Bu Blogda Ara

18 Mayıs 2012 Cuma

KÖZLENMİŞ PATLICAN ÇORBASI ve 19 MAYIS BAYRAMI

KÖZLENMİŞ PATLICAN ÇORBASI

   Öncelikle şimdiden,tüm gençlerin,genç kalanların,sporcuların 19 mayıs gençlik ve spor bayramımızı yürekten kutluyorum.Nice bayramları birlikte kutlamak dileğiyle bir diğer konumuza geçiyorum.

  Aaaaa o da ne patlıcanın çorbası damı olurmuş?nidalarını duyar gibiyim^^
Gerçi, eskiden bu nida daha çok yükselirdi,şimdilerde her şeyin çorbasını yaptığımız için alıştık galiba.
Ama şunu söyleyeyim ben her yaptığımda yada bahsettiğimde en az şaşıran bir kişi buluyorum (;
   Ben patlıcanın her halini sevdiğimden zaten benim için enfes bir çorba ama,patlıcan sevmeyenlerin bile bu çorbaya bayılacağını düşünüyorum.Alternatif güzel bir çorba tarifi,denerseniz memnun kalacaksınız bence.
Kendinize iyi davranın diyorum ve geçiyorum tarifime.

  Diğer çorba tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

3 adet közlenmiş patlıcan
1 yemek kaşığı tereyağ
2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı tepeleme un
1/2 su bardağı sıcak süt
2 küçük diş sarımsak
4-5 bardak etsuyu (yoksa sade su kullanıp et bulyon da atabilirsiniz)
tuz
pul biber
değirmende çekilmiş karabiber
tuzot
süslemek için:
1 adet patlıcan
kızartmak için sıvı yağ

HAZIRLANIŞI

   Öncelikle közlenmiş patlıcanları küçük küçük doğrayalım,tencereye yağları alıp ısıtalım ve önce köz patlıcanları,ardından unu atıp kokusu çıkana kadar kavuralım.Sarımsakları minik doğrayıp ilave edip biraz daha kavuralım,ardından sıcak süt ve et suyunu da ilave edip kaynamaya bırakalım.Kaynayınca altını kısıp biraz daha pişirelim ve iyice ezilene kadar blendırdan geçirip,tuzunu,baharatlarını da ekleyip ocağın atını kapatalım..
  Diğer tarafta küp küp doğranmış ve tuzlu suda beklettiğimiz diğer patlıcanı,kızgın yağda kızartalım.
servis anında üzerine biraz serpiştirip,sıcak olarak servis edelim.

    Not:  Servis esnasında kızarmış patlıcanla süslemeyi tamamen sizin tercihinize bırakıyorum,ağır olur derseniz katmayabilirsiniz.

AFİYET OLSUN...

                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

64 yorum:

  1. merhaba canım, bende çok severim patlıcanlı lezzetleri çorbasını da merak ettim doğrusu ama sen yaptığına göre güzel olmuştur eminim ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemde nefis oldu suzancım,ben çok seviyorum,sağol tatlım..

      Sil
  2. Hünkar beğendinin sulusu gibi değil mi, denemeliyim :)

    YanıtlaSil
  3. Patlıcan her yemeğe yakışır canım,ellerine sağlık,iyi hafta sonları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede her yemeğe yakışır,sağol canım,iyi haftalar..

      Sil
  4. ooooooh yemede yanında yat :)))
    miiiis gibi miiiiis ...
    canım ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. çorbasız asla olmaz herşeyin çorbası olmalı, ne patlıcanındamı ilk duydum ve hemen deneyeçeğim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çorbasız olmaz diyenlerdeniz,tavsiye ederim,teşekkürler..

      Sil
  6. doğrusu tadını çok merak ettim.denemek istiyorum en kısa zamanda.közlenmiş patlıcan kokusuna ve tadına bayılırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim canım,ben çok seviyorum ama damak tadı diye birşey var unutmamak lazım:)
      sağol..

      Sil
  7. canım seninde 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı'ın kutlu olsun...
    patlıcanı çok severim ama dediğin gibi şaşırmadım:)
    kabak çorbası yaparım patlıcan neden olmasın dedim:)
    en kısa zamanda denenecek sunum çok şık:)
    mutlu hafta sonları...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla artık şaşırmamk gerek diye düşünüyorum,herşeyin çorbası ve reçeli oluyor,sağol canım..

      Sil
  8. Çorbayı çok sevierim ama patlıcanlı hiç yapmadım zamanıda geliyor denemem gerek.
    Ellerine sağlık Reyhancım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. bende köz patlıcan tadını çok severim reyhancığım ama çorbasını gerçekten hiç bilmiyordum :) ama tadı eminim harikadır ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bu nedenle güncelledim zaten şehrinazcım,tadıda çok güzel,sağol canım..

      Sil
  10. 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramımız kutlu olsun .

    Patlıcanlı herşeyi seviyorum , çorbası eminim nefis olmuştur , ellerine sağlık canım , size de afiyet olsun .

    YanıtlaSil
  11. Valla şaşırdım ne yalan söylüyeyim hatta nasıl olur diye düşünmekteyim:)
    ellerine sağlık.
    biz gençler genç kalanlar bayramımız kutlu olsun.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence şaşırma ve emin ol nefis oldu:)
      sağol canım...

      Sil
  12. çok enteresanmış,patlıcanın herşeyini yaptım ama çorbasını ilk kezgördüm,bloğunuz çok güzel sık kullanılanlara çoktan ekledim bile,arada girip bakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım,beğenmene çok sevindim..

      Sil
  13. Çok değişik bir tarif ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Atatürk'ü Anma,Gençlik ve Spor Bayramımız Kutlu Olsun..
    Bu özel günümüzde yine bu özel çorba için ki özel demek istediğim zira ilk kez duyduğum bir çorba,bu bağlamda deneyeceğim..ellerine sağlık..Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. iLK DEFA DUYDUM AMA IYIKIDE YAPMISIN CÖNKI COK SEVERIM PATLICANIN HER HALINI ÖZELLIKLEDE KÖZLENMIS HALINI;TADINI COK MERAK ETTIGIMDEN ILK DENENECEKLER ARASINDA LISTEYE GIRDI ELINE SAGLIK REYHANCIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. közlenmiş her sebze güzeldir ama patlıcan bir başka oluyor,tavsiye ederim canım,sağol...

      Sil
  16. HMM..
    DENENECEK İNŞALLAHH..
    ELLERİNE SAĞLIK REYHANIM..
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık canım. Bayramımız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  18. Ellerine saglık çorba tarifin güzel olmuş patlıcanın oldugu her yerde varım . Ayrıca 19 mayıs gençlik bayramınızı kuylarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende patlıcanın olduğu her yerde olabilirim.)
      teşekkür ederim..

      Sil
  19. Yapmadım ve yemedim ama sizin garantili tariflerinize güvenerek deneyeceğim bir gün..Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana güvendiğin için sağol canım,mutlu ettin beni,sevgiler..

      Sil
  20. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  21. 19 Mayıs kutlu olsun herkese...
    patlıcan demek lezzet demek, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle patlıcan demek lezzet demek,teşekkür ederim...

      Sil
  22. patlıcan çorbası şaşırttı beni,köz patlıcan tadını severim,ama ev halkı düşündürüyor beni:)değişikliklere açık olmak lazım,ben beğendim ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ev halkı zaten bizleri hep düşündürür,ama azda olsa dene bence belki sen seversin.
      sağol canım..

      Sil
  23. elıne sağlık canım nefıs görunuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka çok nefis olmuştur. Malzemelerin hepsi çok lezzetli şeyler. Sanki beyendiyi andırıyor. Ellerinize sağlık.

      Sil
    2. teşekkür ederim bergüzarranne..

      Sil
    3. teşekkür ederim ilhan bey..

      Sil
  24. Çok değişik bir çorba.Denemem lazım...fatoşun mutfak günlüğü

    YanıtlaSil
  25. aynen yazdigin gibi soruyorum bende aaaa,patlicanin corbasi olurmuymus.ama oluyormus demek .ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  26. reyhancigim mistir o corba mis nasil kokusunu aliyorum burdan ellerine saglik hayatim senin de gecmis genlik ve spor bayramin kutlu olsun,ne mutlu turkum diyene.

    YanıtlaSil
  27. ellerine sağlık çok güzel olur aldım kaseyi
    :)

    YanıtlaSil
  28. Hepimizin bayramı kutlu olsun.Çorban nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  29. Bende aynı fikirdeyim patlıcan çorbası mı oluyormuş?? Ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
  30. patlıcanı çok severim de, çorbası olduğunu bilmiyordum. güzel görünüyor, ellerine sağlık.
    hepimizin bayramı kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  31. Merhaba,her tarifiniz birbirinden hoş ve yenilikçi, çok güzel bir blogunuz var artık takipçinizim. Başarı ve mutluluk hep sizinle olsun.
    Mutfak Defteri

    YanıtlaSil
  32. Sevgili Reyhan, belki inanmayacaksın.Patlıcan çorbası ne yedim, ne de duydum. Kulağa çok hoş geliyor, kesinlikle denemeliyim. Harikasın...

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..