Bu Blogda Ara

18 Eylül 2018 Salı

Biber Salçası (Ocakta)



Herkese merhabalar.
Bugün okullar açıldı,biz veliler içinde telaşlı günler başladı demektir :) 
Tüm öğrenciler,öğretmenler ve biz veliler için eğitim,başarı ve huzur dolu bir yıl olur inşallah.

Bu aralar herkes harıl harıl kış hazırlığı telaşında,hatta çoğunuz bitirdiniz belki de.
Ben bu yıl biraz geç kaldım hazırlıklara ama neyse ki bezelye dışında hiç bir şeyi kaçırmamışım.Hazırlıklarım henüz bitmiş değil ama bayağı bir kolayladım çok şükür.Bir taraftan da fırsat buldukça yaptıklarımı blogda paylaşmaya çalışacağım.Hala benim gibi hazırlıkları bitmemiş olanlara bir fikir olur belki.Yaptıkça diğerlerini de yazacağım inşallah. 
Siz de sıralama nasıl bilmiyorum ama ben genelde önce domatesle başlıyorum ,domates konservesini yaptıktan sonra gerisi kolay geliyor bana.En zoru ve en elzemi o sanırım :)
Bu sene ilk kez biber salçası da yaptım.Bahçem hatta bir balkonum bile olmayınca salça işlerine pek bulaşmak istemiyordum.Malum güneşte kurutmak lazım ve benim bunun için uygun yerim yok.Ama bir bahçenizin ya da balkonunuzun olmaması salça yapmamıza mani değil aslında.Siz de benim gibi ocakta yapabilirsiniz.Güneş görmediği için daha az dayanıklı olsa da mis gibi salçanız oluyor.Seneye nasipse aynı teknikle domates salçası da yapmayı düşünüyorum.
Eğer sizde evde salça yapmak istiyorsanız ve benim gibi yeriniz müsait değilse bu şekilde yapıp afiyetle tüketebilirsiniz.

Diğer kış hazırlıkları tariflerime Buradan ulaşabilirsiniz.




850-900 gr salça için
Malzemeler

3 kg kırmızı kapya biber
1,5 yemek kaşığı kaya tuzu
1,5 su bardağı su


Hazırlanışı

Öncelikle Biberleri yıkayıp süzün.Ardından saplarını kesin,ikiye bölüp çekirdeklerini ayıklayın.Her bir biberi 5-6 parçaya bölüp büyük bir tencereye alın.Üzerine suyunu ilave edin ve kısık ateşte arada karıştırarak biberler iyice yumuşayana kadar pişirin.Pişen biberleri rondoya alıp püre haline gelene kadar ezin.Sonra tekrar tencereye alın,1,5 yemek kaşığı tuz ilave edip kısık ateşte karıştırarak pişirmeye başlayın.Salçanız suyunu çekip katılaşana kadar pişirmeye devam edin.Kaşıkla bir tarafa topladığınızda eğer akmıyorsa ve katılaşmışsa salçanız hazır demektir.Pişen salçayı kaynattığınız temiz kavanoza alıp soğumaya bırakın.Soğuduktan sonra üzerine hava almayacak şekilde zeytinyağı koyun,kapağını kapatın ve buzdolabına kaldırın.



Not1: Güneşte ya da fırında kurutmadığımızdan, küflenmemesi ve bozulmaması için mutlaka üzerini zeytinyağı ile kapatıp,buzdolabında muhafaza edin.

Not2: Pişirirken suyunu ne kadar iyi çektirip,kurutursanız o kadar dayanıklı olacaktır.

Afiyet olsun...

Twitter :    Reyhan Ksc
instagram :  reyhanksc
      
facebook:   anne eli gibi
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..