Bu Blogda Ara

7 Kasım 2012 Çarşamba

İSPANYOL OMLETİ (TORTİLLA DE PATATAS)


İSPANYOL OMLETİ

Herkese merhabalar.
  Yağmurlu bir gece,kahvem,başımda ki tahammül edilemez ağrı ve hiçbirine aldırmadan ,bloğunu güncellemeye çalışan ben .)
  Güncel olmak konusunda azimliyim ama yine de lafı çok uzatmak istemiyorum.Sizlere tarifini çok uzun zaman önce Nilay'dan aldığım nefis bir kahvaltılık getirdim.Aslında çay saati ve sahur için de çok uygun bir tarif.Üstelik de çok pratik,mutlaka deneyin derim.

Diğer kahvaltılık tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

3 adet orta boy patates
1 adet orta boy kuru soğan
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tereyağ
4 adet yumurta
tuz
değirmende çekilmiş karabiber
pul biber

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle patatesleri soyup,yıkadıktan sonra yuvarlak doğrayalım.Eğer dilimler çok büyük olursa yarım ay şeklinde ikiye de bölebiliriz,dilimler en fazla yarım cm eninde olmalı..Tavaya yağları alıp ısıtalım ve yemeklik doğranmış soğanları ekleyip kavuralım.Patatesleri de ekleyip biraz daha kavurup, tuz ve baharatlarını da ekleyip karıştıralım.Üzerine bir kapak kapatalım,patatesler yumuşayana kadar arada karıştırarak pişirelim.Piştikten sonra iyice çırptığımız yumurtaları da ekleyip düzeltelim ve altını pişmeye bırakalım.
Yalnız balık tavası gibi kapaklı bir tava kullanmalıyız,eğer yoksa çevirmek için,tavaya uygun bir servis tabağı da kullanabiliriz.
  Altı piştikten sonra kapağa yada servis tabağına ters çevirip ,tekrar tavaya alalım,diğer yüzünü de pişirelim.
sıcak yada ılık olarak servis edelim...

İSPANYOL OMLETİ
AFİYET,ŞEKER OLSUN....

59 yorum:

  1. Ellerinize saglik hayirli huzur dolu bir aksam diliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel gözüküyor.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Kahvaltı sofralarını ve kahvaltılıkları çok seviyorum.. Ve sürekli kahvaltı sofralarım için farklı şeyler düşünüp yapan biri olduğumdan bu tarif süper oldu! :) Mutlaka deneyeceğim..
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahvaltı sofraları için harika bir lezzet,tavsiye ederim canım,teşekkür ederim...

      Sil
  4. ben patates ve soğanı rendeleyerek hazırlıyorum malzemeler aynı çocuklarım çok seviyor ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öylede olur tabi ki,önemli olan lezzeti,seninde ellerine sağlık,sağol canım...

      Sil
  5. Eşim bu tarifi çok sevdiği için bizim evde çok sık yapılır.Yalnız adı bizim evde patatesli omlet.Ellerinize sağlık.
    Aynı başağrısından bende de var.İnşaallah sabaha kalmadan geçer.Sana ve kendime şifa diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben patatesli omleti kızartarak ve soğansız yaparım ama adının çok da önemi yok sanırım :)sana da geçmiş olsun canım,teşekkür ederim...

      Sil
  6. Umarim bas agrin cogalmadan gecer:( kahve bana iyi geliyor basim agridiginda..Ispanyol omletide cok lezzetliye benziyor..Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. az ağrırsa kahve bana da iyi geliyor ama şiddetli olunca hiçbir şey hayır etmiyor malesef.çok teşekkür ederim..

      Sil
  7. Bayılırım patatesli omlete. Ellerine sağlık olsun. Nefis. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Reyhancım tam bizlik bir lezzet ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. geçmiş olsun canım,bu dünkü havada olması lazım,ben de akşam üzere biraz sıkıntılıydım.Çok pratik lezzet,hele çocuklar patatesi çok seviyorlar ,bunu da beğenirler,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olabilir bu aralar havalar çok sıkıcı,çok teşekkür ederim...

      Sil
  10. Lezzetli görünüyor, et de yok oh oh miss:))ya patates - patatas patates Türkçe değil miymiş? İSpanyolcadan mı geçmiş dilimize şimdi farkettim:)))çok ilginç...eline sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu bende merak ettim ama hala bakamadım desem :)sağol ablacım,öpüyorum..

      Sil
  11. MIMM NEFİS BİR KAHVALTILIK OLMUŞ...çYIMIN YANINA ÜŞENMEYİP YAPSAM MI..ACABA..ELLERİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    geçmişler olsun.
    Ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Yanında miss gibi bir çay ve etrafında tüm aile ne güzel bir kahvaltı olurdu.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. Geçmiş olsun, dikkat edin kendinize.Ellerinize sağlık.. :))

    YanıtlaSil
  14. Benim yaptığımdan tek farkı patates şekilleri. İspanyol omleti yapıyormuşum da haberim yokmuş.:)

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık canım benim ben her öğün yeme potansiyeline sahibim böyle güzel bir lezzeti haberin ola heleki sen yaparsan iş tamam :)
    çok geçmiş olsun ya dikkat et kendine ama :( öptümm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen iste ben blogu senin önüne sereyim :)ne istersen yaparım.sağol canım benim,öpüyorum..

      Sil
  16. kahvaltıya nefis bişey bu ellerine sağlık canımcım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık canım...
    enfes...

    YanıtlaSil
  18. Benim kızlar pek seviyorlar..Burda olsalardı alırdım ikisinide yanıma gelirdim Reyhan ablalarına..Ellerine sağlık diye diye yerdik hep birlikte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ne güzel olurduuu,çok severim misafiri bir de sizin gibi olursa doyulmaz muhabbete:)sağol canım...

      Sil
  19. Ellerine sağlık canım...Bizde bunun adı patatesli omlet her neyse adı süper olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben patatesli omleti kızartarak yaparım ama tabi ki mutfaklar birbirine benzeyebiliyor.sağol canım...

      Sil
  20. Çok geçmiş olsun şimdi nasıl başağrın umarım daha iyisindir :(

    Ellerine sağlık gerçekten nefis bir görüntü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyyim canım ama üzerinden 2 gün geçti,tutunca bırakmıyor:(sağol tatlım...

      Sil
  21. GECMİŞ OLSUN CANIM ELLERİNİZE SAĞLIK .İSABETLİ BİR ZAMANDA YAYINLADINIZ .KAHVALTIYA MİSAFİR GELİYOR.ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle isabetleri çok seviyorum:)umarım beğenirsiniz,çok teşekkür ederim...

      Sil
  22. Reyhancım ellerine sağlık sevilmezmi hiç..

    YanıtlaSil
  23. Çok güzel. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  24. patates ve yumurta birbirine çok yakışan iki lezzet ben çok severim..çok güzel görünüyor ellerinize sağlık..banada beklerim:)))

    YanıtlaSil
  25. amaaaaaaann daa amaaannnn

    ellerinize saglik efendim

    afiyet bal seker olsun !


    bayildim blogunuzzaa

    o kadar lezetli gorunuyorki


    gece gece agzim sulandi yahuu


    ellerinize saglik sizi takibe aliyorum

    blogunuzu çok begendim

    mutlaka sizi kendi bloguma davet

    ediyorum

    hayirli geceler


    www.fraise-framboise.blogspot.com
    www.fraise-framboise.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize sevindim :)çok teşekkür ederim..

      Sil
  26. Ellerine saglık. Harika yaaaaaa. Çok canım istedi. Birazcık alıyorum. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  27. Geçmiş olsun canım,baş ağrısı çekilir şey değil..:((
    Omletini yerim ben senim..:))
    Zaten açım,iyice gözüm döndü..:))
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım benim,sahiden çekilecek gibi değil ama Allah başka dert vermesin.öpüyorum canım...

      Sil
  28. Nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  29. Nefis görünüyor canım ellerine sağlık.Mutlu haftalar:))

    YanıtlaSil
  30. Patatas bravas, tadına doyulmaz.İspanyolların damak tadı da aynı biz,nefis olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle dilek'cim,bizde de değişik şekillerde yapılan bir lezzet ama orjinal tarif olduğu için adını da orjina yazdım :)sağol canım..

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..