Bu Blogda Ara

3 Ağustos 2012 Cuma

SOĞUK AYRAN AŞI ÇORBASI (ayranlı çorba)



Herkese bir günlük aradan sonra yeniden merhaba.
 Ramazanın yarısına da gelmiş bulunuyoruz,artık bundan sonrası daha kolay olacak inşallah.Tabi bu arada önerilere ve tariflere son hızla devam.Bugün sizlere sıcak günlerde yenebilecek en güzel çorbalardan biriyle geldim,üstelik çok da doyurucudur.Zaten çoğumuzun bildiği,yaptığı bir çorbayı birde benden okuyun istedim.
Şimdiden hepinize bereketli iftarlar.

Diğer Çorba Tariflerime de göz atmayı unutmayın.

Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.


15.GÜN İFTAR MENÜSÜ




SOĞUK AYRAN AŞI ÇORBASI
DOMATESLİ KÖFTE TABAĞI
GARNİTÜRLÜ PİRİNÇ PİLAVI
GÜLLAÇ










Tüm iftar önerilerime BURADAN ,tüm sahur önerilerime de BURADAN  ulaşabilirsiniz. 



                     SOĞUK AYRAN AŞI ÇORBASI

  Diğer çorba tariflerine BURADAN ulaşabilirsiniz.


MALZEMELER

2 su bardağı haşlanmış buğday
1 su bardağı haşlanmış nohut
4-5 su bardağı su
kuru nane
kuru maydanoz
kuru dereotu
tuz

yeteri kadar ayran


HAZIRLANIŞI

Öncelikle akşamdan ıslattığımız buğday ve nohutları ayrı kaplarda ,haşlayalım ve süzelim.Ardından ikisini birleştirip üzerine suyunu ve tuzunu da ekleyip önce orta ateşte kaynamaya,sonra da kısık ateşte pişmeye bırakalım.
Eğer suyunu tamamen çekerse biraz su ilave edebilirsiniz.Ne çok sulu nede tamamen suyunu çekmiş olsun.
   
En son kuru baharatlarını da ekleyip ocaktan alalım ve soğumaya bırakalım.Soğuduktan sonra yiyeceğimiz kadarını ayranla buluşturup soğuk olarak tüketelim.
Ocakta tutma süresi nohut ve buğdayınızın haşlanma durumuna göre değişir,diri kalmış bir nohutu biraz daha fazla bekletmeniz gerekebilir ve tabi su miktarı ona göre ayarlanmalıdır.
Not:  dilerseniz haşlanmış kuru fasülye de ekleyebilirsiniz,tabi su miktarını da ona göre ayarlamalısınız.
AFİYET OLSUN.

Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.                                                 

13 yorum:

  1. Nohutla pişen çorba ve yemekleri çok seviyorum ,bu çorbada sıcak havalarda çok güzel olur.Ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. çok iyi ettin bu tarifini paylaşmakla canım kızım isteyip duruyordu ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. Bayılırım ,bu çorbaya..tam yaz çorbası...Ama ben içine ıspanak doğruyorum ,yada semizotu..denemenizi tavsiye ederim..menü yine süper.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. sibel hanımcım yaz ayında en sevdiğim çorba....Hatta bugün yaptım:))Ellerine sağlık canım.Hayırlı iftarlar....

    YanıtlaSil
  5. Reyhan hanımcım kusura bakma adını yanlış yazmışım.Aynı anda iki üç işle uğraşırsam böyle olur:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HİÇ ÖENMLİ DEĞİL,OLUR ÖYLE YANLIŞLIKLAR,KOLAY GELSİN SİZE,TEŞEKKÜR EDERİM...

      Sil
  6. Ellerinize saglik ben sarımsakta çok yakıştırıyorum bu çorbaya....

    YanıtlaSil
  7. Çorban çok güzel görünüyor arkadaşım,oruçlu insana yapılır mı bu:))Akşama ben de yapayım iftar için,sıcaklarda soğuk çok iyi gider,ellerine sağlık,sevgiler:))

    YanıtlaSil
  8. ayran aşı çorbasını çok severim...
    bugün bizde de var :)))
    ama ben kendim hiç yapmadım...
    hep hazır alıyorum :)))
    eline sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Nefis bir soğuk çorbadır, ellerine sağlık.
    İftarda hem içimizi soğutur hem de doyurur.
    Biz içine taze nane veya mevsiminde ıspanak ta ekleriz.
    Afiyet olsun, Sevgiler Pırıl..

    YanıtlaSil
  10. çok severim bu çorbayı eline sağlık

    YanıtlaSil
  11. Besin değeri yüksek, sıcaklar için ideal bir çorba.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. heeey bayılırım buna ben sanurum.
    yapıcim.
    :)
    mimledim.
    :)

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..