Bu Blogda Ara

18 Ocak 2013 Cuma

KREMALI MANTAR ÇORBASI

KREMALI MANTAR ÇORBASI


Herkese merhabalar,hayırlı cumalar.
  Bu aralar çorba tariflerini ihmal ettiğimi fark ettim,malum havalar soğuk ve insanın canı en çok sıcak bir çorba istiyor.Kremalı mantar çorbası, benim çocukluğumun en güzel çorbalarından biriydi,ama ne üzücü ki hep mantar çorbasını hazır tüketirdik o zamanlar.Annelerimiz hazır çorbaların bu kadar zararlı olduğunu bilmiyorlardı,pratik ve leziz olması da oldukça cazip gelirdi onlara.Bilseler bu kadar zararlı olduğunu yedirmezlerdi elbette,ama onlar yaptı bizler de yedik malesef.
   Bir dönem bizler için öyle geçti.Ama ben aynı hatayı yapmadım,oğluma bir kere bile hazır çorba kaynatmadım.Hatta o doğmadan çok önce hazır çorba kullanmayı bırakmıştım.Tüm çorbaların evde yapılabileceğini keşfetmiştim,üstelik doğaçlama olarak çok daha fazla çeşit üretmiştim kendime.Arşivim şahidimdir :)
   Yıllar var mutfağıma hazır çorba girmedi,aman sizler de pratikliğine kanıp tüketmeyin.Beş dakika da pişen çorbadan hayır gelir mi?gelmez tabi.
   İşte bu çorba o zararlı hazır çorbalardan bile daha leziz,üstelik içinde ne olduğunu biliyorsunuz.Daha evvel Terbiyeli mantar çorbasını yayınlamıştım o da nefisti ama kremalısı,benim için farklı,dedim ya; benim çocukluğumun lezzeti.
  Hepimize mutlu bir hafta sonu diliyorum.

  Diğer çorba tariflerime BURADAN ,terbiyeli mantar çorbası tarifime de BURADAN ulaşabilirsiniz.

KREMALI MANTAR ÇORBASI

MALZEMELER

250 gr. mantar
1 litre su ve tavuk suyu karışımı (dilerseniz tamamını tavuk suyuyla da yapabilirsiniz)
1 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1/4 limonun suyu (ekşi sevmiyorsanız çok daha az katabilirsiniz,ama çok yakışıyor )
1 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı krema
tuz
değirmende çekilmiş kara biber

Mantarı bekletmek için:
yeteri kadar su
1/4 limonun suyu

KREMALI MANTAR ÇORBASI

HAZIRLANIŞI

   Öncelikle doğradığımız mantarları limonlu suya alıp bekletelim.Diğer tarafta tencereye yağları alıp,eritelim.Eriyip ısınan yağlara tavuk suyu ,su karışımını ve limon suyunu ekleyip kaynamaya bırakalım.Kaynayan suya süzdüğümüz mantarları ekleyip pişmeye bırakalım.Diğer tarafta bir kasede unu kremanın içinde topak kalmayacak şekilde ezelim.Mantarlar pişince çorbanın suyundan yavaş yavaş bir kaç kaşık kremaya ekleyip ılıtalım ve yine yavaş yavaş karıştırarak çorbaya ilave edelim.Tel çırpıcıyla karıştırarak biraz daha kaynattıktan sonra (yaklaşık 10 dakika) tuzunu ve kara biberini de ekleyip ocaktan alalım.
  Sıcak olarak servis edelim.

AFİYET OLSUN...

                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

55 yorum:

  1. Offf bayılırım mantar çorbasına ellerinize sağlıkk:))

    YanıtlaSil
  2. Nefis olur,mantar çorbası..Sizinkide süper olmuş,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Tam benim kızımın istediği gibi olmuş, ellerine saglık cnm. Sana da hayırlı cumalar cnm.

    YanıtlaSil
  4. Ohhh miss misss vallahi şu soğuk günlerde olmazsa olmazımız çorbalar .Çok sevip tüketiyoruz.Yazın ara verince de bir özlem oluşuyor ki sorma canımm.Nefis görünüyor ellerine sağlık olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ben yazında yapıyorum çorba,hiç eksik etmem.sağol tatlım öpüyorum..

      Sil
  5. elinize sağlık çok güzel görünüyor..
    oyun oyna

    YanıtlaSil
  6. bu çorbanın bende de özel bir anısı vardır.birgün evimden uzakta bir yerde rahatsızlanmış ve hastaneye kaldırılmıştım şiddetli sancılar nedeniyle.o hastanede çalışan bir bayan(daha önce kendisiyle merhabamız vardı sadece)ağrı kesici iğne yapıldıktan sonra dinlenmem için beni evine götürmüştü.o sırada öyle çaresizdim ki hiç düşünmeden kabulş ettim ben de.evinde bir süre uyumuşum ilaçların etkisiyle.uyandığımda bana kendi yaptığı bu çorbadan ikram etmişti.çorbayı da içince kendime gelmiş ve evime dönmek için yola koyulabilmiştim.o güne kadar ben de kremalı mantar çorbasını sadece hazır satılanlarla yapılan birşey sanırken aslında evde doğal olarak hazırlananın ne kadar lezzetli olduğunu öğrenmiş oldum.allah o bayandan razı olsun,aklıma gelmişken kulaklarını çınlatayım istedim.
    sizin de ellerinize sağlık ve hatırlattıklarınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten büyük cesaretmiş tanımadığın birinin evine gidip orada uykuya dalmak.Demek ki çok kötüydün başka çaren yoktu.Allah'tan iyi bir insanmış,rabbim kötüyle karşılaştırmasın.
      Bir çorba bile insanın anılarını nasıl da canlandırıyor değil mi?hatırlananlar hep güzel anılar olsun.
      .teşekkür ederim..

      Sil
  7. Yalan yok hazir corba kullanmiyorum ama Almanlarin mantar corbasini kizim cok sevdi arada alip yapiyorum,aynen kremayida ekliyorum nefis oluyor,aslinda yapmaya üseniyorum mantar corbasini zor geliyor bana!Tarifinizi denicem elbette ve bir klasik olarak hafizama kazicam,hazir corba almak yok artik,tesekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç zor değil inan,oldukça pratik bir tarif mutlaka denemelisin.çok teşekkür ederim..

      Sil
  8. Çocukken bizde çok hazır çorba tüketirdik, dediğin gibi bilmiyorduk ki zararlarını. Aslında hazır yiyeceklerin hiç birini tüketmemek lazım Reyhan.
    Hep söylerim yaz-kış çorba içerim ben :) çok severim.
    Ellerine sağlık görüntü nefis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle canım bilsek yemezdik ama şimdi durum daha vahim çünkü her şey hazır :( sağol canım..

      Sil
  9. mantar her haline bayıldığım leziz besin :) çorba mis mis ee yapan kim hazırlardan daha lezzetli olması normal yani :) sana da çok mutlu hafta sonları güzellik :)

    YanıtlaSil
  10. Canım asla dayanamam mantara ellerine sağlık şifa
    olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. eline sağlık sevgili reyhan...

    YanıtlaSil
  12. Mantar çorbası gibisi varmı canım. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Ellerine saglik canim nefis bir corba olmus bu:)) Cekimde cok guzel..afiyetler olsun guzel bir hafta sonu diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım,sana da mutlu haftalar..

      Sil
  14. Yaz kış soframızda mutlaka çorba olur ,güzel bir tarif mutlaka deneyeceğim.Ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  15. çok çok severim mantar çorbasını aslında mantarlı olan herşeyi...nefis gözüküyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık ,sıcacık nefis bir mantar çorbasına kim hayır diyebilir,mutlu haftasonları canım.

    YanıtlaSil
  17. Bende severim bu çorbayı eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  18. Severek içtiğimiz güzel bir çorba. Ellerinize sağlık. Afiyetle için..

    YanıtlaSil
  19. Ben de yaparım arada ama neden benim ki seninki gibi böyle güzel görünmüyor acaba. Benim çorbam böyle sarı olmuyor sanki. Daha bir beyazımsı gibi. Dur bir de senin gibi yapayım bakalım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tereyağın etkisi büyük sarı olmasın da ama birde böyle dene bence de.sağol canım..

      Sil
  20. Çorba kış sofralarımızın vazgeçilmezidir.Mantar çorbasına ise bayılırım.Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Hiç denemediğim tek çorba desem,yalan değil.Şimdi merak ettim, eline sağlık Reyahn'cım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o halde mutlaka denemelisin dilek'cim,inan nefis oluyor.teşekkür ederim..

      Sil
  22. O kadar zararli ki hazir corbalar , cocuklarima kesinlikle yedirmem , bizim mis gibi evde yaptiklarimiz varken hazir corba alinirmi . Emeklerine saglik reyhancigim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle,aslında artık her şey zararlı ama mümkün olduğunca dikkat etmek da fayda var.sağol canım..

      Sil
  23. Ellerine sağlık canım,ev yapımı mis gibi.Afiyet şifa olsun.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar mantara bayılırım ama ne gariptir ki hiç mantar çorbası yapmadım sanırım bunda evdekilerin yemek konusundaki huysuzlukları da etkili oluyor.Ama bu tarifi bir deneyeceğim onlar içmezlerse ben içerim değil mi ama?Ellerinize sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o huysuzluklar yok mu zaten insanı mutfakta çok zorluyor.bence de yap kendin ye :) sağol canım..

      Sil
  25. Annem bu çorbayı yaptığında eve gelmek istemiyordum, kusurabakmayına ama annemin yer imlerinden bu siteyi üzülerek siliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bugüne kadar aldığım en ilginç yorum,tam olarak ne demek istediğinizi anlamadım ama,anladığım kadarıyla benim için sorun değil..

      Sil
  26. Merhaba,

    Özellikle çorbalarda un ya da hazır krema kullanmayı pek sevmiyorum. Mantar çorbasının değişik ve unsuz bir tarifi blogumda mevcut. Bu tarifime de göz atmanızı ve eğer yaparsanız tadını nasıl bulacağınızı merak ediyorum. http://geldeyeme.blogspot.com/2009/10/kremasz-mantar-corbas.html
    Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      bende hazır krema kullanmaya yeni başladım ama çorbalarımda genelde un kullanırım,tadından ziyade verdiği yoğunluk için kullanırım ama sizin tarifinize de mutlaka bakacağım.Deneme fırsatım olursa da mutlaka fikrimi paylaşırım.teşekkür ederim,saygılar.

      Sil
    2. tarifinize baktım,oraya da yorum olarak yazdım ama buradan da yazayım istedim.Tarifinizi birkaç farkla bende uyguluyorum,çok da severim.Elinize sağlık,tekrar teşekkür ederim..

      Sil
  27. merhaba, bu tarifi kullandım ama nedense krema topak topak kaldı. acaba neden, blender kullansam düzelir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sena hanım,
      ben bugüne kadar hiç topaklanmayla karşılaşmadım ama bunun ancak bir kaç nedeni olabilir,
      kremayla unu çok iyi çırpmamış olabilirsiniz,kremaya yeteri kadar ılıtmadan çorbaya dökmüş olabilirsiniz yada kremanız bozuk olabilir,tarihi geçmediği halde bozuk çıkan krema ile çok karşılaştım.
      tabi ki blendırdan geçirebilirsiniz ancak o zaman mantarlarda ezielecektir.ama tadı yerinde olacaktır sorun olacağını sanmam.
      umarım verdiğim bilgiler işinize yarar,kolay gelsin...

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..