Bu Blogda Ara

15 Kasım 2012 Perşembe

TAHİNLİ KURABİYE ve HİCRİ YILBAŞI

TAHİNLİ KURABİYE

Herkese merhabalar.
  Bugün hicri yeni yılın ilk günü,hepimiz için hayırlı bir yıl olsun inşallah.9-10 güne kadar aşure kazanları da kaynamaya başlayacak,o günü sabırsızlıkla bekliyorum.Bir an evvel gelse de yapsak,süslesek,dağıtsak ve afiyetle yesek ,)
  Bugün sizlere nefis bir kurabiye tarifim var.Çok eskiden arkadaşımda, lezzet dergisinin bir ekinde görüp hemen not etmiştim ama bir türlü yapamamıştım.Sonra yaptım ama bu defada yayınlamak kısmet olmadı.Kısmet bugüneymiş ,)Tahini,cevizi ve un kurabiyesi kıvamında kurabiyeleri seviyorsanız,mutlaka deneyin derim.
  Bu arada tarifimi ''p.d.ç.s ''etkinliği için Gelibolu17 'ye gönderiyorum,kolay gelsin arkadaşıma ,)

Diğer kurabiye tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı +1/4 su bardağı pudra şekeri
 (bana şekeri az geldiği için ek olarak, çeyrek su bardağı daha ilave ettim,siz dilerseniz yalnızca 1 su bardağı kullanabilirsiniz)
2 Türk kahvesi fincanı tahin
1 paket vanilin
1 su bardağı dövülmüş ceviz
3,5 su bardağı kadar

HAZIRLANIŞI

  Tüm malzemeleri derince bir kaba alıp, güzelce yoğuralım.En önemli noktalardan biri,su bardağıyla olan tüm malzemelerde aynı su bardağını kullanalım ki ,ölçü şaşmasın.Hamurun kıvamı tıpkı un kurabiyesi gibi dağınık olacak telaşa kapılmayın.Hazırladığımız hamuru rulo yapıp streç filme saralım ve buzdolabında 45 dakika kadar dinlendirelim.Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak şekil verelim ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye en az 1 cm aralıklarla dizelim ve önceden ısıtılmış 170 dereceli fırına verelim.Rengi değişmeye döndüğünde fırından alalım.Yani mümkün olduğunca rengi değişmesin.Her fırının ısısı farklı olduğu için dakika vermek istemiyorum,bu nedenle sık sık kontrol edin derim.Pişen kurabiyeleri fırından alıp,soğumaya bırakalım.Sıcakken çok çabuk dağılıyor aklınızda olsun.
  Soğuk olarak servis edelim.

AFİYET,ŞEKER OLSUN...

53 yorum:

  1. En sevdiğim kurabiye desem.. Tek kelimeyle bayılıyorum tahinli her şeye..

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik, kurabiyeler nefis gozukuyor..Afiyet olsun:))

    YanıtlaSil
  3. Canım kurabiyeler nefis eeee nede olsa içinde tahin ve ceviz var:)))Yanındada bir bardak şekersiz soğuk süt varsa deymeyin keyfime ellerine
    sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. yeni yılımız kutlu olsun canım...
    yaptığın kurabiyeler gibi hep tatlı geçsin yılın ve yılların...

    ellerine sağlık...
    çok öptüm...

    YanıtlaSil
  5. tarçını çok severim, tahini sadece pekmezle severim, doyurucu ve enerji verici bir şey ama çok fazla yiyemiyor insan:))kurabiyen muhteşem gözüküyor canım, Yağız da, eşin de ne talihliler:)maşallah eline sağlık, nazar değmesin sana...sevgiler öptüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama onlar öyle düşünmüyor,ikisi de benim yüzümden kilo almışlar,yemeyin o zaman diyorum sorun da o zaten''nasıl yemeyelim ''diyorlar :)sağol ablacım,amin :)

      Sil
  6. aa affedersin yazdıktan sonra farkettim tarçın demişim aklımda tarçın kalmış:)))cevizmiş - cevizi de severim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işin ilginç tarafı bende o'na cevap yazmayı unutmuşum :)olsun önemli değil abla :)

      Sil
  7. çok lezzetli görünüyor,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık Reyhanım harika görünüyor tahine de bayılırım mutlaka denemeliyim..

    YanıtlaSil
  9. Canımmmm Hicri Yeni Yılın kutlu olsun .Bayılırım tahinin olduğu her tarife.Ellerine sağlık afiyetle .Şekercimm haberini salın aşure toplantısında koşaraktan geleceğim.Hayatta en çok sevdiğim tatlıdır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol vişnap'ım hepimize hayırlar getirsin inşallah.ah keşke toplanabilsek ne güzel olurdu,sensiz olur mu ki hiç ?:)

      Sil
  10. Ellerinize sağlık,çayın yanınada çok nefis olur..A şüre zamanını heyecanla bekliyorum bende..sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Bende tahini, cevizi ve kurabiyeleri sevenlerdenim.O yüzden en kısa zamanda deneyeceğim...Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Tahin ve ceviz buluşması harika oluyor.Canım çekti :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık canım,aşureye de bayılırımm
    sevgilerimle öptüm canım yeni yılımız hayırlara vesile olsun.

    YanıtlaSil
  14. Nefis görünüyor kurabiyeler..
    Tahinle ceviz eminim çok güzel bir lezzet bırakmıştır bu sevimli kurabiyelere..
    Yapılacaklar listeme not aldım :)
    Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inan bana çok yakışıyorlar,denersen beğeneceğini düşünüyorum.teşekkür ederim...

      Sil
  15. Yeni yılımız tüm insanlığa hayırlar getirsin inşaallah...Kurabiyeye gelince müthiş olmuş ellerine sağlık...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Harika görünüyor, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. İçinde tahin oldu mu mükemmel,Reyhancım.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Canım ellerine sağlık harika bir tarif. Ve hicri yılımızın başlangıcı hepimize hayır ve bereket getirsin inşallah. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  19. Bayılıyorum bu tahinli kurabiyeye.
    Ellerine sağlık canım.Yeni yılımız hayırlar getirsin inşAllah..
    Dilerim ,savaşlar bitsin,insanların yüzü gülsün..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  20. iyi aksamlar tatlim nasilsin ?
    bloguma bir yorum birakmissin
    beni çok sevindirdin :)

    henuz yeni girebildim o kadar
    yorgunumki anlatamam, ayrica
    yaptigin kurabiyeden bi istesem :)) ?

    bi yolasan su garibime ? :)))

    opuyorum canim
    hayirli geceler

    bisou bisous

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi akşamlar,
      çok şükür iyiyim,umarım sende iyisin.teşekkür ederim..

      Sil
  21. ben de sabırsızlanıyorum aşure yemek ve dağıtmak için, mis gibi...

    Kurabiyeler nefis olmuş, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demek hepimiz aynı durumdayız:)teşekkür ederim...

      Sil
  22. o ceviz ve kozalakların koruduğu kurabiyeler ne nefis duruyor öyle ,elinize sağlık

    YanıtlaSil
  23. Ablamda bir an önce aşure yapmak için bekliyor canım ya :)

    Kurabiye gerçekten çok seviyorum, şu an evde bir kaç çeşit var. Senin bu tarifinde öyle nefis görünüyor ki ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  24. canım ellerine sağlık:)
    hicri yılbaşımız mübarek olsun..
    hayırlara vesile olsun :)

    YanıtlaSil
  25. canım merhaba,sen haber vermeyi unuttun ben yayınlamakta geç kaldım hafta sonu olunca,kusura bakma lütfen...çok teşekkürler ellerine sağlık,gene bekliyorum,şimdi yayında bu güzel tarifin http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/11/tahinli-cevizli-kurabiye.html selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun canım önemli değil :)kolay gelsin sana..

      Sil
  26. Eline sağlık kurabiye nefis görünüyor...Aşureyi çok severim helede sıcaksa..

    YanıtlaSil
  27. hepimiz adına hayırlısı olsun inşallah :)
    ellerine sağlık canım nefis kahvemin yanına aldım kaçtım ona göre haberin olsun :)cevizli olması harika sölemeden geçmim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. al ama kaçma tatlım,ne gerek var :)sağol canım benim...

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..