YÜZDEN YEMEKLER DAHADA GÜZELLEŞİYOR :)
    ELLERİNE SAĞLIK..........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle doğru,sevgiyle ve muhabbetle yapılan her şey güzel olur :)teşekkür ederim...

      Sil
  20. Eminönünü hangi kadın sevmez ki? :)
    Bazen kalabalığından bunalsamda aradığım herşeyi bulduğum bir yer olduğundan sık sık giderim ziyaretine :)
    Keke gelince, kakao ve ceviz ikilisi keke muhteşem yakışıyorlar.. Çok uyumlu bir ikili ve bende bayılıyorum :)
    Ellerinize sağlık, sadece sizin değil minik yardımcınızında :))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle,bende her şeye rağmen sık sık gidiyorum.sağol canım..

      Sil
  21. Ellerine sağlık canım küçük farenınde elıne sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  22. Sevimli kucuk farenin eli degdigi icin okadar lezzetli ve guzel olmustur annesi :))) gercektende nefis gozukuyor foto cekiminide cok beyendim :))

    YanıtlaSil
  23. Reyhancım günaydın ye beni diyor adeta ellerine sağlık nefis olmuş kek sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Yine gorselligine hayran kaldim lezzetinin de muthis olduguna eminim :) ellerinize saglik..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  25. ben de o minik eller dokunduğu için güzel olmuştur kekin,her halde karıştırırken tadın da bakmıştır ve en güzel sonuç alınmıştır ,lezzetli ellere sağılık dilerim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. baktı baktı :)kesinlikle onun elinin değdiği her şey harika oluyor,ya da bana öyle geliyor :)teşekkürler..

      Sil
  26. Havalar soğudu,keklere ağırlık vermeye başladık evlerimizde:)Kokusu buralara kadar geldi canım,oğluşunun da seninde ellerine sağlık,afiyet olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu durum zaten bloglardan belli oluyor :)sağol canım..

      Sil
  27. Eminönü benim içinde gezilecek yeri hiç bitmeyen yegane bir semt , her gittiğimde alışverişten kendimi kaybediyorum:-)
    Kek çok güzel görünüyor ama ben Cunda kahve kupasına bayıldım çok güzelmiş:-)
    Sevgilerimle,Neşe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahha hepimiz aynıyız demek ki,e ben demiştim kadınlar bayılır diye:)teşekkür ederim sevgili neşe..

      Sil
  28. keke hiçbir zaman hayır demem en sevdiğim lezzettir kendileri:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben genelde tuzlusunu tercih etsem de,ucundan azıcık yerim:)sağol canım..

      Sil
  29. ceviz kakao mu dedin sen haa ne dedin :)
    sabah sabah işkence oldu ama bak en sevdiğim iki lezzete baka kalmak :)
    fareye söle benim yerimede yesin bol bol :)
    eminönü hakikaten bitmiyor gez gez yalnız değilsin bu konuda hiç telaşlanma :)hadi öptüm sizi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet ceviz ve kakao dedim:)e ben sana gel beraber yiyeli dedim,gelmedin ki:)sağol tatlı bizde seni öpüyoruz..

      Sil
  30. Hem lezzetli hem de bereketli bir tarif olduğu belli. Fotoğrafından bile lezzeti hissediliyor. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  31. Emin önünü,helede pastacılar sokağını gezmeyi sevmeyen bayan var mıdır acaba:)
    Yakında ben de ordayım:)
    Kek ve nestcafe bayılırım,görüntüler müthişler,muhteşemler.Kupaya da bayıldım:)
    Senin ve o şeker farenin ellerinize sağlık canım:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo haber verde birlikte gezelim :)çok teşekkür ederizz..

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..