Bu Blogda Ara

29 Ekim 2012 Pazartesi

BAYRAM SOFRAMIZ ve CUMHURİYET BAYRAMI



Herkese merhabalar.
  Bu yıl aralıksız bayram kutluyoruz, ne de güzel denk geldi.Kurban bayramı bitti,cumhuriyet bayramı kutlamaları başladı.Bu yıl cumhuriyet bayramı benim için ayrı bir anlam taşıyor.Neden mi?


  ''Sevinçle,sağlıkla geçsin
   Sabahımız, akşamımız
   Kutlu olsun hepimize
   Cumhuriyet bayramımız''
BEN OKULA CUMHURİYET BAYRAMI'NA GİDİYORUM
,BİR ŞİİR OKUYUP GELECEĞİM BAKIŞI :)


  İşte benim yakışıklım,bayramda  bir aksilik olmazsa bu kıta'yı okuyacak da ondan.Öğretmeni üç arkadaşıyla birlikte onu seçmiş.Birlikte ezberledik,çalıştık umarım utanıp sıkılmaz güzelce okur.Ben utangaçlığım yüzünden bayramlar da hiç şiir okuyamadım,hala da öyleyim,toplumda yüksek sesle hiçbir şey okuyamam :( o'da benim gibi toplumda utangaçlık yapıyor ama bu şiiri okumak için çok hevesli,inşallah güzelce okur da hevesi kırılmaz .Hadi hayırlısı :)

  Herkesin cumhuriyet bayramı kutlu olsun...

                                                              BAYRAM SOFRAMIZ



  Küçük olduğum için bayram sofrasını ancak dördüncü gün kurabildim.Çok kalabalık değildik ama yeteri kadardık. Kayınvalide'mleri ağırladım.Yedik ,içtik sohbet ettik ve kurban bayramını birlikte uğurladık.
   Kurban bayramı olunca kurulan sofra da klasik oluyor.Et kavurma ve pilav olmazsa olmaz.Yanında da çorba,salata ve tatlı oldu mu tamamdır.Benimde sofram da böyle bir menüden oluşuyordu,bakalım neler varmış ?

Soframız da ;

Yoğurtlu buğday çorbası
et kavurma
pirinç pilavı  (pilavın tarifini BURADA yayınlamıştım,sadece şehriyesiz ve tavuk suyu kullanmadım,kavurma için beyaz ve sade pilav her zaman daha uygundur,et suyu katmak isterseniz kullanın ama zaten üzerinde at olacağı için ağır olabilir,tercih sizin )
havuç tarator
mevsim salata
boşnak tatlısı


BAYRAM KAVURMASI
Et kavurma

BOŞNAK TATLISI
Boşnak tatlısı


Havuç tarator

Tarifleri önümüzdeki günlerde ekleyeceğim,takipte kalın derim.
   Sağlıcakla kalın...

67 yorum:

  1. Cumhuriyet bayramınızı kutlarım,umarım şiir başarı ile okunmuştur.Sofrada muhteşem gözüküyor,afiyet olsun.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumuş okumuş ,çok mutlu etti beni.mutluluğuma ortak olduğunuz için çok teşekkür ederim..

      Sil
  2. Hepsi birbirinden güzel görünüyor harika bir sofra :) Cumhuriyet bayramımız kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım,
    Cumhuriyet bayramımız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  4. Yakışıklı oğlunuza başarılar diliyorum öyleyse :) inşallah hiç sıkılmadan bir çırpıda okur şiirini.
    Özenle kurulmuş sofraları çok, çok seven biri olarak sofranıza bayıldım :) Herşey çok güzel görünüyor. Muhabbetleriniz daim olsun..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok şükür okumuş canım,çok teşekkür ederim. aminn...

      Sil
  5. cumhuriyet bayramin kutlu olsun.oglunu tebrik ediyorum.ne heyecanlidir kimbilir.

    YanıtlaSil
  6. cumhuriyet bayramin kutlu olsun.oglunu tebrik ediyorum.ne heyecanlidir simdi.

    YanıtlaSil
  7. Yakisiklina bol sans diliyorum. Aferin ona.Bende barıs dolu bir Cumhuriyet Bayramı dilerim !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim.barış her zaman her yerde olsa keşke...

      Sil
  8. yakışıklıya şimdiden başarılar,boşnak tatlısını merakla bekliyoruz sofranız bereketli bayramınız kutlu olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,en kısa zamanda yayına alacağım...

      Sil
  9. Cumhuriyet bayramın kutlu olsun Reyhan'cığım, senin yakışıklı şiirini okuyup bitirmiştir çoktan afferim ona, ne güzel bir anı olacak büyüdüğünde:)öpüyorum yanaklarından yakışıklımın:))yemekler (etli olanlar hariç)harika:)))eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de ne güzel bir anı,birde fotoğrafları olsaydı daha da güzel olacaktı ama en azından burada tarihe not düşmüş oldum :)sağol ablacım,öpüyorum...

      Sil
  10. inşallah Allah utandırmazda şiirini çok güzel okur Çocuklar için bu önemli bir an olur benimkide kore halinde şarkı söyleyecek onların kutlaması yarın olacak büyük bir heycanla o günü bekliyor.:)
    bu arada sofran çok iştah açıcı olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne büyük heyecanmış biz anneler için,ben ilk kez yaşıyorum bu duyguyu :)senin kuzuya da başarılar,çok teşekkür ederim...

      Sil
  11. Cumhuriyet Bayramimiz Kutlu Olsun..
    Eminim basari ile okumustur Yagiz siirini..Aferim ona..Bayram sofranda cok guzelmis..ellerine saglik yaptigin hersey icin..en cok tatlida gozum kaldi :))

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    ellerine sağlık. Her şey birbirinden güzel olmuş.
    Cumhuriyetimizin sonsuza kadar kalması dileğiyle, bu en özel bayram kutlu olsun.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. Cumhuriyet bayramın kutlu olsun arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık iyi bayramlar...

    YanıtlaSil
  15. kabak tatlısı nefis görünüyor, tarifini dört gözle bekliyorum... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boşnak tatlısı yazacaktınız sanırım:)en kısa zamanda ekleyeceğim.teşekkür ederim...

      Sil
  16. Reyhan'cım masa çok şık,menü çok leziz ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Hepsi birbirinden nefis görünüyor,ellerine sağlık...afiyetler olsun..Cumhuriyet bayramımız hepimize kutlu olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Çok şık bir sofra, ayrıca benzeri delik iş örtülerden bende de var. Bazen suplaların üzerine bazende amerikan servisi olarak kullanıyorum. Sofra dizaynı benim için bir detay, bayılıyorum.
    Geçmiş kurban bayramınız ve Cumhuriyrt bayramınız kutlu olsun.Sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle sofra dizaynı çok önemli bir detay,biraz doğaçlama oldu ama fena olmadı sanırım.dantel kağıtlar çok kullanışlı oluyor,bende sık sık kullanıyorum.sağol dilek'cim...

      Sil
  19. 1 Kasım 2012-1 Aralık 2012 Tarihleri arasında
    77.Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinde Bendeniz Yani Gelibolu17-MidedenKalbe Blogspotumda
    birbirinden güzel tariflerinizi bekliyor olacağım,emrinize amade olacağım :)
    Bir yorum uzağınızdayız,tek yapmanız gereken tarifinizi yayınlayıp,altına Porselen Demlik Çay Saati etkinliği için bana gönderdiğinizi belirten not düşüp bana haber vermeniz,elimden geldiği kadar çabuk gelip tariflerinizi alıp blogumda keyifle yayınlayacağım....
    Şimdiden çoook teşekkürler,her zaman olduğu gibi beni yalnız bırakmayacağınızı biliyorum,hatta adım gibi eminim :)
    Etkinliğimize Her zamanki gibi Herkes davetlidir,istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz,
    lütfen çayın yanında ikram edilecek tarifler olmasına özen gösterelim :)
    Görüşmek üzere,hoş kalın,selamlar olsun....

    YanıtlaSil
  20. Ellerinize saglik, süper bir menü, sahane bir sofra... Gecmis bayramlarinizi gönülden kutluyorum... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  21. sofranız süper olmuş afiyetler olsun hepinize. şiirde gayet başarıyla okunmuştur eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım başarıyla okumuş geldi:)çok teşekkür ederim...

      Sil
  22. Sofra muhteşem. Ellerinize sağlık. Oğlunuz mutlaka güzel okumuştur, okuyamasa da sorun değil, görmüyor musunuz koskooooooooooca bakan amcalarını katlediyorlar güzelim şiirleri, şarkıları. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))doğru söylüyorsunuz,okusa da okumasa da benim için önemli olan onun heyecanıydı,ama maşallah güzel okumuş.çok teşekkür ederim...

      Sil
  23. böyle bereketli sofralara ve nice bayram kutlamalarına...

    YanıtlaSil
  24. geçmiş bayramlarımız kutlu olsun canım...
    sofra harika...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  25. Eşime çok kızdım şimdi beni Reyhan'a götür beni rEYHAN'CIĞIMA GÖTÜR DEDİM O getirmedi beni kaçırdım bu güzel lezzetleri:)) Afiyet olsun ömrün güzel bayramlarla geçsin... Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) çok tatlısın sennn,eşine söyle lütfen bir daha ki bayrama mutlaka bekliyorum:)sağol canımm..

      Sil
  26. Boşnak tatlısı favorimdir. Ne kadar güzel değil mi? Sofra harika görünüyor, hepsi birbirinden güzel. Ellerine sağlık. Cumhuriyet Bayramın kutlu olsun canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de ne güzel,yiyen herkes bayıldı,sağol canım...

      Sil
  27. Boşnak tatlısından 8-10 tane götürebilirim. Eller dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelseydin de götürseydin keşke :)sağol canım benim...

      Sil
  28. Ahhh bu sofralar.
    Herşeye yeniden başlamak istiyorum.

    Doymamış anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  29. geçmiş bayramınızı kutluyorum bu arada ufaklık umarım şiirini okuyabilmiştir sevgiler

    YanıtlaSil
  30. maşallah yakışıklıma umarım dilediğince okumuştur şiirini bekliyoruz haberlerini :) menü klasik ama vazgeçilmezler canım ellerine sağlık hadi bekliyoruz seniiiiiiii şey pardon siziiiiiii :)öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumuş canım,hem de gülen yüz almış öğretmeninden:)sağol tatlım,öpüyorum...

      Sil
  31. Marifetli gelin REYHAN...eline sağlık ne güzel hazırlanmışşsın afiyetler olsun yiyenlere...Bende bayramda kayınvaldemdeydim hep mutfaktaydım....Oğluşun çok tatlı maşlallahhh ilk deneyim ne güzel.....sevgiler

    YanıtlaSil
  32. ohhhh myy gooodddddddddddddddddddd ! ne kadar çok yorulmussundur :))))

    keske komsu olsaydim :) ellerine
    saglik
    bisou bisou

    www.fraise-framboise.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok uzakta değilseniz yine de beklerim :)teşekkür ederim...

      Sil
  33. Canım geçmiş bayramın mübarek olsun..
    Allah seneyede,hayırlısıyla bayramı yaşamayı nasip etsin..
    Ellerine sağlık canım..
    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  34. öğrenci evinde yaşayan biri olarak ağzım sulandı :) asıl size gelmiş bayram baksanıza :) bu ne güzellik, sofra değil saray mutfağı sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah kıyamamm,benimde kardeşim öğrenci o'da aynı şeyi söyler,gelir gelmez bana koşar:)teşekkür ederim...

      Sil
  35. Maşallah o yakışıklıya. Hepinize afiyet olsun :)

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..