Bu Blogda Ara

2 Kasım 2012 Cuma

Siyah Kuru Erik Hoşafı


Herkese merhabalar,hayırlı cumalar.
Bugün sizlere hem çok pratik,hem sağlıklı hemde oldukça lezzetli bir hoşaf tarifim var.Özellikle bağırsaklar için çok faydalı bir hoşaf.

Mutlaka deneyin derim.

Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.

Diğer içecek ve komposto tariflerime göz atmayı unutmayın. 

MALZEMELER

750 gr siyah kuru erik
2,5 lt kadar içme suyu
1 su bardağı toz şeker (damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz)
1 adet limonun suyu (kabuklarını da içine atılacak)



HAZIRLANIŞI

  Öncelikle kuru erikleri iyice yıkayıp tencereye alalım.Üzerine suyunu da ilave edip kaynamaya bırakalım.Kaynadıktan sonra şekerini ekleyip karıştıralım ve erikler yumuşayana kadar pişmeye bırakalım.Erikler yumuşamaya başladığında limon suyunu ve kabuklarını da ekleyip karıştıralım.5 dakika kadar sonra küçük bir bardağa kompostodan 1-2 kaşık koyup soğutalım ve  tadına bakalım.Eğer şeker miktarı fazla gelirse biraz daha su ilave edelim ,şekeri az sa biraz daha şeker ekleyebiliriz.
Kıvamı ve rengi çok koyuysa biraz daha su ilavesi yapabilirsiniz ama şekerini mutlaka kontrol edelim.Yeteri kadar kaynayan kompostoyu ocaktan alıp ılımaya bırakalım,Ilındıktan sonra buzdolabına kaldıralım ve buzdolabında muhafaza edelim.
Soğuk olarak servis edelim.
Afiyet olsun.

Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.
                                                  

47 yorum:

  1. Ellerinize saglik afiyetler olsun .

    YanıtlaSil
  2. Yağız'ın yanaklarından öpüyorum:)))Bücürük de öpüyor:)tarif için teşekkürler eline sağlık Hanife'ciğim..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanife'mle beni karıştırdın ablacım :)ama olsun onunla karıştırmanda hiçbir sakınca yok çok severim o'nu biliyorsun :)sağol ablacım,öpüyorum...

      Sil
  3. ekmek banabilir miyim?? :)))
    harika görünüyor...
    canım elleirne sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neye ekmek banacaksın şirine'm:)sağol canım...

      Sil
  4. Ellerine saglik Canim, kaselerde cok guzel duruyorlar..resim cekimide guzel beyendim;)) sevgiler diyorum..

    YanıtlaSil
  5. Kuru eriğin kabızlık sorununa iyi geldiğini bilmiyordum,,Bu faydalı bilgi için çok teşekkür ederim,ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aklınızda bulunsun çok etkilidir,teşekkür ederim...

      Sil
  6. oglusunu.opuyorum,benim annem de cok yapardi ,bagimiz erik agaci dolu gu icin.degerlendirirdi .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh oh ne güzelmiş,bağ bahçe denildiği zaman saygı duruşuna geçmek istiyorum :)sağol canım...

      Sil
  7. Kuru eriğin her türlüsüne varım.ellerine sağlık,yanınada bir dilim börek nasılda yakışır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mmmmm hemde masıl yakışır,sağol canım...

      Sil
  8. Reyhan'cım ellerine sağlık şifa olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Oh ne güzel. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Tebrik ederim Yağız'ı okur tabi ,aferin ona...

    YanıtlaSil
  11. bravo yagiz'a,hosaf icin de ellerine saglik,sevgilerle hayatim.

    YanıtlaSil
  12. Çok severim, mayhoş mayhoş. Ellerine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. ayy ne güzel olur ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Şimdiki çocuklar cin gibi maşallah aferin Yağıza.
    Komposta haria görünüyor ellerine sağlık Reyhancım..

    YanıtlaSil
  15. Konsantre, doğal,daha ne olsun :)

    YanıtlaSil
  16. afferin prensimize bu güzel haber üzerine kompostomuzuda içtik ee daha ne olsun mutluluktan uçmadığımız kaldı dimii :)sen iyi ol tarifler gelir zaten heyy maharetli orasını düşünme :) güpgüzel pazarlar hadi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle valla daha ne olsun :)sağol tatlım benim,öpüyorum...

      Sil
  17. Eline saglik olsun canim.
    Bagirsak problemi olana bir bir ilac.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Ohhh misss.. Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  19. Oh ellerine sağlık, fayda, şifa ve lezzet dolu bu kase.. Canım benim afiyet olsun..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  20. Hem saglikli hem besleyici rengiylede istah aciyor eline saglik Reyhancim

    YanıtlaSil
  21. Canım,
    ellerine sağlık. Çok severim ve rengi muhteşem görünüyor.
    Yerim ben o güzel şiir okuyan kuzuyu.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  22. şimdiki çocuklar çok akıllı canım,bravo.Çoook uzun zamandır içmemiştim bunu,bizde koşaf denirdi,aslında annane köyünde içmiştim ,çok özel bir tat.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyleler valla,hepsine maşallah.çok teşekkür ederim...

      Sil
  23. mis canım kabızlığa birebir şifa olsun:)))
    kanda yapar daha ne olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle canım,arada tüketmek gerek:)sağol canım...

      Sil
  24. Yağız'a maşallah:)Ellerine sağlık,sende benim gibi meyve suyu,komposto hiç eksik etmiyorsun evden:)Hakikaten çok şifalı,afiyet olsun,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özellikle yazın hiç eksik etmem,sağol canım,sevgiler...

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..