Bu Blogda Ara

26 Kasım 2012 Pazartesi

AŞURE -2012


Herkese merhabalar,hepimize güzel bir hafta diliyorum.
  Son yayınımda aşure günüydü ve o güne dair yazmıştım.Aynı gün aşuremi de kaynattım,bugünde onun tarifiyle haftaya merhaba demek istedim.Aslında geçen yıl ki tariften çok büyük bir farkı yok,tek değişen ölçüler ve fotoğraflar.Bu yıl biraz daha fazla kaynattım,bu nedenle ölçülerde değişti.

  Bu sene de kaynattım,süsledim,dağıttım ve yedik,çok şükür.Alttaki fotoğraftakiler komşulara dağıtıldı,üstteki de evin beyi ve benim için süslendi. Yağızhan bey yemediği için ona özel bir çalışma yapmadım :)
  Neyse efendim gelelim sadede,bu sene de tarifimiz budur,tencere setinin en büyük tenceresi ile yaptım,ölçülerde ona göre.
Aşağılarda ki notlarda püf noktaları yazdım,onlara dikkat etmenizi öneririm.Denemek isterseniz nefis geleneksel bir aşure tarifidir,tavsiye ederim.
  Allah hepimizin aşuresini ve hayrını kabul etsin inşallah.

KOMŞULARIM İÇİN HAZIRLADIĞIM AŞURELER
MALZEMELER


1 su bardağı nohut
1/2 su bardağı kuru fasulye
5 su bardağı haşlanmış buğday
1/2 çay bardağı pirinç
3-3,5 su bardağı kadar toz şeker(damak tadınıza göre ayarlayın)
12 su bardağı kadar su (daha fazlada olabilir,kıvamını damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz)

1 su bardağı fındık kırığı
25 adet kuru kayısı
13-14 adet kuru incir
1 su bardağı kuru üzüm
1-1,5 çay bardağı kuş üzümü
200 gr kadar kuru dut
1/2 çay bardağı dolma fıstığı (isteğe bağlı)

RENGİ KARARMIŞ AŞUREYİ ASLA YİYEMEM,MUTLAKA ALTIN SARISI OLMALI,PÜF NOKTALARINI AŞAĞIDA YAZDIM,SİZDE BENİM GİBİ SEVİYORSANIZ MUTLAKA GÖZ ATIN DERİM.
süslemek için:
tarçın
ceviz kırıkları
kuş üzümü
toz antep fıstığı
file fındık
dolmalık fıstık
nar taneleri
kuru dut
hindistan cevizi
kuru kayısı
badem
susam
v.s

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle akşamdan buğdayı,kuru fasülyeyi ve nohutu ıslatalım.Ertesi gün her birini ayrı tencerelerde haşlayalım ve sularını süzelim,nohutun kabuklarını soyalım.Ardından haşlanan buğday,fasülye,nohut,yıkanmış pirinç ve fındıkların üzerine 9-10 bardak kadar su ekleyip orta ateşte kaynamaya bırakalım.Ara ara mutlaka karıştıralım ki dibi tutmasın.
  Bu arada kuru kayısı,kuru üzümü sıcak suda bir süre bekletip yumuşatalım,ve suyunu süzelim.Küp küp doğranmış incirleri,kuş üzümünü ve kuru dutu üzerini geçecek kadar su ekleyip bir taşım kaynatıp süzelim ki kara suyunu atsın.Kayısıları da küp küp doğrayalım ve bir kenarda bekletelim.
  Bir süre kaynayan aşure karışımına , sırasıyla kuru üzüm,kuru kayısı,kuş üzümü,dolma fıstığını ve toz şekerini katıp güzelce karıştıralım.Biraz sulanacaktır şekeri katınca ama kaygılanmayın kendini tekrar toplayacak. 
(şeker miktarını ve aşurenin kıvamını kontrol etmek için küçük bir kaseye bir kaç kaşık aşure koyup ılıtıp tadına baktıktan sonra, su ve şeker ilavesi yapalım.Çünkü ;sıcak olan aşure gözünüze sulu gelmesine rağmen,soğuduğunda daha kıvamlı olacaktır,şeker miktarı da aynı şekilde farklılık gösterir,tıpkı reçelde yaptığımız gibi biraz ılıtıp ona göre tadına ve kıvamına karar verirsek sonuç daha başarılı olacaktır )
Suyunu kontrol edip kaynar su ilavesi yapabilirsiniz.ben yaklaşık 11 bardak su kullandım, ne sulu nede çok koyu olmamasını tavsiye ederim.

     En son incir ve kuru dutu katıp biraz daha pişirelim ve ocağın altını kapatalım.
 Pişen aşureyi kaseleri bölüştürüp üzerini süsleyelim ve ılık yada soğuk olarak servis edelim.

Not:  tarçını ve cevizi ben kesinlikle içine katmıyorum,rengini karartıyor,sadece üzerine süs olarak kullanıyorum size de tavsiye ederim.inciri,kuş üzümünü ve kuru dutu da, doğrayıp bir taşım kaynatıp kara suyunu atıp en son pişmeye yakın ilave ediyorum.

Not:  şeker miktarını kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz,bir de aşurenin kıvamını ayarlarken soğuduğunda donup kıvam alacağını hesap ederek yapınız..


ALLAH KABUL ETSİN...
AFİYET OLSUN...

Twitter :    Reyhan Ksc
instagram :  reyhanksc
      
facebook:   anne eli gibi
  

73 yorum:

  1. bende eşin gibi çok karışık sevmiyorum reyhancım :)
    aşuren süslemesi ile harika görünüyor ,allah kabul etsin...

    YanıtlaSil
  2. Şahane Reyhancım şahane. Allah kabul etsin cümlemizin aşurelerini Bereketli olsun inşallah..

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyorlar, ellerinize sağlık, bize vermediniz ama:) şimdi alabilir miyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke hepinize ulaştırabilsem ,ama ne mümkün ancak tarifini ulaştırabiliyorum :)tabi alabilirsin,teşekkürler:)

      Sil
  4. Allah kabul etsin, ne sahane bir görüntü bu, vallahi gözüm gönlüm acildi, emeklerinize saglik... Sevgilerimle, afiyet, sifa olsun...

    YanıtlaSil
  5. harika görünüyor!! Eline koluna sağlık canım, ben tersine minik portakal kabukları seviyorum aşurede (piştikten sonra en üstüne de konulabilir)rahmetli annem ise aşureye süt de koyardı...afiyetle yiyin canım..sevgiler..bir kap ben aldım..yok yok iki olsun:)))ne yapiim çok seviyorum aşureyi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. piştikten sonra olur da içine bir kere denedim,bizim bey istemedi,bana sorarsan gayet güzeldi,sağol ablacım,öpüyorum...

      Sil
  6. Ay olsa da yesek,nefis görünüyor nefis..

    YanıtlaSil
  7. aşuresiz olmazdı dimi ? :))
    sunum görüntü çok güzel...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  8. Canım canımm Reyhan'ım ellerine ,emeklerine sağlık işte aşure budur şahane görünüyor.Ahh ahh şimdi bir kasesi benim yanımda olaydı ne iyi olur du .Sevgilerimle canımmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım canımm ,tekrar yapacağım,o arada görüşürsek bir kasede sana getiririm :)sağol vişnapımm..

      Sil
  9. önce göze sonra mideye hitap etmiş Allah kabul etsin,payımızı aldık elinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. çoookk güzel görünüyor ellerinize sağlık :) bu yıl daha aşure sezonunu açmadım ama yakındır :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o halde şimdiden kolay gelsin,teşekkür ederim,aminn..

      Sil
  11. Bir kâsede bana ayır komsum, eline sağlık insan yemeğe kıyamaz göz alıcı duruyor.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Ne kadar güzel süslemişsiniz.. Bayıldım! :)
    Zaten çok severim :) Nefis görünüyorlar..
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Aman yarabbi,orda olmak varmis:(((( Allah kabul etsin.Bu muhtesem görüntü icin,ellerine emegine saglik diyorum...sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Bu kadarmi guzel sunum yapilir Asure, ellerine saglik, yiyenler kimbilir nasil afiyetlen yemislerdir:)..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her aşureyi yemeyen eşim koca bir kazanı bitirdi :)güzel oldu demek ki :)sağol canım..

      Sil
  15. Canim elilne saglik olsun cook guzel gozukuyor. Ben portakal kabugunun kokusunu cok seviyorum cook lezzetli oluyor ayrica elma da guzel koku ve tat veriyor...
    Harika goruntu olmus tadi eminim goruntuden de guzeldir.
    Afiyet olsun Allah kabul etsin canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende seviyorum ama eşime kabul ettirmek zor,bu tür yemeklerde biraz gelenekselci malesef :(sağol canım öpüyorum..

      Sil
  16. Aynen Reyhan'cım koyu renk ve katı olmayacak ellerine sağlık nefis olmuş.
    Allah kabul etsin tekrarlarına kavuştursun inşallah sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık tatlım allah kabul etsin :) ben yerim ya şöle portakallı bol malzemeli süper olur başbaşa yeriz :) ben severim öle sen hiç dert etme :) mutlu haftalar canım :) sunum şahane sölemeden geçemem bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam tatlım ben yapayı öyle değişik güzel bir aşure,seninle beraber yiyelim :)sağol tatlım öpüyorum..

      Sil
  18. Canım,
    bu ne muhteşem bir sunum olmuş. Bunu görüpte yememek mümkün mü? Ellerine sağlık. Allah kabul etsin. Gözümü ekrandan alamadım.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık kuzum harika olmuş.
    Allah kabul etsin.

    YanıtlaSil
  20. Nefisss, süslemelerine bayıldım, ben de yaptım :) Bi daha yapıcam inşallah ;)
    Allah kabul etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seninde eline sağlık,allah kabul etsin.teşekkür ederim...

      Sil
  21. Aşurenin görüntüsü tblo gibi olmuş. İnsan yemeye kıyamaz:) Allah kabul etsin.Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inan bana öyle bir kıydık ki,gitti bütün emekler :)sağol canım..

      Sil
  22. allah kabul etsin çok güzel süslemişsin
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  23. Allah kabul etsin canim. Sunum harikaaaaaa olmus :) Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  24. Bizde de bugün yapıldı Aşure :) bende rengi farklı olunca yiyemiyorum canım ya, illa beyaz olmalı. Senin yaptığın harika olmuş, üzerindeki süslemeler, sunumun çok güzel. ellerine sağlık, Allah kabul etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizinde elinize sağlık canım,allah kabul etsin,teşekkür ederim..

      Sil
  25. ALLAH KABUL ETSİN ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR,SEVGİLER

    YanıtlaSil
  26. konu aşure olunca dayanamıyorum, dayanamadığım bir kaç şeyden biridir, ellerine sağlık, muhteşem...

    YanıtlaSil
  27. Süper bir görüntü, ellerine sağlık. Allah kabul etsin arkadaşım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. Allah kabul etsin canım, ellerine sağlık.
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  29. ne güzel süslemişsin..... renk konusunda aynıyız asla kararmıs asure yıyemem onerılerını dıkkate alıp yapacagım....ellerıne saglık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TAVSİYE EDERİM,BU YAZDIKLARIMI UYGULARSAN,SÜTE BİLE GEREK KALMADAN AÇIK RENKLİ BİR AŞURE OLACAK.ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..

      Sil
  30. Allah kabul etsin, bende bu gece buğdayımı ıslattım.Yarın ver elini aşure...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞİMDİDEN KOLAY GELSİN SANA DİLEK'CİM,SAĞOLASIN.AMİNN

      Sil
  31. Ellerinize saglık çok güzel görünüyor allah kabul etsin

    YanıtlaSil
  32. canım çekti :)
    http://zoomlabakalim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  33. Harika bir sunummm!!
    Ellerinize sağlık,Allah kabul etsin..

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  34. sunum bir harika..bayıldım Allah kabul etsin..

    YanıtlaSil
  35. Allah kabul etsin canım. Komşun olmaya geliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYY NE GÜZEL OLURDU,SENİN KADAR KEYİFLİ BİR KOMŞU HERKESE LAZIM :)SAĞOL CANIM..

      Sil
  36. Allah kabul etsin Elinize sağlık reyhan hanım

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..