Bu Blogda Ara

21 Mayıs 2012 Pazartesi

MERMER KEK ve DÜNYA KEK PASTA GÜNÜ


MERMER KEK 
Herkese mutlu güzel bir hafta diliyorum.
  Aslında bugün başka bir postu yayınlamak üzere hazırlamıştım fakat birden aklıma,
 20 mayıs kek ve pasta günü gelince ( siz bakmayın bugün 21 mayıs olduğuna ben bu postu hazırlarken 20 mayıs'tu :) aylar önceden yaptığım ve taslakta bekleyen bu nefis kekin tarifini verip,bir gün  gecikmeli de olsa bu tatlı günü kutlamak istedim ^:^
  Bu vesileyle beklemekten bir hal olan fotoğrafları da düzenlemiş oldum.

Bu tarif  aslında martha steward'a ait ancak ben ilk   yemekşenliğinde   görmüştüm,o nedenle onun linkini veriyorum,emeğe saygı diyerek küçük de bir mesaj vermiş olayım.
  İlk kez denediğim için tarife ve ölçülere sadık kaldım,nefis yumuşacık bir kek,mutlaka denemelisiniz.
    Yağız bey fazla karıştırdığı için,şekli mermer kekten azıcık uzak görünebilir,siz daha dikkatli ve az karıştırırsanız mermer kek formundan çokta uzaklaşmış olmazsınız^:^

 Kek,pasta yapan,yiyen herkesin günü kutlu olsun diyor,sevgili yemekşenliği'ne teşekkür ediyorum ve geçiyorum tarife.
MERMER KEK 
MALZEMELER

100 gr tuzsuz tereyağ
1,5 su bardağı toz şeker
3 adet yumurta
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
1 su bardağından 1 parmak eksik süt
1/4 limonun suyu
3 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı ılık su
2 su bardağı elenmiş un
MERMER KEK 
HAZIRLANIŞI

  Öncelikle fırını 175 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayalım.kek kalıbını tereyağ yada margarinle yağlayıp bir kenara alalım.
  Unu,tuzu ve kabartma tozunu eleyip,karıştıralım.sütün içine limonu sıkıp Buttermilk yapalım.
Derince bir kaba parçalara böldüğümüz oda sıcaklığındaki tereyağı ve şekeri alıp mikserle krema kıvamına gelene kadar yaklaşık 5-6 dakika çırpalım.yumurtaları ve vanilini de ekleyip çırpmaya devam edelim.
Ardından limonlu sütü (buttermilk)ekleyip biraz daha çırpıp elenmiş un,tuz ve kabartma tozu karışımını da ekleyip pürüzsüz bir hamur elde edene kadar çırpalım.
MERMER KEK 
 Hamuru iki parçaya ayıralım ve ayırdığımız hamurun birine kakaoyu ve 2 kaşık suyu ekleyip homojen bir karışım elde edene kadar çırpalım.
  Kek hamuruna üstteki fotoğraftaki gibi sırasıyla bir vanilyalı hamur bir kakaolu hamurdan koyalım.Dilerseniz iki kat olarak da yapabilirsiniz.ikinci katta kakaolunun üzerine vanilyalı,vanilyalının üzerine de kakaolu hamur koyabilirsiniz.
 Ardından,bir bıçağın ucuyla s harfi çizer gibi yada dilediğimiz şekilde hafif karıştıralım ve fırına sürelim.Üzeri kızarıp kürdan testinden geçinceye kadar pişirelim.

  Soğuduktan sonra dilimleyip servis edebilirsiniz.
AFİYET OLSUN...

25 yorum:

  1. MIMMM..nefis bir kek ..ellerinize sağlık..hemen çayımın yanına bir dilimini alıyorum..emeğe saygıyı malesf bazı siteler ve sayfalar bilmiyor..Bugün ne pişirelim diye bir facebook sayfası var,ona dikkat..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HIMMMMMMM ÇAY BOŞ GITMEZ CANIM BENIM BIR DILIM ALDIM ELINE SAĞLIK

      Sil
  2. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor ama bu buttermilk noktasının hangi işe yaradığını çözemedim.Vardır bir detayı...

    YanıtlaSil
  3. dunya kek pasta gunuuumu oooolamazzzz :)) bayıldım yıne

    YanıtlaSil
  4. Anne eli değince kekler böyle güzel olur işte. Ellerine sağlık canım. Tarifin ilk sahibinede sanada; bakıp bakıp bir dilim yesem diyen banada afiyet olsun:))..

    YanıtlaSil
  5. 20 Mayıs ın Kek ve Pasta Günü olduğunu bilmiyordum :) Yoksa ben de o güne özel birşeyler yapardım :) Tarif çok lezzetli gözüküyor. Bir kek ve pasta canavarı olarak bunu bir denemek gerek... Bunları yapıp yerken nasıl yaza form tutacağız o kısım ayrı tabi :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba kekin görüntüsü muhteşem eminim tadıda öyledir paylaşım için teşekkürler..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık reyhancığım kekin yine nefis olmuş. Yumuşaklığı her halinden belli. Afiyet şeker olsun senin de dünya pasta günün kutlu olsun sevgiler selamlar...

    YanıtlaSil
  8. Harika bir kek olmuş deneyeceğim inşallah yazlıkda böyle tariflere ihtiyacım oluyor kek canavarları geliyor çünkü.
    Yağızın ellerine sağlık annesi çok güzel.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Canım ,ellerine sağlık ,tabi Yağız'ında:)Nefis görünüyor,denenmeli diyorum..Kek ve pasta günü diye bir gün olduğunu bilmiyordum.Kültürel bir etkinliğin haberine de yer verdiğin için blogunda tebrik ediyorum seni:)Selam ve sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
  10. İkinizin de emeği var,ellerinize sağlık,gayet güzel görünüyor,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir kek olmuş enfes görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel bir günmüş öyle. Helede benim gibi tatlı sevenler için
    Kek çok güzel görünüyor
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Dünya kek ve pasta günü yani benim günüm ...
    Kek nefis görünüyor , ellerine sağlık canım , tarifi yazdım , ben de deneyeceğim .
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Canım,
    ellerine sağlık. Çok nefis görünüyor. Uzanıp almak geldi içimden.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  16. kek canavarı olarak çok severim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Dünya pasta-kek gününü ilk kez duyuyorum:) o zaman bu gün senin günün,kutluyorum..bu harika kek için ellerine emeğine sağlıkla teşekkürler..Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Yaa ama muhteşem gözüküyor:)Yapıyım bir ara ben bunu:) ÇOOOk sevgilerimelE :)

    YanıtlaSil
  19. pasta ve kek günü, ne güzelmiş, çok sevdim, kek nefis duruyor, yazdım bir kenara, denenecekler arasına...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  20. Bu sene bu gün yeni mi çıktı bilmiyorum ama ben sevdim.Tatlı şeyleri paylaşmak ,tatlılık getirsin.Kekin görüntüsü muhteşem,tadı da eminim nefis. Sevgilerle

    YanıtlaSil
  21. senden duydum canım böyle bir gün olması ne güzel ne güzel ama:)
    kekte şahne görünüyor karışım kısmı benimde hoşuma gitti bende onun kadar karıştırırdım kesin:)ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  22. bu ne güzel bir kek böyle :))
    ellerine sağlık canım...
    dünya kek pasta gününü de bilmiyordum..
    eee o zaman kutlu mutlu olsun :))
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. çok lezzetlidir geçenlerde arkadaşım yapmıştı afiyetle yedik...

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..